• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Letnicy przez pieszych-widmo. Zmiany po uwagach czytelnika

Maciej Korolczuk
7 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (109)
Po sugestiach naszego czytelnika urzędnicy przyznali mu rację i zmienili ustawienia sygnalizacji na skrzyżowaniu Śnieżnej i Marynarki Polskiej. To powinno pomóc w zredukowaniu korków. Po sugestiach naszego czytelnika urzędnicy przyznali mu rację i zmienili ustawienia sygnalizacji na skrzyżowaniu Śnieżnej i Marynarki Polskiej. To powinno pomóc w zredukowaniu korków.

Po zamknięciu wiaduktu między Brzeźnem a Nowym Portem znacząco wzrosły korki w Letnicy. Newralgicznym punktem okazało się skrzyżowanie Marynarki Polskiej ze ŚnieżnąMapka, gdzie kierowcy musieli zatrzymywać się, by przepuścić... nieistniejących pieszych. Po przekazaniu drogowcom uwag naszych czytelników urzędnicy podjęli decyzję o zmianach w ustawieniu sygnalizacji.



Czy zgłaszałe(a)ś kiedykolwiek problem z niewłaściwie działającą sygnalizacją?

Rondo w Letnicy i poprzedzające je skrzyżowanie ul. Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną zatkały się po zamknięciu dla ruchu wiaduktu na ul. Krasickiego między Brzeźnem a Nowym Portem. Mieszkańcy i pracujący w Nowym Porcie każdego dnia, aby dojechać do pracy w porcie, zmuszone są do korzystania z objazdu przez rondo w Letnicy.

Efekt? Korki wokół samego ronda i skrzyżowania Marynarki Polskiej ze Śnieżną. Bo choć są tam po dwa pasy w każdym kierunku, to na wprost można jechać tylko z prawego pasa (drugi pas służy jako lewoskręt).

Uwagę na to zwrócił nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta, wskazując, co można poprawić, by rozładować zatory.

07:23 19 WRZEśNIA 22 (aktualizacjaakt. 5 PAźDZIERNIKA 22 16:11)

Śnieżna (73 opinie)

Codzienny korek bo trzeba przepuścić niewidzialnych pieszych...
Codzienny korek bo trzeba przepuścić niewidzialnych pieszych...


- Dzień jak co dzień, na Śnieżnej z prawej ani lewej nikt o tej porze nie wyjeżdża, pieszych niewidzialne tłumy, ale korek jest. Przecież jak to mogłoby działać? Po co te pętle indukcyjne, po co przyciski, po co ten system? Skoro wszystko działa na jeden ustawiony program - napisał we wtorek, 4 października, pan Kuba.
A dzień wcześniej ostrzegał:

- Kumulacja korków w tunelu przez sygnalizację na skrzyżowaniu ze Śnieżną. Włącza się co chwila, przepuszczając niewidzialnych pieszych.
Korki w Letnicy po zmianach sygnalizacji mają być mniejsze - obiecują urzędnicy. Korki w Letnicy po zmianach sygnalizacji mają być mniejsze - obiecują urzędnicy.

Sygnały o problemach jeszcze przed remontem wiaduktu



Problem ze światłami, które generowały korki na skrzyżowaniu, występował też przed zamknięciem wiaduktu na Krasickiego. Pierwsze sygnały o tym, że potrzebna jest tam korekta ustawienia, pojawiły się już 19 września.

- Codzienny korek, bo trzeba przepuścić niewidzialnych pieszych - napisał nasz czytelnik. - Absurdalne światła na Śnieżnej. Nikt nie skręca z naprzeciwka, nikt nie wyjeżdża z prawej, ani z lewej, pieszych też - jak widać - tłumy. Ale ważne, że wszystkie relacje się włączyły - ironizował czytelnik Raportu z Trójmiasta. - Absurd na Śnieżnej trwa, a nawet dodam, że się pogłębia. Na fazie z Gdańska do Nowego Portu przejeżdżają trzy samochody, a potem stoimy i ani z prawej, ani z lewej, ani nic nie skręca, a pieszych tradycyjnie niewidzialny tłum. Ekologia w pełnym zakresie - ironizował.
Pan Kuba zwrócił słuszną uwagę, że kierowcy muszą zatrzymywać się przed światłami, by przepuścić na pasach... niewidzialnych pieszych. Pan Kuba zwrócił słuszną uwagę, że kierowcy muszą zatrzymywać się przed światłami, by przepuścić na pasach... niewidzialnych pieszych.

Czytelnik miał rację, urzędnicy wprowadzili zmiany



Presja naszego czytelnika się opłaciła. Jego uwagi przekazaliśmy Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni. Na naszą prośbę Dział Inżynierii przeanalizował sytuację na skrzyżowaniu i po wizji lokalnej na miejscu podjęto decyzję o wprowadzeniu zmian.

- Wprowadziliśmy korektę programu sygnalizacji na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna. Zmodyfikowany algorytm sterowania uruchomiony został w czwartek po południu - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Najistotniejsze zmiany to wyzwalanie lewoskrętów oraz wlotów podporządkowanych na żądanie.

- Oznacza to, że sygnał zielony otrzymają pojazdy, które podjadą do linii zatrzymania i zostaną wykryte przez pętlę indukcyjną. Nie powinno to jednak stanowić problemu, bo każdy pas ruchu jest wyposażony w długi detektor, na który łatwo najechać. Jeśli żaden samochód nie podjedzie, to sygnał zielony dla kierunku głównego będzie wyświetlał się cały czas.
Na żądanie skrzyżowanie pokonywać będą też piesi i rowerzyści. Aby otrzymać sygnał zezwalający na przejście, wystarczy wcisnąć przycisk znajdujący się przy przejściach i przejazdach.

- Potwierdzeniem poprawnego zgłoszenia jest podświetlenie przycisku, co oznacza, że pieszy i rowerzysta mogą niedługo spodziewać się sygnału zielonego. Dzięki takiej zmianie piesi, szczególnie wieczorami, będą otrzymywać zielone dużo szybciej, niż miało to miejsce do tej pory - dodaje Kiljan. - Praca skrzyżowania będzie w najbliższych dniach monitorowana przez naszych inżynierów ruchu z Centrum Zarządzania Ruchem Tristar. Jeśli nieprawidłowości w działaniu tej sygnalizacji dostrzegą mieszkańcy, prosimy o zgłaszanie uwag do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Nowa metoda sterowania w sposób bardziej elastyczny powinna dopasowywać się do panujących warunków ruchu. Mamy nadzieję, że dziś przejazd będzie zdecydowanie bardziej płynny, niż miało to miejsce w ostatnich dniach.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (109)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane