• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrolowali ciężarówki na Armii Krajowej. Wszystkie były za ciężkie

rb
24 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wszystkie z 10 wytypowanych do kontroli pojazdów do 3,5 t były przeciążone. Masa przewożonych ładunków była większa od dopuszczalnej średnio od 1,5 t do 3 t. Wszystkie z 10 wytypowanych do kontroli pojazdów do 3,5 t były przeciążone. Masa przewożonych ładunków była większa od dopuszczalnej średnio od 1,5 t do 3 t.

To się nazywa skuteczność. Inspektorzy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku podczas działań na Armii Krajowej wytypowali do kontroli 10 półciężarówek. We wszystkich przypadkach stwierdzili przekroczenie dopuszczalnej ładowności.



Czy zdarzyło ci się przewozić autem zbyt ciężki ładunek?

Kontrola dotyczyła rzeczywistej masy pojazdów do 3,5 tony, które inspektorzy wytypowali do kontroli w okolicy Trasy W-Z w Gdańsku i Obwodnicy Trójmiasta.

W sumie zatrzymano 10 pojazdów, co do których inspektorzy mieli podejrzenie, że został na nich umieszczony ładunek powodujący przekroczenie dopuszczalnej ładowności. Podejrzenia te były weryfikowane przy pomocy wag przenośnych do pomiarów dynamicznych.

Jak się okazało, wszystkie skontrolowane pojazdy były przeciążone.

Firmy transportowe w Trójmieście



- Masa przewożonych ładunków była większa od dopuszczalnej średnio od 1,5 do 3 ton. W odniesieniu do ośmiu pojazdów wydana została dyspozycja usunięcia na najbliższy parking administracyjny, z którego zostały zwolnione po przeładowaniu nadmiaru ładunku na inne podstawione pojazdy. Na kierowców zostały nałożone grzywny za dopuszczenie do umieszczenia na pojeździe ładunku powodującego przekroczenie ładowności i dopuszczalnej masy całkowitej - informuje WITD.
Dodatkowo jeden z kierowców otrzymał mandat za zły stan techniczny pojazdu, któremu w sierpniu 2019 r. zatrzymano elektronicznie dowód rejestracyjny. Wskazane usterki nie zostały usunięte, a dodatkowo pojazd poruszał się bez ważnego okresowego badania technicznego. Pojazd ten został odebrany przez właściciela z parkingu administracyjnego specjalistycznym pojazdem pomocy drogowej i przewieziony do warsztatu w celu usunięcia usterek.
rb

Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

  • Przeciążony pojazd=zagrożenie (2)

    =zniszone nawierzchnie oraz infrastruktura

    • 17 2

    • Akurat przy takich samochodach to nie problem. (1)

      To są pojazdy, które ważą ok. 5 ton i nie mają większego wpływu na nawierzchnię. Niebezpieczeństwo w ruchu jest gorszym zagrożeniem, bo zawiejszenie, ogumienie itp. mogą tego nie wytrzymać. Dodatkowo jest to nieuczciwa konkurencja w stosunku do tych, którzy dla podobnego przewozu płacą za kierowcę z odpowiednią kategorią, viatole itd.

      • 6 1

      • co ty gadasz?? Te pojazdy były w niemczech na kat C a w polsce są na B :)
        Tam woziły po 3 tony i było ok i tu też wożą po 3 tony tylko na innej kat prawa jazdy.
        Więc nie pisz głupot o zawieszeniu i oponach!!

        • 5 4

  • i mamy odpowiedź, dlaczego drogi tak często wymagają remontów

    • 25 4

  • a co bylo w srodku (1)

    popularne dzis towary: zywnoosc pomoc dla zakazonych lekarstwa..
    to krokodyle wolalyby przemilczec. im wszystko jedno na kim zeruja

    • 7 20

    • Raczej betoniarka, skrzynka dębowego mocnego i 6 wąsatych kaszubów.

      • 12 0

  • Kary (2)

    A może tak karać spedycję lub firmy które często na kierowcach i właścicielach firm wymuszają takie ładunki. Nie tylko kierowca jest winny.

    • 20 3

    • A kto jest winny ?

      • 1 0

    • Karać firmy

      Obecnie pracuję w firmie transportowej jeżdżącej dla znanego producenta. Tych firm jest z 10 w tym magazynie. Rano kierowca przychodzi i widzi 2.5t, 8 pkt. No sorry myślę mam ladownisc 1.3 t. Idę do logistyka i mu mówię w czym problem a on że spoko dziś se mogę zabrać na 4 pkt te tonę ale jutro może nie być dla mnie ładunku bo już są chętne następne firmy. A te następne firmy to normalni ludzie którzy postanowili działać na własną rękę i pobrali wylatane trupy w leasingi i muszą teraz na nie zarobić więc ładują po dach. Póki się kary nie zmienią i nie będzie częściej kontroli to nic się nie zmieni

      • 1 0

  • (1)

    Wystarczy, że taki przeciążony przejedzie przez dylatację albo najedzie na studzienkę, a mi cały dom się trzęsie.

    • 14 3

    • Xxx

      Haha i co jeszcze może dach spada

      • 0 0

  • ITD i przeciążone pojazdy to naczynia połączone które paradoksalnie sobie wzajemnie pomagają. (6)

    Pojazdów ITD jest dużo. Inspektorów też. Więc gdyby robili kontrole codziennie, w różnych miejscach to szybko maksymalnie by ukrócili proceder. Przeciążone auta stały by się marginesem.
    A teraz to jest tak że od czasu do czasu zrobią kontrolę, media coś napiszą że oni pracują dla Dobra i bezpieczeństwa, zainkasują trochę kasy z mandatów iii.... miesiąc przerwy.
    A przewoźnicy? ...od czasu do czasu Może dostaną mandat na który z nawiązką przez kolejny czas odpoczynku ITD zarobią.

    • 23 6

    • Skąd wiesz, że tak jest? (2)

      Podaj źródła informacji o których piszesz. A może tylko chcesz się tu pozłościć, żeby wywołać g*wno-burzę?

      • 2 9

      • Źródłem tych informacji jest ROZUM ! (1)

        Skoro podczas kontroli każda ciężarówka jest przeciążona. Czyli po drogach jeżdżą w większości przeciążone ciężarówki. Skoro jeżdżą przeciążone ciężarówki to znaczy że za rzadko ITD przeprowadza kontrole. Zamiast oglądać durnowate programy w TV radzę poczytać Kanta.

        • 15 0

        • nie podniecaj się

          internetowy napinaczu

          • 2 9

    • Ile (1)

      A ile wg Ciebie to dużo? Np. na województwo pomorskie? Tysiąc, dwa tysiące? Sto? I jeszcze jedno pytanie, wiesz ilu ich jest faktycznie?

      • 1 8

      • około 800 szt darmozjadów byo w 2018, teraz pewnie z 1000

        • 0 1

    • Dziękujemy, Mr. Obvious

      Wyjaśniłeś nam na czym polega życie w Polsce

      • 3 1

  • średnio od 1,5 t do 3 t

    albo średnio albo od - do

    • 15 0

  • (1)

    Wysoka i nieunikniona kara,tylko to i az to zniechęci do kombinowania.

    • 12 1

    • Nieunikniona ?

      to tylko fotoradar niestety :(

      • 0 1

  • kiedy kontrola emisji spalin??? (1)

    • 11 1

    • Emisji spalin czego ?

      Jak pojechałem kiedyś na stacje diagnostyczną i diagnosta włożył w tłumik ten czujnik spalin to go zapytałem i jak ma katalizator czy nie, bo ja właścicielem od nowości nie jestem. Jak myślicie jaka była odpowiedz tego pana ? Ano konsternacja na twarzy i odpowiedz chyba ma .

      • 3 0

  • (2)

    Tiry na tory!

    • 11 3

    • Pociągi na rzeki ;)

      Kasa do portfela a no i złotówek to my mamy w bród w NBP ;)

      • 2 0

    • Pociongi do Biedrongi!

      Torowyska w blokowyska!

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane