- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (405 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (277 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (59 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (112 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Czytelniczka o PKM: podnosicie ceny biletów, tniecie rozkłady, ale dajcie coś w zamian
Krótkie, a przez to przepełnione pociągi, cięcia w rozkładach jazdy, droższe bilety i opóźnienia - tak zdaniem naszej czytelniczki wyglądają od początku września podróże pociągami na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - Rozumiem, że składy są spalinowe, paliwo drogie, jest inflacja, wojna w Ukrainie i inne czynniki, którymi każdy tłumaczy podwyżki, ale dajcie coś w zamian - apeluje pani Katarzyna. Oto jej list.
Pociągami PKM dojeżdżam do pracy z Gdańska Jasienia do Gdyni od początku ich istnienia i tak źle, jak do tej pory, nie było nigdy. Pociągi są przeładowane (zrobiłabym zdjęcie, jednak nie mam miejsca, żeby nawet wyciągnąć rękę), przez co jazda nimi ma niewiele wspólnego z bezpieczeństwem, zwłaszcza, że oprócz pasażerów w przestrzeni pociągu wiszą jeszcze rowery, o które łatwo się uderzyć lub zwyczajnie w tym tłoku pobrudzić.
Zlikwidowano dwa z trzech porannych kursów
Na przestrzeni ostatnich miesięcy, w godzinach szczytu porannego zlikwidowane zostały połączenia na mojej trasie czyli Gdańsk Jasień - Gdańsk Wrzeszcz (gdzie przesiadam się na SKM). Teraz żeby dotrzeć do pracy na godz. 8:00 nie mam szans bez spóźnienia. Jeszcze w czerwcu z przystanku Jasień odjeżdżał pociąg o godz. 7:02, 7:07 i 7:16, z czego zlikwidowano 7:02 i 7:07.
O ile jeszcze w wakacje było ciasno (człowiek na człowieku), tak teraz, żeby jedna osoba mogła wysiąść z pociągu, skład musi opuścić 20 innych osób. Przez taki stan rzeczy pociągi mają opóźnienia.
Sytuacja jest skandaliczna. Pociąg jest krótki, przeładowany, a na domiar złego w lipcu bilet miesięczny trójmiejski podrożał aż o 20 zł! Rozumiem składy spalinowe, paliwo drogie, inflacja, wojna w Ukrainie i inne czynniki, którymi każdy tłumaczy podwyżki, ale dajcie coś w zamian!
W nowym rozkładzie nie dodano żadnego połączenia
Nie piszę już o tym, żeby przejazd odbywał się w komforcie, ale w zwyczajnie ludzkich warunkach. Podróż PKMką nie zachęca, aby przesiąść się z auta do pociągu, nawet przy tak wysokich cenach paliw. Łudziłam się, że w spółce PKM pracują myślący ludzie i liczba połączeń w szczycie komunikacyjnym zostanie zwiększona, jednak nic bardziej mylnego. W propozycji zmiany rozkładu jazdy, która będzie obowiązywała od 4 września, nie dodano żadnego połączenia.
Zapraszam szanownych "układaczy" rozkładów jazdy do przejazdu w tych warunkach. O ile w ogóle zdołają wsiąść do pociągu. W normalnym świecie dąży się do transportu zrównoważonego, zachęca się pasażerów do jazdy komunikacją zbiorową, co ma mieć wymiar i ekonomiczny, i ekologiczny, jednak nie wszyscy, jak widać, to rozumieją.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2022-09-03 10:48
Liczbę połączeń, można w prosy sposób zwiększyć. Uwaga - bezkosztowo. (18)
Od początku sugerowałem takie rozwiązanie, bo jest logiczne. Niestety nikogo to nie interesowało.
Obecnie pociągi jeżdżą po części na trasie Gdynia Gdańsk a po części na trasach Gdynia Kaszuby i Gdańsk Kaszuby
Dlaczego takie rozwiązanie jest z zasady złe?
Bo ogranicza liczbę składów ogólnie, na każdymOd początku sugerowałem takie rozwiązanie, bo jest logiczne. Niestety nikogo to nie interesowało.
Obecnie pociągi jeżdżą po części na trasie Gdynia Gdańsk a po części na trasach Gdynia Kaszuby i Gdańsk Kaszuby
Dlaczego takie rozwiązanie jest z zasady złe?
Bo ogranicza liczbę składów ogólnie, na każdym połączeniu.
Tymczasem podejrzewam, że początkowo planowano coś całkiem innego, o czym świadczy jedna stacja o specjalnym układzie, a jest nią konkretnie Osowa (o ile nie pokręciłem czegoś), czyli ta, która ma dwa perony po to by pociągi z kaszub kończyły tam podróż. Jest to układ typowo przesiadkowy.
Gdyby pociągi z Kaszub jechały jedynie tam (można jeden dwa rano czy wieczorem zrobić bezpośrednio do Gdyni czy Gdańska), to mogłyby jeździć częściej LUB przynajmniej osoba z Kaszub miałaby wybór o wiele częściej jeżdżących pociągów na trasie Gdynia Gdańsk czyli szybciej dojechałaby do jednej lub drugiej stacji.
Bo o to chodzi by PKM był systemem przede wszystkim Trójmiasta jako druga linia SKM, a dopiero w drugim rzucie koleją dojazdową do Trójmiasta z Kaszub.
Proste, bezkosztowe i sensowne.
Tylko proszę trolli o zrozumienie dlaczego taki układ jest korzystny czasowo dla wszystkich, zanim zaczniecie wrzeszczeć, ze to bzdura.- 141 15
-
2022-09-05 17:12
Jest
Obecnie prawie nie ma połączeń przez Osowę do Gdyni, a przecież reszta linii jest elktryfikowna i ma mijanki, dlaczego?
- 0 0
-
2022-09-05 11:18
Wszystko się zgadza
Nikt nie potrafi odpowiedzieć w jakim celu zbudowano stację przesiadkową w Osowej, z której PKM nie korzysta. Włączając trasę na Kaszuby, zlikwidowano jednocześnie bezpośrednie połączenie Gdynia - Kościerzyna (2 czy 3 połączenia bezpośrednie w godzinach pasujących panom kolejarzom to jakaś błazenada) i jeździmy sobie codziennie przez Sopot 30 - 40
Nikt nie potrafi odpowiedzieć w jakim celu zbudowano stację przesiadkową w Osowej, z której PKM nie korzysta. Włączając trasę na Kaszuby, zlikwidowano jednocześnie bezpośrednie połączenie Gdynia - Kościerzyna (2 czy 3 połączenia bezpośrednie w godzinach pasujących panom kolejarzom to jakaś błazenada) i jeździmy sobie codziennie przez Sopot 30 - 40 minut dłużej, dublując SKM-kę na trasie Gdańsk-Wrzeszcz - Gdynia. Gdzie tu sens i logika??? Stacja przesiadkowa w Osowej skróciłaby czas przejazdu i dała możliwość przesiadki zarówno w stronę Gdyni, jak i Gdańska-Wrzeszcza. No ale za 5 lat, jak remonty dobiegną końca, może wszyscy pojedziemy przez Kartuzy...!
- 2 0
-
2022-09-04 23:11
Ciekawy pomysl.
Twój pomysł mize jest ciekawy, ale jednotorowa linia 201 koscierzyna- gdansk osowa, trwająca modernizacja linii Kartuzy-glincz i elektryfikacji linii pkm ograniczyła liczbę możliwych do uruchomienia pociągów. I to jest główny problem.
- 0 0
-
2022-09-03 18:21
1. Wadą jest to, że z automatu wydłużasz podróż- jedzie się na ogół do Gdańska albo do Gdyni, a nie w 2 miejsca naraz. (5)
2. PKM to kolej regionalna - takie były założenia i na to kolej dostała kasa. Przekształcenie tego w kolejkę miejską byłoby wyłudzeniem kasy. Normalne - dla niektórych.
- 11 10
-
2022-09-03 22:12
zrób sobie takie ćwiczenie myslowo-logiczne (4)
jedziesz z Kaszub do Gdańsk (to przykład nie rzeczywiste godziny)
- bezpośrednio do Gdańska masz o godz. 7, 9 i 11
- bezpośrednio do Gdyni masz o godz. 8, 10 i 12
- tobie pasuje wyjechać o godz. 8, niestety musisz czekać godzinę na połączenie bezpośrednie
- gdyby pociągi jechały do Osowej o 7, 8, 9, 10, 11 i 12jedziesz z Kaszub do Gdańsk (to przykład nie rzeczywiste godziny)
- bezpośrednio do Gdańska masz o godz. 7, 9 i 11
- bezpośrednio do Gdyni masz o godz. 8, 10 i 12
- tobie pasuje wyjechać o godz. 8, niestety musisz czekać godzinę na połączenie bezpośrednie
- gdyby pociągi jechały do Osowej o 7, 8, 9, 10, 11 i 12 to na trasie z Kaszub nic się nie zmienia, nawet liczba pociągów, czyli brak dodatkowych kosztów, ale TY możesz wyjechać o dowolnej godzinie i przesiąść się na pociąg kursujący na trasie Gdynia Gdańsk z dużą częstotliwością
co jest lepsze? pociąg bezpośredni raz dziennie czy wiele pociągów z których każdy po przesiadce przewiezie cię zarówno do Gdyni jak i do Gdańska?- 24 0
-
2022-09-04 14:54
Dla mnie ważniejsza jest szybsza podróż niż padaka w postaci przesiadki. Z synchronizacją nie radzą sobie pociagi, tramwaje,
Możesz zaklinać rzeczywistość, że będzie inaczej, ale nie będzie.
- 2 4
-
2022-09-03 22:40
Oj, chłopie chłopie (2)
Przecież tak było. Ale z przesiadką w Żukowie, a nie na Osowie
- 6 3
-
2022-09-04 08:45
nie wiem która to stacja z dodatkowym torem i dwoma peronami (1)
ale taka jest i chyba po to była w ten sposób zbudowana
skoro tak było, to było dobrze
ale sie skiepściło- 8 0
-
2022-09-04 10:05
Bo w Polsce za decyzje, które coś niszczą nikt nie odpowie.
W normalnym kraju masz proces, niegospodarność.- 9 0
-
2022-09-03 18:15
szkoda, że ani PKM ani Urząd Marszałkowski nie interesuja sie takim rozwiązaniem
- 13 0
-
2022-09-03 12:34
(2)
Jeśli PKM po elektryfikacji nie będzie jeździć w szczycie co 10 min a poza szczytem co 20 min to nie wróżę temu systemowi powodzenia. Do tego przynajmniej jeszcze dwa nowe przystanki w tym przy Nowej Kielniańskiej jako P&R... Inaczej ludzie się po prostu do niej nie przesiądą i cały system będzie wysoce deficytowy :/ A wielka była by szkoda.
- 23 1
-
2022-09-04 23:16
Oczekiwania
W pełni się z Tobą zgadzam, ale stacja gdansk wrzeszcz ma tylko cztery krawędzie peronowe i po zwiększeniu liczby pociągów kursujących na trasie gdansk- gdynia nie jest to możliwe do realizacji. Pkp plk sa nie przyjmuje żadnych argumentów o zwiększeniu przepustowości odcinka gdansk wrzeszcz - gdansk główny. Pomimo apeli o wybudowanie przejścia na tym odcinku na tory w gdansku głównym ( perony 4 i 5 ) brak reakcji. To jest koszmar, a będzie jeszcze gorzej.
- 1 2
-
2022-09-03 13:37
ja w ogóle nie rozumiem dlaczego nie jeżdżą często i w nocy
to przecież druga SKM, która obsługuje te dzielnice, których SKM nie może
do tego tak ważne miejsce dla turystów i mieszkańców jak lotnisko- 34 2
-
2022-09-03 11:53
(4)
Gdynia leży na Kaszubach!
- 7 4
-
2022-09-03 12:53
a Gdańsk jest stolicą Kaszub, zadowolony? (3)
- 9 5
-
2022-09-05 03:34
Gdańsk z Kaszubami nie ma według mnie nic wspólnego. (1)
- 2 1
-
2022-09-06 10:37
wg ciebie ...hehehe , kogo to obchodzi, patrz na fakty a nie gdybaj.
- 0 0
-
2022-09-03 21:22
Nie bardzo.
Stolicą Kaszub powinna być Gdynia - z racji tego, że leży na Kaszubach i...
Według aktualnych szacunków, dziś Gdynia jest największym skupiskiem Kaszubów na Pomorzu.
"Liczba Kaszubów zamieszkujących Gdynię wynosi około 80000 osób, wliczając w to osoby z rodowodem kaszubskim. Podobnie jak przed laty, większośćNie bardzo.
Stolicą Kaszub powinna być Gdynia - z racji tego, że leży na Kaszubach i...
Według aktualnych szacunków, dziś Gdynia jest największym skupiskiem Kaszubów na Pomorzu.
"Liczba Kaszubów zamieszkujących Gdynię wynosi około 80000 osób, wliczając w to osoby z rodowodem kaszubskim. Podobnie jak przed laty, większość rodzin zamieszkuje przedmieścia. Co charakterystyczne, zaledwie co dziesiąty gdyński Kaszub zna i posługuje się swoim językiem."
Wielu Gdynian ma pochodzenie kaszubskie (kaszubskie nazwiska, pradziadkowie żyjący na Kaszubach przed pierwszą wojną - w czasach zaborów), ale nie poczuwa się do związków z rodzimą kulturą, nie uważa się za Kaszubów i Kaszubów wyśmiewa (sic!)
W Gdańsku mieszka ok. 40.000 Kaszubów i tylko zachodnie dzielnice - takie jak Osowa, Wysoka, Barniewice, Owczarnia, Klukowo, Firoga, Matarnia, Kokoszki - leżą na Kaszubach.- 8 6
-
2022-09-03 09:54
Korzystałem z PKM od 2016 roku, w tym przestałem (10)
W pełni zgadzam się z autorką listu... Linia PKM rozwiązywała moje podróże do pracy ładnych kilka lat. Mieszkam w Migowie, pracuję w Oliwie. Dzięki PKM byłem w stanie w 30 minut dotrzeć z domu do pracy - w tym samym czasie niezależnie od korków i pory roku. Miało to dla mnie duże znaczenie, gdy musiałem odebrać dzieci z przedszkola czy szkoły -
W pełni zgadzam się z autorką listu... Linia PKM rozwiązywała moje podróże do pracy ładnych kilka lat. Mieszkam w Migowie, pracuję w Oliwie. Dzięki PKM byłem w stanie w 30 minut dotrzeć z domu do pracy - w tym samym czasie niezależnie od korków i pory roku. Miało to dla mnie duże znaczenie, gdy musiałem odebrać dzieci z przedszkola czy szkoły - zawsze wiedziałem, że zdążę na tę samą godzinę. Kursów nie było dużo, ale wystarczyło by ułożyć sobie życie. Po cięciach w tym roku nie jest to już możliwe. Rano na stacji Jasień jest niemal 50 minut przerwy między kursami do Wrzeszcza (6:30 i 7:19). W popołudniowym szczycie na Strzyży w kierunku Jasienia - ponad pół godziny przerwy (15:30 i 16:07). Do tego pociągi zapchane tak, że nie ma żadnej gwarancji że człowiek się zmieści. Moje połączenie którym jeździłem kilka lat zniknęło a pozostałe stały się nieprzewidywalne.
I niestety alternatywnej sensownej komunikacji publicznej w tym kierunku nie ma. Można próbować tramwajem, ale 12-tka z okolic Migowa do OBC jedzie według rozkładu niemal 50 minut - to nie ma sensu. Zostaje rower (25-35 minut) lub samochód (czas nieprzewidywalny z powodu korków - od 20 do 60 minut). Pytanie tylko jak miasto zajmie się drogami dla rowerów gdy nadejdzie zima...- 297 2
-
2022-09-04 23:21
Problem
Ten problem powinien się skończyć po zakończeniu elektryfikacji pkm. Wtedy powróci rozklad, który funkcjonował. Oczywiscie może pkp plk zacznie modernizację linii na odcinku kkoscierzyna - somonino, ale tu jue powinno być problemu. Jednak Kartuzy to jest i będzie problem, który może odbijać się na pociagi pkm
- 0 1
-
2022-09-04 10:54
Kolejny problem
którego źródłem jest zupełny brak rzeczywistego planowania miasta w ostatnich dwudziestu, może nawet trzydziestu latach.
- 9 1
-
2022-09-04 10:23
dlatego zlikwidowano (2)
142.
Bo podobno dublował PKM.
A co dubluje PKM, że jest likwidowane?
Chyba tylko dubluje problemy urzędnikom. Więc chcą się ich pozbyć w klasyczny dla nich sposób, zakazać, zlikwidować.
Nikomu do głowy nie przyjdzie, aby rozwiązać.- 22 0
-
2022-09-04 20:51
Nie do końca z tym 142 (1)
Zlikwidowano, bo podobno dublował tramwaj (10). Ogólnie to największa głupota, jaką mogli zrobić na tej trasie, bo to było świetne połączenie, również z Wrzeszczem. Teraz bez przesiadek nie da się dojechać sensownie do dworca we Wrzeszczu z połowy Moreny...
- 10 1
-
2022-09-05 00:20
Ja nie mogę odżałować, że zlikwidowano 142
Chcąc dojechać do dworca PKP we Wrzeszczu, muszę dojechać/ dojść do Piecewskiej i czekać na 162. Ogólnie te przesiadki są niezwykle irytujące, bo jak jeden autobus się spóźni to drugi, który przyjedzie punktualnie to mi zwiewa. Często tego doświadczam, bo jeszcze korzystam z 249.
- 4 0
-
2022-09-04 10:02
Miasto się zaćmieniami rok temu.
Pług zepchnie śnieg z różowej na szara stronę chodnika.
- 5 1
-
2022-09-03 10:23
Dlatego już od jakiegoś czasu wysyłam do ZTM (3)
Prośbę o zrobienie szybkiej linii autobusowej z Jasienia przez Morenę, Słowackiego, dalej Polanki i Bażyńskiego do OBC i Alchemii. Autobus mógłby robić pętlę w Oliwie.
Może gdyby ludzie się skrzyknęli i masowo wysyłali takie zapytanie...- 29 2
-
2022-09-04 16:17
Po to jest PKM by nie stać na Słowaku (1)
Busy by sie przydały do lokalnych do dojazdów do PKM, zamiast zagęszczać przystanki
- 6 2
-
2022-09-04 21:16
Ale skoro ta PKM nie działa tak jak trzeba
To może jednak bus to dobry pomysł?
- 4 2
-
2022-09-03 18:56
Miasto po prostu powinno traktować PKM jako specyficzny tramwaj
I dopłacić do częstszych kursów.
- 24 1
-
2022-09-03 09:07
(63)
Likwidacja kursów,drogie bilety,małe składy w szczycie,brak toalet,stare składy..I to ma być zachęta do korzystania?Niech marszałek chociaż w szczycie puści składy co 6 minut i maksymalna długość.
- 621 25
-
2022-09-04 08:20
Toalety są najmniejszym problemem.
Problemem jest rozkład jazdy, tych pociągów jest bradzo mało.
- 3 3
-
2022-09-03 18:36
To efekt układzików Struka (2)
I trzymania starych PKPowskich pryków w urzędzie. Niedawno pisałem do urzędu ws. totalnego przepełnienia pociągów z Tczewa w czasie Jarmarku w weekendy i odpowiedź to było splunięcie w twarz. No to zobaczenia robaczki za rok, zapłacimy Wam w wyborach.
- 15 4
-
2022-09-05 00:03
Sorawdzam (1)
A mize udostepnisz treść odpowiedzi. Bo jak mi wiadomo to przewoznik zgodnie z umowa odpowiada za zestawienie pociagu. Ile złożyłeś reklamacji do przewoźnika?
- 0 0
-
2022-09-05 07:51
Sprawdzam sprawdzacza.
Nowy tabor juz od dawna moze być na torach. W ramach funduszy unijnych jeden z nich umozliwia spore dofinansowanie. warunkiem jest podpisanie umowy na dowożenie ludzi a marszałęk żadnych umów podpisywac nie chce długoletnich. Na zakup mielismy 4 lata. Mineło juz 3 lata. Teraz marszałek podpisał z skm pkp umowę w końcu ale przez rok zakład
Nowy tabor juz od dawna moze być na torach. W ramach funduszy unijnych jeden z nich umozliwia spore dofinansowanie. warunkiem jest podpisanie umowy na dowożenie ludzi a marszałęk żadnych umów podpisywac nie chce długoletnich. Na zakup mielismy 4 lata. Mineło juz 3 lata. Teraz marszałek podpisał z skm pkp umowę w końcu ale przez rok zakład produkcyjny nie wyprodukuje tylu składów. Część kasy unijnej zapewne więc powróci do Brukseli. I jeszcze jedno... skm pkp może wziąść kredyt z banku ale nie dostanie o ile nie ma długoletniej umowy. Pat.
- 0 1
-
2022-09-03 17:57
Marszałek ma PKM VW głębokim poważaniu (1)
I nie ma czasu, bo ciągle knuje, jak przejąć SKM .
Wtedy zobaczycie dopiero cięcie kursów- 5 7
-
2022-09-05 00:00
Trudne do uzasadnienia.
Obecny rozklad jazdy ( mniejsza liczba pociagow) wynika z ograniczeń wprowadzonych przez zarządców infrastruktury bo prowadzą modernizację torów i nie pozwalają na uruchamianiem większej liczby pociągów. A hak mi nuewierzysz to wystap kp. Do skm z pytaniem czy obecnie mize na linii 250 pomiędzy Gdańskiem a rumia kursować więcej pociągów w godzinach dojazdu do pracy i szkół.
- 0 1
-
2022-09-03 16:23
można też wpuścić konkurencje na tory - bo jak jest monopol to jest drogo i źle (2)
- 8 3
-
2022-09-03 17:56
Gdyby była to by jeździła (1)
- 3 2
-
2022-09-03 18:39
A przetarg się odpowiedni ogłosiło?
Czy jak zawsze pod koleżków z PKP?
- 4 2
-
2022-09-03 13:35
Czym? (3)
Ma kupić szynobusy, jak zaraz będzie elektryfikacja? Bez sensu.
- 7 1
-
2022-09-04 23:55
Zakupy sa w trakcie przygotowywania
W związku z przesunięciem o co najmniej 4 lara elektryfikacji linii przez Rząd ( pkp plk sa) Pan Marszałek zakupi 4 pojazdy hybrydowe, które imozliwia częściowo prowadzenie pociągów na lzelektryfikowanej lini pkm I nie zelektryfikowane linii rządowej.
- 0 1
-
2022-09-04 13:02
można doczepić "lorę z przodu i wagon bydlęcy z tyłu (w bydlęcym można zrobić toaletę wycinając dziurę w podłodze)
- 1 0
-
2022-09-03 23:52
niech wynajmą
Przecież można wynająć składy. Arriva nawet z zaganicy ściągała. Choćby SKM Warszawa też wynajmowała, tylko że EZT.
- 7 0
-
2022-09-03 12:44
Niech marszałek chociaż w szczycie puści składy co 6 minut i maksymalna długość (1)
No,no. Chciałbyś?
- 6 4
-
2022-09-04 23:51
Ciekawy wniosek.
Wystap z tym apelem do rządzących, aby dostosowali linie kolejowa zarządzana przez PKP do twoich oczekiwań, które na pewno poprze Marszałek. To rząd ma w swoich rękach decyzje.
- 0 0
-
2022-09-03 11:14
11.32 i 36 z bretowa...
Potem 12.42.. ponad godzinna przerwa.
- 21 1
-
2022-09-03 11:11
jedziesz pociagiem do pracy, czy zeby sie wysr...? (5)
- 11 33
-
2022-09-05 00:38
Widać ,że nie masz z kobietami bliższej styczności
Kobiety, niestety, mają mniejszy pęcherz od mężczyzn i muszą częściej oddawać mocz.
- 1 0
-
2022-09-04 20:21
Taką ma pracę, (1)
że ze strachu rozwolnienia dostaje już w trakcie dojazdu.
- 2 1
-
2022-09-04 23:34
to wcale nie jest zabawne
to są fakty i takich przypadków wcale nie jest mało.
- 2 0
-
2022-09-04 12:59
dobry gospodarz nawet gó...o do domu przywiezie
- 1 0
-
2022-09-03 21:58
jedzie do pracy żeby sie wystrać
ale nie zawsze zdanża...
- 11 0
-
2022-09-03 09:48
długość pociągu (24)
Bo to długośc składów pociągu jes tchora, powinny być dwukrotnie dłuższe, no ale powiedzcie, czy jakikolwiek czlowiek z PO cokolwiek zrobił sensownie i racjonalnie, lub tez inna opcja, ale nie będę pisal, ponieważ moja opinia bylaby zablokowana, ale ludzie z PO byli z tego znani.
- 49 31
-
2022-09-04 23:37
Fakty
To skm i polregio zgodnie z umowa są zobowiązane do dostosowania składów do występującego zapotrzebowania. Składaj reklamację. Nie wiedziałem że skm i polregio to PO. Coś nowego.
- 1 0
-
2022-09-03 17:20
(14)
A co sensownego i racjonalnego dla kolei, szczególnie tej na Pomorzu, zrobił przez ostatnie 7 lat PiS? Przypomnę, że w ostatnich 30 latach najdłuższa (i jedna z niewielu) nowa linia kolejowa wybudowana od zera to właśnie PKM, jako inwestycja samorządowa.
- 20 9
-
2022-09-04 12:18
Naprawdę nie słyszałeś o inwestycjach PKP w Trójmieście? (5)
Nawet Wyborcza o tym pisała w kwietniu: "Kosztem 2,6 mld zł poprawia się dostęp kolejowy do portów w Gdyni i Gdańsku". Ale przecież nie chodzi o fakty, prawda?
- 4 3
-
2022-09-04 23:44
To zadna prawda. (1)
To jest fakt, iż porty są modernizowane, ale za chwilę będą ograniczone możliwości dojazdu do nich, gdyż m.in linia z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni będzie miała co najmniej 4 letni pislizg a trasa z Bydgoszczy przez tczew, gdansk do Gdyni zmniejszy możliwości przejazdu pociągów towarowych bo zwiększy się liczba kursujących pociągów pasażerskich. Porty będą ok. , ale dojazd do nich będzie bardzo utrudniony. To jest myślenie ala rzadzacy!!!
- 1 1
-
2022-09-05 07:45
zarządzanie bałaganem.
Po rozpadzie ustroju w nowym zapanował bałagan. Kazdy sobie rzepke sam skrobie. O ile małe i mniejsze inicjatywy nie stanowią problemu to wielkie budowy juz tak. Przykładem niech bedzie port w Elblągu. Awantura o to kto go przejmie i kto bedzie płacił. Rzecz w tym ze to samorząd ma jedynie 30% terenów bo reszta sprzedana skoro samorząd potrzebował
Po rozpadzie ustroju w nowym zapanował bałagan. Kazdy sobie rzepke sam skrobie. O ile małe i mniejsze inicjatywy nie stanowią problemu to wielkie budowy juz tak. Przykładem niech bedzie port w Elblągu. Awantura o to kto go przejmie i kto bedzie płacił. Rzecz w tym ze to samorząd ma jedynie 30% terenów bo reszta sprzedana skoro samorząd potrzebował kasy a port w swoim czasie był zamkniety. Teraz jest problem. Pytanie tylko do czego nam państwo. Jak rozumiem wielu wychodzi z założenia ze państwo ma ponosić wszelkie koszty okołoportowe a własciciel portu prywatny czy samorząd będzie odcinał kupony z wynajmowania lub przerobu ładunków? Jednym koszty drugim zyski? Wydawało mi sie to głupie ale w Ukrainie było lub jest sporo małych portów całkowicie prywatnych i tam prywatni właściciele musza dbac o pogłebianie torów wodnych lub skomunikowanie ich portów. To straszne ale uczciwe. A państwo wiele robi lecz firm kolejowych remontowych ludziska jest niewiele. Po zmianie ustroju masa tego padła i została zlikwidowana. Teraz to co zostało to zbyt mało. W przypadku składów kolejowych zawsze obsługuje duzy własciciel bo zajezdnia czy infrastruktura oraz wszelkie naprawy czy czyszczenia kosztują a to wszystko taniej robić dużemu. Wielkie inwestycje to dużo czasu. Plany większości powstały dawno. Tylko że tworzenie nowych lini kolejowych lub rozbieranie starych i w ich miejsce nowych wymaga zamykania i ograniczeń a nie zawsze na to jest zgoda.
- 1 1
-
2022-09-04 16:32
A wiesz ze pociagi na wjazd do portu w Gdańsku ( remont zakonczony) czy w Gdyni stoja w kolejce juz w Warszawie czy za Zduńska (2)
Wolą a wiec ponad 300km od portu... tak sie poprawiła przepustowość.
- 2 3
-
2022-09-04 23:33
50 lat zaniedbań
od czegoś trzeba zacząć.
Ale fakt, prace raczej się ślimaczą. Na ten przykład, na 201.
Może, po prostu, zapomnieliśmy jak to się robi?
Zduńska, Karsznice, Koluszki, Zbąszynek i wiele innych węzłów kolejowych zaniedbanych przez dziesięciolecia "wygaszania popytu"...- 2 0
-
2022-09-04 21:05
Specjalnie dla ciebie cytat
może coś zrozumiesz, choć wątpię:
"Polska kolej oraz operatorzy terminali lądowych i morskich mierzą się z wyzwaniami, jakich nie doświadczyli nigdy wcześniej. Pandemia i wojna na Ukrainie zniszczyły dotychczasowe łańcuchy dostaw, więc trzeba zbudować je na nowo. Przewoźnicy i operatorzy terminali starają się sprostać temu zadaniu, alemoże coś zrozumiesz, choć wątpię:
"Polska kolej oraz operatorzy terminali lądowych i morskich mierzą się z wyzwaniami, jakich nie doświadczyli nigdy wcześniej. Pandemia i wojna na Ukrainie zniszczyły dotychczasowe łańcuchy dostaw, więc trzeba zbudować je na nowo. Przewoźnicy i operatorzy terminali starają się sprostać temu zadaniu, ale rosnąca liczba towarów przywożonych do polskich portów i mających trafić na statki zatyka krajowy system transportowy czytamy w internetowym wydaniu Pulsu Biznesu. Korek do portu w Gdańsku zaczyna się już w Krasznicach w Zduńskiej Woli mówi przedstawiciel jednego z przewoźników kolejowych"
Artykuł z portalu cenyrolnicze, z 15 czerwca tego roku, tytuł: "Pociągi do portu w Gdańsku stoją w 300-kilometrowym korku. Coraz trudniej przyjąć zboże z Ukrainy"- 2 1
-
2022-09-03 22:50
PIS na Pomorzu???
A co on tu może zrobić?
- 5 2
-
2022-09-03 17:43
nie od zera a śladem rozebranej przez Rosjan przedwojennej linii (6)
Nowe jest parę kilometów w okolicach lotniska...
Powstała tylko dlatego, bo więcej kasy dało się przepalić. przesuwając zadanie na poziom województwa. Pozwoliło to też wyciszyć swary między Gdynią a Gdańskiem, pierwotnie partnerów w rozwoju... lotnisk.
Według zamierzeń pierwotnych, w Gdański miał być tramwaj na lotnisko i wszystko...
rozwiń...Nowe jest parę kilometów w okolicach lotniska...
Powstała tylko dlatego, bo więcej kasy dało się przepalić. przesuwając zadanie na poziom województwa. Pozwoliło to też wyciszyć swary między Gdynią a Gdańskiem, pierwotnie partnerów w rozwoju... lotnisk.
Według zamierzeń pierwotnych, w Gdański miał być tramwaj na lotnisko i wszystko...
Co PiS miałby Pomorzu zrobić i dlaczego, skoro wszystkie szczeble władzy są opanowane przez PO lub renegatów z tej samej "kolebki" (WDG). któch pazerność nawet PeOwców zbrzydziła?
W jaki sposób miałby cokolwiek przeforsować, skoro nie ma tu żadnej sprawczej mocy?!
Za komunikację zbiorową odpowiada samorzad. Czy samorząd przygotował jakiś program, który dałby szansę rządowi do wykazania się i "zrobienia"?
Jak w starym żydowskim szmoncecie, gdy Bóg mówi do Mośka modlącego się o pomyślność
- "Ty Mosiek daj mi szansę, ty idź i kup ten los na loterię"...- 10 12
-
2022-09-04 12:57
linia była wysadzona przez Niemców w 1945 a potem przez 80lat niszczała więc trzeba było ją zrobić od nowa -łącznie z remontem n
- 2 0
-
2022-09-04 09:07
(1)
Ty chyba nie z Gdańska. Z tej starej linii to tylko wpół rozmyty nasyp został, ale fakt na mapach była to pełnoprawną linią kolejową...
- 4 2
-
2022-09-04 10:32
jestem z Gdańska
i obok tego "wpółrozmytego" to codziennie się przemieszczam. A od prehistorii z tym miejscem jestem związany, bo "mosty", "wiadukty" były miejscem moich ćwiczeń...
Rozmyte to zostały nowe nasypy, wykonane po stwierdzeniu, ile kasy jest jeszcze do przepału.- 3 2
-
2022-09-03 21:33
(2)
Wysadzonej przez Niemców.
- 5 0
-
2022-09-04 10:44
tak, wiadukty (1)
zostały wysadzone w końcowej fazie wojny.
Wraz z ustawionymi na nich lokomotywami stanowiły barykady.
"Złom" później wyjechał.
Chociaż w okolicach obwodnicy zostały podkłady z szynami.- 3 0
-
2022-09-05 07:32
o co wam chodzi?
Mielismy zagwarantowane środki unijne na zakup nowego taburu z jakiegos funduszu prokolejowego unijnego. Na wydatkowanie mielismy 4 lata. Oczywiście to dofinansowanie a nie 100%. Tyle tylko że nasz samorząd wyszedł z załozenia ze powalczy z pisowcami chcąc przejać SKM a zarazem PKM bo tabor ten sam. SKM zaś sam nie mógł wziąść kredytu bez
Mielismy zagwarantowane środki unijne na zakup nowego taburu z jakiegos funduszu prokolejowego unijnego. Na wydatkowanie mielismy 4 lata. Oczywiście to dofinansowanie a nie 100%. Tyle tylko że nasz samorząd wyszedł z załozenia ze powalczy z pisowcami chcąc przejać SKM a zarazem PKM bo tabor ten sam. SKM zaś sam nie mógł wziąść kredytu bez podpisania umowy długoletniej na dowóz ludzi z samorządem. Pat. A czas leciał. Teraz juz finisz bo został tylko rok i w końcu samorząd podpisał umowe z skm pkp. watpliwe jest jednak dotrzymanie terminów. Nowych składów ma byc sporo a rok to za mało na produkcje takiej ilości. Część środków to juz pewne przepadnie.
- 1 1
-
2022-09-03 12:44
PISz do swoich decydentow , niech zakupią dodatkowy tabor , za darmo nikt go nie da a samorzadom sie obecnie kase (6)
zabiera a nie daje . tym co jest nie da sie częściej jeżdzic. PiS grabi tylko do Radomia i CPK ktore nigdy nie powstanie ale kasa dla zarządu ktory nic nie zrobił idzie potężna . Za te pieniądze moglibyście kupić kilka składów i podarować pomorskiemu . Wszak Twój wódz powiedział że do polityki nie idzie się dla pieniędzy więc twoi mogliby pracować społecznie i dać przykład innym.
- 19 8
-
2022-09-03 14:52
a dlaczego ktos samorzadom ma (5)
Dawac?!
- 7 11
-
2022-09-03 17:39
Niech centrala nie zabiera samorządom, to sobie samorząd poradzi?! (4)
- 15 7
-
2022-09-03 18:22
niech samorząd zajmie się swoimi zadaniami (3)
a nie uprawianiem celebrity.
- 12 12
-
2022-09-05 07:25
nie bedzie dodatkowego taboru.
UE umożliwia częściowe zrekompensowanie zakupu taboru kolejowego o ile jest zawarta umowa wieloletnia na dowóz ludzi. Na to było i jest 4 lata. Srodki zarezerwowane i moga byc uruchomione. Jednak samorząd naszego województwa chce przejąć PKM i SKM od państwa i zadnej umowy z SKM nie podpisywał. Ta zaś nie uzyska kredytu bez wieloletniej umowy i tak
UE umożliwia częściowe zrekompensowanie zakupu taboru kolejowego o ile jest zawarta umowa wieloletnia na dowóz ludzi. Na to było i jest 4 lata. Srodki zarezerwowane i moga byc uruchomione. Jednak samorząd naszego województwa chce przejąć PKM i SKM od państwa i zadnej umowy z SKM nie podpisywał. Ta zaś nie uzyska kredytu bez wieloletniej umowy i tak stracilismy już 3 lata. Teraz podpisali umowę w końcu ale na wyprodukowanie tylu składów raczej czasu zabraknie a on jest jedynie do końca przyszłego roku jeszcze.
- 0 2
-
2022-09-04 09:06
(1)
Niech wojewódzkie urzędy skarbowe przestaną zasilać rząd podatkami VAT a daje samorządom... Rząd nie jest potrzebny a samorządy to esencja demokracji
- 6 2
-
2022-09-04 10:27
"samorządy to esencja demokracji"
Chyba
samowoli
samouwielbienia,
samozaspokojenia,
"samodlasiebie"- 5 5
-
2022-09-03 12:38
No ale ktoś ich wybrał? Facet, który odpowiadał w urzędzie POMarszałkowskim za pociągi, w nagrodę został wybrany na senatora...
- 14 11
-
2022-09-03 09:44
Piszesz o SKM, a nie PKM (12)
- 8 15
-
2022-09-03 09:46
Nie ściemniaj (11)
Na PKM przewoźnikami są SKM i polregio ,ale jeżdżą pojazdami i wg.rozkladu Marszałkowskiego. Podwyżka cen biletów to też zasługa marszałka, gdyż on jest właścicielem Taryfy Pomorskiej.
- 42 7
-
2022-09-04 23:30
Troche przeklamanua
Rzeczywiście zarozklad odpowiada Marszałek, ale liczba uruchamianych pociągów jest uzależniona od decyzji zarządców infrastruktury, tj. Pkp plk i pkm.
- 0 0
-
2022-09-03 10:06
(9)
A które składy używane na PKM nie mają toalet i można powiedzieć, że są stare?
I kiedy była mowa o kursach co 6 minut?- 22 5
-
2022-09-03 12:47
Stare składy... (2)
...Kiedyś miały wagony dla palących. Aż łezka się w oku kręci(ła) ..od dymu. Lata siedemdziesiąte...
- 7 15
-
2022-09-05 00:29
Jakie lata 70 - te?
Ja jak studiowałam w Warszawie to jeździłam w przedziałach dla palących.Było to w latach 2000 - 2003. Nie rozumiem dlaczego zlikwidowano te przedziały. Teraz już nie jeżdżę pociągami, nie mam na to zdrowia. Męczyć się kilka czy kilkanaście godzin to nie dla mnie.
- 0 2
-
2022-09-03 14:51
i byly pietrowe (bipa)
Zycie towarzyskie kwitlo!
Bo to byl jedyny wolny czas tych ludzi...- 12 3
-
2022-09-03 12:21
Częstotliwość (5)
Jeśli PKM ma zachęcić ludzi do przesiadania się z aut do komunikacji, to musi jeździć co 6min, max 10min.
Jeśli z Gdyni do Gdańska PKM jeździ co 30 min to sorry, to nie jest alternatywa dla samochodu.
Inną sprawą jest połączenie lotniska.
Wiadomo, że najwięcej samolotów staruje ok 6 ale PKM z Gdyni jedzie albo o 4:30, albo o 5:30 , Cóż, lepiej pojechać swoim autem, bo jak samolot wyląduje o 23 to i tak nie ma już jak wrócić- 48 2
-
2022-09-04 23:33
Zasada (1)
Z badań prowadzonych w Europie wynika, iz max 15% klientów linii lotniczych korzysta z transportu zbiorowego. I u nas jest podobnie.
- 0 3
-
2022-09-05 10:24
Myślę, że u nas w Gdańsku jest gorzej. Kiedyś udało mi się dojeżdżać PKP/ SKM lub ZTM do Oliwy po późnych lądowaniach. Teraz nie warto próbować.
Co do tych 15% w Europie, to zależy, co się bada. Powinny być badane podobnie ulokowane lotniska położone w pobliżu podobnych do Gdańska lotnisk. Aż mi trudno uwierzyć, że z Frankfurtu nad MenemMyślę, że u nas w Gdańsku jest gorzej. Kiedyś udało mi się dojeżdżać PKP/ SKM lub ZTM do Oliwy po późnych lądowaniach. Teraz nie warto próbować.
Co do tych 15% w Europie, to zależy, co się bada. Powinny być badane podobnie ulokowane lotniska położone w pobliżu podobnych do Gdańska lotnisk. Aż mi trudno uwierzyć, że z Frankfurtu nad Menem jeździ do centrum tylko 15%. Może być też tak, że z przykładowego Rębiechowa ludzie jeżdżą do np. Kartuz, Bydgoszczy, Olsztyna, a nawet Warszawy. Nie do każdego miejsca zamieszkania podróżujących samolotami da się zorganizować (i nawet nie warto) transport publiczny. Natomiast warto mieć dobry transport publiczny do Gdańska i wtedy zbadać udział przejazdów transportem publicznym, ale tylko do Gdańska. Ktoś chciał coś statystyką udowodnić albo głupio zaplanował badanie... (Gdańsk może być złym przykładem - tego nie wiem - bo np. przejazd samochodem okazuje się dużo szybszy niż autobusem, a poza tym jest tani, bo lotnisko jest blisko miasta).- 1 0
-
2022-09-03 22:17
(2)
Ostatni pociąg do Gdyni 23:05. Ale od... 16 października.
- 3 0
-
2022-09-05 07:20
Jest wojna o przejęcie PKMki i SKMki.
Jak nie wiadomo o co chodzi chodzi o pieniądze. Na tabor i dodatkowe składy potrzeba kasy. Ja mozna otrzymać jesli podpisze firma SKM z samorządem umowę na 5-15 lat na dowożenie ludzi. Na to były zarezerwowane środki unijne jako dopłata do zakupu nowoczesnego taboru. Tak podpisuje samorząd juz 3 lata umowę. Niedawno podpisali w końcu ale watpliwe aby udało się zapiąć kontrakt do końca przyszłego roku. Tabor musi być wyprodukowany a 3 lata minęło.
- 1 1
-
2022-09-04 21:15
To nic z tego. 23 ładowanie 23:05 pkm.
W 5 min trzeba wysiąść, odebrać bagaż, udać się na peron :)- 3 0
-
2022-09-03 09:44
Co 6 min na PKM (1)
Czym? Marszałek dał przewoźnikom po kilka spalinówek i powiedział -radźcie sobie. A teraz czeka na elektryfikację PKM, więc w spalinówki inwestować nie będzie.
- 46 4
-
2022-09-04 23:28
Troche rozsadku
Obecnie maloprawdopodobne jest aby pociagi po pkm jeździły z częstotliwością co 6 min. Mi też się to marzy. Ale infrastruktura pkp plk sa tzn stacja gdansk wrzeszcz nie ma możliwości kursowania pociągów z taką częstotliwością. A Marszałek zawarł umowę i udostępnił skm 10 pojazdów a polregio 3 pojazdy spalinowa i nie zabrania im dysponowania większą
Obecnie maloprawdopodobne jest aby pociagi po pkm jeździły z częstotliwością co 6 min. Mi też się to marzy. Ale infrastruktura pkp plk sa tzn stacja gdansk wrzeszcz nie ma możliwości kursowania pociągów z taką częstotliwością. A Marszałek zawarł umowę i udostępnił skm 10 pojazdów a polregio 3 pojazdy spalinowa i nie zabrania im dysponowania większą liczbą pojazdów. Z Twoich pieniędzy im płaci i oxzekuje realizacji umowy. To przewoźnicy są zobowiązani zabezpieczyc dodatkowy tabor. Więc nie pisz głupot. Składaj do przewoźników reklamację.
- 2 1
-
2022-09-03 09:28
Svencjusz dr
takiego ślicznego marszałka atakuje - a fe...
- 27 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.