- 1 Pod prąd uciekał przed policją (178 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (542 opinie)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (73 opinie)
- 4 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (154 opinie)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (508 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (307 opinii)
Pokazała zdjęcie biletu w telefonie, dostała mandat
Nasz czytelnik kupił bilet na komunikację miejską przez aplikację, zrobił zdjęcie ekranu z kodem QR i wysłał je żonie. Podczas kontroli kobieta dostała mandat, choć bilet miała. Pan Wiktor (imię zostało zmienione), którego partnerka musi teraz zapłacić prawie 160 zł, zastanawia się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem. Rzecznik ZTM Gdańsk twierdzi, że kontroler opłatę nałożył słusznie.
Sprawdź ważność swojej karty miejskiej
Próbowałem mu wytłumaczyć przez telefon, że nie ma żadnej różnicy między zrzutem ekranu a ekranem aplikacji, ponieważ kod QR jest taki sam. Pan od kontroli biletów twierdził, że nic nie słyszy, chociaż nigdy nie mieliśmy problemów z połączeniem telefonicznym.
Mandat mimo posiadanego biletu?
Moja żona została ukarana opłatą w wysokości 158 zł, mimo że miała ważny bilet.
Oboje jesteśmy cudzoziemcami, więc czasami brakuje nam polskich słów, aby wyjaśnić wszystkie szczegóły, ale nie daje to powodu, aby nas oszukiwać.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Następnie sprawdziłem w aplikacji zasady dotyczące tego, w jakiej formie bilet musi być pokazany do kontroli, i nie znalazłem żadnego ograniczenia, że nie może to być zrzut ekranu. Nie znalazłem też tej informacji na stronie internetowej ZTM.
To dziwne, że w epoce komputerów znaleźliśmy się w takiej sytuacji. Zawsze kupujemy bilety na pociągi czy międzynarodowe autobusy za pośrednictwem aplikacji i nie ma problemu, w jakiej formie pokazujemy bilety.
Chciałbym dowiedzieć się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem i zasadami? A jeśli tak, niech czytelnicy będą tego świadomi i nie popełnią naszego błędu w przyszłości.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM: Opłata nałożona słusznie
Zgodnie z informacją na stronie operatora biletu Jak dojadę: "Bilet do kontroli możesz pokazać z poziomu aplikacji, notyfikacji i wiadomości e-mail. Wybierz aktywny bilet i pokaż kontrolerowi". Oznacza to, że nie może to być zdjęcie biletu czy zrzut ekranu. Musi to być aktywny bilet zakupiony z danego numeru telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja.
Kontroler podjął słuszną decyzję w oparciu o przepisy dotyczące kontroli biletów oraz specyfikę zakupu biletów elektronicznych na urządzeniach mobilnych poprzez dedykowane aplikacje.
W każdej takiej sytuacji pasażer może złożyć reklamację - do nas, czyli Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, lub bezpośrednio do Zakładów Wielobranżowych "Renoma" w Sopocie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (534) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-18 16:41
Opinia wyróżniona
No cóż, zrzut ekanu jak to w komentarzach piszą to nie najlepszy pomysł (53)
bo można na kilka osób jechać, a skoro jest opcja że można pokazać z poziomu emaila to chyba to jest najrozsądniejsze rozwiązanie, wykorzystywane przez wiele osób to dlaczego w tym wypadku nie mogli tak zrobić ?
- 320 47
-
2020-06-20 14:09
A maila nie można
Rozesłać do wielu osób? Raz zeskanowany kod QR jest dezaktywowany i tyle
- 0 0
-
2020-06-20 10:26
Kod jest unikalny. Można raz użyć. Czytnik powinien za drugim razem wykryć wielokrotność użycia. Taki system ma Poczta. Ja drukuje znaczki opłaty w biurze i w domu a czytniki wykluczają wielokrotne użycie. Zobaczcie usługę Envelo.
- 0 0
-
2020-06-19 11:57
w aplikacji jest opcja zakupu więcej niż jednego biletu
to skąd niby wymóg, że każdy bilet ma być kupiony przez inny numer telefonu?!
- 7 0
-
2020-06-19 11:49
Gwarantowane ze są ze wschodu a płacz to stary numer liczyła ze niedostanie kary.
Jeszcze nie widziałem bo kto kolwiek w Polsce płakał z powodu otrzymania mandatu!
- 0 2
-
2020-06-19 10:28
ja z kolegami zawsze na jednym koncie,
jak kontrola to po kolei logujemy sie na to samo konto i luzik, renoma bałwany, jak nie ogarniają sreenów to życia tym bardziej
- 0 1
-
2020-06-19 10:01
(1)
Nie można na kilka osób jechać. JakDojadę generuje kod QR, który po ponownym skanowaniu wyświetla na palmtopie kontrolera, że bilet nie jest poprawny. Dodatkowo zawsze podajesz numer linii, którą jedziesz. Gdyby kontroler nie był c w e l e m to by zeskanował kod i by puścił kobietę bo przejazd był opłacony. To jest posrana biurokracja, nadgorliwość i zwykła złośliwość gościa od sprawdzania biletów.
- 14 0
-
2020-06-20 00:32
bo dostaja nagrody za ujawnienie przejazdu bez biletu.
Kiedys bylo tak w renomce, ze kanar prosil Cie o bilet i dokument(szczegolnie w wypadku biletow ze znizka) albo sobie spisywali szybko dane albo sugerowali ze bilet jest skasowany dwukrotnie i wymuszali na ludziach mandaty. Zreszta kto pracuje w renomie? Raczej za wielu wporzo ludzi tam nie ma. Raczej bezmozgi co z zyciem maja problem.
- 5 0
-
2020-06-19 09:49
Nawet jak mąż wyśle żonie emaila ze zrzutem biletu to w dalszym ciągu jest to zrzut. Tu chodzi pewnie o potwierdzenie transakcji na danym koncie. Ta pani nie mogła wykonać transakcji to i emaila żadnego by nie miała ze swojego konta. Nie używam jakdojadę do kupowania biletów. Nie wiem czy ona potwierdza zakup mailem. Skycash nie potwierdza w ten sposób.
- 1 0
-
2020-06-19 04:29
Inteligencie
Tak samo mogę wysłać 5 maili. Co za korek
- 0 4
-
2020-06-19 05:13
podobno mamy sie wspierac, tak pisze trojmiasto (1)
renoma do likwidacji
juz dawno powinna- 10 1
-
2020-06-19 06:38
jak wesprze mnie portal kiedy odblokuje reklamy?
gdzie moge zglosic sie po przelew?
- 2 1
-
2020-06-19 00:11
Bo system jest i**otyczny (3)
Gdyby każdy bilet miał w QR swój identyfikator a zapewne ma to jak najbardziej mozna by wyłapać sytuacje ponownego użycia tego samego biletu... Skoro Pan przedstawicilel ZTM mówi że należy mieć aplikacje to czemu strona WWW mówi
"w celu korzystania z możliwości przejazdu środkiem miejskiej komunikacji zbiorowej na podstawie telefonicznegoGdyby każdy bilet miał w QR swój identyfikator a zapewne ma to jak najbardziej mozna by wyłapać sytuacje ponownego użycia tego samego biletu... Skoro Pan przedstawicilel ZTM mówi że należy mieć aplikacje to czemu strona WWW mówi
"w celu korzystania z możliwości przejazdu środkiem miejskiej komunikacji zbiorowej na podstawie telefonicznego jednoprzejazdowego komunalnego biletu metropolitalnego należy zarejestrować się w jednym z systemów: GoPay albo jakdojade.pl albo moBILET albo mPay albo SkyCash albo zbiletem.pl."
Zarejestrowanie i kupno nie mówi jednoznacznie że bilet musi być pokazany w aplikacji.. jakoś kolej nie ma problemu z tym aby bilet przez internet kupiony był w formie papierowej cyfrowej czy jakiejkolwiek innej..- 16 3
-
2020-06-19 02:23
(2)
Jeszcze lepiej byłoby gdyby środki transportu miały kasowniki biletów z aplikacji... znaczy odczytniki kodu QR, które mają połączenie z centralnym komputerem, a ten wtedy blokuje kod, który użyty jest kolejny raz.
ac- 0 5
-
2020-06-19 06:37
jeszcze lepiej i taniej (1)
byłoby skasowac system kontrolii. To on pochłania 60 procent zysków z biletów.
- 6 1
-
2020-06-19 08:46
Najprościej znieść bilety w ogóle
I tak miasto sponsoruje większość kosztów komunikacji, więc dużej różnicy nie ma.
A i sporo osób zrezygnowałoby z wyciągania samochodu z garażu, gdyby nie trzeba było się bawić z biletami.- 4 1
-
2020-06-18 21:37
Chwilunia: różne rzeczy kupowałem na kody i zauważyłem zdecydowanie jedną rzecz: (3)
Jak już kodem "zapłacisz",to staje się on nieaktywny i drugi raz zapłacić się nim nie da. Innymi słowy: pretensje (zwłaszcza na i**otycznie sformułowany regulamin) całkiem uzasadnione. Natomiast Gołąb mógł tu wykazać rozsądek,a zachował się jak prawdziwy gołąb (czyli ptasi móżdżek).
- 35 4
-
2020-06-19 07:10
Chwilunia. Próbowałeś kupować na już wykorzystany kod? (2)
- 2 6
-
2020-06-19 08:08
Mądrala już sPiSku szukasz , tak kupuje bilety na pendolino w dwie strony i zdarzało się że pomyliłem i pokazałem dwa razy ten sam bilet i konduktor od razu stwierdził z uśmiechem że już go pokazałem.
- 5 6
-
2020-06-19 07:32
Biletu nie,ale w innej sytuacji system informował,że kod już wykorzystany.
Jak miałem dwucyfrową liczbę kodów,to mógł mi się raz nawinąć w pliku jeden już ruszany i była to całkowicie nieumyślna akcja.
- 6 0
-
2020-06-18 21:45
Jaki znów wypadek? Zginął ktos? Chyba przypadek dzbanie
- 4 2
-
2020-06-18 21:29
Kilka razy pokazałam zrzut i było ok
Kanar nawet nie zorientował się... Po prostu mam zwyczaj robić zrzut biletu po tym jak kiedyś dostałam (sic!) Mandat bo aplikacja podczas kontroli się zawiesiła,pech chciał że przez 15 min prób restartu tel nie było poprawy. Ostatecznie odwołanie itd było ok;) Kanarkom pokazuje tel , nie mówię że zrzut,oni tego chyba nie ogarniają?
- 28 2
-
2020-06-18 19:21
Czym się różni bilet na okaziciela od biletu imiennego? (2)
Przydałoby się krótkie wyjaśnienie dla pana obcokrajowca i nie tylko, jak widać po komentarzach. Bilet na okaziciela, trzeba uwiarygodnić, że nie jest kopią. Bilet imienny zwykle można kopiować do woli.
I nie ma burzy w szklance wody.- 12 6
-
2020-06-19 11:57
ale po kodzie QR widać, czy to kopia czy nie
bilet sczytany jest "skasowany"
- 2 2
-
2020-06-19 06:36
ale wytlumacz to wladzom Gdanska
co nie potrafia BO przeprowadzic.
- 6 2
-
2020-06-18 18:35
Nie można w kilka, bo każde kolejne skanowanie pokaże... (1)
- 7 4
-
2020-06-20 00:06
Można nawet w 100 (ale nie w jednym pojeździe), do momentu pierwszego skanowania, potem trzeba kupić drugi bilet dla pozostałych 99 osób. To i tak niedrogo wychodzi.
- 0 0
-
2020-06-18 17:43
Maila można przekazać... (3)
i jak się pokaże przekazanego maila to już wszystko jest ok. A jak zrzut ekranu, to już nie. Dla mnie te wszystkie luki są po to, aby naciągać ludzi. Bilet kupiony, skasowany, nie wykorzystany przez inną osobę. No to o co chodzi? Ale niestety tak jest z regulaminami tworzonymi bez wyobraźni i kontrolerami, którzy myślą zero-jedynkowo.
- 72 14
-
2020-06-18 20:35
Ty na wojnie jesteś?
Jak nie ty ich, to oni ciebie!
Wieczna walka i szukanie dziur w całym. Dodam, że walka o pieniądz.- 5 6
-
2020-06-18 17:58
Problem w tym, że oni często wcale nie myślą... (1)
- 35 11
-
2020-06-19 06:35
ola nie zawiedzie.
- 1 1
-
2020-06-18 17:39
Maila z biletem (9)
Tez moge wyslac do kilku osob...
- 86 4
-
2020-06-18 18:26
To aplikacja kontrolera powinna pokazywać
gdzie i kiedy dany bilet został skontrolowany. Inaczej, tak jak piszesz, można rozesłać mail do kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu osób, które pojadą za cenę jednego biletu. Skoro ZTM jest taki chciwy to jest to pomysł dla osób korzystających z komunikacji, które np. w tym samym czasie wychodzą z pracy czy szkoły i się znają, wystarczy 20 osób żeby przez miesiąc jeździć samemu płacąc tylko za jeden bilet.
- 49 5
-
2020-06-18 18:27
(7)
Tylko wtedy będzie inny nadawca. Więc kto sprytny ten się skuma.
- 9 1
-
2020-06-18 18:38
To można obejść (6)
Można nawet napisać fejkową aplikacje wyglądającą 1:1 do prawdziwej wyświetlającą randomowy QR kod. Możesz to nawet zlecić studentowi ETI za skrzynkę wódki jak nie chcesz samemu napisać tak prostej aplikacji. I co z tego?
- 25 12
-
2020-06-19 06:35
dlatego bilet papierowy od kierowcy sie broni. (5)
- 7 6
-
2020-06-19 09:48
(4)
Nie do końca bo też może się zdarzyć taka sama sytuacja jak w artykule - ktoś ma papierowy bilet na jeden przejazd, wysiadając przekazuje go innej osobie. I jak kontroler udowodni, że ten bilet już był "użyty"? Nie jest w stanie tego zrobić bo przecież linia się zgadza...
- 12 3
-
2020-06-20 00:20
No i jaki problem
..skoro ciągle tylko jedna osoba może jechać na tym bilecie. Nie roześlesz go do wszystkich w książce adresowej.
- 1 0
-
2020-06-19 10:38
i co w zwiazku z tym? (2)
skoro osoba zaplacila juz za przejazd.
- 2 2
-
2020-06-19 11:15
Dwie sie wymieniają (1)
Na przystanku i jedna po drugiej jadą na tym samym bilecie. Czego nie rozumiesz?
- 6 0
-
2020-06-20 00:03
No i w czym problem, skoro jadą z ważnym biletem? Bilet nie jest imienny i możesz go dać komu chcesz.
- 3 1
-
2020-06-18 16:53
Otóż to! (12)
Rozdmuchana sprawa i ten manipulacyjny tekst, że zapłakana żona. Ojej. Następnym razem jechać zgodnie z regulaminem. Tyle!
- 86 61
-
2020-06-18 17:17
prawda jest taka, że w Gdyni podchodzą do takich spraw przychylnie i ze zrozumieniem (11)
a Gdańsk to już inna Renoma ;)))
- 78 26
-
2020-06-20 00:17
dzizas
..Znów jakiś zakompleksiony Gdynianin zaczyna..
- 2 4
-
2020-06-19 07:18
Komunikacja miejska w Gdyni (8)
jest o niebo lepsza pod każdym względem, częstotliwości połączeń, ilości połączeń i autobusów, czystości w komunikacji, uprzejmości kierowców oraz jazda zgodnie z godzinami rozkładów. Mieszkałam przez 6 lat w Gdańsku, 2 lata mieszkałam w Gdyni. Gdańsk to dno i dwa metry mułu.
- 21 12
-
2020-06-20 00:22
szczegolnie
uprzejmosc kierowcow w gdansku pozostawia wiele do zyczenia. Takiego chamstwa niewidzialem - unikam komunikacji w gdansku jak tylko moge.
- 5 2
-
2020-06-19 15:50
WAT (2)
dlaczego porownanie gdyni z gdanskiem? gdynia to miasto dwa razy mniejsze (zarowno powieszchniowo jak i pod wzledem liczby ludnosci) zupelnie inne problemy. te odwieczne walki co lepsze gdansk czy gdynia są smieszne.
- 10 3
-
2020-06-20 08:27
uważasz że to już tłumaczy inne podejście do Klienta
i chamstwo i bezczelność gdańskich kanarów ;))))))
- 3 0
-
2020-06-20 00:16
No właśnie to jest powód
..ataki Gdynian wynikają z kompleksów.
I tym w wątku Gdynia zaczęła...- 3 7
-
2020-06-19 08:20
U nas w Gdyni, (3)
niestety jeżdżą stare złomy, śmierdzi olejem z silnika i często są spóźnione. Gdańsk to wyższy poziom, nie tylko w komunikacji.
- 12 20
-
2020-06-20 12:27
Przecież rok czy dwa lata temu (w każdym razie całkiem niedawno) została wymieniona prawie cała flota. Stare autobusy zdarzają się sporadycznie
- 3 0
-
2020-06-19 11:19
Troche starych maja to fakt,ale wole by smierdziało olejem niz zatruwali spalinami jak w Gdańsku. (1)
W gdyni jest najwiecej lelektrycznych i ekologicznycg w Gdańsku stare diesle a te nowsze truja spalinami na potege.A i tak w Gdyni nigdy mi olejem nie smierdziało.
- 6 3
-
2020-06-20 08:25
w Gdyni nie mają starych autobusów / trolejbusów już w ogóle
Gdynia ma najnowszy skład - i to licząc w całej Polsce
- 3 1
-
2020-06-18 17:27
No to wyPAD.
- 14 48
-
2020-06-18 16:44
Opinia wyróżniona
To po co te kody i skanowanie (33)
Skoro system nie jest w stanie wyłapać czy bilet był juz używany?
- 591 28
-
2020-06-20 14:13
A kto powiedzial
Że nie jest w stanie. Ja myślę że raz zeskanowany widnieje w systemie.
- 0 0
-
2020-06-20 10:30
Poczta Polska pozwala w usłudze drukować indywidualnie znaczki na listy. Mają kod i czytnik w urzędzie znajduje powtórnie użyte
- 1 0
-
2020-06-19 12:01
aplikacja w języku ukraińskim i juz wszystko jasne,i myślała ze płacz pomoże by kary nie zapłacić
to nie pierwszy raz taki cyrk
- 0 5
-
2020-06-19 08:39
Ale jak używany?
Kasujesz bilet i jest ważny jak papierowy, np. przez godzinę.
Tak samo jak z papierowym, możesz się przesiadać z kilka razy. Czasem da się spotkać kilkukrotnie kontrolerów. Nawet bez przesiadek czasem zdarza się w tramwaju natknąć na 3 kontrole (tak. od Dworca Głównego do Wrzeszcza).- 3 0
-
2020-06-19 08:14
Parę razy kontrolerzy sprawdzali mi bilet zakupiony przez jedną z aplikacji. Nie mieli żadnego systemu, tylko "pan przesunie to trochę niżej". Nic nie skanowali, popatrzyli na godzinę zakupu i tyle.
- 8 0
-
2020-06-18 22:34
nikt nie skanje tych kodów, tylko patrzą czy masz i o której kupione
- 6 2
-
2020-06-18 18:58
Gdańsk, Renoma, ZTM...czyli super konsorcjum.
Dziwię się tylko, że się dziwicie że to tak sprawnie działa.
Na pewno jak przetrawią setki milionów na legendarny wspólny bilet metropolitalny to będzie o niebo lepiej- 12 3
-
2020-06-18 17:39
a jak mam bilet godzinny, i kilka kontroli z rzędu?
vs przypadek ze jeden bilet jest rozsyłany do kilku osob i one sobie na nim jadą? jak rozróżnić te dwa przypadki?
inna spraw, ze jesli mozna pokazac bilet w formie emaila, to pan Ukrainiec mógł wyslac zrzut ekranu mailem;)- 8 15
-
2020-06-18 17:21
zeby to walidować musili by miec też aktywne połaczenie z netem a to kosztuje
- 14 6
-
2020-06-18 17:19
bo pan kazik z panem wlodkiem musieli zarobić (3)
niby są kody niby są skanery - a i tak to tylko niedziałające bajery i psu na budę
- 28 8
-
2020-06-18 19:00
Chyba nie rozumiesz artykulu (2)
- 5 5
-
2020-06-19 00:58
(1)
Ja myślę że to raczej ty nie rozumiesz artykułu.
- 9 0
-
2020-06-19 08:38
W centrum można sobie zęby wybić, torowiska się rozpadają - a prowadzą linię w miejsce gdzie nie tak dawno szczepiłem
- 3 0
-
2020-06-18 17:13
bo by trzeba było czekać kilkanaście sekund na walidację każdego skanowanego biletu (5)
- 11 20
-
2020-06-19 01:09
No i? To problem pasażera czy kanara/Ztm? (1)
- 7 1
-
2020-06-19 05:15
i co za roznica?
problem lezy w umowach z renoma UM
- 4 1
-
2020-06-18 20:18
OK czyli zbieram się w kilkanaście czy kilkadziesiąt znajomych osób, (1)
zakładamy wspólne konto, jedna osoba raz dziennie kupuje 24-godzinny bilet na ZTM i SKM i każdy się loguje w razie kontroli a wszyscy jeżdżą do woli przez cały dzień czym chcą bo mędrcy nie przewidzieli możliwości sprawdzenia skanowanego biletu?
- 39 4
-
2020-06-18 20:35
Pan kanar
Prosze zrobcie to
- 5 3
-
2020-06-18 19:37
Jak będzie 5G problem zniknie
- 8 15
-
2020-06-18 16:54
Po to, żeby robić to jak należy, a nie wysyłać sobie zdjecia, zrzuty. (13)
- 27 98
-
2020-06-18 18:28
(11)
to muszą dodać taki zapis do regulaminu
- 26 4
-
2020-06-18 22:45
Przeciez jest zapis w regulaminie, ktory to precyzuje (10)
Zdjęcie to nie bilet. Zdjecie mozna wyslac i do 100 osob
- 9 21
-
2020-06-20 00:51
po zeskanowaniu kodu qr taki bilet powinien być już dla pozostałych 99 osób nieaktywny
ta aplikacja to widocznie totalny szajs
- 6 0
-
2020-06-19 10:48
Przecież w zacytowanym regulaminie jest napisane, aby pokazać to w aplikacji. Nie jest jednak napisana nazwa tej aplikacji. Zatem co stoi na przeszkodzie aby ten bilet pokazać w aplikacji do przeglądania zdjęć ? Byłem na stronie operatora i ja się na tej stronie żadnego innego regulaminu nie doszukałem. Tak więc myślę, że złożenie reklamacji wystarczy, aby została ona uznana.
- 14 1
-
2020-06-19 01:09
maila, który już uprawnia do przejazdu, również.
- 30 1
-
2020-06-19 05:15
renoma ma umowe z prezydentka. (6)
na wystawianie mandatów
covidu ofiary musza zyc bez pary
zyjac na polgebku nie zrobia fermentu- 2 8
-
2020-06-20 12:31
Boże, daj temu człowiekowi choć odrobinę rozumu. Ty sprawiłeś, że nauczył się pisać, spraw, żeby też myślał, choć troszeczkę. Wielka jest Twoja siła, może się uda
- 0 0
-
2020-06-19 07:53
Tak nisko? (4)
Może z samym Morawieckim Renoma ma umowę? A może i z dyktatorem?
- 3 6
-
2020-06-19 10:12
renoma dziala ogolnopolsko?
- 0 0
-
2020-06-19 08:38
nie, to spadek po poprzedniku. (2)
- 2 1
-
2020-06-19 08:47
Po Beacie Szydło? (1)
Hmm, ciekawe.
- 2 4
-
2020-06-19 10:10
napisał: poprzedniku, czytanie ze zrozumieniem też bywa ciekawe
- 2 1
-
2020-06-18 17:02
Wysyłają, Panie, jakieś zdjęcia, zrzuty
Daj Panie spokój! Za moich czasów tego nie było. Młodzież, psiakrew.
- 73 11
Wszystkie opinie
-
2023-02-28 12:50
Bzdury w komentarzach, bzdura w uzasadnieniu
Bzdury ludzie gadacie. Nie da się tego samego biletu pokazać do kontroli dwa razy - po pierwsze ma numer linii, po drugie - termin ważności - po trzecie ; numer seryjny i system wie czy bilet był już skanowany - tak, dany egzemplarz. Po czwarte kanar jest d**ilem, bo printscreen nie różni się niczym od ekranu aplikacji - pokazuję mu ekran, a telefonu dotknąć nawet nie ma prawa.
Po piąte - skoro można pokazać maila, to taki bilet też można "rozmnożyć" - jeszcze prościej. I co wtedy? Nie ma opcji. UOKiK i do sądu z cwaniakami- 0 0
-
2022-08-08 13:24
Internet
Moja aplikacja do otwarcia wymaga sieci. A co zrobi kontroler jak w jadącym autobusie nie będzie sieci? Będzie latał po autobusie i łapał sieć. Dlatego mam zrobiony zrzut z aplikacji w razie czego. Nie wiem czy w odczytanym kodzie nie ma moich danych. Mam bilet okresowy imienny. Dowód mam.
- 0 0
-
2020-06-18 16:04
Podwójnie wykorzystany bilet (53)
Problem w tym, że można zakupić bilet, jechać autobusem i wysłać komuś zrzut ekranu... I jak kontrola ma wykazać, że bilet kupiony legalnie?
- 316 80
-
2021-09-07 19:34
Boo
W pociągu bilet jest na daną trasę, daną datę, godzinę i numer pociągu. A też nakładają karę za print screeny
- 0 0
-
2020-06-18 16:06
(23)
dokładnie. kupujemy 1 bilet, rozchodzimy się z kolegami na 5 różnych autobusów. Każdy jedzie za 1/5 ceny.
- 69 20
-
2021-06-18 08:05
Guzik prawda, bo kupując bilet w apce podajesz nr linii.
- 0 0
-
2020-06-18 16:36
i te pięć autobusów ma ten sam numer linii, tak? (5)
- 20 5
-
2020-06-18 22:32
Jak kupujesz godzinny (3)
to przecież mogłeś się przesiąść, nie?
- 8 0
-
2020-06-19 02:30
(2)
Misternie musiałbyś kombinować hahahahaha
- 2 1
-
2020-06-19 11:19
A co w tym misternego? (1)
Ja często godzinny kupuję wcześniej i wpisuję dowolny numer, który pojawia się w pobliżu (to przystanek przesiadkowy). Dlaczego tak robię? Pasują mi wszystkie autobusy z mojego przystanku, a nie chcę czekać do ostatniej chwili i dopiero wtedy wklepywać odpowiedni numer do aplikacji i martwić się czy transmisja w pojeździe nie siądzie, zanim zakup się dokona.
- 0 0
-
2020-06-19 11:34
ale nie w innej części miasta
...
ogólnie, uzależnienie od elektronicznych gadgetów zaczyna przypominać upośledzenie.- 0 0
-
2020-06-18 16:43
Tak.
- 6 13
-
2020-06-18 16:14
(11)
Niby tak, ale niektore aplikacje rowniez wysylaja bilet w formie PDF na telefon. W SKM pokazywalam dwa razy takiego PDFa i problemu nie bylo. A tez w teorii moglabym go rozeslac do 5ciu innych osob. Szczegolnie ze to byl bilet dobowy, a nie na jeden przejazd.
- 35 4
-
2020-06-18 18:01
(2)
W SKM miałem taki sam problem, mimo ze na bilecie były moje dane ( jest obowiązek pokazania dokumentu tozsamości) , podana godzina od której do której mam wykorzystać bilet, data itp. Kontroler sam mi paluchem przesuwał ekran że by sprawdzić czy to skan czy aplikacja. Co by dało przesłanie innej osobie?
- 2 2
-
2020-06-18 23:53
(1)
Ja bym mu nie dala tknac mojego telefonu. Moze poprosic by przesunac ale lapy trzymac daleko.
- 6 2
-
2020-06-19 06:36
To dobrze, że byś mu nie dała
... ale istotą tego wpisu było to, że użycie skanu zamiast aplikacji można łatwo zweryfikować, a nie to, czyj palec zostanie użyty do przesunięcia zawartości ekranu
- 4 1
-
2020-06-18 16:17
(7)
A dobowy nie jest czasem imienny? Bilety imienne mogą być PDF.
- 17 7
-
2020-06-18 16:20
(6)
Owszem, byl. Ale i tak nikt tego nie kontroluje poki bilet jest bez ulg.
- 11 18
-
2020-06-18 16:23
Ale może sprawdzić z dokumentem tożsamości. (5)
- 20 6
-
2020-06-18 16:29
ale tego nie robi (4)
nigdy
- 8 29
-
2020-06-18 16:49
jak rozumiem konduktor nie posiada czytnika biletów, który sprawdza (3)
w głównej bazie czy bilet został już wykorzystany? Myślę, że wystarczyłaby odpowiednia aplikacja na telefon dla kontrolera, która skanowałaby taki bilet i przez LTE weryfikowała w bazie. To raczej proste zadanie. Nawet nie musiałby mieć żadnego, dodatkowego, specjalistycznego urządzenia.
- 19 7
-
2020-06-18 22:50
Gdyby sprawdzali bilety przy kazdym wejciu do tramwaju to mozna by bylo sprawdzic
A ze nie sprawdzaja to zdjecie nie jest biletem bo mozna samemu zaplacic za bilet a zdjecie wyslac np do zony ktora w tym samym czasie tez jedzie tramwajem
- 3 0
-
2020-06-18 21:41
Jest taki myk, że
bilet jednogodzinny (a tym bardziej całodobowy) może być sprawdzony 2 razy (np. najpierw w autobusie, a później w tramwaju).
- 8 0
-
2020-06-18 19:04
Czyli wg ciebie na jednym bilecie moze jezdzic 10 osob
10 kontroli naraz nie bedzie. W razie kontroli można przeciez dac znać innym
- 5 0
-
2020-06-18 18:49
Jak to roznych autobusów ? Przecież w apce jest czas zakupu i trezba podac nr autobusu (lini) (1)
- 10 2
-
2020-06-19 01:14
ale jak masz godzinny to możesz się przesiadac to woli prawda?
- 1 0
-
2020-06-18 17:11
(1)
Pierwszy skontrolowany jedzie dalej, następni płacą mandaty. Easy.
- 9 3
-
2020-06-18 19:05
Ciekawe czy uda im sie eszystkich zlapac w tym samym czasie
- 4 3
-
2020-06-18 17:11
(1)
Ja może jestem dziwny, ale na zwykłą chłopska logikę, w momencie zeskanowania przez kontrolera, bilet powinien w bazie zmieniać status na "użyty". I tyle. Zeskanowanie tego samego biletu w innym autobusie, powinno skutkować zapaleniem się czerwonej lampki.
To naprawdę przerasta tych wszystkich prezesów, dyrektorów, managerów, "inżynierów" ?- 20 6
-
2020-08-15 21:09
Nie
NIE jesteś dziwny, wręcz przeciwnie. Rzecz w tym że wszyscy ci: prezesi, dyrektorzy, managerowie potrafią tylko liczyć pieniądze. To najczęściej znajomi królika wepchnięci na stanowisko bo sami nie potrafią nawet zawiązać sobie buta. A inżynierów nie ma tam żadnych i dlatego aplikacja jest jedną wielką prowizorką... w myśl polskiej zasady iż prowizorki działają najlepiej. W innych krajach nazywa się to po imieniu czyli bylejakość.
- 0 0
-
2020-06-22 04:32
a
to ich problem, kody qr maja mozliwosc skanowania, dlaczego ktos ma placic za nieudolnosc systemu?
- 1 0
-
2020-06-21 17:47
tylko tam jest wpisany nr tramwaju
- 0 0
-
2020-06-20 12:36
Bilet na okaziciela można przekazywać dalej!
Można kupić bilet na 24 godziny, jechać powiedzmy przez pół dnia. Stwierdzić, że się już nie będzie jeździć i oddać bilet innej osobie na przystanku. Jest to całkiem legalne, bo jest to bilet na okaziciela. Jeżeli nie można tego zrobić z biletami cyfrowymi, to tracą na tym pasażerowie. Jest to podwyżka cen!
- 1 0
-
2020-06-20 02:59
To proste
Kod QR generowany jest na podstawie trazakcji. Ponadto system kontrolerów powinien łączyć się do bazy online i sprawdzić czy kod był już zeskanowany czy nie. Nie ma znaczenia za tem czy kod QR był wysłany jako zrzut ekranu. Doradzam wziąć prawnika i wygrać sprawę z Renomą i MZK. Ja kiedyś dostałem mandat za psa bo jechał bez książeczki zdrowia. W Sądzie wyjaśniłem stary był pewnie może zapomniał. Ja psa nie posiadam i choruje na alergie to skąd mam wiedzieć że jakiś pies jechał bez książeczki ? ponadto po prosiłem o określenie rasy psa wielkości i ile miał lat. Sąd odrzucił roszczenia Renomy i MZK w Polsce zawsze dochodzi do absurdów pytanie czemu MZK i Renoma za zawracanie D... Wysokiemu Sądowi nie otrzymuje dodatkowo kary plus pokrycie kosztów sprawy naturalnie. ?
- 1 0
-
2020-06-20 00:41
Bilet
Bilet jest na określoną trasę i ma swój kod QR. Co więcej trzeba? Wysłanie biletu e-mailem to to samo co zrzut ekranu.
- 1 0
-
2020-06-18 16:12
bzdura, widać nigdy nie korzystałeś (9)
kupując bilet określasz jaką linią jedziesz i masz ograniczenie czasowe - super przekręt dla osób, które chcą w tym samym czasie w różnych częściach miasta jechać 13tką...
- 34 7
-
2020-06-18 16:24
(5)
Widać że jeździsz i g...o wiesz .. Można kupić bilet godzinny, wpisać nr linii i wsiąść do innej po 5-10 minutach w ramach "przesiadki" .. Wtedy i 100 osób może jechać z okolic jednego przystanku..
- 20 6
-
2020-06-19 11:31
ale nie w innej części miasta
trochę logiki należy zachować.
- 0 0
-
2020-06-18 16:33
a to tylko przy założeniu, że system nie "kasuje" danego kodu QR (1)
czyli, że można go użyć raz... nadgorliwość gorsza od faszyzmu
- 6 3
-
2020-06-18 17:16
no pewnie że nie kasuje
Te kody działają offline, terminal nie łączy się z żadnym repozytorium
- 5 1
-
2020-06-18 16:32
Brawo. A jeszcze powiedz mi - po co? (1)
- 8 9
-
2020-06-18 17:15
po to żeby potem brylować przy wódeczce na imieninach jaki to jesteś spryciarz i r****sz system na trzy osiemdziesiąt
- 19 3
-
2020-06-19 11:24
Za mało korzystasz (1)
Już ci powiedzieli, że na godzinnym to normalne, że jedziesz inną linią niż zacząłeś podróż. Po co tak pisać bzdura, jak się nie ma wiedzy ani wyobraźni?
- 0 0
-
2020-06-19 11:30
ale raczej nie jest normalne
jak zaczął w Osowej, a 10 minut później jest kontrolowany w Sobieszewie.
- 0 0
-
2020-06-18 17:29
tjaaa już poleciało pół miliona osób - to wykorzystać ;))))
przecież to i tak da się przy reklamacji sprawdzić
- 3 5
-
2020-06-18 16:36
ojoj... (3)
odkrycie sezonu. Powiem Ci, że na jedno konto w JakDojade albo SkyCash mozesz się z dowolnej liczby telefonów zalogowac. I co? Sam tak robię, kupuje bilet dziecku płacąc MOJĄ katą, a dziecko loguje się i pokazuje bilet. Wielka różnica do przesłania zdjęcia? Na dodatek, po coś wpisuję nr linii jak kupuje bilet - chyba nie każdy może TYM samy autobusem / tramwajem jechac w tym samym czasie? A system chyba widzi, że bilet o tym QR już był sprawdzony i gdzie.
Zawsze jakies głupie absurdy w Gdańsku byc muszą. Kartę miejską "na okaziciela" można tylko w trzech miejscach kupić, a potem jeszcze Pani do kajeciku skrzetnie nr karty i tym podobne wpisuje. I po co to?- 24 10
-
2020-06-18 17:08
Daj spokój (2)
Ludzie nie rozumieją, że można na różnych telefonach zalogować się na to samo konto tej samej aplikacji. Efekt jest identyczny jak przy przesyłaniu zrzutów ekranu. Problemem jest wyłącznie brak weryfikacji w systemie, że dany bilet został już sprawdzony - i za każde
inne wykorzystanie powinien być mandat. No ale milicjantów z Misia nie brakuje ani tu, ani w ZTM, więc próżne słowa.- 18 4
-
2020-06-19 11:27
Nie komplikujcie systemu sprawdzania
np. sczytywanie wszystkich kodów QR.
- 0 0
-
2020-06-18 22:06
Przesiadka
Jak jedziesz z przesiadką, to cię mogą i 3 razy kontrolować na tym samym bilecie. Wystarczy mieć pecha, że kanary jada tą samą trasą.
- 4 0
-
2020-06-19 06:53
Sztuczny problem
Wszystko jest oparte o sieć, więc nie ma żadnego problemu z zapisaniem lokalizacji (linii) i daty kontroli. W przypadku biletu na okaziciela sam fakt szybkiego przemieszczenia się sugeruje, że to kopia. Pojedziesz w innym kierunku, zostaniesz skontrolowany i kolega podczas kontroli będzie miał problem, bo bilet został użyty minutę temu kilka kilometrów dalej. Nic innego nie da się zrobić. Papierowe bilety też ludzie zostawiali i można było wziąć bilet kogoś, kto właśnie wysiadł. Taki system.
Bilety imienne powinny wymagać wylegitymowania i tyle. Możesz go sobie nawet wytatuować na czole jak będzie zgodny z danymi w dowodzie czy legitymacji i ważny. Czy jest blokada, która nie pozwala chociażby współdzielić konta i pokazać ten sam bilet na kilku telefonach?- 4 0
-
2020-06-18 19:15
Skoro można pokazać bilet na mailu to też może wiele osób jechać. Nie widzę różnicy...
- 9 0
-
2020-06-18 19:06
nie ta linia, nie ten czas
bilet jest personalizowany/serializowany.
- 6 1
-
2020-06-18 18:15
bilet wazny na dana linie
przeciez bilet wazny jest tylko na dana linie, lub czas wiec trzeba bedzie znajomym wysylac na @ zrzut ekranu.
- 0 2
-
2020-06-18 16:50
ja p...
odpowiedź jest w artykule. Jeżeli konduktor skanuje kod QR to trafia on do systemu...korona niektórych na mózg uciska
- 16 5
-
2020-06-18 16:43
przeciez jest historia platnosci, z numerem konta, kwota i data
d**ile.
- 13 6
-
2020-06-18 16:08
Proponuje film sztos 3
Ze scenariuszem opartym na tym pomysle
- 13 3
-
2021-06-18 13:35
Trzeba było nie płacić, nie podawać swoich danych i wezwać policję w sprawie napaści
- 0 0
-
2020-06-18 16:07
Kwestia problematyczna (9)
Z jednej strony rozumiem problem i na miejscu ukaranej osoby pewnie złożyłbym odwołanie. Z drugiej strony "zdjęcie biletu" daje możliwość nadużyć, bo jedna osoba może kupić bilet, skorzystać z niego i w tym samym czasie wysłać drugiej osobie zdjęcie. Wówczas dwie osoby (lub więcej) mogłyby korzystać z jednego biletu w tym samym czasie.
- 156 28
-
2021-06-18 11:07
za co odlowanie jak sam mowiesz jak mzona osukac???
za co odlowanie jak sam mowiesz jak mzona osukac???
- 0 0
-
2020-06-19 12:46
bilet "z właściwego systemu" (1)
To jest dopiero "tfurczy" wkład administracji w rozwój architektury systemów...
Taki token powinien mieć konstukcję zapewniającą unikalność, jednoznaczność, personalizację i jeszcze parę innych cech i pojęć aby spełniać wymagania realizacji transakcji. Nie jest nim jego forma a informacja w tej formie zawarta oraz metoda jej weryfikacji.
Jeśli ktoś ma z tym problem, to się później zasłania "regulaminem".
A podobno "rynek" wymiata "słabiznę"...- 1 0
-
2020-06-20 13:34
W Szwecji (nie pamiętam w jakim mieście), ebilet jest aktywny (animacja, która zmienia się co godzinę oraz uplywajacy czas ważności biletu). To zabezpiecza przed rozsyłaniem screena innym. Nie trzeba podawać nr linii. Screena i tak robiłem, gdyby nawalil system odwołać się zawsze można, a im więcej dowodów tym szybciej sprawa umozona.
- 0 0
-
2020-06-18 19:17
(2)
Skoro można pokazać bilet na mailu to też może wiele osób jechać. Nie widzę różnicy... Kilka osób może jechać na bilecie w wiadomości e-mail...
- 11 3
-
2020-06-18 19:42
Ale roznica jest. (1)
Masz pokazac bilet otrzymany z wlascwego systemu, nie od meza, zony, czy szwagra.
- 8 6
-
2020-06-19 01:19
możesz też się zalogować na jedno konto tej samej apki z innego telefonu...
- 3 0
-
2020-06-18 16:16
Tacy jak Ty powinni tracić najwięcej. (1)
- 2 19
-
2020-06-18 16:39
Zjedz slimaka, bo gwiazdorzysz.
- 8 1
-
2020-06-18 16:38
Proste!
- 0 0
-
2021-06-18 07:49
skycash
Mało korzystam z komunikacji miejskiej ale jak już trzeba to kupuję bilet na SkyCash i tam jest wybór lini autobusu , trasy i czas aktywacji biletu
Czyli że bilet jest aktywny na ten moment
Więc nie da się wysłać zdjęcia komuś innemu żeby o o innej godzinie jechał innym autobusem
no i gdzie logika cyfryzacji "bilet został już użyty"?
Albo zablokować możliwość robienia screena w aplikacji ... Proste- 0 0
-
2020-09-25 05:37
a pkp umie
jak to jest, że pkp umie sobie poradzić i jak ktoś zrobi zrzut to też zeskanuje ze zdjęcia (ino rozjasnij pani ten ekran)
a kontrolerzy nie potrafią...
trzeba by taką akcję przeprowadzić w Gdyni xd- 0 0
-
2020-06-19 23:35
(1)
Jak uznają reklamację to będę tak robić z każdym. Jeden bilet 10 pasażerów w różnych autobusach....
- 0 5
-
2020-08-01 10:14
Jesteśmy tacy europejscy, informatyzowani za miliony, nowocześni. Jak przychodzi, co do czego to średniowiecze i mandaciki. Zapyziała wiocha i tyle. Pytam się, po co wciskają ludziom aplikacje, które potem są wykorzystywane przeciwko pasażerom. Gdańszczanie to dojna krowa i tyle.
- 0 0
-
2020-08-01 09:45
Gdańsk właśnie.
Za granicą miałem różne dziwne przypadki, bo niedoczytane, niezrozumiane. Kontroler miło wyjaśnił i po temacie. Nigdy nie zapłaciłem mandatu. Tu się robi bardzo wiele, aby firmy kontrolujące zarabiały. Wczoraj miałem pierwszy raz do czynienia z biletem metropolitalnym. Chciałem się coś więcej dowiedzieć na temat możliwości tego biletu. Przeryłem "cały internet" i jakieś ogólnikowe bzdety. Najwięcej o biletach okresowych. Nic o dobowych, jednorazowych. Kontrolerzy tylko czyhają, jak sępy na pomyłkę pasażera. W kraju, gdzie obywatel z gruntu jest uważany za przestępcę, zawsze tak będzie. Polskę należy omijać z daleka.
- 1 0
-
2020-06-20 16:02
proszę o wyjaśnienie słowa notyfikacja ???? (3)
- 0 0
-
2020-07-28 21:06
Powiadomienie, wiadomość
- 0 0
-
2020-06-21 17:59
To jest fikanie do noty :)
- 0 0
-
2020-06-21 13:32
Zanotowana fikcja
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.