• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marcin Horała już nie jest wiceministrem infrastruktury

Ewelina Oleksy
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK. Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Marcin Horała, gdyński polityk PiS został odwołany z funkcji wiceministra infrastruktury. Ale krzywdy nie ma, bo poseł nadal ma posadę wiceministra w resorcie funduszy i polityki regionalnej oraz dodatkowo jest pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.



Śledzisz kariery polityków z Trójmiasta?

Marcin Horała od kwietnia tego roku był podwójnym ministrem. Pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury [był nim od trzech lat - dop. red.] oraz sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Dodatkowo był pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Decyzją premiera Mateusza Morawieckiego został odwołany ze stanowiska wiceministra infrastruktury. Ale pozostałe dwie posady utrzymał. Nadzór nad CPK przeniesiono z Ministerstwa Infrastruktury właśnie do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

Poseł Lewicy z Gdyni w Radzie Mediów Narodowych



- Zakończyłem swoją misję w Ministerstwie Infrastruktury i tym samym okres "dwuresortowości". Od teraz już wyłącznie w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Serdecznie dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję współpracować przez te niemal trzy lata - napisał w mediach społecznościowych Horała.
O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych. O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie CPK



CPK to jedna z flagowych inwestycji rządu PiS. W jej ramach powstać ma węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W zarządzie spółki zasiadają ludzie z Trójmiasta:
  • pochodzący z Gdańska Radosław Kantak, który odpowiedzialny jest za część kolejową inwestycji,
  • pochodzący z Gdyni Patryk Felmet (były gdyński radny PiS i współpracownik Horały), który odpowiedzialny jest za zarządzaniem nieruchomościami, relacje zewnętrzne, komunikację i marketing.

W ramach CPK, w Baranowie pod Warszawą, ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W ramach przedsięwzięcia do końca 2034 r. ma powstać łącznie 1789 km nowych linii kolejowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego



Zgodnie z Koncepcją CPK realizacja przedsięwzięć składających się na komponent lotniskowy jest przewidziana do końca 2027 r. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych składających się na komponent kolejowy ma nastąpić do końca 2034 r., obejmując dwie perspektywy finansowe UE. W 2023 r. ma rozpocząć się budowa portu lotniczego w Baranowie oraz 531 km linii kolejowych.

  • Jedna z kilku koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego Solidarność w Baranowie, opracowana przez biuro Zaha Hadid Architects.
  • Z założeń wynika, że podróż nową trasą kolejową z Gdańska do Baranowa ma potrwać 1 godz. 45 minut. Kolejny kwadrans ma potrwać podróż do Warszawy.
Koszty realizacji programu CPK tylko w pierwszym etapie, obejmującym lata 2020-2023, określa się na poziomie 12,8 mld zł.

Koszty całej inwestycji są praktycznie niemożliwe do dokładnego oszacowania, ale zakłada się, że budowa portu lotniczego i wszystkich zaplanowanych połączeń kolejowych może pochłonąć do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł na koleje i 7 mld zł na drogi.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (427)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane