• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrolowali ciężarówki na Armii Krajowej. Wszystkie były za ciężkie

rb
24 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wszystkie z 10 wytypowanych do kontroli pojazdów do 3,5 t były przeciążone. Masa przewożonych ładunków była większa od dopuszczalnej średnio od 1,5 t do 3 t. Wszystkie z 10 wytypowanych do kontroli pojazdów do 3,5 t były przeciążone. Masa przewożonych ładunków była większa od dopuszczalnej średnio od 1,5 t do 3 t.

To się nazywa skuteczność. Inspektorzy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku podczas działań na Armii Krajowej wytypowali do kontroli 10 półciężarówek. We wszystkich przypadkach stwierdzili przekroczenie dopuszczalnej ładowności.



Czy zdarzyło ci się przewozić autem zbyt ciężki ładunek?

Kontrola dotyczyła rzeczywistej masy pojazdów do 3,5 tony, które inspektorzy wytypowali do kontroli w okolicy Trasy W-Z w Gdańsku i Obwodnicy Trójmiasta.

W sumie zatrzymano 10 pojazdów, co do których inspektorzy mieli podejrzenie, że został na nich umieszczony ładunek powodujący przekroczenie dopuszczalnej ładowności. Podejrzenia te były weryfikowane przy pomocy wag przenośnych do pomiarów dynamicznych.

Jak się okazało, wszystkie skontrolowane pojazdy były przeciążone.

Firmy transportowe w Trójmieście



- Masa przewożonych ładunków była większa od dopuszczalnej średnio od 1,5 do 3 ton. W odniesieniu do ośmiu pojazdów wydana została dyspozycja usunięcia na najbliższy parking administracyjny, z którego zostały zwolnione po przeładowaniu nadmiaru ładunku na inne podstawione pojazdy. Na kierowców zostały nałożone grzywny za dopuszczenie do umieszczenia na pojeździe ładunku powodującego przekroczenie ładowności i dopuszczalnej masy całkowitej - informuje WITD.
Dodatkowo jeden z kierowców otrzymał mandat za zły stan techniczny pojazdu, któremu w sierpniu 2019 r. zatrzymano elektronicznie dowód rejestracyjny. Wskazane usterki nie zostały usunięte, a dodatkowo pojazd poruszał się bez ważnego okresowego badania technicznego. Pojazd ten został odebrany przez właściciela z parkingu administracyjnego specjalistycznym pojazdem pomocy drogowej i przewieziony do warsztatu w celu usunięcia usterek.
rb

Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

  • (3)

    Problemme nie jest ładunek a masa wlasna ciężarówki .... Jeszcze widna do tego ktora z 500 kg wazy ;)

    • 29 8

    • przeladowane samoloty, ktore wyja jak zarzynane. (2)

      Moze je pomierzcie, tak?

      • 2 0

      • Chyba jak delegacja pisu z San Escobar wraca (1)

        • 4 3

        • Najgorsze są te żółte startujące z lądowiska na dachu szpitala. Grubo ponad 100 decybeli.

          • 0 0

  • Przy wyjeździe z każdego portu powinna być waga i 24h na dobę kontrolować każdego ! (2)

    • 21 3

    • Czego spodziewać się po głowie tej instytucji. To Indie, to Jamajka ... Przecież to nie ich drogi.

      • 0 0

    • Ze stodoły jak?

      Sołtys

      • 0 1

  • Po pierwsze to spedytorzy decydują ile ładunku ma być załadowane na dany samochód, kierowca jest od jazdy,jeżeli nie zgodzi się na jazdę przeładowanym ,to przyjdzie następny i kółko się zamyka.

    • 1 1

  • Kontrola

    Moja desperacja sięga zenitu wożę żelazo sprubujcie mnie zatrzymać to zobaczymy jak to będzie wyglądało .

    • 0 1

  • Kontrola

    Spru

    • 0 1

  • przeładowanie samochody??

    Niech kontrolujący ustawia się przy wyjeździe z bazy schenker - większość samochodów jest przeładowania!!! Celowo nie ma kontroli.

    • 2 1

  • Busy to nie półciężarówki

    Przede wszystkim busy to nie półciężarówki. Takie stwierdzenie możnaby stwierdzić ewentualnie przy autach do 12ton.

    • 2 0

  • Mandat

    Gdyby jeden z drugim dostal po 2 tysiace za kazda tone za duzo to cwaniaczki by sie zastanowili nastepnym razem

    • 4 2

  • Kary (2)

    A może tak karać spedycję lub firmy które często na kierowcach i właścicielach firm wymuszają takie ładunki. Nie tylko kierowca jest winny.

    • 20 3

    • Karać firmy

      Obecnie pracuję w firmie transportowej jeżdżącej dla znanego producenta. Tych firm jest z 10 w tym magazynie. Rano kierowca przychodzi i widzi 2.5t, 8 pkt. No sorry myślę mam ladownisc 1.3 t. Idę do logistyka i mu mówię w czym problem a on że spoko dziś se mogę zabrać na 4 pkt te tonę ale jutro może nie być dla mnie ładunku bo już są chętne następne firmy. A te następne firmy to normalni ludzie którzy postanowili działać na własną rękę i pobrali wylatane trupy w leasingi i muszą teraz na nie zarobić więc ładują po dach. Póki się kary nie zmienią i nie będzie częściej kontroli to nic się nie zmieni

      • 1 0

    • A kto jest winny ?

      • 1 0

  • (1)

    Wystarczy, że taki przeciążony przejedzie przez dylatację albo najedzie na studzienkę, a mi cały dom się trzęsie.

    • 14 3

    • Xxx

      Haha i co jeszcze może dach spada

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane