• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mały Kack: najpierw buspasy, później przebudowa skrzyżowania

Patryk Szczerba
8 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej. Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej.

By przebudować niebezpieczne skrzyżowanie ulic Wielkopolska-Spokojna i GrażynyMapka w Małym Kacku trzeba byłoby stworzyć zamienną dokumentację dla węzła Karwiny, włączając w nią tę inwestycję. - Najpierw skupiamy się na poprawie warunków do transportu publicznego, o skrzyżowaniu będziemy pamiętać w kolejnym etapie budowy węzła - tłumaczą władze Gdyni.



Czy w okolicy twojego zamieszkania są niebezpieczne miejsca dla pieszych?

Dyskusja o poprawie bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej w Gdyni wróciła wraz ze śmiertelnym wypadkiem na tej ulicy sprzed miesiąca w okolicy skrzyżowania z ul. Sopocką.

Przypomnijmy: kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.

Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół, a 34-letni kierowca zginął.

Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni. Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni.

Budżet obywatelski nie pomógł



Mieszkańcy zwrócili uwagę, że do zdarzenia doszło w okolicy innego skrzyżowania Wielkopolskiej-Spokojnej i Grażyny, gdzie od lat trwają starania o przebudowę tej niebezpiecznej krzyżówki i uspokojenie ruchu w tym miejscu.

Mało brakowało, a udałoby się dzięki budżetowi obywatelskiemu, ale w głosowaniu mieszkańcy wybrali inne propozycje. Wydawało się, że mimo wszystko jest szansa na przebudowę, bo władze miasta zapowiadały zmiany przy okazji planów budowy węzła Karwiny.

- Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - podkreślał we wrześniu autor wniosku do budżetu obywatelskiego.
Kilkanaście godzin po zdarzeniu, wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk, odpowiadał że przebudowa skrzyżowania jest planowana, ale dopiero w drugim etapie budowy węzła Karwiny.

Sprawą zainteresował się Marek Dudziński, radny PiS. W interpelacji dopytuje, dlaczego nie uda się zrealizować inwestycji w pierwszym etapie i czy jest szansa, by wykonać przebudowę ze środków budżetu miasta.

Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym. Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym.

Przebudowa będzie, ale później



- Sygnalizacja na skrzyżowaniu jest niezwykle potrzebna. Świadczy o tym pojawienie się propozycji jej budowy w tegorocznym budżecie obywatelskim - pisze w korespondencji do władz Gdyni.
Wiceprezydent Gdyni w odpowiedzi poinformował po raz kolejny, że skrzyżowanie zostało wyłączone z projektu budowy węzła Karwiny, przyznając, że zapowiadane prace przy budowie to dopiero pierwszy etap współfinansowanej przez UE inwestycji.

- Ze względu na trwające w sąsiedztwie węzła Karwiny roboty budowlane związane z inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tj. budową odcinka drogi ekspresowej S6 Słupsk-Gdańsk, podjęto decyzję o realizacji przedmiotowego zadania etapowo - odpowiada Marek Łucyk.
Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny. Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny.

Priorytetem buspasy i parking przy PKM



Jak dodaje, w pierwszej fazie priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE .

- Zakresem etapu pierwszego robót budowlanych objęto roboty, których realizacja poprawi infrastrukturę transportową służącą pojazdom transportu publicznego (wydzielone pasy ruchu) oraz infrastrukturę węzłową ułatwiającą zmianę środka transportu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego, przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym, jest niezmiernie istotne - wskazuje Łucyk.
Dodaje, że przebudowa skrzyżowania byłaby możliwa, ale wymagałaby zmian w projekcie węzła Karwiny.

- Racjonalność takiego działania jest wątpliwa ze względu na kosztowność oraz znaczne skomplikowanie procedury administracyjnej - kończy.

Opinie (131) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Parkowa bardziej niebezpieczna!!!

    A ja się pytam co z wyjazdem z Parkowej, tam jest bardziej niebiezpieczne a do tego dodatkowa galeria, rondo byłoby najlepsze!!!

    • 0 0

  • A te znicze i pomnik

    Po Marcinie To kiedy sprzątaną?

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    nie ma miejsc niebezpiecznych dla pieszych (6)

    sa tylko niebezpieczni piesi. brak rozgladania sie czy cos jedzie,sluchawki na uszach przechodzenie w niedozwolonych miejscach brak wyobrazni idac przy ulicy w ciemnym zauku bez odblaskow... to wszystko powoduje to ze mamy tyle wypadkow ile mamy. juz nie mowie o hulajnogach na prad , dopoki ludzie nie zrozumieja ze zrowie maja tylko jedno i nie warto sie wyglupiac dopoty bedziemy mieli wysoka smiertelnosc pieszych. sam jestem piszym i kierowca.... i widze ze chyba 3\4 ludzi na lekcjach fizyki to chyba spalo lub wagarowalo.....

    • 68 58

    • czemu ta opinia jest wyróżniona?

      I czemu pytania o to spadają jak liście na jesień?

      • 1 0

    • podstawowa słabość naszych "ekspertów bezpieczeństwa ruchu drogowego"

      to brak rozróżniania zachowań wiążących się z narażaniem się na ryzyko od zachowań powodujących zagrożenie. Piesi, bez względu na sposób zachowania się narażają się na ryzyko, zagrożenie stwarzają kierowcy, zwłaszcza ci, którzy lekceważą limity prędkości w naszych miastach. Poglądy takie jak prezentowane niżej w niewiadomo dlaczego wyróżnionej opinii są ważną przyczyną zajmowania przez nasz piękny kraj niechlubnych miejsc w statystykach bezpieczeństwa ruchu drogowego.

      • 9 2

    • tak jak ostatnio na Opackiej? Gdzie kierowca jadacy ostroznie, acz szybko, wbil sie w przystanek?

      i w kobieta w nia stojaca. Ah, gdyby tylko miala oczy naokolo glowy, gdyby w odpowiedniej chwili zrobila skok ninjy, to by dzis cala byla. A tak , prowokowala swoja obenoscia, zajmujac pas blisko drogi

      • 16 1

    • Wsumie jak ktoś jeździ na 50 dwa razy tyle to żadna lekcja fizyki nie pomoże.

      • 17 2

    • To prawda. Niech się nauczą matołki. (1)

      A my w samochodach nie będziemy się rozglądać, nie będziemy zwalniać przed przejściami, nie będziemy się zatrzymywać, żeby przepuścić słabszych. Niech sobie kupia samochody, biedaki jedne.
      Samochody są najważniejsze i basta.

      • 19 12

      • My będziemy głośno słuchać w autach muzyki i wytykać że oni mają słuchawki.

        • 20 5

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Niestety, te okolice to również problem z prędkością na ul Strzelców. Na wjeździe od wielkopolskiej jest znak z ograniczeniem do 30, ktory jest igorowany przez wiekszosc kierowcow. Nie ma tam żadnego oswietlenia, normalnego chodnika dla pieszych a droga idzie w łuk. Fury tylko lataja, niezaleznie od pory dnia. Jakichkolwiek kontroli prędkości policji tam nie uswiadczysz. Miasto ciągle mówi, że trzeba czekać na przebudowę całego skrzyżowania, więc tylko czekać aż ktoś tam zginie po zmroku lub za dnia. A odcinek ten jest czesto uczeszczany przez mieszkancow idacych na/wracających z autobusu Wielkopolskiej.

    • 45 5

    • Bardzo roszczeniowi są ci mieszkańcy (5)

      Od zmiany nazwy ulicy po autobus co 15 minut i jeszcze im źle i wszystko by chcieli na już gdzie inne ulice czekają na zmiany po 30 lat

      • 6 8

      • (4)

        Roszczeniowi bo chcieliby aby kierowcy przestrzegali ograniczenia prędkości a policja chociaż czasem zrobiła kontrolę na tym odcinku? No naprawdę mają wymagania! Jak mogą!

        • 8 1

        • ale to właśnie chyba mieszkańcy tego osiedla przekraczają tam prędkość. Ja tam nie jeżdżę bo i po co? zad*pie pod lasem

          • 0 0

        • Są ważniejsze sprawy (1)

          Którymi powinna zająć się policja, a żale składać do dewelopera, w sumie to, oglądaliście co kupowaliscie...

          • 0 1

          • alez zazdrosc przemawia...

            • 1 1

        • Przecież to wasi sąsiedzi mieszkańcy strzelców zwaną żniwna mkną w swoich suvach na nikogo się nie oglądając... Może warto zrobić spotkanie sąsiedzkie?

          • 2 1

    • Jeszcze genialni mieszkańcy oprotestowali budowę dodatkowego wiaduktu nad torami. (2)

      Będą mieli (zapewne kiedyś) jedynie kładkę dla pieszych.

      • 7 7

      • dziwisz się? (1)

        nikt nie chce mieć tranzytu samochodów ze strzelców pod oknem

        • 10 0

        • Ci ze strzelców tez wcale kladki dla samochodow nie chca. Wy nie chcecie nas na Kariwnach, a my Waszego tranzytu - u nas. Zwlaszcza, ze chodnikow u nas nie ma od polowy drogi.

          • 0 0

    • Tak deweloper zadbał

      O wasze bezpieczeństwo

      • 1 0

    • Normalny chodnik. W Gdyni. Ale masz wymagania xD

      • 0 0

    • Ul. Strzelców wygląda prawie jak wiejska miedza. Nikomu to nie przeszkadzało w wybudowaniu osiedla na jej końcu. Ktoś wydał pozwolenie na budowę, ktoś to wybudował i ktoś wreszcie kupił tam mieszkania - gruba kasa przelewała się pomiędzy kontami. Nikt tylko nie pomyślał i nie zainwestował w drogę. Taki dziki kraj. Teraz pretensje, że niema chodnika i że samochody szybko jeżdżą.

      • 17 5

    • a później jest płacz

      że próg zwalniający instalują

      • 12 0

  • Dlaczego pokazujecie sytuacje gdzie gość jechał z jakieś 200kmh (1)

    Ta krzyżówka nie jest niebezpieczna, tam jest problem z korkami

    • 1 0

    • jest, sporo tam stłuczek

      i ciężko wyjechać

      • 0 0

  • (17)

    No bez jaj. Jakiś seba w audi zabija się przy zmianie pasa ruchu i to od razu niebezpieczne miejsce?

    Ja może jakoś kiepsko jeżdżę, ale nie zdarzyło mi się stracić panowania nad pojazdem przy zmianie pasa.

    • 95 6

    • To nie była żadna zmiana pasa jak to ładnie określa nasza władza, tylko wyścigi d**ili, którzy jechali około 200 km/h

      • 0 0

    • tak. Manipuluje, żeby uprzykrzyć życie biednym kierowcom. (5)

      Jeden wypadek, to jeden wypadek za dużo. Dlatego miejsce niebezpieczne.

      • 2 10

      • (2)

        w mieście jes generalnie 50km/h(czasem znaki podnoszą do 70km/h) - to audi to kiepski pojazd musi być żeby przy 50 się tak przepołowić...
        Artykuł manipuluje opinią publiczną. Wytyczne z centrali... hahahaha.....

        • 9 0

        • I to jest dokładnie ten problem (1)

          Nikt na 70 nie jedzie 70.

          • 3 1

          • Nie chodzi o prędkość

            Tylko błędne roplanowanie skrzyzowania i swiateł

            • 0 0

      • Zabił się

        Nie dlatego, bo nawierzchnia jest w kiepskim stanie...
        Większym problem jest skrzyżowanie z parkową.

        • 0 0

      • tam jest dużo stłuczek

        • 1 0

    • Wyścigi

      Podobno ścigał się z kolegą.

      • 0 0

    • Mieszkam tam

      Bardziej niebezpieczne jest skrzyżowanie z parkową, światła w stronę orłowa, są ustawione za skrzyzowaniem zamiast przed, wystarczyło by je "przenieść" zamiast udawać że nie ma pieniędzy w budżecie..

      • 2 0

    • Nie zdarzyło Ci się ponieważ ten Sebix jechał podobno koło 200km/h w tym miejscu, a to był dodatkowo łuk

      • 0 0

    • ale autor pomylił (2)

      Spokojną od cmentarza z Sopocką od Brodwina, foto przedstawiają rózne miejsca na Wielkopolskiej , gdzie PKM a gdzie Spokojna

      • 16 0

      • przy spokojnej jest mnóstwo stłuczek każdego roku

        • 2 0

      • Autor pomylił również miesiące

        bo wypadek był w sierpniu

        • 5 0

    • Ściemniactwo i naciągane argumenty - gdzie Spokojna a gdzie Sopocka?... (1)

      Jak ja "lubię" takie wypisy ... mowa o skrzyżowaniu ze Spokojną i wrzucone bardzo efektowne zdjęcie z wypadku przy Sopockiej...
      Na pewno gościu wypadł z zakrętu przy Sopockiej dla tego, że nie było świateł przy Spokojnej a nie dla tego, że jechał grubo powyżej dozwolonej, jak i rozsądnej prędkości. Bo ile to by musiało być żeby ten numer wyciąć, +100 +120?
      A tak, na skrzyżowaniu ze Spokojną będą światła i dalej będzie co? Ćwierć mili...
      Także zamiast napisać wprost, że ciężko się wyjeżdża z bocznej ulicy (skręcając w lewo), bo często trzeba długo czekać, to jakieś durne argumenty i przykłady tu się dzieją ...
      Zgoda, że samochodów i osiedli przybywa i ten rejon wymaga modyfikacji, ale nie róbmy z siebie i innych durni...

      • 6 0

      • Nie mieli zdjęć stłuczek przy spokojnej

        to wrzucili wypadek przy sopockiej, też na S

        • 3 0

    • Tak wogóle to on sie rozwalił lekko z 500 metrów dalej...

      I też byś stracił panowanie jakbyś leciał w tamtym łuku około 190...

      • 9 0

    • do tego zabił się 500m dalej... ktoś manipuluje

      • 12 0

  • Pan Marek (5)

    Pan Marek Dudziński świetny działacz - nic sam nie zaproponuje ale to co jest źle to wytyka chętnie :D takie to polskie

    • 29 6

    • (2)

      w enerdze ma ciepla posadke za kilkanascie tysiecy, typowy mierny ale wierny aparatczyk

      • 10 1

      • I jeszcze posadka w Radzie Nadzorczej

        posadka w Radzie Nadzorczej PGZ Stoczni Wojennej. Mieszka w Gdańsku z żoną ale udaje że tam tylko przebywa okazjonalnie. Tak cwana gapa.

        • 1 0

      • faktycznie, bardzo szybko dostał posadę

        Head specialist of PR

        • 5 0

    • wygląda trochę jakby miał zespół

      • 0 0

    • powiedziałbym nawet, że PISowskie...

      • 2 0

  • Ciekawe

    bo jedyny na Wielkopolskiej buspas wykorzystywany jest przez cwanych kierowców jako trzeci pas. Jak długo policja będzie to tolerować. Jak dojdzie do wypadku to dopiero sprawą się zainteresują.

    • 1 0

  • Tam jest pełno świateł (1)

    Więc po co kolejne i tak mamy cały czas korek w tym miejscu, lepiej rozwiązać sytuacje ze światłami na wysokości volvo

    • 1 0

    • Całe Karwiny to same sygnalizacje świetlne. Od obwodnicy do Sopockiej ciągły korek bez względu na porę dnia. Nawet rano po piątej jadąc do pracy jak się trafi na niewłaściwy cykl to stoi się wszędzie, 10 minut do obwodnicy a droga pusta.

      • 0 0

  • Pędzel i farba

    Oj joj joj. Składy budowlane w Gdyni już zamówiły większą ilość białej farby i pędzle bo dowiedziały się, że będzie przebudowa skrzyżowania w Gdyni

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane