- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (350 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (33 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (115 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (75 opinii)
- 6 Kronika oblężenia Gdańska 1734. Część 3 (19 opinii)
Marszałek reaguje: od grudnia tylko jeden przewoźnik na linii PKM
Po ostatnich problemach na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdy podczas porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych wielu pasażerów nie mieściło się w pociągach i zostawało na peronach, marszałek województwa pomorskiego wezwał przewoźników do wydłużenia składów. Po rozmowach z SKM i Polregio okazuje się jednak, że od grudnia na linii PKM pasażerów będą woziły pociągi tylko jednego, a nie dwóch przewoźników.
W podobnym tonie wypowiadali się inni pasażerowie w Raporcie z Trójmiasta, gdzie niemal każdego dnia od początku września dostajemy zdjęcia i informacje o chaosie na torach PKM.
Organizatorem przewozów kolejowych jest Urząd Marszałkowski, na zlecenie którego pasażerów wożą pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej i Przewozów Regionalnych. I to do ich obowiązków należy zapewnienie odpowiedniego taboru, który jest dostosowany pojemnością do liczby pasażerów.
- Z zaniepokojeniem i ubolewaniem stwierdzam, że początek września zaskoczył przewoźników kolejowych - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa. - Mimo że Samorząd Województwa z dużym wyprzedzeniem przypomniał im, że wraz z rozpoczęciem roku szkolnego wzrosną (jak co roku) potoki pasażerów, spółka PKP SKM nie zwiększyła pojemności pojazdów, które wyjechały na tory w godzinach szczytu. A przypomnę, że to właśnie przewoźnik zobowiązany jest zapewnić tabor dostosowany pojemnością do liczby pasażerów.
Jednocześnie marszałek potwierdza, że z analizy przepływów pasażerskich wynika, że to zbyt małe składy PKP SKM doprowadziły do sytuacji, w której część pasażerów nie mieściła się w pociągach. Dodaje też, że do przepełnienia doszło także w pociągach spółki Polregio.
- W związku z tą sytuacją zażądaliśmy od przewoźników natychmiastowego wzmocnienia składów - mówi Struk. - Spółka Polregio od 6 września realizuje przewozy dużymi składami trójczłonowymi. Natomiast spółka PKP SKM uruchomiła większe składy dopiero w czwartek. Mając na uwadze problemy spółki PKP SKM z zapewnieniem odpowiednio pojemnego taboru raz jeszcze zwróciłem się do zarządu tej spółki, oczekując, że w przyszłości nie dopuści do podobnego kryzysu.
Od grudnia tylko jeden przewoźnik
Mając na uwadze ostatnie problemy, w czwartek podczas posiedzenia zarządu województwa podjęto decyzję, by w nowym przetargu na realizację przewozów na liniach PKM, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia br. do grudnia 2026 r., wybrano tylko jednego przewoźnika, a nie - jak obecnie - SKM i Polregio.
Możliwe problemu z funkcjonowaniem PKM od grudnia (10 opinii)
Aktualnie do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły trzy odwołania, w którym każdy podmiot zarzuca samorządowi województwa brak możliwości przygotowania się do przetargu na przewozy po trasie PKM. Zastrzeżenia mają: PolRegio, SKM i Arivva.
Ciekawe czy projekt PKM będzie kontynuowany od grudnia...
Aktualnie do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły trzy odwołania, w którym każdy podmiot zarzuca samorządowi województwa brak możliwości przygotowania się do przetargu na przewozy po trasie PKM. Zastrzeżenia mają: PolRegio, SKM i Arivva.
Ciekawe czy projekt PKM będzie kontynuowany od grudnia... Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (281) 2 zablokowane
-
2022-09-08 11:45
Opinia wyróżniona
(15)
Marszałek robi teraz grunt pod oficjalną decyzję że to PR przejmą całą linię PKM. Już od pół roku cały czas się mówi że to PR przejmą PKM więc decyzja zapadła już dawno
- 179 9
-
2022-09-09 07:31
Marszałek walczy z SKM, bo to polityczna wojna od dawna. Na każdym kroku rzuca kłody pod koła SKM-ce. Słynne zmniejszenie finansów w przetargu na większą liczbę pociągo-kilometrów. Przez długie lata umowy tylko na rok, przez co SKM nie mogła wziąć kredytów na nowe składy, a 2 nowe impulsy zakupiła w większości ze swoich oszczędności, a to trzeba
Marszałek walczy z SKM, bo to polityczna wojna od dawna. Na każdym kroku rzuca kłody pod koła SKM-ce. Słynne zmniejszenie finansów w przetargu na większą liczbę pociągo-kilometrów. Przez długie lata umowy tylko na rok, przez co SKM nie mogła wziąć kredytów na nowe składy, a 2 nowe impulsy zakupiła w większości ze swoich oszczędności, a to trzeba jeszcze remonty infrastruktury robić linii 501 i 502. Ludzie narzekają na składy SKM, a to w rzeczywistości głównie wina marszałka i jego ludzi. Dobrym przykładem jest fakt, że bezmyślnie wydał pieniądze na tabor do obsługi PKM, nie mając zaplecza w postaci ludzi do obsługi i serwisu tego taboru. Nie moje pieniądze, to nie odpowiadam.
- 1 0
-
2022-09-08 21:05
Marszałek wali głupa (1)
Czyżby nie wiedział, że to on jest właścicielem składów których używa SKM?
David Beckham kupił badziewie, o którym od początku było wiadomo, że większość składów bjest za krótka, a teraz udaje groźnego?
Pajacuje za nasze pieniądze.
Skoro nie może przejąć SKM, to chce doprowadzić do jej upadłości. Gdzie są nasi POsłowie i euroosłowie, czemu nie protestują.? Przecież to zaszkodzi regionowi, bezrobocie, mniejsze podatki...- 6 1
-
2022-09-08 22:15
Tak jest właścicielem. I co? Czy skm miało w umowie że tylko tych składów ma używać? Nie. Jeden wydzierżawili i tyle
- 1 1
-
2022-09-08 13:33
Tak trzeba się z tym zgodzić że w SKM źle się dzieje. Nie jest to normalne że w firmie przewozowej największą grupę zatrudnia całej spółki stanowią pracownicy biurowi i większość z nich to sami naczelnicy i dyrektorzy
- 30 6
-
2022-09-08 12:54
To się nazywa ustawienie przetargu. (4)
Na to jest paragraf.
- 23 8
-
2022-09-09 08:58
Widzę, że SKM aktywne jest na forum.
Przenieście swoja aktywność rozwój i utrzymanie taboru.
- 1 1
-
2022-09-08 20:21
(2)
Jakie tam ustawienie przetargu, ustawieniem przetargu może być to, że nie może w nim wziąc udziału na normlanych warunkach jakiś prywatny, nawet zagraniczny przewoźnik, który by te wszystkie państwowe spółki wciągnął nosem. Ale to już niestety głębszy, ogólnopolski problem
- 3 3
-
2022-09-08 21:31
"prywatny, nawet zagraniczny przewoźnik" (1)
A jak by tę usługę miał świadczyć?
Poza tym, co przeszkadza, aby dla linii PKM taki przetarg ogłosić?- 0 1
-
2022-09-08 22:14
Tak jak arriva? Kto im broni?
- 1 0
-
2022-09-08 11:56
i dobrze (5)
jak długo jeszcze pasażerowie mają cierpieć przez niekompetencję i lenistwo SKM?
- 39 24
-
2022-09-08 12:25
"niekompetencję i lenistwo SKM" (3)
Jakieś dowody?
SKM miała zrealizować rozkład jazdy przygotowany przez marszałka, na sprzęcie będącym własnością marszałka.
Rolą SKM jest dostarczenie ludzi i organizacji do realizacji przedmiotu umowy.
Kowal ukradł a Cygana się wiesza?- 43 11
-
2022-09-08 22:14
Nigdy nie było powiedziane ze SKM ma realizować przewozy tylko na sprzęcie samorządu. Dostali tyle a resztę mieli zorganizować. Skończyło się na dierzawie jednej jednostki.
- 2 1
-
2022-09-08 16:32
Nie wprowadzaj w błąd
Rozkład jazdy ostatecznie zamawia SKM. Urząd Marszałkowski sprawdza tylko czy liczba zamówionych pociągów się zgadza. Nie wgłębiają się w godziny odjazdów.
- 3 11
-
2022-09-08 13:14
Skm nie ma ludzi
Dlatego uciekaja
- 9 7
-
2022-09-08 12:20
I dobrze.
Zobaczysz pracowitość i kompetencję PR.
- 34 11
-
2022-09-08 11:24
Opinia wyróżniona
Co roku ten sam problem z czętotliwością kursów i długością składów. (8)
Nieprawdą jest, że są to problemy, które pojawiły się "ostatnio". Jest to problem, który jest cały czas, może za lekką poprawa na okres wakacji i ferii zimowych. W zeszłym roku wielokrotnie pasażerowie jadący w kierunku do Wrzeszcza na przystanku Kiełpinek jeszcze dawali radę wsiąść do składu, natomiast już na przystanku Jasień część podróżnych
Nieprawdą jest, że są to problemy, które pojawiły się "ostatnio". Jest to problem, który jest cały czas, może za lekką poprawa na okres wakacji i ferii zimowych. W zeszłym roku wielokrotnie pasażerowie jadący w kierunku do Wrzeszcza na przystanku Kiełpinek jeszcze dawali radę wsiąść do składu, natomiast już na przystanku Jasień część podróżnych zostawała na peronie. Były tez sytuacje, że już w Kiełpinie część osób zostawała, bo już wagony były pełne. Drugą sprawa jest częstotliwość kursów, która jest niedostateczna. Oczywiście teraz tłumaczy się to elektryfikacją trasy, ale i bez tych prac pociągi kursowały rzadko, z tendencją do długich przerw miedzy kursami, a następnie puszczaniem dwóch składów praktycznie jeden po drugim. Do tego spóźnienia i całkowicie "wypadające" kursy!
- 165 1
-
2022-09-08 12:11
PKM dla nas (6)
Kiełpinek i Jasień mają dość często autobusy GAiT. PKM jest dla mieszkańców którzy nie mają innej komunikacji. Dziwi mnie to że stoicie na tych peronach zamiast wsiąść do autobusu byle jakiego, trzymając w ręku bilet zgnieciony i patrzeć jak z dala PKM ... Odjeżdża
- 2 25
-
2022-09-08 14:31
serio? (2)
serio? po to robi się kolejki i tramwaje, żey usprawnić dojazd i nie czekać w korkach. Co z tego, że z jabłoniowej odjeżdzają autobusy co 10min, skoro dojazd do wrzeszcza to jakieś 50min planowo (!). Kolejka jedzie 10min a kolejne 10 zajmuje dojazd na parking. Dla mnie wynik jest prosty.
- 9 1
-
2022-09-08 14:39
(1)
Dokładnie. PKM jadę 15 min a nie 35 do Wrzeszcza z Jasienia. Po co mam stać w korku skoro mogę kolejka?
- 11 0
-
2022-09-08 16:22
Niestety
częstotliwość pociągów i jak widać ich długość niweczą sens PKMki. Co mi po pociągu, który jeździ co godzinę? To już wolę stać w kroku samochodem. Będzie szybciej
- 11 1
-
2022-09-08 12:22
Nie, nie mają zwłasza Kiełpinek (2)
Z Kiełpinka jedyną opcją, poza samochodem, aby dostać się do centrum jest jeden autobus jadący ul. Kartuską. Czas przejazdu w godzinach szczytu...blisko godzina. Opóźnienie na starcie z centrum do Kiełpinka średnio ok. 15 minut. Zerowa alternatywa
- 25 0
-
2022-09-08 13:37
Do Kiełpinka nie dojeżdża żaden miejski autobus (1)
Masz stare informacje
- 11 2
-
2022-09-08 13:45
Nie mówię, że dojeżdża do Kiełpinka tylko żeby dotrzeć z tego tego miejsca do Centrum ma się do dyspozycji jeden autobus jadący po Kartuskiej. Była to odpowiedz na stwierdzenie powyżej, że "Kiełpinek i Jasień maja dość często autobusy GAiT."
- 2 2
-
2022-09-08 11:38
To jest ta słynna polityka popularyzacji zbiorkomu!
Już nawet nie chce się kolejny raz rozwodzić nad tym co może przekonać większa ilość mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. Gęsta siatka połączeń, dostosowanych do potrzeb lokalnych mieszkańców, duża częstotliwość kursów, dogodne połączenia tam gdzie są konieczne przesiadki, punktualność i konkurencyjny czas dotarcia do celu w
Już nawet nie chce się kolejny raz rozwodzić nad tym co może przekonać większa ilość mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. Gęsta siatka połączeń, dostosowanych do potrzeb lokalnych mieszkańców, duża częstotliwość kursów, dogodne połączenia tam gdzie są konieczne przesiadki, punktualność i konkurencyjny czas dotarcia do celu w stosunku do auta prywatnego. Rzadka z tych zasad nie jest spełniona, co więcej nawet nie widać szans na ich realizacje. Nawet trasy rowerowe, które mogłyby stać się alternatywą dla aut, to w rzeczywistości chaotyczna sieć zaczynających się i kończących przypadkowo odcinków tras. To tak jakby trasa wz lub al. Grunwaldzka w pewnym momencie urywała się lub kończyła, a jej kontynuacja była możliwa w innym kierunku kilkaset metrów dalej po torach np. tramwajowych!
- 30 0
-
2022-09-08 11:07
Opinia wyróżniona
A czy te spółki mają w ogóle składy by to obsłużyć? (19)
- 189 1
-
2022-09-08 20:00
Dawac pietrusy albo kuszetki na trase pkm buahaaa
- 1 2
-
2022-09-08 11:22
Mogą pożyczyć (17)
Np. Przewozy Regionalne do obsługi tras z Chojnic pożyczają wagony motorowe od SKPL (Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych) i kupują nowy tabor (co prawda mało ale zawsze).
Natomiast SKM nie robi nic - czekają aż Marszałek im da albo spadnie manna z nieba. Jednoczenie nie przeszkadza im to w powołaniu trzeciego członka Rady Nadzorczej (na to pieniądze są).- 74 8
-
2022-09-08 16:12
(3)
Od 5 lat wiadome jest że przyznana jest dotacja z UE na zakup nowych składów, przez cały ten czas rządzą Ci sami ludzie plus dochodzą nowi geniusze którzy nic nie wnoszą a dalej doprowadzają SKM do upadku(oczywiście część firmy od przewozów). A ten ostatni przetarg który ogłosili to totalna fikcja marketingowa i każdy wie że nikt do niego nie stanie bo nie ma możliwości spełnić jego kryteriów w postaci terminów
- 7 3
-
2022-09-08 16:44
Zarząd SKM ma inne cele. (2)
Dla nich celem na ten rok jest remont muru oporowego we Wrzeszczu, a nie jakiśtam nowy tabor.
- 10 5
-
2022-09-09 08:52
Ach, gdyby tylko nie ci roszczeniowi pasażerowie... jeden pociąg by się puściło na dobę i spokój
- 0 0
-
2022-09-08 17:51
cel
jak każdy inny...
A może i ważniejszy, bo bez tego składy, choćby i najnowsze, nie pojadą.- 5 0
-
2022-09-08 12:33
(4)
Polregio ma składy? A myślałem, że to składy marszałka im użyczone.
- 11 7
-
2022-09-08 13:22
a wyobraź sobie że polregio ma swoje składy spalinowe i to całkiem sporo (3)
razem kilkanaście sztuk jeździ w naszym województwie, a więc te użyczone od marszałka na nic by nie wystarczyły, nawet skm czasem coś pożycza w ramach własnej działalności np ostatnio od KD i tym jeździ awaryjnie zamiast składów samorządowych
- 10 7
-
2022-09-08 20:17
Ma swoje składy spalinowe
którymi obsługuje linie wewnątrz województwa.
Również na zlecenie marszałka...
Bo podobnie jak SKM, pomorskie Regio ma jednego klienta...
I jeździ tam całe muzeum krajowych autobusów szynowych. Do niedawna nawet sa101!
Kilkanaście sztuk sztuk to jest potrzebne do porządnej obsługi dwóch linii. Więc z tą zasobnościąktórymi obsługuje linie wewnątrz województwa.
Również na zlecenie marszałka...
Bo podobnie jak SKM, pomorskie Regio ma jednego klienta...
I jeździ tam całe muzeum krajowych autobusów szynowych. Do niedawna nawet sa101!
Kilkanaście sztuk sztuk to jest potrzebne do porządnej obsługi dwóch linii. Więc z tą zasobnością to gruba przesada.
Skoro Regio pracuje na zlecenie samorządu, to również może przesunąć składy z wnętrza województwa i ratować tyłki urzędnikom.
Oto cała "tajemnica wiary".
Kosztem interioru...- 6 0
-
2022-09-08 13:45
SKM awaryjnie pożyczyło szynobus od KD (1)
Bo marszałek nie zapewnił SKM wystarczającej ilości pojazdów. Te 10 to śmiech na sali. A teraz wygrażanie palcem ,że skm ma dać dłuższe pociągi. To się nazywa hipokryzja.
- 17 7
-
2022-09-08 16:39
Polregio
Jakoś Polregio ma swoje szynobusy i potrafi wynająć. SKM nic zrobiło.
- 4 8
-
2022-09-08 12:27
pożyczyć może marszałek, bo on organizuje transport zbiorowy i kupuje usługę, która ją realizuje (2)
Jak zorganizował i kupił, tak to funkcjonuje.
- 14 12
-
2022-09-08 16:42
Żarty sobie robisz (1)
A jak Ty zamawiasz Ubera, to pożyczasz im samochód?
- 5 10
-
2022-09-08 17:49
ale operator Ubera umawia się z kierowcami
i to jest istota jego działalności.
Samorząd może się umówić z kolejowym "uberem" (jeśli go znajdzie) ale też będzie musiał pokryć koszty wynajmu.
A tego robić nie chce, nie umie, nie może...
Dał tabor i zdefiniował usługę na obsługę rozkładu. Pamiętamy, że przy wdrożeniu okazało się, że taboru jest za mało i nie ma składui to jest istota jego działalności.
Samorząd może się umówić z kolejowym "uberem" (jeśli go znajdzie) ale też będzie musiał pokryć koszty wynajmu.
A tego robić nie chce, nie umie, nie może...
Dał tabor i zdefiniował usługę na obsługę rozkładu. Pamiętamy, że przy wdrożeniu okazało się, że taboru jest za mało i nie ma składu rezerwowego. To sobie przewoźnicy poradzili, faktycznie pożyczono, przesunięto...
Niestety, popyt rośnie ale marginesy "radzenia sobie" już wyczerpano.- 8 1
-
2022-09-08 12:08
(4)
Skmka chętnie by kupiła nowe składu, ale łapę trzyma na tym PKP, które spółkę córkę traktuje jako dojną krowę zupełnie nie inwestując w nią.
- 21 14
-
2022-09-08 12:31
SKM nie jest stroną w tym problemie. (3)
Pracę przewoźnikowi zleca marszałek, bo on odpowiada za organizację transportu zbiorowego.
Jak zlecił, tak zostało to zrealizowane.
Obecna sytuacja nie jest to niczym szczególnym, tak się dzieje od uruchomienia połączeń PKM. Samorząd nie spodziewał się "klęski urodzaju" i miał nadzieję, że po jakimś czasie uda się to przedsięwzięcie zminimalizować a wręcz "wygasić".
Uuups, nie udało się a kasy na rozwój nie ma.- 14 20
-
2022-09-08 14:55
zlecił dopasowanie wielkości pociągów do liczby pasażerów (2)
a SKM nie dostosowała. czyli że nie wywiązała się z umowy
- 8 12
-
2022-09-08 17:41
zlecił?! (1)
a zapłacił?
- 6 4
-
2022-09-09 08:48
Nie zapłacił, bo SKM się nie dostsowała.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-09-29 08:38
Pociagi bez zmian
Gdańsk drugim Tokio, brakuje tylko służb dopychajacych, to kłamstwo że składy są większe, codziennie o 8 rano przeżywam ten sam koszmar, czy wsiądę i w jakim stylu będę jechać.... najczęściej przyklejona do drzwi i modlę się żeby dojechać w jednym kawałku.
- 0 0
-
2022-09-12 20:57
ZERO poprawy ZERO
Kłamstwo!!!
SKM nie uruchomiła dłuższego składu o godz. 6:31 z Gdańska Jasienia w kierunku Wrzeszcza. Nadal jest tłok, ścisk i desperackie wciskanie się do kolejki. Jeździła i nadal jeździ kolejka 3-drzwiowa. Ta PKMka jest z Kościerzyny. W dodatku jedyna, która pozwala przyjechać na godz. 7 do Oliwy/Wrzeszcza.
Kolejna PKMka jest o... 7:19, więc za 50 min.- 0 0
-
2022-09-12 11:14
Marszałek zwala winę na przewoźników ale przecież to Marszalek kupił te małe szynobusy.
- 0 0
-
2022-09-08 11:04
(7)
Czyli żadnego bicia się w pierś, czy w kontekście częstotliwości kursowania, czy braku zapisania w umowach ścisłych wytycznych o długości składów. Za to jest uderzenie w spółkę, w której rządzi przeciwna opcja polityczna.
I ktoś jest mi w stanie powiedzieć co realnie zmieni obecność tylko jednego przewoźnika, która jest przedstawiona jako wielkie remedium?- 77 4
-
2022-09-08 14:07
Odpowiadam (4)
Będzie jeździło tylko zaprzyjaźnione z marszałkiem Polregio. I to będzie dramat. Jak SKm nawala to przynajmniej jest jakieś info na facebooku SKM i ich aplikacji. Jak stałem 2 godziny przed Leborkiem w regio to kompletna cisza. Nie ma przewoźnika, który ma bardziej wywalone na pasażera.
- 16 2
-
2022-09-08 22:11
" zaprzyjaźnione z marszałkiem Polregio" (3)
Z tego co powszechnie wiadome, to wręcz skoligacone...
- 0 0
-
2022-09-08 23:03
jakieś szczegóły można? (2)
- 0 0
-
2022-09-09 07:05
(1)
Marszałek ma rodzinę w regio
- 2 0
-
2022-09-11 22:23
więcej? Zięć? Szwagier?
Jakieś nazwiska?
- 0 0
-
2022-09-08 11:56
Na tak to trochę wygląda. "Wezwaliśmy" czyli nikt się nie zainteresował wcześniej i teraz zwalamy na innych
- 12 2
-
2022-09-08 11:26
Tyle samo, co tłumaczenie, że podniesienie ceny biletu i wydłużenie jego czasu ważności jest korzystne dla pasażerów. Coś musiał powiedzieć i powiedział. Nie ma znaczenia, że to nie ma sensu.
- 25 0
-
2022-09-10 08:05
w wakacje dojezdzalem do gdanska z kaszub
nie dzialajaca klimatyzacja- w upalne dni bylo w pociagu cieplej niz na zewnatrz, przepelniony pociag o 15 w strone koscierzyny za kazdym razem kiedy byl jeden wagon. konduktor nie ma nawet jak sprawdzic biletow. pociagi jezdza za rzadko. caly projekt jest zaprzeczeniem promowania transportu publicznego.
- 0 0
-
2022-09-08 11:37
co za brednie Marszałku (18)
przecież wszystkie szynobusy na tej lini są Pana.
Oddał Pan zawodne Pesy dla SKM i się Pan dziwi że są kłopoty.
Jeszcze większe będą jak będzie jeden przewoźnik. Oczywiście nie życzę tego nikomu ale ogólnie wiadomo ,że chce Pan przejąć SKM i robi Pan wszystko aby utrudnić działanie spółki która jest na wybrzeżu dłużej niż Pan. Zabija Pan przy tym możliwość rozwoju lokalnej kolei a co za tym idzie komfort pasażerów.- 42 13
-
2022-09-08 18:06
No fakt (1)
Marszałek udostępnił nowe pojazdy skm a ona sobie nie radzi z ich utrzymaniem. Zamiast zatrudnić dodatkowych specjalistów do utrzymania taboru, zatrudniona tłustego kota do zarządu ds finansów i przytuli okrągły mln rocznie.
- 1 0
-
2022-09-10 06:59
Strasznie Cie męczy ten członek zarządu... Trzeba było się uczyć a nie na wagary chodzic to też byś bańkę przytulał...
- 0 0
-
2022-09-08 11:46
No właśnie! SKM nie pozyskała żadnego taboru. (7)
Jakoś PolRegio potrafi pożyczyć od SKPL, potrafi kupić "Linki" od pesy. skm poza powołaniem trzeciego członka zarządu nie zrobiło nic.
- 8 10
-
2022-09-08 14:03
SKM pozyskała pojazd z Dolnośląskiego (2)
Chociaż tabor powinien zapewnić marszałek. POlregio jest firmą ogólnopolską i poszczególne zakłady mogą sobie pożyczać pojazdy.
- 7 3
-
2022-09-08 18:12
(1)
Jakby były takie zapisy w umowie to Marszałek nie mógłby mieć zastrzeżeń do skm. Trochę logiki
- 3 2
-
2022-09-09 12:15
sądzisz że zastrzeżenia wynikają z zapisów?!
o naiwności!
- 0 0
-
2022-09-08 11:58
(3)
Ile pojazdów ma Polregio w swoim zakładzie a ile SKMT? swoich, nie dzierżawionych od marszałka?
- 9 2
-
2022-09-08 12:33
(2)
Uwaga, aż 3 pojazdy są własnością Polregio w Pomorskim! Reszta jest dzierżawiona od marszałka!
- 7 3
-
2022-09-08 18:08
(1)
Maja trochę więcej niż 3. Nie podawaj nie sprawdzonych inhormacji
- 2 2
-
2022-09-08 21:57
ale reszta pracuje
na innych liniach.
- 2 0
-
2022-09-08 11:50
W tym właśnie problem że SKM się nie rozwija i nie jest lokalną koleją tylko nadal całkowicie zależy od starej państwowej PKP (3)
- 6 9
-
2022-09-08 14:03
przede wszystkim, zalezy od swojego jedynego klienta, czyli marszalka (2)
A ten ustala takie zasady wspolpracy, ktore noe pozwalaja na zbudowanie strategii rozwoju.
Konflikt jest oczywisty a marszalek idzie na wrogie przejecie.- 9 1
-
2022-09-08 23:27
Dlaczego wrogie? (1)
Bo wywali na ryj pisowski zarząd i paru nierobów?
- 0 1
-
2022-09-09 12:13
dlatego, że wsadzi swoich nierobów
co widać, słychać i czuć...
- 0 0
-
2022-09-08 11:46
I slusznie że chce przejąć SKM, bo jak mozna odpowiadać za coś nie będąc właścicielem (3)
Czy kupujesz sąsiadowi auto i je na niego przepisujesz, kupujesz paliwo, płacisz za remonty a on czasami łaskawie gdzieś Ciebie podwiezie
- 8 12
-
2022-09-08 14:01
czy aby napic sie piwa (2)
musze kupowac browar?!!
Jak nie umiesz sie z sasiadem dogadac, to nie dziw sie, ze bedzie chronil swoje interesy. A jak samochodu nie umiesz prowadzic, to wynajmij kierowce i mechanika.
I plac im tak, abys mial czym jezdzic...- 6 3
-
2022-09-08 17:03
Nie trafione porównanie (1)
Przecież nikt nie oczekuje, żeby SKM kupiło producenta taboru (NEWAG np.).
- 0 4
-
2022-09-08 17:35
równiez samorząd nie musi mieć
przewoźnika.
W tym aspekcie porównanie jest bardzo trafione. Wręcz, zatopione...
Każdy rozumie, jak mu wygodniej.- 3 2
-
2022-09-08 11:24
Co zrobiło SKM (12)
Nie kupili, ani nie pożyczyli nowego taboru.
Ale za to powołali trzeciego członka Rady Nadzorczej.- 34 10
-
2022-09-10 06:50
G*wno wiesz o SKM
- 0 0
-
2022-09-08 22:16
Członków rady nadzorczej jest więcej
Chyba piszesz o trzecim członku zarządu spółki?
- 0 1
-
2022-09-08 13:57
Lala z UMWP (6)
Dobrze zorientowana w rotacji kadrowej. Zgodnie z umową tabor zapewnia marszałek. Dał ciała, nie oszacował popytu i przewoźnicy maja sobie radzić. SKM pożyczyło jeden pojazd z Kolei Dolnośląskich.
- 5 3
-
2022-09-08 16:55
Ale SKM brzydzi się SKPL? (4)
Dlatego od nich nie pożycza, choć byłoby co.
- 2 4
-
2022-09-08 21:40
Przecież tymi trupami od SKPL nie można jeździć po linii PKM.
Te starocia nie są niskopodłogowe, a tabor na PKM musi posiadać niska podłogę.
- 0 0
-
2022-09-08 17:26
nie brzydzi (2)
ale dlaczego ma dokładać do interesu?
- 1 5
-
2022-09-08 17:33
(1)
Czyli przyznajesz że SKM źle skalkulowała stawkę.
- 2 3
-
2022-09-08 17:57
nie
samorząd źle skalkulował zakres.
- 3 2
-
2022-09-08 17:50
Pewnie wynajęli za swoją kasę dodatkowy autobusik. A dlaczego nie były ich dwa, albo trzy. Chyba że Marszałek im zakazał wynajmu kolejnych pojazdów.
- 0 2
-
2022-09-08 13:19
PISowska mafia
- 4 4
-
2022-09-08 12:47
a dlaczego mają to robić?
Tabor dostarcza samorząd.
A że go za mało i nieodpowiedni?
W niewielkim zakresie przewoźnik może reagować jeśli otrzyma wynagrodzenie za ponadumowne usługi.
Rozwój to strategia a ta jest wieloletnia i wymaga konsekwencji i odpowiedzialności.
A tej samorządowi brakuje.- 9 5
-
2022-09-08 12:01
Nie prawda
Wypozyczyli szybobus zamian za EZT z kolejami dolnoslaskimi. A twoja opinia to w stylu - nie wiem ale sie wypowiem
- 9 4
-
2022-09-08 14:11
PKM to wyrób kolejopodobny (9)
Składy powinny już być dawno zelektryfikowane, bardziej pojemne a częstotliwość kursowania większa. W Gdyni brakuje co najmniej dwóch przystanków. Pociągi powinny jeździć z Gdańska Głównego do Gdyni Chyloni, a za Gdynią Główną po torach SKM. Niestety, w naszym województwie nie da się zrobić wszystkiego od razu. To musi trwać latami.
- 16 6
-
2022-09-08 14:55
To porównaj sobie co się dzieje na PKP (8)
Akurat PKM to jedyna inwestycja kolejowa w Polsce, która została zrealizowana i oddana do użytku w terminie - właśnie dlatego, że odpowiadała za nią samorządowa spółka PKM SA, a nie rządowe pkp plk!
Porównaj sobie jak wyglądają inwestycje tego państwowego molocha - żadna nie skończona zgodnie z harmonogramem, a kilkuletnie opóźnienia to standard.
Nie trzeba nawet szukać daleko - przykładem może być elektryfikacja PKM (która zresztą nie mogła być zelektryfikowana od razu właśnie przez brak decyzji po stronie pkp plk), i należącej do pkp plk linii 201 Gdynia - Kościerzyna, z którą linia PKm się łączy tworząc jedną regionalną sieć. Obie te inwestycje były przygotowywane już od 2017 roku i miały zakończyć się w 2023, dzięki czemu pasażerowie już za rok mogliby jeździć większymi i szybszymi pociągami elektrycznymi.
I co?
Samorządowa PKM już kończy swoją cześć elektryfikacji i oficjalnie zapowiada oddanie nowego przystanku Firoga jeszcze w grudniu 2022 oraz gotowość całej swojej linii (Wrzeszcz - Rębiechowo) na wjazd pociągów elektrycznych w połowie 2023.
Natomiast pkp plk jeszcze nawet nie rozpoczęła prac na swojej linii i nie wiadomo kiedy to nastąpi.
Komentarz chyba jest tu zbędny- 5 6
-
2022-09-09 12:33
PKP to nie miejsce pracy tylko stan umysłu
- 0 0
-
2022-09-08 15:15
Z tym oddaniem w terminie to bym się tak nie rozpędzał (5)
Całość była planowana na EURO 2012 i została co prawda oddana na EURO .... ale to we Francji. Poza tym nieśmiało przypominam, że w czasie, kiedy rezygnowano z elektryfikacji PKM (rok 2012) zarówno władze województwa oraz władze krajowe pochodziły z jednej opcji politycznej. Więc jeżeli samorząd ma dziś do kogokolwiek pretensje to w pierwszej kolejności powinien mieć je przede wszystkim do siebie i do swoich politycznych kumpli.
- 5 4
-
2022-09-08 15:18
Z elektryfikacji wcale nie rezygnowano (3)
Sprawdź dokładnie
- 2 4
-
2022-09-08 21:46
zrezygnowano w 2012, podobnie jak ze znajdującego się na liście inwestycji krajowych OPAT w 2014
po latach powrócono do modernizacji i rozbudowy 201, podobnie jak do modernizacji układu torowego w portach.
Widać różnicę?- 1 0
-
2022-09-08 15:23
A co stało na przeszkodzie, żeby zrobić to od razu jak trzeba? (1)
- 2 6
-
2022-09-08 15:43
PLK, w których siedział nieusuwalny towarzysz Kogut
Ten, co to ponoć do Kaczafi zabił covidem (przynajmniej sam Kaczafi tak twierdzi)
- 2 1
-
2022-09-08 18:22
Do GD.Głównego nie jadą,a to było najważniejsze w szumnych zapowiedziach powstania PKM.
- 2 1
-
2022-09-08 19:41
jak to klasyczny "projekt"
PKM nie zostal ukonczony w terminie ani w budzecie. Budzet wzrosl 3x, termin pojechal o lata a realizacja zawiera "zgnile kompromisy" z ktorymi bedziemy borykac sie przez dziesieciolecia (wiadukt na Zaspie i brak przystanku, brak wpiecia w linie SKM, brak wykorzystania peronow 4, 5)
Poczatki funkcjonowania PKM pamietamy, do dzisiaj niewiele sie zmienilo a jedynie pasazerowie sie przyzwyczaili...
Swietne, wpasowane w potrzeby rozwiazanie, koncertowo spaprane i niszczone przez urzednikow...
Brak elektryfikacji to skutki 20 lat rzadow ekipy samorzadowej, ktora calkowicie nie byla zainteresowana koleja i komunikacja zbiorowa. Zaniechania modernizacji linii 201 w 2012 a nastepnie wstrzymanie OPAT w 2014, w kontekscie obslugi portu Gdynia faktycznie sklania do uwierzenia w powtarzane haslo "porty mamy w Niemczech". Obecnie mozna dodac, ze rowniez na Litwie i Lotwie...- 3 2
-
2022-09-09 09:14
zróbmy tak (1)
dajmy sobie spokój z PKM i w ogóle komunikacją zbiorową, bo to tylko koszty. budujmy drogi i zachęcajmy ludzi to dojeżdżania z daleki przedmieść samochodami. co może się nie udać?
- 2 0
-
2022-09-09 11:27
całe 30 lat tak w samorządzie myślano
i mamy skutki...
- 0 0
-
2022-09-09 10:46
Kolej
Trzeba było tak od razu. Po co dwóch. Teraz będzie tylko jeden bałagan.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.