- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (37 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (547 opinii)
- 3 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (36 opinii)
- 4 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (59 opinii)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (552 opinie)
- 6 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (23 opinie)
Kończy się budowa przystanków PKM w Gdyni
Do 31 października mają się zakończyć prace przy budowie dwóch przystanków PKM w Gdyni. Gotowe są prace konstrukcyjne i splot torowy. Do wykonania pozostały elementy peronów, a także wykonanie jednego toru przy obu przystankach.
Od kilku tygodni na budowie obu przystanków gotowe są ozdobne wiaty. Charakterystyczne, czerwone elementy widoczne są już z daleka i nikt nie powinien mieć problemów z odnalezieniem nowych przystanków.
Czytaj też: Nowe przystanki PKM w Gdyni, ale kursów nie przybędzie
Co jeszcze jest do zrobienia?
Obecnie największy ruch odbywa się przy budowie samych peronów. Dotyczy to zarówno przystanku na Karwinach, jak i tego przy stadionie. Wykonawca przygotowuje podbudowę pod nawierzchnię peronów, a tam, gdzie jest to możliwe, układa wierzchnią kostkę.
Przy obu przystankach wykonawca musi także odtworzyć tor, po którym będą się poruszać pociągi w kierunku centrum Gdyni. W sumie musi być odbudowane jakieś 600 m toru.
Kończą się prace także na styku PKM-ki i miejskiej infrastruktury. Trwa budowa chodników, wykończenie schodów wiodących do peronów, a także przejść nad i pod linią PKM.
298-metrowy splot torowy gotowy
Z racji tego, że przystanek PKM Karwiny powstaje na łuku linii, konieczne było wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Z kolei pociągi pasażerskie będą zatrzymywały się blisko krawędzi.
Co ciekawe, splot torowy powstał nie na betonowych podkładach, a na drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza. Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są dłuższe, a aktualnie żadna firma nie produkuje takich niestandardowych elementów z betonu.
Splot torowy jest od kilku dni gotowy. Przejechały po nim już pierwsze pociągi, w tym jeden ponadgabarytowy. Projektanci i budowniczowie nie zawiedli i obyło się bez problemów.
31 października koniec prac, pierwsze kursy 10 grudnia
Zgodnie z umową, realizacja inwestycji na terenie Gdyni miała zakończyć się do 31 lipca 2017 r., ale wykonawca nie dotrzymał tego terminu. Powód? Niskie temperatury i opady śniegu zatrzymały zimą i wiosną większość robót ziemnych. Kłopotem były także przedłużające się uzgodnienia z zarządcą linii - spółką PKP PLK.
W efekcie termin oddania przystanków został przesunięty na 31 października. Pasażerowie jednak po raz pierwszy do pociągów z nowych peronów wsiądą dopiero 10 grudnia, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy.
Miejsca
Opinie (153) 2 zablokowane
-
2017-10-16 11:22
defekował na pkm, dla kogo to jest i dlaczego z pieniędzy pasażerów SKM?
- 3 3
-
2017-10-16 10:38
podobno za 3 kadencje prez. Szczurek puści kolejkę po istniejących i gotowych do użytku torach z Oksywia (1)
i 50000 ludzi przestanie stać w korkach. Już wiecie na kogo głosować. HURAAA
- 6 3
-
2017-10-16 10:41
Pan Adamowicz na prezydenta Gdyni
wtedy powstanie kolejka z Oksywia i tunel pod portem łączącym centrum z Gdynią Północ
- 2 1
-
2017-10-16 10:09
Gdynia Kiedyś Morska Potęga Polski a dzisiaj Gdynia to Miasto Upadłe
- 6 8
-
2017-10-16 09:58
brak parkingow
Najwieksza bolaczka jest brak parkingow przy wiekszoci stacji tylko kilka z nich ma parkingi z prawdziwego zdarzenia... ale wystarczy pojechac w strone Koscierzyny czy Kartuz i widac ze ludzie ktorych probuje sie przekonac do przesiadania sie na koej musza parkowac gdzie popadnie nawet na ulicy....to jest zupelnie nie przemyslane i powinno byc szybko skorygowane aby wiecej ludzi moglo korzystac z PKM
- 6 2
-
2017-10-16 09:56
wytłumaczenie opóźnienia jest skandaliczne - nalicza KARY?
zdziwienie że nie rosną u nas palmy = ale wtedy zapewne temperatury byłyby zbyt wysokie...
- 3 2
-
2017-10-16 09:54
tez buduje
ja tez buduje nowom stacje w pokoju bo chomiki chcialy pojezdzic po domu
- 2 3
-
2017-10-16 07:03
Rozklad rozumiem będzie jak w kazdej normalnej metropolii - czyli w szczycie co 3 min a poza co 5 min ??? (1)
- 29 2
-
2017-10-16 09:52
Jaka "metropolia" taki rozkład
- 8 1
-
2017-10-16 09:33
jak się przy tym przejeżdza
to OKROPNIE to wygląda...to zadaszenie i do tego w czerwonym kolorze przypomina wiatę jakiejś firmy remontowej lub magazyn ..brrrrr ..nie było tam architekta ? wystarczyło odsunąć przystanek ze 200 metrów w głąb ..i byłoby zupełnie inaczej !!!
- 10 5
-
2017-10-16 06:31
"Na budowie trwają prace wykończeniowe." (1)
Przecież to jeszcze totalny bajzel jest, a nie prace wykończeniowe.
- 48 10
-
2017-10-16 08:48
Jakie prace wykończeniowe? Jaki bajzel?
Przecież oficjalnie PKM ruszyła we wrześniu 2015 r. Zatem już od dwóch lat mamy wspaniale działające połączenia!
- 4 5
-
2017-10-16 08:42
drugi peron w Redłowie?
może postulat nie na temat, ale czy w zakresie pociągów dalekobieżnych obecnie Redłowo nie jest lepiej skomunikowane z okolicznymi dzielnicami niż Orłowo? Szczególnie nocą?
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.