• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Letnicy przez pieszych-widmo. Zmiany po uwagach czytelnika

Maciej Korolczuk
7 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (109)
Po sugestiach naszego czytelnika urzędnicy przyznali mu rację i zmienili ustawienia sygnalizacji na skrzyżowaniu Śnieżnej i Marynarki Polskiej. To powinno pomóc w zredukowaniu korków. Po sugestiach naszego czytelnika urzędnicy przyznali mu rację i zmienili ustawienia sygnalizacji na skrzyżowaniu Śnieżnej i Marynarki Polskiej. To powinno pomóc w zredukowaniu korków.

Po zamknięciu wiaduktu między Brzeźnem a Nowym Portem znacząco wzrosły korki w Letnicy. Newralgicznym punktem okazało się skrzyżowanie Marynarki Polskiej ze ŚnieżnąMapka, gdzie kierowcy musieli zatrzymywać się, by przepuścić... nieistniejących pieszych. Po przekazaniu drogowcom uwag naszych czytelników urzędnicy podjęli decyzję o zmianach w ustawieniu sygnalizacji.



Czy zgłaszałe(a)ś kiedykolwiek problem z niewłaściwie działającą sygnalizacją?

Rondo w Letnicy i poprzedzające je skrzyżowanie ul. Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną zatkały się po zamknięciu dla ruchu wiaduktu na ul. Krasickiego między Brzeźnem a Nowym Portem. Mieszkańcy i pracujący w Nowym Porcie każdego dnia, aby dojechać do pracy w porcie, zmuszone są do korzystania z objazdu przez rondo w Letnicy.

Efekt? Korki wokół samego ronda i skrzyżowania Marynarki Polskiej ze Śnieżną. Bo choć są tam po dwa pasy w każdym kierunku, to na wprost można jechać tylko z prawego pasa (drugi pas służy jako lewoskręt).

Uwagę na to zwrócił nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta, wskazując, co można poprawić, by rozładować zatory.

07:23 19 WRZEśNIA 22 (aktualizacjaakt. 5 PAźDZIERNIKA 22 16:11)

Śnieżna (73 opinie)

Codzienny korek bo trzeba przepuścić niewidzialnych pieszych...
Codzienny korek bo trzeba przepuścić niewidzialnych pieszych...


- Dzień jak co dzień, na Śnieżnej z prawej ani lewej nikt o tej porze nie wyjeżdża, pieszych niewidzialne tłumy, ale korek jest. Przecież jak to mogłoby działać? Po co te pętle indukcyjne, po co przyciski, po co ten system? Skoro wszystko działa na jeden ustawiony program - napisał we wtorek, 4 października, pan Kuba.
A dzień wcześniej ostrzegał:

- Kumulacja korków w tunelu przez sygnalizację na skrzyżowaniu ze Śnieżną. Włącza się co chwila, przepuszczając niewidzialnych pieszych.
Korki w Letnicy po zmianach sygnalizacji mają być mniejsze - obiecują urzędnicy. Korki w Letnicy po zmianach sygnalizacji mają być mniejsze - obiecują urzędnicy.

Sygnały o problemach jeszcze przed remontem wiaduktu



Problem ze światłami, które generowały korki na skrzyżowaniu, występował też przed zamknięciem wiaduktu na Krasickiego. Pierwsze sygnały o tym, że potrzebna jest tam korekta ustawienia, pojawiły się już 19 września.

- Codzienny korek, bo trzeba przepuścić niewidzialnych pieszych - napisał nasz czytelnik. - Absurdalne światła na Śnieżnej. Nikt nie skręca z naprzeciwka, nikt nie wyjeżdża z prawej, ani z lewej, pieszych też - jak widać - tłumy. Ale ważne, że wszystkie relacje się włączyły - ironizował czytelnik Raportu z Trójmiasta. - Absurd na Śnieżnej trwa, a nawet dodam, że się pogłębia. Na fazie z Gdańska do Nowego Portu przejeżdżają trzy samochody, a potem stoimy i ani z prawej, ani z lewej, ani nic nie skręca, a pieszych tradycyjnie niewidzialny tłum. Ekologia w pełnym zakresie - ironizował.
Pan Kuba zwrócił słuszną uwagę, że kierowcy muszą zatrzymywać się przed światłami, by przepuścić na pasach... niewidzialnych pieszych. Pan Kuba zwrócił słuszną uwagę, że kierowcy muszą zatrzymywać się przed światłami, by przepuścić na pasach... niewidzialnych pieszych.

Czytelnik miał rację, urzędnicy wprowadzili zmiany



Presja naszego czytelnika się opłaciła. Jego uwagi przekazaliśmy Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni. Na naszą prośbę Dział Inżynierii przeanalizował sytuację na skrzyżowaniu i po wizji lokalnej na miejscu podjęto decyzję o wprowadzeniu zmian.

- Wprowadziliśmy korektę programu sygnalizacji na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna. Zmodyfikowany algorytm sterowania uruchomiony został w czwartek po południu - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Najistotniejsze zmiany to wyzwalanie lewoskrętów oraz wlotów podporządkowanych na żądanie.

- Oznacza to, że sygnał zielony otrzymają pojazdy, które podjadą do linii zatrzymania i zostaną wykryte przez pętlę indukcyjną. Nie powinno to jednak stanowić problemu, bo każdy pas ruchu jest wyposażony w długi detektor, na który łatwo najechać. Jeśli żaden samochód nie podjedzie, to sygnał zielony dla kierunku głównego będzie wyświetlał się cały czas.
Na żądanie skrzyżowanie pokonywać będą też piesi i rowerzyści. Aby otrzymać sygnał zezwalający na przejście, wystarczy wcisnąć przycisk znajdujący się przy przejściach i przejazdach.

- Potwierdzeniem poprawnego zgłoszenia jest podświetlenie przycisku, co oznacza, że pieszy i rowerzysta mogą niedługo spodziewać się sygnału zielonego. Dzięki takiej zmianie piesi, szczególnie wieczorami, będą otrzymywać zielone dużo szybciej, niż miało to miejsce do tej pory - dodaje Kiljan. - Praca skrzyżowania będzie w najbliższych dniach monitorowana przez naszych inżynierów ruchu z Centrum Zarządzania Ruchem Tristar. Jeśli nieprawidłowości w działaniu tej sygnalizacji dostrzegą mieszkańcy, prosimy o zgłaszanie uwag do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Nowa metoda sterowania w sposób bardziej elastyczny powinna dopasowywać się do panujących warunków ruchu. Mamy nadzieję, że dziś przejazd będzie zdecydowanie bardziej płynny, niż miało to miejsce w ostatnich dniach.

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Więc trzeba postawić słupki z przyciskami-widmo-picnawodę dla chcących przejść :)

    • 10 6

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    Takich miejsc, gdzie zapala się bezsensowne światło dla nieistniejących pieszych, są w Gdańsku dziesiątki. Najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby sterowanie takimi światłami "na żądanie", czyli za pomocą przycisków, ale ktoś umiarkowanie mądry postanowił inaczej.

    • 245 23

    • (2)

      Jeszcze więcej jest świateł gdzie pieszy czeka na nieistniejące samochody po czym gdy zapala się zielone jest rozjeżdżany przez samochody skręcające

      • 51 33

      • (1)

        Skoro czeka na nieistniejące auta to to skąd tam się biorą te skręcające auta?

        • 31 19

        • z boku

          • 22 6

    • przez covida to upadło (3)

      bo trzeba coś dotknąć, straszne

      • 31 3

      • Skoro to nie jest problem, zawsze można zrobić zielone na przycisk dla samochodów. (2)

        Czy jak zwykle pomysł jest chory kiedy to Ty masz ruszyć swój tłusty tyłek a nie inni?

        • 15 31

        • (1)

          Czy kiedykolwiek ktoś z lewicowym deklem wpadł na jakiś dobry albo chociaż zdrowy pomysł?

          • 17 2

          • wyzwanie polega na tym, że prawacy mogą nie zauwazyć, że jakiś pomysł jest dobry i zdrowy jednocześnie

            ponieważ każdy pomysł opatrują jakimś przymiotnikiem wartościującym

            • 2 11

    • I jak chcesz te przyciski naciskać, przez okno? Jakimś kijem?

      Daj spokój, lepiej niech będzie jak jest.

      • 12 7

    • Nie ktoś,tylko nie kompetentny urzędnik,który bierze kasę za nic!

      • 12 4

    • Umiarkowanie mądry. Dlaczego tak delikatnie o tym sabotarzyście,pseudoekologu,uprzykrzaczu życia. W Gdyni to samo. Zdejmowanie

      zielonych strzałek, czerwona fala, kolizyjność na skrzyżowaniach.

      • 21 2

    • Prawdopodobnie ta sama osoba, która dała zielone światło do wybudowania przejść naziemnych w centrum miasta.

      • 16 2

    • To wszystko przez buspas na Wielkopolskiej w Gdyni!

      • 0 0

  • Presja prasy ma sens (2)

    A czy o Bulonskiej też informowaliscie drogowców?

    • 10 10

    • O niebezpiecznym przejsciu

      Gdzie dzieci do szkoły idą a tramwaj jedzie bo nie ma świateł dla niego?

      • 4 0

    • Bulonskiej, kartuskiej, bethovena. ..

      • 0 0

  • Oby gdynscy wizjonerzy to przeczytali

    • 4 5

  • Siedzi

    pan nerwius korpoludek, w blachach na 4 kółkach i obgryza ze złości paznokcie. No a ZDiZ zapomniał, co działo się przed uruchomieniem sygnalizacji przy Śnieżnej. Sterowanie osobistego mózgu to dopiero wysiłek.

    • 2 26

  • (1)

    Działanie było właściwe a korki powodowały blachosmrody

    • 6 34

    • A ludzie pierdzą i się nie myją i żrą czosnek, można zwymiotować w tramwaju .

      • 9 2

  • W GZDiZ to do wymiany jest Dyrektor. Może nowy zacznie ogarniać temat.

    • 21 4

  • korki robią się przez bezsensowne (2)

    przepisy dające pieszemu piereszeństwo zawsze i wszędzie. O zaniku instynktu samozachowawczego tym spowodowanego , nawet nie wspomnę. Nagminne wchodzenie pod koła samochodu pieszego bez kontaktu z otoczeniem .

    • 29 13

    • tak może pisać jedynie osoba cierpiąca na zaawansowaną samochodozę

      nie potrafiąca uznać prostej prawdy: samochód nie jest i nie powinien być ani jedynym ani głównym środkiem transportu w mieście.

      • 4 14

    • Oczywiście. Przed wprowadzeniem tego przepisu korków nie było.

      • 9 2

  • na niektórych skrzyżowaniach warto wprowadzić zasadę świecenia się zielonego światła dla pieszych i rowerzystów bez przerwy (7)

    zmiana na zielone dla samochodów mogłaby następować przez najechanie samochodu na pętlę indukcyjną lub otwarcie okna, wysunięcie ręki przez kierowcę i naciśnięcie przycisku. W ten sposób piesi i rowerzyści wreszcie zaczęli by czuć się realnie dowartościowani w centrum miasta. Korki przecież tworzą kierowcy (ich nadmiar) a nie przejścia dla pieszych, które są potrzebne, zwłaszcza w centrum miasta. Na rogu Rajskiej i Heweliusza w Gdańsku kontakt wzrokowy pieszych, kierowców i rowerzystów znakomicie zapobiega kolizjom, a kierowcy czują swoje miejsce w szyku: poniżej oczekiwań pieszych i rowerzystów.

    • 14 29

    • dokładnie i zrobić strefę 20 na godiznę w całym trojmieście - dzieci dziękują, ciasne gacie rozjadą je na chodniku (5)

      • 8 5

      • cyklofobię się leczy

        Tak czy inaczej przy szkołach (na tzw. ulicach szkolnych) ruch samochodów powinien być uspokajany i redukowany do minimum. Dowożenie dzieci do szkoły samochodami rodziców (często z małych odległości - poniżej 1,5 km) to forma pozbawiania ich normalnego dzieciństwa, obejmującego m.in. doświadczenie w nawiązywaniu spontanicznych relacji z rówieśnikami w czasie drogi do szkoły.

        • 9 6

      • jeżeli to 15 km/h - taka jest dominująca prędkość cyklisty w mieście. (3)

        Wystarczy, by na ulicach prowadzących w pobliże szkół uruchomić program uspokajania i radykalnej redukcji skali ruchu samochodów. Warto, byś poznał pojęcie "ulicy szkolnej" - jak będziesz je googlał, pamiętaj o niepopełnianiu błędów literowych. (co to jest godizna? może chodziło ci o Godzillę?)

        • 6 4

        • różnica taka że samochody nie jeżdżą po chodnikach w przeciwieństwie do pedałów i hulaj - motorów (2)

          • 7 5

          • Tak, to UFO parkuje na chodnikach

            • 4 6

          • kolejne potwierdzenie prostej tezy, że samochodoza zmniejsza ostrość widzenia rzeczywistości

            samochody wjeżdżają nie tylko na chodniki, ale w strefy piesze i na przystanki autobusowe, na których ludzie padają ofiarą jazdy "szybkiej ale bezpiecznej".

            • 2 2

    • to byłoby nieekologiczne

      zatrzymanie pieszego czy roweru to prawie żaden koszt - zatrzymanie pojazdu, to więcej smogu, hałasu i CO2 - pomijając fakt, że samochód dużo częściej ma istotny powód by jechać, w przeciwieństwie do pieszych spacerkowiczów i turystów, którym się nie spieszy - bo gdyby się spieszyło, to też by jechali.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    pierwsze skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną w Nowym Porcie (4)

    światła na pierwszym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną w Nowym Porcie od strony tunelu są tak ustawione, że na jeden raz przejeżdżają przez nie dwa samochody, wobec czego także tam robią się zatory samochodowe

    • 68 2

    • GCK (2)

      Zglos na gdanskie centrum kontaktu a nie w komentarzu na portalu gdzie 99% treści to bełkot januszy ktorym szkoda cokolwiek tłumaczyć i z którego ciężko wyłapać sensowna uwagę jak twoja

      • 12 5

      • tylko tak zadziała, (1)

        skąd ma wiedziec operator że jest żel jak nie ma takich infortmacji, nikt z nich nie czyta przypadkowych postów

        • 3 3

        • to może niech się czasem przejedzie?

          czy w tych urzędach ktoś za cokolwiek odpowiada, coś kontroluje? czy nie możemy liczyć na odrobinę proaktywności? za co my im płacimy?

          • 0 0

    • To przez buspas na Wielkopolskiej w Gdyni!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane