- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (295 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (416 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (275 opinii)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
Kontrowersyjna reklama w sercu Gdańska
Olbrzymi biało-czerwony szyld pojawił się przed lokalem "Fahrenheit" na Długim Targu. Choć w tym miejscu nie wolno instalować reklam, właściciel klubu twierdzi, że chciał ożywić Gdańsk.
- Reklama jest oczywiście nielegalna, a jej skala, posadowienie oraz wielokolorowe podświetlenie w tym miejscu są szczególnie bulwersujące. Trzeba mieć olbrzymi tupet, by ustawić taką reklamę - oburza się Michał Szymański z referatu estetyzacji Gdańska, który zajął się sprawą.
Przypomnijmy: Długi Targ jest miejscem, w którym zakazano ekspozycji jakichkolwiek reklam. Dopuszcza się jedynie szyldy o powierzchni do 0,5 m kw. i tzw. koziołki przed restauracjami. Wnosi się za to opłatę. Ponadto szyldy muszą być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Ten też czasami dopuszcza wywieszanie reklam na rusztowaniach stojących przy fasadach remontowanych kamienic.
Jednak w przypadku reklamy przed "Fahrenheitem" nikt nie kontaktował się z konserwatorem zabytków. Dodatkowo reklama stoi w pasie drogowym, a to wymaga zgody Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ponieważ ZDiZ-etu także o zdanie nikt nie pytał, urząd wysłał najemcy wezwanie do usunięcia konstrukcji z reklamą.
- Ustawienie reklamy w pasie drogowym wymaga naszego pozwolenia. Gdy go nie ma, jedziemy na miejsce, wykonujemy zdjęcie, a następnie wysyłamy pismo z zawiadomieniem, że w tej sprawie zostało wszczęte postępowanie, oraz że naliczamy karę, czyli 10 krotną stawkę za umieszczenie reklamy w pasie drogowym, czyli 2,20 zł za 1 m kw za każdą dobę- wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.
Pikanterii całej sprawie dodaje to, że lokal, w którym mieści się klub Fahrenheit należy do miasta. Przekazany został w zarząd Fundacji Gdańskiej, a ta wydzierżawiła go firmie z Warszawy. Przedstawiciele fundacji zapewniają, że dzierżawca nie omawiał z nimi umieszczenia reklamy w obecnej formie.
- Chcieliśmy lokal zareklamować i ożywić Gdańsk, tak jak odbywa się to w Warszawie. Nie raz czytałem na forach, że gdańskie Śródmieście jest szare, martwe wieczorem, nie sądziłem, że ta reklama będzie komuś przeszkadzać i że jest niezgodna z prawem. Oczywiście jak dostanę nakaz dostosujemy się do otoczenia. Ale z drugiej strony dziwi mnie, że ustawiona niedawno olbrzymia piłka na EURO, nikomu nie przeszkadzała, choć to też była reklama - wyjaśnia Mariusz Bednarski, najemca lokalu.
Miejsca
Opinie (227)
-
2012-03-07 12:09
gdzie jest neptun ! sprzedali neptuna ? a może wkońcu oddali go niemcom. (3)
- 0 1
-
2012-03-07 14:22
W miejscu Neptuna będzie pomnik JPII
- 0 0
-
2012-03-07 12:11
A to Lenin nie ma zająć jego miejsca? (1)
- 1 0
-
2012-03-07 12:11
a tego nie wiem,może zajmie, ale najpierw zajmie stocznie.
- 1 0
-
2012-03-07 12:29
CIEKAWY ILE KASA DOSTAJE PORTALU (2)
ZA TA REKLAMA????
- 1 4
-
2012-03-07 14:04
nie Twój
interes chłopczyku
- 0 0
-
2012-03-07 13:00
Antoni nie spi
Antoni czuwa
- 0 0
-
2012-03-06 21:03
Żeby z powodu jednej tablicy robić tyle zamieszania... (2)
Artykuł chyba sponsorowany :) Nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili...
- 145 44
-
2012-03-07 13:33
A z jakiego powodu należy robić zamieszanie?
Przecież ta tablica kaleczy całą starówkę, kpi z ładu i estetyki. Przez takich ludzi jak własciciel w/w lokalu, Polska wygląda jak śmietnik.
- 3 0
-
2012-03-06 22:08
jedna reklama puszczona plazem, pozwoli innym na tego typu postepy
a wyraznie jest postawiony zakaz
- 11 1
-
2012-03-07 12:56
A gdyby tak nie było reklam ? (3)
Dawniej ludzie trafiali do cech rzemieślniczych po znajomości, po prostu wiedzieli że ten jest piekarzem, ten jest stolarzem a ten jest murarzem - nie trzeba było żadnej reklamy a starówki były piękniejsze.
- 1 5
-
2012-03-07 13:29
ogólnie niezła ta reklama
tylko czy pasuje w centrum starówki ? Kwestia sporna
- 0 0
-
2012-03-07 12:58
kto to opowiadał? (1)
dziadek z cechu urzędników?
- 2 0
-
2012-03-07 13:13
To nie tak
Reklama zawsze jest potrzebna - mi chodzi o to że masa pieniędzy wydawanej na reklamę jest nietrafiona - reklama kredytów bankowych to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Reklama wieloformatowa też jest nietrafiona - zasłania na przykład cały budynek, kolorowe telewizory o powierzchni 400 m2 też szokują. Reklama poszła w kierunku szokowania - ale okazało się że ludzie po pewnym czasie już nie reagują na ten "szok" - po prostu jest im to obojętne. A reklama w ulotkach? jak bardzo jest skuteczna? Obawiam się że w większym stopniu jest nietrafiona. A wiec wydatki na reklamę są większe od przychodów. W starych miastach warto przejść się uliczkami popatrzeć na stalowe słupy, sztukaterię, rzeźbę ozdobną - czy ktoś dziś na to zwraca uwagę? A przecież kiedyś bardzo dbano o szczegóły zachwycano się małymi, drobnymi rzeczami, chwalono się nimi - tak postępowały cechy rzemieślnicze - dlatego przetrwały do dnia dzisiejszego.
- 0 0
-
2012-03-07 13:23
Tyskie - widać nie jest kontrowersyjne
- 2 0
-
2012-03-06 21:05
co pije gościu na zdjęciu? (16)
- 47 3
-
2012-03-07 12:21
(1)
Browarek jak nic.
- 0 0
-
2012-03-07 13:00
Po prostu pije
- 0 0
-
2012-03-06 21:27
(7)
Pije do fotoreportera
- 8 3
-
2012-03-06 21:29
ZONK - pytanie brzmiało " co?" a nie "do kogo?" (6)
- 3 5
-
2012-03-06 22:23
tu jest potrzebne wyczucie ironii... (3)
- 3 1
-
2012-03-06 22:32
mamo...bo sie potne.... (2)
- 2 3
-
2012-03-06 23:32
Emo? (1)
- 2 3
-
2012-03-06 23:49
sremo! ZDZISŁAW MAKLAKIEWICZ w kultowej scenie
- 2 3
-
2012-03-06 21:34
(1)
Nieważne co on pije, ale co on paczy!
- 8 4
-
2012-03-06 21:40
taki to ma wygląd \jak sie pije specjal mocny
:)
- 3 1
-
2012-03-06 21:43
odp
warke w puszce
- 1 2
-
2012-03-06 21:31
nie wiem czy wypic cie.... czy nie wypic cie ;)
ole
- 1 1
-
2012-03-06 21:23
mocz
- 4 7
-
2012-03-06 21:23
sok marchwiowy
- 2 4
-
2012-03-06 21:11
specjal
mocny
- 6 2
-
2012-03-06 21:10
specjal mocny?!?
adhd
- 6 2
-
2012-03-07 12:24
dobry sposób na reklamę!
Dzięki temu dowiedziałem się, że w ogóle coś takiego tam istniej, a mieszkam 300m obok.
- 0 1
-
2012-03-07 12:11
pozwólcie ludziom pracować,zarabiać,rozkręcać własne interesy,pozwólcie normalnie funkcjonować.
niemcy tu napewno wejdą na piwko. i bardzo dobrze. reklama ładna, mi sie podoba.
- 1 2
-
2012-03-07 12:07
ten gdańsk jest poprostu popier.dolony,inaczej powiedzieć sie nie da.
chłopina postawił ładną ,czystą reklame i to przeszkadza władzom miasta,tym największym złodziejom którzy pewnie teraz chcą w łape za to że ktoś otworzył własny interes,złodziejstwo i korupcja, a ta reklama to jest jedna z najładniejszych reklam w tym patologicznym mieście,władze miasta powinny dofinansowac temu człowiekowi za jego wkład za to że ten horrorowaty plac zyskał na wyglądzie. nielegalne burdele wam nie przeszkadzają,bo w nich moga sie zaspokajac żonaci faceci z gdańskiej władzy ale reklama ,estetyczna reklama przeszkadza. gdańska władza to skorumpowany syf, rajcy się znależli. pilnujcie śmietników przed kotami.
- 1 2
-
2012-03-07 12:06
Mi się podoba. Tylko pod szyldem dałbym napis im. Lenina.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.