• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kubaturowe parkingi rowerowe przy dworcach w Gdańsku

Michał Brancewicz
3 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Niedawno pojawił się pomysł wybudowania dwóch dużych parkingów rowerowych. Jedną z lokalizacji są okolice dworca Gdańsk Główny, drugą - stacja we Wrzeszczu.  Niedawno pojawił się pomysł wybudowania dwóch dużych parkingów rowerowych. Jedną z lokalizacji są okolice dworca Gdańsk Główny, drugą - stacja we Wrzeszczu.

Dwa zamknięte obiekty parkingowe - każdy na ok. 500 rowerów - mają powstać w pobliżu dworców w Gdańsku Głównym i we Wrzeszczu. Pomysł jest na bardzo wczesnym etapie planowania, więc brakuje jeszcze szczegółów dotyczących chociażby dokładnej lokalizacji parkingów i kosztu ich budowy. Z zapowiedzi urzędników wynika, że mają one zostać wybudowane w latach 2018-2020.



Czy duże parkingi rowerowe są potrzebne?

Trójmiasto od kilku lat szczyci się jedną z najbardziej rozwiniętych sieci tras rowerowych w Polsce. Nikogo więc już nie dziwi widok wiat rozsianych w wielu punktach metropolii, szczególnie w miejscach, gdzie spotykają się różne środki transportu, gdzie można zaparkować jednoślad.

W najbliższych latach, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, planowane są w całym województwie kolejne inwestycje dla rowerzystów (setki km nowych tras, rower metropolitalny, infrastruktura). Ich wartość szacowana jest na ok. 350 mln zł, a dotacja z Unii Europejskiej może wynieść nawet 244 mln zł.

Właśnie w ramach tego projektu w Gdańsku mogą powstać dwa duże, kubaturowe parkingi rowerowe.

- Chodzi o dwa zamknięte obiekty, a nie o wiaty - każdy na ok. 500 rowerów. Parkingi powstaną w pobliżu dworca w Gdańsku Głównym oraz we Wrzeszczu - wyjaśnia Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy. - Przedsięwzięcie jest w bardzo wczesnej fazie, dlatego trudno jest mówić o konkretnych lokalizacjach. Rozmawiamy z PKP w tej sprawie, by w przypadku Gdańska Głównego podpiąć się pod ich projekt przebudowy budynku dworca i zagospodarowania terenów wokół niego.
Urzędnicy zakładają, że parkingi powstaną w latach 2018-20. Ich budowa musi zostać poprzedzona opracowaniem projektów.

Opinie (257) 4 zablokowane

  • Każdy słoik powinien mieć obowiązkowo rower! (2)

    a nie 20-letnimi rzęchami zastawiać całe miasto. Miasto to nie złomowisko.

    • 8 6

    • U nas każdy słoik ma tzw. "samochód" ;) podatków nie płaci ale parkować chce i zabierają parkingi mieszkańcom. W każdym wynajmowanym zapewne na czarno "M" po 2-3 auta słoikowe. Patologia jakaś czy kompleks wsi że trzeba dojeżdżać na wykłady autem?

      • 4 3

    • Dokładnie.

      • 6 0

  • (3)

    Po co parking rowerowy???!!!! Pieniądze pójdą w błoto
    Masakra miasto by się za naprawę chodników i dróg wzięło a nie GLUPOTY WYMYSLA!!!!!
    Parking rowerowy hahaha
    A może zróbmy parking dla hulajnog???
    Miasto to widać nudzi się i głupoty wymyśla
    Za które my obywatele musimy płacić

    • 8 8

    • (2)

      Żądam drogi rowerowej z Gdańska do Szwecji.

      • 2 4

      • nie, misiu podszywaczu (1)

        ale chetnie zakazalbym wjazdu do centralnych dzielnic samochodow ponad 20 letnich. Ah, jak ja lubie ten wasz plebs z passacikow , jestescie tacy rozkosznie slodcy w swej biednej prostocie

        • 2 1

        • Picuj Jaco lepiej trabanta swego :)

          • 1 2

  • Szkoda na to pieniędzy!

    Naprawdę żal i rozpacz.

    • 7 5

  • Gdyby te rowerowe pieniądze przeznaczono na parkingi dla aut (4)

    to nie byłoby najmniejszego problemu z parkingami dla zmotoryzowanych.

    • 6 11

    • oczywiscie ze nie (1)

      powinno sie likwidowac parkingi. Jelsi bylo by kilka miejsc wiecej, to przyjedzie kilkanascie samochodow wiecej, bo beda mieli swiadomosc ze jest miejsce. A jak zajmja wszystkie wolne miejsca, to postawia obok

      czas juz skonczym z tym, zeby plebs dyktowal jak sie ma missto rozwijac.

      • 7 1

      • Masz rację, plebs rowerowy nie będzie nam na każdym kroku narzucać dyktatu na swoją chorą lobbystyczną modłę.

        • 2 6

    • za te kwoty które miasto przeznacza na drogi rowerowe nie starczyłoby nawet na pół średniego parkingu. Nie ma się czym podniecać.

      • 3 2

    • Sama prawda!

      • 2 8

  • (3)

    i bardzo dobrze, póki dadzą działający monitoring i człowieka który patrzy w monitor

    • 35 15

    • Już lecę i zostawię

      Moje Wigry3

      • 5 0

    • (1)

      Po co komu bieda rower? Nie wystarczy 500+?

      • 6 11

      • nie jestem darmozjadem, a 500+ nie potrzebuję bo zrobiłem coś siebie, większość rowerów kosztuje więcej nić passat tdi za 500+

        Nie bądź leniem!

        • 9 6

  • I prawidłowo powinny sie zrobić wszystko by centrum miasta było jak najbardziej uwolnione od ruchu samochodów. Parkingi dla samochodów powinny sie znalezc przy pętlach autobusowych na obrzeżach miasta, kierowcy powinni przesiadać sie do komunikacji miejskiej. Nie twierdze żeby zlikwidować parkingi w centrum jak najbardziej niech cos tam zostanie, jesli chca dojechać pod same biurko niech zapłacą odpowiednia sumę. Na styl zachodni, im bliżej centrum tym parkowanie droższe.

    • 5 2

  • Rowerzysto pamiętaj o sprawnej pompce.

    Codziennie ją kontroluj. Ps. Nie parkuj byle gdzie.

    • 4 1

  • najlepsza wiata parkingowa przy Żylewicza na Morenie (1)

    Medal dla projektanta i pomysłodawcy. Żaden rower tam nie stoi gdyż wiata stoi w miejscu kompletnie bezsensownym- 100m od sklepu i "pośrodku niczego". Nigdy nie widziałem tam żadnego roweru. Bareja wrócił.

    • 18 4

    • O nie łżesz strasznie!
      Kiedyś padało, to się tam na peta zatrzymałem!
      Trzeba było patrzeć!!!!

      • 3 0

  • (1)

    Po co komu parkingi, wiaty, rowerowe? Wszystkie stoją puste, bo strach rower zostawić. Za chwilę nie będzie po nim śladu.
    Parking, świetny pomysł, gdyby był strzeżony, a jak nie, to będzie tak samo pusty jak reszta.

    • 8 7

    • widziałeś

      jak to wygląda pod dworcem głównym?

      miejsc brak

      • 3 1

  • bardzo dobrze (1)

    Ostatnio, jak chciałem zostawić rower przy dworcu głównym, to wszystkie miejsca były zajęte. A była połowa lutego (weekendowy wieczór). Poza tym do SKM nie mieszczą się wszyscy chętni z rowerami, a ich liczba rośnie, więc miejsca dla rowerów będą co raz bardziej potrzebne.

    Dziś nawet Grzelaka widziałem na rowerze;) A tak wszyscy płaczą, że urzędasy powinny jeździć rowerami, nie autami;) Dobry PR... Chociaż z UM na Główne Miasto jest bardzo blisko. Gdybym go zobaczył chociaż we Wrzeszczu...

    A płaczki zamknijcie się w końcu z tymi autami, bo każdym przyjeżdża jedna osoba, jak rowerem, a zajmuje tyle miejsca, co rowerów 10.

    • 8 6

    • 100% racji W Polsce auto nadal jest wyznacznikiem luksusu niema znaczenia czy to bedzie 20letni złom

      A rowerzystów uznaje sie za biedaków mimo ze większość rowerów kosztuje więcej niż te kilkunastoletnie złomy na drogach!!!

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane