- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (37 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (93 opinie)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (610 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 5 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Którędy szybciej? Tunelem pod Martwą Wisłą czy przez centrum Gdańska?
Zobacz nasz drogowy test.
Od niedzieli kierowcy mogą korzystać z tunelu pod Martwą Wisłą. Sprawdziliśmy, którędy szybciej podróżuje się z gdańskiej rafinerii do hali na granicy Gdańska i Sopotu . Jedno auto pojechało niedawno oddaną przeprawą, a drugie dotychczasową trasą przez centrum.
Pierwszy samochód, który prowadzony był przez Macieja Korolczuka, do Ergo Areny pojechał tunelem pod Martwą Wisłą . Ruszyliśmy w środku popołudniowego szczytu komunikacyjnego w poniedziałek, sprzed rafinerii Lotosu, i do podwodnej przeprawy dojechaliśmy ul. Elbląską, a następnie Trasą Sucharskiego. Po drugiej stronie Martwej Wisły czekał nas teoretycznie najwolniejszy i najbardziej newralgiczny odcinek trasy: zwężenie na ul. Czarny Dwór . Kilkusetmetrowy odcinek między al. Hallera a skrzyżowaniem z al. Jana Pawła II korkował się jeszcze zanim otwarto tunel. Jak się później okazało, nie inaczej - a nawet gorzej - było tym razem. Końcowy odcinek naszej trasy do parkingu przy Ergo Arenie wiódł przez przez ul. Obrońców Wybrzeża , Chłopską i Gospody .
Zobacz także: Utrudnienia w centrum Gdańska. Jak ominąć korki?
Drugi samochód pojechał natomiast dotychczasową trasą, z której korzystali mieszkańcy, gdy nie było tunelu. Auto kierowane przez Macieja Naskręta nie zjechało na Trasę Sucharskiego w kierunku przeprawy, tylko udało się ul. Elbląską a potem ul. Podwale Przedmiejskie do centrum Gdańska. Tam samochód wjechał na Trasę Średnicową, którą już prosto - przy Zieleniaku , przez Wrzeszcz i Oliwę - dotarł do Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Stamtąd już tylko pozostał niespełna kilometr, by wjechać na parking przed Ergo Areną .
Wyniki testu drogowego
Nasz test wygrał samochód nr 1 - jadący przez tunel. Odcinek 16 km pokonał w 25 minut. Pojazd nr 2, poruszający się dotychczasowym 19-kilometrowym szlakiem - przez centrum Gdańska - jechał o 4 minuty dłużej.
Wynik testu pokazuje, że tunel pod Martwą Wisłą znacznie usprawnił ruch po Gdańsku. Co ważne, mimo korków na ul. Czarny Dwór, których kierowcy tak się obawiali, zyskać można na całej trasie przez tunel wiele cennych minut w godzinach szczytu. Argument, że teraz będzie trzeba m.in. budować Drogę Zieloną, by upłynnić ruch w pasie nadmorskim, jest nieco na wyrost.
Zobacz także: Jak ominąć korki z Trójmiasta na Hel?
- Zgodnie z przewidywaniami, największą stratę zanotowaliśmy na odcinku Czarny Dwór - Obrońców Wybrzeża. Oba pasy zatkały się jeszcze przed skrzyżowaniem z al. Hallera. Dojazd do ul. Dąbrowszczaków zabrał nam przez to kilka minut więcej i nieco osłabił wiarę w zwycięstwo w naszej zabawie. Dalej było już o niebo lepiej i choć w dużym towarzystwie, to po 25 minutach jazdy zameldowaliśmy się jako pierwsi na parkingu pod Ergo Areną - mówi Maciej Korolczuk.
Jakie wrażenia z jazdy drugim samochodem?
- Największą niespodzianką było odkorkowane Podwale Przedmiejskie do centrum i dalej droga do Zieleniaka. Dotąd czegoś takiego w popołudniowym szczycie nie widziałem. Niestety, największą stratę na trasie zaliczyłem jadąc al. Grunwaldzką w Oliwie do wysokości ul. Piastowskiej. Mimo że droga ma trzy pasy ruchu - jest szeroka - korek ciągnął się od wysokości ul. Derdowskiego. W zatorze straciłem trzy-cztery zmiany świateł - mówi Maciej Naskręt.
Macie pomysł na kolejny test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą? Czekamy na wasze propozycje w komentarzach i na skrzynce e-mail.
Opinie (533) ponad 20 zablokowanych
-
2016-04-26 06:55
50 metrów ... (1)
... podwójnego pasa przed i za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z JP II zlikwidowałoby korki, do inwestycji za miliard zabrakło trochę pomysłu i 100 tys. zł
- 31 7
-
2016-04-26 06:57
wpuścić jeszcze więcej samochodów na Zaspe?
To ci się marzy?
- 8 10
-
2016-04-26 07:02
Panowie śmieszne te wnioski (4)
Wynik testu pokazał, że tunel usprawnił ruch :-) 4 minuty dłużej na odcinku dłuższym o 3 km to praktycznie to samo. Gdyby było to conajmniej 10 minut różnicy to można tak myśleć. Szumny artykuł, który nic nie wnosi ehh...
- 42 14
-
2016-04-26 07:20
(1)
Wyobrażałeś sobie w godzinach szczytu przed otwarciem tunelu przejechać ten odcinek w 30 min? Obstawiam 45 minut przy korzystnych wiatrach.
- 11 1
-
2016-04-26 08:49
Po tym artykule wszyscy rzuca sie na tunel...
i moze sie okazac, ze szybciej przejedziemy miastem i to znacznie szybciej niz pokazal test.
- 4 1
-
2016-04-26 08:04
Błąd logiczny (1)
Tylko 4 minuty bo po otwarciu tunelu zmniejszył się ruch na Podwalu Przedmiejskim, Okopowej ,itd.
- 8 1
-
2016-04-26 08:56
Przecież z 95% tu komentujących ma ewidentnie problem ze zrozumieniem związków przyczynowo-skutkowych i logicznym myśleniem, para w gwizdek tłumaczenie im oczywistych kwestii.
- 8 1
-
2016-04-26 07:02
nie ma to jak przeprowadzić drogę ekspresową przez dzielnice mieszkaniowe i tereny wypoczynkowe (4)
- 31 19
-
2016-04-26 07:06
(2)
Od kiedy to jest droga ekspresowa?
- 12 8
-
2016-04-26 07:08
To będzie Droga halaso-smrodowa
- 10 4
-
2016-04-26 07:46
podobno jedzie się szybciej więc dlatego ekspresowa
- 2 5
-
2016-04-26 09:27
Mieszkasz w aglomeracji miejskiej to licz się z tym, że w twoim sąsiedztwie mogą przebiegać drogi, również te szerokie.
- 7 7
-
2016-04-26 07:03
trudy logiki (1)
Ale marudy. Nie zyskalismy tylko 4 minut. W tej chwili droga przez centrum sie troche odkorkowala wiec jedzie sie nia szybciej niz to bylo przed otwarciem tunelu. Trzeba by bylo sprawdzic ile sie jechalo przez centrum jak tunelu wogle nie bylo i wtedy by sie okazalo, ze czas sie skrocil duzo bardziej.
- 38 5
-
2016-04-26 08:34
jak zwężą Podwale Przedmiejskiej to wszystko wróci do normy
- 4 1
-
2016-04-26 07:18
PROWADZĄCY (1)
1. a jaką trasą podróżował Prowadzący (ten z chorągiewką) skoro był szybciej od obu aut? można poznać tę trasę?
2. zróbcie ten sam test pokazując dla obu aut prędkościomierze :)- 30 1
-
2016-04-26 07:51
jedna dacia napewno
Jechała wolniej http://tablica-rejestracyjna.pl/GD219FC
- 1 0
-
2016-04-26 07:19
ooo
Jest i słynna dacia. Napewno jechala przepisowo ;) http://tablica-rejestracyjna.pl/GD219FC
- 8 0
-
2016-04-26 07:21
Chybiony test
Test jest bardzo chybiony, gdyż jest zrobiony zbyt wcześnie - to ledwie dwa dni funkcjonowania tunelu i nie wszyscy jeszcze przywykli do korzystania z tej drogi. Należałoby go powtórzyć po okresie około 1-2 miesięcy i wtedy okaże się jak bardzo zmienił się ruch na odcinku od Marynarki Polskiej do Ergo Areny.
- 24 1
-
2016-04-26 07:29
Błędna interpretacja testu. (2)
- 13 2
-
2016-04-26 07:46
Fakt.
Zgodnie z danymi przez tunel średnia prędkość to tylko 38,4 km/h a przez miasto 39,31 km/h.
Nadal miasto szybsze;-)))- 8 0
-
2016-04-26 10:55
a co konkretnie proponujesz?
- 0 0
-
2016-04-26 07:31
Test bez sensu
Niczego nie dowiódł. - 4 minuty dłużej, ale też 3 km dalej. Zabawa redaktorków, z której nic nie wynika.
- 26 7
-
2016-04-26 07:32
słaby ten wasz test (4)
Czemu niepojechaliscie z grunwaldzkiej w prawo kolo galerii baltyckiej albo w kolobrzeska??? Grunwaldzka w oliwie jest zawsze zakorkowana przez durne skrzyzowanie przy parku oliwskim !!!Tunelem wtedy niebyloby wcale szybciej,ale zawsze jest jakas alternatywa i to sie liczy :)
- 28 2
-
2016-04-26 08:18
dokładnie, ja bym w Miszewskiego skręcił i rzeczpospolitej - chłopska.
- 3 1
-
2016-04-26 08:22
tunelem i potem przez Przymorze było wczoraj dużo szybciej- jeżdżę z Portu Północnego do Sopotu, miałam czas krótszy o 22
- 1 1
-
2016-04-26 09:29
W celu wykazania poprawy sytuacji komunikacyjnej miasta to test starą trasą powinien być robiony przed otwarciem tunelu. Wtedy zobaczylibyśmy, że obiema trasami jedziemy teraz dużo szybciej niż wcześniej.
- 5 0
-
2016-04-26 10:56
grunwaldzka w Oliwie, tak jak wiele innych ulic w Trójmieście
jest zakorkowana przez nadmiar samochodów i nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.