• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji

Maciej Naskręt
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej. Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej.

Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?



Jaki ruch powinien być priorytetowy przy ustalaniu programu sygnalizacji?

Od kilku tygodni na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej w Osowej funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła zostały tam ustawione głównie z myślą o pieszych, którzy zmierzają przez ruchliwą jezdnię do położonego nieopodal przystanku autobusowego. Zanim światła stanęły na skrzyżowaniu, dochodziło tam do licznych potrąceń na pasach. O tym, że jest to miejsce niebezpieczne dla pieszych w zeszłym roku ostrzegała też policja.

Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.

O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.

Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.

Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • to są jedyne światła w Osowiej widziane z kosmosu

    • 0 0

  • Harry Poter i czara budyniu

    • 0 0

  • 100 000 zł poszło na to !!!

    cud inżynierii budowlanej

    a mieli problem na co wydać nadwyżkę.... trzeba było na przedszkola żłobki na obiady dla dzieci!!!

    • 0 1

  • a co z kasą z podatków

    co z kasą od podatków, którą zdzierają z kierowców, ktoś sprawdza na co ona idzie!? bo dziury w jezdniach i organizaja ruchu jak w trzecim świecie, no ale tam to podatków nie kroją.
    a wszyskim szczekającym na samochody to życzę, by sanitariusze nieśli ich na noszach pieszo do szpitala tak jak strażacy swoje sikawki (no może niech korzystają ze ścieżek rowerowych czy komunikacji miejskiej).

    • 0 0

  • to norma w gdańsku

    w tym mieście to norma, że nastawia się świateł, które mają się jak pięść do nosa. przykładu można mnożyć np. przy gks-ie w kier stogów są światła w odległości 10m, gdy pierwsze zapalają się na zielono tp na drugich są jeszcze czerwone, z pewnością wszyscy jadący kartuską dobrze życzą tym od świateł, z kolei na rajskiej przy gnilnej piesi stoją bardzo długo czekając na zielone, pomimo że samochody również stoją bo jest korek, ...
    no i te śmieszne ronda, które się ostatnio pojawiły, zamiast przystosować, przerobić drogi to się jakieś dziwolągi wymyśla.
    ciekawe ile dostają za taką robotę ci "fachowcy".

    • 1 0

  • Tak samo na Morskiej - wjazd od Rumi ... do Obwodowej 9 sygnalizacji ??? (3)

    • 21 5

    • 6 glabie kapusciany (2)

      naucz sie liczyc

      • 0 5

      • (1)

        7 i sie tak nie podniecaj bo ci zylka pier*olnie.

        • 0 0

        • dokładnie to 6,98 - ale po zaokrągleniu to fakt - bedzie 7.

          • 0 0

  • ankieta (4)

    wszyscy kochamy ankiety na trójmiasto.pl

    ustawienia pracy sygnalizacji zależą od jej położenia.

    • 99 3

    • Rondo!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

      Co za matoł to wymyslił.Rondo + tunel dla pieszych zalatwilo by sprawe... a jak nie ma kasy to niech tak bedzie jak bylo wczesniej, jakos wszyscy sie wpuszczali i w miare szlo a teraz to jest dramat nawet w takich godzinach jak 11-13

      • 5 5

      • przeczytaj artykul przed komentowaniem - najlepiej ten fragment o wypadkach na przejsciu dla pieszych. Chodzi o potrącenia a nie wypadki jaki przytrafił sie twoim rodzicom oczywiscie.

        • 1 1

      • rondo tak

        ale to nie zmniejszy znacząco korków
        przejście podziemne - nie!!!!
        tak jak było wcześniej - też nie, bo było bardzo niebezpiecznie

        samochody nie muszą mieć pierwszeństwa, zwłaszcza gdy chodzi o bezpieczeństwo pieszych w mieście

        • 5 1

    • Ankiety na trójmiasto.pl

      To stan umysłu

      • 37 0

  • osowa to wieś

    tam wiatr zawija pętlę, są o wiele ciekawsze lokalizacje bez takich problemów wiec po co tam sie pchac i mieszkać?

    • 1 4

  • Mam pomysła (1)

    ... a może by tak zamontować przycisk na słupeczku ze światłami? Pieszy wciska chwilę czeka, samochody się zatrzymują, on przechodzi i po kłopocie. Ze wszystkiego muszą robić problem. Jak w socjalizmie...

    • 7 1

    • Chwilę?

      Ta chwila to jest często 2 minuty.

      • 0 0

  • KIEDY W KOŃCU ZACZNIE SIĘ BUDOWA NOWEJ KIELNIEŃSKIEJ !!! ??? (2)

    Dlaczego nie protestujecie przed Urzędem Miejskim w sprawie budowy Nowej Kielnieńskiej.
    Budżet na nowy rok uchwalony i ani słowa o najbardziej
    zakorkowanej drodze w Gdańsku (Spacerowa, Kielnieńska).
    Wystarczyłby na początek pierwszy etap budowy od ronda przy castoramie do Juraty.
    Kolejna sprawa umożliwić zjazd z parkingu przy Realu na boczny pas obwodnicy tak jak przy IKEI.
    To są priorytety drogowe dla całego rejonu.

    • 4 7

    • Nowa Kielnieńska zwiększy korki w Osowej kilkakrotnie

      Dzięki dodatkowemu ruchowi tranzytowemu, który będzie uprzywilejowany względem aut wyjeżdżających z Osowy + braku rozbudowy Spacerowej (bajki o tunelu pod Pachołkiem będą jeszcze opowiadały nasze wnuki) dzielnica zostanie całkowicie sparaliżowana.

      • 1 0

    • Przecież były protesty przeciwko budowie

      i żeby było śmieszniej mieszkańców Osowej

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane