• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama w sercu Gdańska

km
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Taki szyld stanął przed wejściem do lokalu Fahrenheit obok Dworu Artusa przy Długim Targu. Taki szyld stanął przed wejściem do lokalu Fahrenheit obok Dworu Artusa przy Długim Targu.

Olbrzymi biało-czerwony szyld pojawił się przed lokalem "Fahrenheit" na Długim Targu. Choć w tym miejscu nie wolno instalować reklam, właściciel klubu twierdzi, że chciał ożywić Gdańsk.



Czy na Głównym Mieście powinno pojawić się więcej reklam?

Klub Fahrenheit istnieje od niedawna, więc jego właściciel uznał że nowy lokal potrzebuje reklamy. Olbrzymi, kilkumetrowy napis "Fahrenheit Club & Restaurant", pojawił się więc pod koniec lutego w samym sercu Gdańska. Klub promuje co prawda pamięć słynnego gdańszczanina, twórcy termometru rtęciowego i skali temperatury, ale z prawem jest zupełnie na bakier.

- Reklama jest oczywiście nielegalna, a jej skala, posadowienie oraz wielokolorowe podświetlenie w tym miejscu są szczególnie bulwersujące. Trzeba mieć olbrzymi tupet, by ustawić taką reklamę - oburza się Michał Szymański z referatu estetyzacji Gdańska, który zajął się sprawą.

Przypomnijmy: Długi Targ jest miejscem, w którym zakazano ekspozycji jakichkolwiek reklam. Dopuszcza się jedynie szyldy o powierzchni do 0,5 m kw. i tzw. koziołki przed restauracjami. Wnosi się za to opłatę. Ponadto szyldy muszą być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Ten też czasami dopuszcza wywieszanie reklam na rusztowaniach stojących przy fasadach remontowanych kamienic.

Jednak w przypadku reklamy przed "Fahrenheitem" nikt nie kontaktował się z konserwatorem zabytków. Dodatkowo reklama stoi w pasie drogowym, a to wymaga zgody Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ponieważ ZDiZ-etu także o zdanie nikt nie pytał, urząd wysłał najemcy wezwanie do usunięcia konstrukcji z reklamą.

- Ustawienie reklamy w pasie drogowym wymaga naszego pozwolenia. Gdy go nie ma, jedziemy na miejsce, wykonujemy zdjęcie, a następnie wysyłamy pismo z zawiadomieniem, że w tej sprawie zostało wszczęte postępowanie, oraz że naliczamy karę, czyli 10 krotną stawkę za umieszczenie reklamy w pasie drogowym, czyli 2,20 zł za 1 m kw za każdą dobę- wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.

Pikanterii całej sprawie dodaje to, że lokal, w którym mieści się klub Fahrenheit należy do miasta. Przekazany został w zarząd Fundacji Gdańskiej, a ta wydzierżawiła go firmie z Warszawy. Przedstawiciele fundacji zapewniają, że dzierżawca nie omawiał z nimi umieszczenia reklamy w obecnej formie.

- Chcieliśmy lokal zareklamować i ożywić Gdańsk, tak jak odbywa się to w Warszawie. Nie raz czytałem na forach, że gdańskie Śródmieście jest szare, martwe wieczorem, nie sądziłem, że ta reklama będzie komuś przeszkadzać i że jest niezgodna z prawem. Oczywiście jak dostanę nakaz dostosujemy się do otoczenia. Ale z drugiej strony dziwi mnie, że ustawiona niedawno olbrzymia piłka na EURO, nikomu nie przeszkadzała, choć to też była reklama - wyjaśnia Mariusz Bednarski, najemca lokalu.
km

Miejsca

Opinie (227)

  • No i gość osiągnął swój cel. (2)

    Reklama jest :)

    • 5 2

    • jaka reklama?? a ilu z nas tam pójdzie? chyba tylko po to żeby oddać mocz:)

      • 1 1

    • jak dla mnie

      to anty reklama. zwłaszcza, że większość podkreśla tu, że jest to popelina, kojarząc ze szmatławymi bannerami przywieszanymi na zipy do zafajdanych ogrodzeń gdzieś na Słowackiego:)

      • 2 0

  • DZIURY WSTYDU i bez reklamy rzucają się w oczy..

    i jakoś urzędasom nie przeszkadza :D

    Widać estetyków :D

    • 6 1

  • Tak a propos

    Tunel obok LOT-u nie potrzebuje reklamy:-) Im ciszej, tym lepiej (Tisze jediesz- dalszie budiesz)

    • 3 3

  • tutaj Budyń wpada... na budyń o smaku kiczu :)

    No coż.. Tak to jest jak się ubiera skarpetki do sandałów:)

    Panie Adamowicz ... Panie Kiczprojekt ! :)

    • 1 3

  • wstyd i obciach >> XXI w. !!!

    Zero i tyle w temacie !

    • 5 4

  • okropny

    napis jest okropny i mam nadzieje,że szybko zniknie razem z tym wlascicielem tupeciarzem z warszawy!jednocześnie ten fakt po raz kolejny świadczy o nędzy władz miasta

    • 9 2

  • I dobrze, niech stawia. Buli pewnie gościu krocie za wynajem, to niech chociaż postawi szyld

    A szyld jest nieźle wykonany, nie szpeci, ciekawy, spoko. Pewnie łapówy gdzieś nie dał, dlatego się czepiają.

    • 10 8

  • CHYBA KONTROWERSYJNY...

    SPOSÓB OD TRÓJMIASTO pl ABY REKLAMOWAC TAKIE LOKALU. Ciekawy ile dostaja...

    • 4 3

  • Pan fotograf chyba kosztował

    trunków w tym lokalu, że mu tak perspektywa na lewo uciekła.

    Chyba,że ten pan na ławce tyle waży, że ją przechyla ...

    ... a może Gdańsk chyli się ku upadkowi i to co gorsza na lewą stronę ...

    Dramat, zarówno z "logiką" i tłumaczeniem właściciela, jak i zdjęciem do artykułu.

    • 9 1

  • a w łapę dałeś komu trzeba?

    nie! to teraz demontuj.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane