- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (232 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (256 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (92 opinie)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (52 opinie)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (183 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (228 opinii)
Jak udrożnić Morską przed estakadą? Pomysł czytelnika
Nasz czytelnik proponuje, by z ul. Morskiej w Gdyni na estakadę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża można było skręcać w prawo z dwóch pasów. Z kolei - by ułatwić jazdę w lewo - proponuje on likwidację pola wyłączonego z ruchu, by mogły tam oczekiwać auta.
Oto ona:
Jestem mieszkańcem Gdyni i użytkownikiem samochodu od wielu lat. W oparciu o obserwację i dyskusję z kolegą z Katedry Inżynierii Transportowej PG chciałem się podzielić propozycją poprawy udrożnienia ul. Morskiej w kierunku Szczecina.
Chodzi o "wąskie gardło", które tworzy się do estakady Kwiatkowskiego. Po przekroczeniu estakady Kwiatkowskiego korki ustępują. Spotykają się tam potoki aut, które jadą w kierunkach:
- Chylonia
- Obłuże
- Obwodnica Trójmiasta
Dwa ostatnie potrafią skutecznie zablokować ul. Morską, ponieważ kiedy "zapełnią" się pasy na skręt, wtedy pojazdy stoją na pasach w kierunku Chyloni, blokując skutecznie ruch w tym kierunku.
Są opcje:
Kierunek Obwodnica Trójmiasta: dotychczasowe pole wyłączone z ruchu (po skręcie w lewo) P-21 można użyć jako pas do jazdy w kierunku obwodnicy.
Kierunek Obłuże: Dotychczasowy prawy pas do jazdy "na wprost" mógłby zyskać możliwość skrętu w prawo.
Powyższe rozwiązania rozładowałyby kierunki i udrożniły ul. Morską. Dzięki temu ruch byłby płynniejszy. Wydaje mi się, że inżynierowie Zarządu Dróg i Zieleni mogliby rozważyć taką opcję.
Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni
Wyznaczenie dodatkowego pasa do jazdy na wprost na aktualnej powierzchni wyłączonej z ruchu sprawiłoby, że prowadziłby on bezpośrednio na znajdującą się za skrzyżowaniem zatokę autobusową, a pojazdy musiałyby ponownie włączyć się z niej na główny pas ruchu na łącznicy. Powstały w ten sposób odcinek przeplatania byłby bardzo krótki, co mogłoby prowadzić do utrudnień w ruchu, zwłaszcza w czasie postoju autobusu na przystanku. Dodatkowo istnieje możliwość, że pojazdy oczekujące na pasie środkowym na wyspie centralnej blokowałyby dojazd na pas prawy, ponieważ jazda na oba odbywałaby się nadal z jednego, skrajnie lewego pasa przed skrzyżowaniem.
Umożliwienie skrętu w prawo w kierunku Obłuża z dwóch pasów wymusiłoby demontaż obecnie zlokalizowanego na tym wlocie sygnalizatora S-2, wyświetlającego sygnał dopuszczający skręcanie w prawo (tzw. warunkowa zielona strzałka). W konsekwencji rzeczywisty czas, w którym możliwa byłaby jazda w tej relacji (światło zielone + zielona strzałka) zostałby skrócony i zmniejszyłaby się jej przepustowość. Niezależnie od tego dwa pojazdy równocześnie skręcające w prawo zasłaniałyby sobie nawzajem pieszych przechodzących przez łącznicę estakady, co mogłoby prowadzić do sytuacji niebezpiecznych.
Byłyby krótsze zielone światła, ale sytuacja jest monitorowana
Aby tego uniknąć, obie te grupy użytkowników drogi nie mogłyby otrzymywać światła zielonego w tym samym czasie, jak jest obecnie, co skutkowałoby dalszym skróceniem czasu jego trwania. Analogiczne rozwiązanie na tym skrzyżowaniu było analizowane dla zjazdu z estakady od strony Obłuża i nie osiągnięto w ten sposób zadowalających rezultatów.
Równocześnie informujemy, że cały czas monitorujemy możliwość poprawy warunków ruchu na tym skrzyżowaniu. W ostatnim czasie wprowadziliśmy modyfikację pozwalającą na skręcanie większej liczby pojazdów z ul. Morskiej w lewo - na estakadę w kierunku Obwodnicy.
Należy jednak pamiętać, że obecnie wielkość ruchu na tej relacji jest zwiększona z racji tego, że część kierowców objeżdża tamtędy przebudowy ul. Chwaszczyńskiej i Chwarznieńskiej i po zakończeniu remontu sytuacja powinna ulec zmianie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-14 10:59
To miejsce jest dramatycznie (2)
Natężenie ruchu jest takie, że dałoby się zupełnie swobodnie przejechać, ale te boczne kierunki zapychają cały Grabówek. Problem Gdyni polega na tym, że układ drogowy jest archaiczny, a geograficznie niemożliwy już do rozbudowy w tym miejscu. Jedna nitka prowadzi cały ruch do Rumi, Redy, Wejherowa. Za tym punktem wszystko się "rozwiązuje", nawet obwodnica nie robi zatoru. Tutaj trzeba naprawdę nieźle się zastanowić, co z tym zrobić
- 16 1
-
2023-07-14 12:58
Proponowane zmiany są głupie , ale... (1)
Dwie rzeczy można zrobić bez bólu nie wiele to pomoże , ale i koszty żadne....
1. miejsca zakreskowane na skrzyżowaniu mogłyby być pasami dla autobusów, które i tak mają przystanki zaraz za skrzyżowaniem
2. zakazać "naukom jazdy" robienia sobie placu manewrowego z tego skrzyżowania- 1 0
-
2023-07-14 13:16
Raczej PORDowi zakazać
L-ki jeżdżą tam dlatego że są tam egzaminy. Przestaną tam egzaminować, to i nie będzie potrzeby jeździć tam z kursantami. Nikt na to nie pójdzie jak PORD jest pod estakadą.
- 2 0
-
2023-07-13 16:26
A co z pieszymi? (11)
Wszyscy zastanawiają się jak udrożnić zablokowaną ul. Morską a nikt nie martwi się o pieszych.
Niestety na przejściach dla pieszych (gdzie jest sygnalizacja z zieloną strzałką w prawo) notorycznie dochodzi do wymuszeń. Kierowcy nie dostosowują się do warunku zatrzymania się przed sygnalizatorem!
Jak dla mnie najlepszą opcją byłaby likwidacja zielonych strzałek.- 74 127
-
2023-07-14 15:29
Piesi powinni w domu siedzieć, tv oglądać a nie pałętać się po dwupasmówkach! (1)
To nie wiocha !
- 2 2
-
2023-07-15 07:19
Oczywiście, tylko kierowcy są najważniejsi. Ciekaw jestem jaki z Pana kierowca, Panie komentujący - pewnie zimny łokieć i 'umpa-umpa" z głośników na cały regulator.
- 0 1
-
2023-07-14 10:43
jeżeli boisz się o samochody, to parę metrów dalej masz przejście pod Estakadą (1)
- 1 2
-
2023-07-14 12:02
Niestety starsze osoby mające problem ze schodzeniem i wchodzeniem po schodach wybierają właśnie to przejście dla pieszych. Łatwo jest krytykować i hejtować a już trudno postawić się na miejscu osoby z ograniczeniami.
- 2 1
-
2023-07-14 07:43
Prawo prawem
Ale jak idę i mam zielone a widzę, ze kierowca nie zatrzymuje się to - nie wp my się pod koła, bo cmentarz jest pełen tych z pierwszeństwem
- 10 4
-
2023-07-14 06:15
Trzeba karać kierowców aż do skutku (1)
Nic tak nie oddziałuje na przestrzeganie przepisów jak chudszy portfel
- 9 6
-
2023-07-14 12:04
Nad sygnalizatorami w tym miejscu jest jakaś kamera, ale chyba nie używana, bo kierowcy jeżdżą tam jak chcą.
- 1 2
-
2023-07-13 16:51
(3)
Notorycznie? Podaj definicję tej notoryczności!
- 9 21
-
2023-07-13 19:54
Jak tylko stanie na nogach , wymusza , nawet nie patrzy tylko wlezie ! (1)
- 7 4
-
2023-07-14 13:23
Wymuszenia przez pieszych to jest mit
Radzę zapoznać się z PORD i bez tego nie siadać za kółko, bo komuś jeszcze zrobisz krzywdę
- 1 3
-
2023-07-13 18:52
Wystarczy stać przez 5 minut przy przejściu dla pieszych na ul Morskiej tuż przy pasie skrętu w prawo, w kierunku Obłuża. Co trzeci kierowca nie zatrzymuje się tam na strzałce. Zwolnienie pojazdu to nie zatrzymanie! Przypominam, że zielona strzałka upoważnia kierowców do skrętu na skrzyżowaniu, ale dopiero po zatrzymaniu się przed sygnalizatorem!
- 21 7
-
2023-07-13 17:34
Monitorujemy możliwość poprawy warunków ruchu na tym skrzyżowaniu? Śmiech na sali (2)
Co to monitorować, tu trzeba działać. Tu jest problem od wielu lat, niezależnie od remontów Chwarznieńskiej czy Chwaszczyńskiej.
Czy urzędnicy mają świadomość, że organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu wygląda tak jakby obwodnica nie istniała? A to jest najlepsze połączenie Gdyni z drogą, po której porusza się 100 tys. samochodów na dobę.Co to monitorować, tu trzeba działać. Tu jest problem od wielu lat, niezależnie od remontów Chwarznieńskiej czy Chwaszczyńskiej.
Czy urzędnicy mają świadomość, że organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu wygląda tak jakby obwodnica nie istniała? A to jest najlepsze połączenie Gdyni z drogą, po której porusza się 100 tys. samochodów na dobę.
Z kierunku centrum Gdyni do obwodnicy praktyczna przepustowość skrzyżowania to 3-4 samochody na cykl. Zjazd od obwodnicy do centrum Gdyni to 0-3 samochody na cykl, bo wystarczy kilka osób na przejściu aby nie dało się wjechać na skrzyżowanie. Bo przejście jest zbyt blisko, do tego poprowadzone nie prostopadle do drogi tylko po skosie. Dlaczego go nie odsunąć, choćby o 10m. Mało tego przy budowie estakady wymyślono drugi pas do skrętu na Morską ale ktoś sprawny inaczej przeznaczył go do jazdy na wprost i dzisiaj stoi nieużywany, kiedy korki sięgają samej estakady i zagrażają bezpieczeństwu ruchu. Za to w godzinach szczytu cwaniacy, żeby włączyć się w kierunku centrum jadą lewym skrętem na Chylonię nawracają na skrzyżowaniu potęgując przy tym korki dla innych kierunków.
Tu usprawnienie się da zrobić za pomocą farby czy przesunięcia sygnalizatorów ale nawet tyle to chyba zbyt duże oczekiwanie wobec Miasta.- 112 6
-
2023-07-14 14:06
W Gdańsku są korki przez czerwone światła.
Zero synchronizacji
- 0 0
-
2023-07-13 17:45
O jakiej Ty farbie piszesz? Kasa w budżecie ZDiZ na farbę na ten rok już się skończyła...
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.