• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama w sercu Gdańska

km
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Taki szyld stanął przed wejściem do lokalu Fahrenheit obok Dworu Artusa przy Długim Targu. Taki szyld stanął przed wejściem do lokalu Fahrenheit obok Dworu Artusa przy Długim Targu.

Olbrzymi biało-czerwony szyld pojawił się przed lokalem "Fahrenheit" na Długim Targu. Choć w tym miejscu nie wolno instalować reklam, właściciel klubu twierdzi, że chciał ożywić Gdańsk.



Czy na Głównym Mieście powinno pojawić się więcej reklam?

Klub Fahrenheit istnieje od niedawna, więc jego właściciel uznał że nowy lokal potrzebuje reklamy. Olbrzymi, kilkumetrowy napis "Fahrenheit Club & Restaurant", pojawił się więc pod koniec lutego w samym sercu Gdańska. Klub promuje co prawda pamięć słynnego gdańszczanina, twórcy termometru rtęciowego i skali temperatury, ale z prawem jest zupełnie na bakier.

- Reklama jest oczywiście nielegalna, a jej skala, posadowienie oraz wielokolorowe podświetlenie w tym miejscu są szczególnie bulwersujące. Trzeba mieć olbrzymi tupet, by ustawić taką reklamę - oburza się Michał Szymański z referatu estetyzacji Gdańska, który zajął się sprawą.

Przypomnijmy: Długi Targ jest miejscem, w którym zakazano ekspozycji jakichkolwiek reklam. Dopuszcza się jedynie szyldy o powierzchni do 0,5 m kw. i tzw. koziołki przed restauracjami. Wnosi się za to opłatę. Ponadto szyldy muszą być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Ten też czasami dopuszcza wywieszanie reklam na rusztowaniach stojących przy fasadach remontowanych kamienic.

Jednak w przypadku reklamy przed "Fahrenheitem" nikt nie kontaktował się z konserwatorem zabytków. Dodatkowo reklama stoi w pasie drogowym, a to wymaga zgody Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ponieważ ZDiZ-etu także o zdanie nikt nie pytał, urząd wysłał najemcy wezwanie do usunięcia konstrukcji z reklamą.

- Ustawienie reklamy w pasie drogowym wymaga naszego pozwolenia. Gdy go nie ma, jedziemy na miejsce, wykonujemy zdjęcie, a następnie wysyłamy pismo z zawiadomieniem, że w tej sprawie zostało wszczęte postępowanie, oraz że naliczamy karę, czyli 10 krotną stawkę za umieszczenie reklamy w pasie drogowym, czyli 2,20 zł za 1 m kw za każdą dobę- wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.

Pikanterii całej sprawie dodaje to, że lokal, w którym mieści się klub Fahrenheit należy do miasta. Przekazany został w zarząd Fundacji Gdańskiej, a ta wydzierżawiła go firmie z Warszawy. Przedstawiciele fundacji zapewniają, że dzierżawca nie omawiał z nimi umieszczenia reklamy w obecnej formie.

- Chcieliśmy lokal zareklamować i ożywić Gdańsk, tak jak odbywa się to w Warszawie. Nie raz czytałem na forach, że gdańskie Śródmieście jest szare, martwe wieczorem, nie sądziłem, że ta reklama będzie komuś przeszkadzać i że jest niezgodna z prawem. Oczywiście jak dostanę nakaz dostosujemy się do otoczenia. Ale z drugiej strony dziwi mnie, że ustawiona niedawno olbrzymia piłka na EURO, nikomu nie przeszkadzała, choć to też była reklama - wyjaśnia Mariusz Bednarski, najemca lokalu.
km

Miejsca

Opinie (227)

  • gdzie jest neptun ! sprzedali neptuna ? a może wkońcu oddali go niemcom. (3)

    • 0 1

    • W miejscu Neptuna będzie pomnik JPII

      • 0 0

    • A to Lenin nie ma zająć jego miejsca? (1)

      • 1 0

      • a tego nie wiem,może zajmie, ale najpierw zajmie stocznie.

        • 1 0

  • CIEKAWY ILE KASA DOSTAJE PORTALU (2)

    ZA TA REKLAMA????

    • 1 4

    • nie Twój

      interes chłopczyku

      • 0 0

    • Antoni nie spi

      Antoni czuwa

      • 0 0

  • Żeby z powodu jednej tablicy robić tyle zamieszania... (2)

    Artykuł chyba sponsorowany :) Nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili...

    • 145 44

    • A z jakiego powodu należy robić zamieszanie?

      Przecież ta tablica kaleczy całą starówkę, kpi z ładu i estetyki. Przez takich ludzi jak własciciel w/w lokalu, Polska wygląda jak śmietnik.

      • 3 0

    • jedna reklama puszczona plazem, pozwoli innym na tego typu postepy

      a wyraznie jest postawiony zakaz

      • 11 1

  • A gdyby tak nie było reklam ? (3)

    Dawniej ludzie trafiali do cech rzemieślniczych po znajomości, po prostu wiedzieli że ten jest piekarzem, ten jest stolarzem a ten jest murarzem - nie trzeba było żadnej reklamy a starówki były piękniejsze.

    • 1 5

    • ogólnie niezła ta reklama

      tylko czy pasuje w centrum starówki ? Kwestia sporna

      • 0 0

    • kto to opowiadał? (1)

      dziadek z cechu urzędników?

      • 2 0

      • To nie tak

        Reklama zawsze jest potrzebna - mi chodzi o to że masa pieniędzy wydawanej na reklamę jest nietrafiona - reklama kredytów bankowych to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Reklama wieloformatowa też jest nietrafiona - zasłania na przykład cały budynek, kolorowe telewizory o powierzchni 400 m2 też szokują. Reklama poszła w kierunku szokowania - ale okazało się że ludzie po pewnym czasie już nie reagują na ten "szok" - po prostu jest im to obojętne. A reklama w ulotkach? jak bardzo jest skuteczna? Obawiam się że w większym stopniu jest nietrafiona. A wiec wydatki na reklamę są większe od przychodów. W starych miastach warto przejść się uliczkami popatrzeć na stalowe słupy, sztukaterię, rzeźbę ozdobną - czy ktoś dziś na to zwraca uwagę? A przecież kiedyś bardzo dbano o szczegóły zachwycano się małymi, drobnymi rzeczami, chwalono się nimi - tak postępowały cechy rzemieślnicze - dlatego przetrwały do dnia dzisiejszego.

        • 0 0

  • Tyskie - widać nie jest kontrowersyjne

    • 2 0

  • co pije gościu na zdjęciu? (16)

    • 47 3

    • (1)

      Browarek jak nic.

      • 0 0

      • Po prostu pije

        • 0 0

    • (7)

      Pije do fotoreportera

      • 8 3

      • ZONK - pytanie brzmiało " co?" a nie "do kogo?" (6)

        • 3 5

        • tu jest potrzebne wyczucie ironii... (3)

          • 3 1

          • mamo...bo sie potne.... (2)

            • 2 3

            • Emo? (1)

              • 2 3

              • sremo! ZDZISŁAW MAKLAKIEWICZ w kultowej scenie

                • 2 3

        • (1)

          Nieważne co on pije, ale co on paczy!

          • 8 4

          • taki to ma wygląd \jak sie pije specjal mocny

            :)

            • 3 1

    • odp

      warke w puszce

      • 1 2

    • nie wiem czy wypic cie.... czy nie wypic cie ;)

      ole

      • 1 1

    • mocz

      • 4 7

    • sok marchwiowy

      • 2 4

    • specjal

      mocny

      • 6 2

    • specjal mocny?!?

      adhd

      • 6 2

  • dobry sposób na reklamę!

    Dzięki temu dowiedziałem się, że w ogóle coś takiego tam istniej, a mieszkam 300m obok.

    • 0 1

  • pozwólcie ludziom pracować,zarabiać,rozkręcać własne interesy,pozwólcie normalnie funkcjonować.

    niemcy tu napewno wejdą na piwko. i bardzo dobrze. reklama ładna, mi sie podoba.

    • 1 2

  • ten gdańsk jest poprostu popier.dolony,inaczej powiedzieć sie nie da.

    chłopina postawił ładną ,czystą reklame i to przeszkadza władzom miasta,tym największym złodziejom którzy pewnie teraz chcą w łape za to że ktoś otworzył własny interes,złodziejstwo i korupcja, a ta reklama to jest jedna z najładniejszych reklam w tym patologicznym mieście,władze miasta powinny dofinansowac temu człowiekowi za jego wkład za to że ten horrorowaty plac zyskał na wyglądzie. nielegalne burdele wam nie przeszkadzają,bo w nich moga sie zaspokajac żonaci faceci z gdańskiej władzy ale reklama ,estetyczna reklama przeszkadza. gdańska władza to skorumpowany syf, rajcy się znależli. pilnujcie śmietników przed kotami.

    • 1 2

  • Mi się podoba. Tylko pod szyldem dałbym napis im. Lenina.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane