- 1 Nocna komunikacja do poprawki (205 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (387 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (74 opinie)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (54 opinie)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (18 opinii)
- 6 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (335 opinii)
Korki w Letnicy przez pieszych-widmo. Zmiany po uwagach czytelnika
Po zamknięciu wiaduktu między Brzeźnem a Nowym Portem znacząco wzrosły korki w Letnicy. Newralgicznym punktem okazało się skrzyżowanie Marynarki Polskiej ze Śnieżną, gdzie kierowcy musieli zatrzymywać się, by przepuścić... nieistniejących pieszych. Po przekazaniu drogowcom uwag naszych czytelników urzędnicy podjęli decyzję o zmianach w ustawieniu sygnalizacji.
Efekt? Korki wokół samego ronda i skrzyżowania Marynarki Polskiej ze Śnieżną. Bo choć są tam po dwa pasy w każdym kierunku, to na wprost można jechać tylko z prawego pasa (drugi pas służy jako lewoskręt).
Uwagę na to zwrócił nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta, wskazując, co można poprawić, by rozładować zatory.
- Dzień jak co dzień, na Śnieżnej z prawej ani lewej nikt o tej porze nie wyjeżdża, pieszych niewidzialne tłumy, ale korek jest. Przecież jak to mogłoby działać? Po co te pętle indukcyjne, po co przyciski, po co ten system? Skoro wszystko działa na jeden ustawiony program - napisał we wtorek, 4 października, pan Kuba.
A dzień wcześniej ostrzegał:
- Kumulacja korków w tunelu przez sygnalizację na skrzyżowaniu ze Śnieżną. Włącza się co chwila, przepuszczając niewidzialnych pieszych.
Sygnały o problemach jeszcze przed remontem wiaduktu
Problem ze światłami, które generowały korki na skrzyżowaniu, występował też przed zamknięciem wiaduktu na Krasickiego. Pierwsze sygnały o tym, że potrzebna jest tam korekta ustawienia, pojawiły się już 19 września.
- Codzienny korek, bo trzeba przepuścić niewidzialnych pieszych - napisał nasz czytelnik. - Absurdalne światła na Śnieżnej. Nikt nie skręca z naprzeciwka, nikt nie wyjeżdża z prawej, ani z lewej, pieszych też - jak widać - tłumy. Ale ważne, że wszystkie relacje się włączyły - ironizował czytelnik Raportu z Trójmiasta. - Absurd na Śnieżnej trwa, a nawet dodam, że się pogłębia. Na fazie z Gdańska do Nowego Portu przejeżdżają trzy samochody, a potem stoimy i ani z prawej, ani z lewej, ani nic nie skręca, a pieszych tradycyjnie niewidzialny tłum. Ekologia w pełnym zakresie - ironizował.
Czytelnik miał rację, urzędnicy wprowadzili zmiany
Presja naszego czytelnika się opłaciła. Jego uwagi przekazaliśmy Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni. Na naszą prośbę Dział Inżynierii przeanalizował sytuację na skrzyżowaniu i po wizji lokalnej na miejscu podjęto decyzję o wprowadzeniu zmian.
- Wprowadziliśmy korektę programu sygnalizacji na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna. Zmodyfikowany algorytm sterowania uruchomiony został w czwartek po południu - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Najistotniejsze zmiany to wyzwalanie lewoskrętów oraz wlotów podporządkowanych na żądanie.
- Oznacza to, że sygnał zielony otrzymają pojazdy, które podjadą do linii zatrzymania i zostaną wykryte przez pętlę indukcyjną. Nie powinno to jednak stanowić problemu, bo każdy pas ruchu jest wyposażony w długi detektor, na który łatwo najechać. Jeśli żaden samochód nie podjedzie, to sygnał zielony dla kierunku głównego będzie wyświetlał się cały czas.
Na żądanie skrzyżowanie pokonywać będą też piesi i rowerzyści. Aby otrzymać sygnał zezwalający na przejście, wystarczy wcisnąć przycisk znajdujący się przy przejściach i przejazdach.
- Potwierdzeniem poprawnego zgłoszenia jest podświetlenie przycisku, co oznacza, że pieszy i rowerzysta mogą niedługo spodziewać się sygnału zielonego. Dzięki takiej zmianie piesi, szczególnie wieczorami, będą otrzymywać zielone dużo szybciej, niż miało to miejsce do tej pory - dodaje Kiljan. - Praca skrzyżowania będzie w najbliższych dniach monitorowana przez naszych inżynierów ruchu z Centrum Zarządzania Ruchem Tristar. Jeśli nieprawidłowości w działaniu tej sygnalizacji dostrzegą mieszkańcy, prosimy o zgłaszanie uwag do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Nowa metoda sterowania w sposób bardziej elastyczny powinna dopasowywać się do panujących warunków ruchu. Mamy nadzieję, że dziś przejazd będzie zdecydowanie bardziej płynny, niż miało to miejsce w ostatnich dniach.
Miejsca
Opinie (109) 2 zablokowane
-
2022-10-07 14:02
Opinia wyróżniona
(12)
Takich miejsc, gdzie zapala się bezsensowne światło dla nieistniejących pieszych, są w Gdańsku dziesiątki. Najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby sterowanie takimi światłami "na żądanie", czyli za pomocą przycisków, ale ktoś umiarkowanie mądry postanowił inaczej.
- 245 23
-
2022-10-08 12:56
To wszystko przez buspas na Wielkopolskiej w Gdyni!
- 0 0
-
2022-10-08 10:30
Prawdopodobnie ta sama osoba, która dała zielone światło do wybudowania przejść naziemnych w centrum miasta.
- 16 2
-
2022-10-07 18:41
Umiarkowanie mądry. Dlaczego tak delikatnie o tym sabotarzyście,pseudoekologu,uprzykrzaczu życia. W Gdyni to samo. Zdejmowanie
zielonych strzałek, czerwona fala, kolizyjność na skrzyżowaniach.
- 21 2
-
2022-10-07 15:57
Nie ktoś,tylko nie kompetentny urzędnik,który bierze kasę za nic!
- 12 4
-
2022-10-07 15:11
I jak chcesz te przyciski naciskać, przez okno? Jakimś kijem?
Daj spokój, lepiej niech będzie jak jest.
- 12 7
-
2022-10-07 14:57
przez covida to upadło (3)
bo trzeba coś dotknąć, straszne
- 31 3
-
2022-10-07 15:03
Skoro to nie jest problem, zawsze można zrobić zielone na przycisk dla samochodów. (2)
Czy jak zwykle pomysł jest chory kiedy to Ty masz ruszyć swój tłusty tyłek a nie inni?
- 15 31
-
2022-10-08 09:38
(1)
Czy kiedykolwiek ktoś z lewicowym deklem wpadł na jakiś dobry albo chociaż zdrowy pomysł?
- 17 2
-
2022-10-08 12:13
wyzwanie polega na tym, że prawacy mogą nie zauwazyć, że jakiś pomysł jest dobry i zdrowy jednocześnie
ponieważ każdy pomysł opatrują jakimś przymiotnikiem wartościującym
- 2 11
-
2022-10-07 14:10
(2)
Jeszcze więcej jest świateł gdzie pieszy czeka na nieistniejące samochody po czym gdy zapala się zielone jest rozjeżdżany przez samochody skręcające
- 51 33
-
2022-10-07 14:47
(1)
Skoro czeka na nieistniejące auta to to skąd tam się biorą te skręcające auta?
- 31 19
-
2022-10-07 15:11
z boku
- 22 6
-
2022-10-07 14:32
Opinia wyróżniona
Tristar za 300 mln, sztab ludzi do gapienia się w monitory, i jeszcze trzeba im zgłaszać gdzie się robią korki? (12)
Bareja na całego.
- 268 10
-
2022-10-07 17:29
Tam się nikt nie gapi
Są wyłączone monitory bo brak ludzi do obserwowania
- 4 3
-
2022-10-07 17:14
Pacany chyba nigdy nie byli na ulicy, bo nie wiedza jak fatalnie działaja światła w niektóych miejscach:( dlatego tworzą sie korki
- 9 1
-
2022-10-07 16:55
moze bez tristara by tego nie zauwazyli (1)
Chcialbym zobaczyc dane statystyczne na temat trisara a nie wyobrazenia jozka w komentarzach
- 3 1
-
2022-10-07 17:37
zadzwon, zapytaj
pisanie hejtu na forach nie spowoduje ze dodatniesz jakiekolwiek dane
- 2 5
-
2022-10-07 16:45
Czego nie rozumiecie urzednicy nie sa poto by cos robic tylko by kase pobierać
- 16 2
-
2022-10-07 15:00
Podobno wynoszony na ołtarze Adam Pawłowicz zapisał w swoim testamencie wolę wykonania Misia 2, przepraszam Tristara 2 (2)
- 24 10
-
2022-10-07 17:37
niezbyt mądra opinia (1)
- 9 9
-
2022-10-08 12:14
tym razem chyba niedopowiedzenie z Twojej strony
- 1 2
-
2022-10-07 14:37
Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Tristar kosztował 160 mln (3)
- 7 27
-
2022-10-07 14:46
(2)
160 milionowy wałek.
- 25 4
-
2022-10-07 16:18
Jak go kiedyś na tydzień wyłączyli (1)
To codziennie w raporcie były setki komentarzy, czemu wszystko stoi. Poszukaj w archiwum
- 8 16
-
2022-10-07 20:34
Nie wyłączyli tylko właśnie włączyli bo tunel pod martwą wisłą był zamknięty. Super wielkimi korkami tłumaczyli się że specjalnie uruchomili system tristar
- 9 2
-
2022-10-07 14:32
Opinia wyróżniona
pierwsze skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną w Nowym Porcie (4)
światła na pierwszym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną w Nowym Porcie od strony tunelu są tak ustawione, że na jeden raz przejeżdżają przez nie dwa samochody, wobec czego także tam robią się zatory samochodowe
- 68 2
-
2022-10-08 12:55
To przez buspas na Wielkopolskiej w Gdyni!!
- 0 0
-
2022-10-07 17:09
GCK (2)
Zglos na gdanskie centrum kontaktu a nie w komentarzu na portalu gdzie 99% treści to bełkot januszy ktorym szkoda cokolwiek tłumaczyć i z którego ciężko wyłapać sensowna uwagę jak twoja
- 12 5
-
2022-10-07 17:39
tylko tak zadziała, (1)
skąd ma wiedziec operator że jest żel jak nie ma takich infortmacji, nikt z nich nie czyta przypadkowych postów
- 3 3
-
2022-10-08 20:46
to może niech się czasem przejedzie?
czy w tych urzędach ktoś za cokolwiek odpowiada, coś kontroluje? czy nie możemy liczyć na odrobinę proaktywności? za co my im płacimy?
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-10-07 15:49
korki przez przejście dla pieszych? Śmieszne (2)
korki tworzą samochody - dla przypomnienia prostego faktu. Nie odczujecie różnicy.
- 6 10
-
2022-10-09 10:08
Samochody? To one same jeżdżą, a ja myślałem że to ludzie je ujezdzaja
- 0 0
-
2022-10-07 16:02
Jak nie wiesz to siedź cicho
- 8 3
-
2022-10-07 19:40
To samo w Gdańsku na Świętokrzyskiej w dwóch miejscach. (5)
Czerwone co chwila, pieszy raz na kwadrans albo i rzadziej.
Czy chodzi o to żebyśmy więcej paliwa spalali?- 5 3
-
2022-10-07 20:29
nie, chodzi o to by piesi czuli się bezpiecznie (3)
pieszy wchodząc na jezdnię naraża się na ryzyko, kierowca lekceważący limity prędkości stwarza realne zagrożenie także dla innych kierowców
- 1 6
-
2022-10-09 01:25
Przeczytaj co komentujesz. Pieszych nie ma, a zielone dla nich się co chwila zapala.
- 0 0
-
2022-10-08 10:14
To na chodniku zrob pieszym czujniki, żeby mu zmienialy światła na zielone.
Raz na kwadrans poświeci minute, będzie to z korzyścią dla wszystkich.
- 2 0
-
2022-10-07 21:30
Ale tych pieszych tam nie ma!
- 6 0
-
2022-10-08 10:48
Zgadzam się w 100%
Jadę po 22 i na każdych światach trzeba stać bo zielone pali się nie całe 10 sekund a pieszy przechodzi może raz na 20 minut
- 3 0
-
2022-10-08 23:25
Kto normalny zaczyna remont wiaduktu pod koniec września? Nie wspominając, że w tym samym czasie wyraża zgodę na jakiś słaby bieg. W ubiegły weekend korki były tak wielkie, że nie sposób było wydostać się z Nowego Portu. Chcą rewitalizować tą dzielnicę, a póki co robią wszystko aby odciąć ją od reszty Gdańska. Ktoś powie, że można przesiać się chwilowo na komunikację miejską: problem polega jednak na tym, że ta komunikacja kompletnie nie jest zgrana i przesiadki to czekanie po 20-30 min na kolejny środek transportu. A rozkład jazdy zupełnie inny niż ten przestawiony na przystanku. Porażka. Pani Prezydent to chyba zapadła w zimowy sen.
- 2 0
-
2022-10-07 14:21
na niektórych skrzyżowaniach warto wprowadzić zasadę świecenia się zielonego światła dla pieszych i rowerzystów bez przerwy (7)
zmiana na zielone dla samochodów mogłaby następować przez najechanie samochodu na pętlę indukcyjną lub otwarcie okna, wysunięcie ręki przez kierowcę i naciśnięcie przycisku. W ten sposób piesi i rowerzyści wreszcie zaczęli by czuć się realnie dowartościowani w centrum miasta. Korki przecież tworzą kierowcy (ich nadmiar) a nie przejścia dla pieszych, które są potrzebne, zwłaszcza w centrum miasta. Na rogu Rajskiej i Heweliusza w Gdańsku kontakt wzrokowy pieszych, kierowców i rowerzystów znakomicie zapobiega kolizjom, a kierowcy czują swoje miejsce w szyku: poniżej oczekiwań pieszych i rowerzystów.
- 14 29
-
2022-10-08 20:52
to byłoby nieekologiczne
zatrzymanie pieszego czy roweru to prawie żaden koszt - zatrzymanie pojazdu, to więcej smogu, hałasu i CO2 - pomijając fakt, że samochód dużo częściej ma istotny powód by jechać, w przeciwieństwie do pieszych spacerkowiczów i turystów, którym się nie spieszy - bo gdyby się spieszyło, to też by jechali.
- 0 0
-
2022-10-07 14:28
dokładnie i zrobić strefę 20 na godiznę w całym trojmieście - dzieci dziękują, ciasne gacie rozjadą je na chodniku (5)
- 8 5
-
2022-10-07 14:55
jeżeli to 15 km/h - taka jest dominująca prędkość cyklisty w mieście. (3)
Wystarczy, by na ulicach prowadzących w pobliże szkół uruchomić program uspokajania i radykalnej redukcji skali ruchu samochodów. Warto, byś poznał pojęcie "ulicy szkolnej" - jak będziesz je googlał, pamiętaj o niepopełnianiu błędów literowych. (co to jest godizna? może chodziło ci o Godzillę?)
- 6 4
-
2022-10-07 15:34
różnica taka że samochody nie jeżdżą po chodnikach w przeciwieństwie do pedałów i hulaj - motorów (2)
- 7 5
-
2022-10-08 12:19
kolejne potwierdzenie prostej tezy, że samochodoza zmniejsza ostrość widzenia rzeczywistości
samochody wjeżdżają nie tylko na chodniki, ale w strefy piesze i na przystanki autobusowe, na których ludzie padają ofiarą jazdy "szybkiej ale bezpiecznej".
- 2 2
-
2022-10-07 16:10
Tak, to UFO parkuje na chodnikach
- 4 6
-
2022-10-07 14:53
cyklofobię się leczy
Tak czy inaczej przy szkołach (na tzw. ulicach szkolnych) ruch samochodów powinien być uspokajany i redukowany do minimum. Dowożenie dzieci do szkoły samochodami rodziców (często z małych odległości - poniżej 1,5 km) to forma pozbawiania ich normalnego dzieciństwa, obejmującego m.in. doświadczenie w nawiązywaniu spontanicznych relacji z rówieśnikami w czasie drogi do szkoły.
- 9 6
-
2022-10-07 14:32
Opinia wyróżniona
pierwsze skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną w Nowym Porcie (4)
światła na pierwszym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną w Nowym Porcie od strony tunelu są tak ustawione, że na jeden raz przejeżdżają przez nie dwa samochody, wobec czego także tam robią się zatory samochodowe
- 68 2
-
2022-10-07 17:09
GCK (2)
Zglos na gdanskie centrum kontaktu a nie w komentarzu na portalu gdzie 99% treści to bełkot januszy ktorym szkoda cokolwiek tłumaczyć i z którego ciężko wyłapać sensowna uwagę jak twoja
- 12 5
-
2022-10-07 17:39
tylko tak zadziała, (1)
skąd ma wiedziec operator że jest żel jak nie ma takich infortmacji, nikt z nich nie czyta przypadkowych postów
- 3 3
-
2022-10-08 20:46
to może niech się czasem przejedzie?
czy w tych urzędach ktoś za cokolwiek odpowiada, coś kontroluje? czy nie możemy liczyć na odrobinę proaktywności? za co my im płacimy?
- 0 0
-
2022-10-08 12:55
To przez buspas na Wielkopolskiej w Gdyni!!
- 0 0
-
2022-10-08 17:10
w interesie pieszych jest teraz likwidacja sygnalizacji na przejściach
nie chcemy czekać na zielone......!!!!!!
- 0 0
-
2022-10-08 15:01
Skoro są 2 pasy to dlaczego nie można obydwoma jechać prosto? Lewy pusty, prawy korek - głupota?
- 2 0
-
2022-10-08 09:20
Dla buraczków z blachosmrodów korki zawsze tworza inni tylko nie oni (1)
- 3 6
-
2022-10-08 14:13
Zajmij się czym bardziej pożytecznym niż waleniem kocopołów tutaj!
- 0 0
-
2022-10-08 14:05
Rozgonić to towarzystwo wzajemnej adoracji z GZDiZ !!!
Dosyć sabotowania miasta i jego mieszkańców!
- 3 0
-
2022-10-07 14:02
Opinia wyróżniona
(12)
Takich miejsc, gdzie zapala się bezsensowne światło dla nieistniejących pieszych, są w Gdańsku dziesiątki. Najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby sterowanie takimi światłami "na żądanie", czyli za pomocą przycisków, ale ktoś umiarkowanie mądry postanowił inaczej.
- 245 23
-
2022-10-08 12:56
To wszystko przez buspas na Wielkopolskiej w Gdyni!
- 0 0
-
2022-10-07 14:57
przez covida to upadło (3)
bo trzeba coś dotknąć, straszne
- 31 3
-
2022-10-07 15:03
Skoro to nie jest problem, zawsze można zrobić zielone na przycisk dla samochodów. (2)
Czy jak zwykle pomysł jest chory kiedy to Ty masz ruszyć swój tłusty tyłek a nie inni?
- 15 31
-
2022-10-08 09:38
(1)
Czy kiedykolwiek ktoś z lewicowym deklem wpadł na jakiś dobry albo chociaż zdrowy pomysł?
- 17 2
-
2022-10-08 12:13
wyzwanie polega na tym, że prawacy mogą nie zauwazyć, że jakiś pomysł jest dobry i zdrowy jednocześnie
ponieważ każdy pomysł opatrują jakimś przymiotnikiem wartościującym
- 2 11
-
2022-10-08 10:30
Prawdopodobnie ta sama osoba, która dała zielone światło do wybudowania przejść naziemnych w centrum miasta.
- 16 2
-
2022-10-07 18:41
Umiarkowanie mądry. Dlaczego tak delikatnie o tym sabotarzyście,pseudoekologu,uprzykrzaczu życia. W Gdyni to samo. Zdejmowanie
zielonych strzałek, czerwona fala, kolizyjność na skrzyżowaniach.
- 21 2
-
2022-10-07 15:57
Nie ktoś,tylko nie kompetentny urzędnik,który bierze kasę za nic!
- 12 4
-
2022-10-07 14:10
(2)
Jeszcze więcej jest świateł gdzie pieszy czeka na nieistniejące samochody po czym gdy zapala się zielone jest rozjeżdżany przez samochody skręcające
- 51 33
-
2022-10-07 14:47
(1)
Skoro czeka na nieistniejące auta to to skąd tam się biorą te skręcające auta?
- 31 19
-
2022-10-07 15:11
z boku
- 22 6
-
2022-10-07 15:11
I jak chcesz te przyciski naciskać, przez okno? Jakimś kijem?
Daj spokój, lepiej niech będzie jak jest.
- 12 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.