- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (124 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (50 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (77 opinii)
- 4 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (45 opinii)
- 5 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (98 opinii)
- 6 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
Kontrowersyjna reklama w sercu Gdańska
Olbrzymi biało-czerwony szyld pojawił się przed lokalem "Fahrenheit" na Długim Targu. Choć w tym miejscu nie wolno instalować reklam, właściciel klubu twierdzi, że chciał ożywić Gdańsk.
- Reklama jest oczywiście nielegalna, a jej skala, posadowienie oraz wielokolorowe podświetlenie w tym miejscu są szczególnie bulwersujące. Trzeba mieć olbrzymi tupet, by ustawić taką reklamę - oburza się Michał Szymański z referatu estetyzacji Gdańska, który zajął się sprawą.
Przypomnijmy: Długi Targ jest miejscem, w którym zakazano ekspozycji jakichkolwiek reklam. Dopuszcza się jedynie szyldy o powierzchni do 0,5 m kw. i tzw. koziołki przed restauracjami. Wnosi się za to opłatę. Ponadto szyldy muszą być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Ten też czasami dopuszcza wywieszanie reklam na rusztowaniach stojących przy fasadach remontowanych kamienic.
Jednak w przypadku reklamy przed "Fahrenheitem" nikt nie kontaktował się z konserwatorem zabytków. Dodatkowo reklama stoi w pasie drogowym, a to wymaga zgody Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ponieważ ZDiZ-etu także o zdanie nikt nie pytał, urząd wysłał najemcy wezwanie do usunięcia konstrukcji z reklamą.
- Ustawienie reklamy w pasie drogowym wymaga naszego pozwolenia. Gdy go nie ma, jedziemy na miejsce, wykonujemy zdjęcie, a następnie wysyłamy pismo z zawiadomieniem, że w tej sprawie zostało wszczęte postępowanie, oraz że naliczamy karę, czyli 10 krotną stawkę za umieszczenie reklamy w pasie drogowym, czyli 2,20 zł za 1 m kw za każdą dobę- wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.
Pikanterii całej sprawie dodaje to, że lokal, w którym mieści się klub Fahrenheit należy do miasta. Przekazany został w zarząd Fundacji Gdańskiej, a ta wydzierżawiła go firmie z Warszawy. Przedstawiciele fundacji zapewniają, że dzierżawca nie omawiał z nimi umieszczenia reklamy w obecnej formie.
- Chcieliśmy lokal zareklamować i ożywić Gdańsk, tak jak odbywa się to w Warszawie. Nie raz czytałem na forach, że gdańskie Śródmieście jest szare, martwe wieczorem, nie sądziłem, że ta reklama będzie komuś przeszkadzać i że jest niezgodna z prawem. Oczywiście jak dostanę nakaz dostosujemy się do otoczenia. Ale z drugiej strony dziwi mnie, że ustawiona niedawno olbrzymia piłka na EURO, nikomu nie przeszkadzała, choć to też była reklama - wyjaśnia Mariusz Bednarski, najemca lokalu.
Miejsca
Opinie (227)
-
2012-03-06 21:50
No i gość osiągnął swój cel. (2)
Reklama jest :)
- 5 2
-
2012-03-06 21:58
jaka reklama?? a ilu z nas tam pójdzie? chyba tylko po to żeby oddać mocz:)
- 1 1
-
2012-03-06 21:57
jak dla mnie
to anty reklama. zwłaszcza, że większość podkreśla tu, że jest to popelina, kojarząc ze szmatławymi bannerami przywieszanymi na zipy do zafajdanych ogrodzeń gdzieś na Słowackiego:)
- 2 0
-
2012-03-06 21:53
DZIURY WSTYDU i bez reklamy rzucają się w oczy..
i jakoś urzędasom nie przeszkadza :D
Widać estetyków :D- 6 1
-
2012-03-06 21:51
Tak a propos
Tunel obok LOT-u nie potrzebuje reklamy:-) Im ciszej, tym lepiej (Tisze jediesz- dalszie budiesz)
- 3 3
-
2012-03-06 21:50
tutaj Budyń wpada... na budyń o smaku kiczu :)
No coż.. Tak to jest jak się ubiera skarpetki do sandałów:)
Panie Adamowicz ... Panie Kiczprojekt ! :)- 1 3
-
2012-03-06 21:47
wstyd i obciach >> XXI w. !!!
Zero i tyle w temacie !
- 5 4
-
2012-03-06 21:40
okropny
napis jest okropny i mam nadzieje,że szybko zniknie razem z tym wlascicielem tupeciarzem z warszawy!jednocześnie ten fakt po raz kolejny świadczy o nędzy władz miasta
- 9 2
-
2012-03-06 21:36
I dobrze, niech stawia. Buli pewnie gościu krocie za wynajem, to niech chociaż postawi szyld
A szyld jest nieźle wykonany, nie szpeci, ciekawy, spoko. Pewnie łapówy gdzieś nie dał, dlatego się czepiają.
- 10 8
-
2012-03-06 21:29
CHYBA KONTROWERSYJNY...
SPOSÓB OD TRÓJMIASTO pl ABY REKLAMOWAC TAKIE LOKALU. Ciekawy ile dostaja...
- 4 3
-
2012-03-06 21:29
Pan fotograf chyba kosztował
trunków w tym lokalu, że mu tak perspektywa na lewo uciekła.
Chyba,że ten pan na ławce tyle waży, że ją przechyla ...
... a może Gdańsk chyli się ku upadkowi i to co gorsza na lewą stronę ...
Dramat, zarówno z "logiką" i tłumaczeniem właściciela, jak i zdjęciem do artykułu.- 9 1
-
2012-03-06 21:28
a w łapę dałeś komu trzeba?
nie! to teraz demontuj.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.