• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniczka o PKM: podnosicie ceny biletów, tniecie rozkłady, ale dajcie coś w zamian

Katarzyna
3 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Przepełnione składy PKM to wciąż nierozwiązany problem. Na zdjęciu pasażerowie nie mieszczący się w wagonie we wrześniu 2021 r. Przepełnione składy PKM to wciąż nierozwiązany problem. Na zdjęciu pasażerowie nie mieszczący się w wagonie we wrześniu 2021 r.

Krótkie, a przez to przepełnione pociągi, cięcia w rozkładach jazdy, droższe bilety i opóźnienia - tak zdaniem naszej czytelniczki wyglądają od początku września podróże pociągami na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - Rozumiem, że składy są spalinowe, paliwo drogie, jest inflacja, wojna w Ukrainie i inne czynniki, którymi każdy tłumaczy podwyżki, ale dajcie coś w zamian - apeluje pani Katarzyna. Oto jej list.



Od redakcji: Nasza czytelniczka formułuje swoje zarzuty wobec Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W rzeczywistości jednak właściwym adresatem powinien być Urząd Marszałkowski jako organizator przewozów kolejowych i Szybka Kolej Miejska oraz Przewozy Regionalne, będące przewoźnikami na linii PKM. Spółka PKM jest jedynie spółką prowadzącą inwestycje infrastrukturalne Województwa Pomorskiego oraz zarządcą infrastruktury kolejowej na linii PKM.


Jak często korzystasz z pociągów PKM?

Piszę do portalu Trojmiasto.pl jako jedna z setek, jak nie tysięcy pasażerów oburzonych rozkładami jazdy PKMki. I na wstępie zaznaczam, że nie jest to ujadanie malkontenta, któremu nudzi się podczas jazdy, a realny opis sytuacji. Kto nie wierzy, niech sprawdzi.

Pociągami PKM dojeżdżam do pracy z Gdańska Jasienia do Gdyni od początku ich istnienia i tak źle, jak do tej pory, nie było nigdy. Pociągi są przeładowane (zrobiłabym zdjęcie, jednak nie mam miejsca, żeby nawet wyciągnąć rękę), przez co jazda nimi ma niewiele wspólnego z bezpieczeństwem, zwłaszcza, że oprócz pasażerów w przestrzeni pociągu wiszą jeszcze rowery, o które łatwo się uderzyć lub zwyczajnie w tym tłoku pobrudzić.

Zlikwidowano dwa z trzech porannych kursów



Na przestrzeni ostatnich miesięcy, w godzinach szczytu porannego zlikwidowane zostały połączenia na mojej trasie czyli Gdańsk Jasień - Gdańsk Wrzeszcz (gdzie przesiadam się na SKM). Teraz żeby dotrzeć do pracy na godz. 8:00 nie mam szans bez spóźnienia. Jeszcze w czerwcu z przystanku Jasień odjeżdżał pociąg o godz. 7:02, 7:07 i 7:16, z czego zlikwidowano 7:02 i 7:07.

Jak podróżować w takich warunkach? - zastanawia się nasza czytelniczka (zdjęcie z września 2021 r.) Jak podróżować w takich warunkach? - zastanawia się nasza czytelniczka (zdjęcie z września 2021 r.)
O ile jeszcze w wakacje było ciasno (człowiek na człowieku), tak teraz, żeby jedna osoba mogła wysiąść z pociągu, skład musi opuścić 20 innych osób. Przez taki stan rzeczy pociągi mają opóźnienia.

Sytuacja jest skandaliczna. Pociąg jest krótki, przeładowany, a na domiar złego w lipcu bilet miesięczny trójmiejski podrożał aż o 20 zł! Rozumiem składy spalinowe, paliwo drogie, inflacja, wojna w Ukrainie i inne czynniki, którymi każdy tłumaczy podwyżki, ale dajcie coś w zamian!

W nowym rozkładzie nie dodano żadnego połączenia



Nie piszę już o tym, żeby przejazd odbywał się w komforcie, ale w zwyczajnie ludzkich warunkach. Podróż PKMką nie zachęca, aby przesiąść się z auta do pociągu, nawet przy tak wysokich cenach paliw. Łudziłam się, że w spółce PKM pracują myślący ludzie i liczba połączeń w szczycie komunikacyjnym zostanie zwiększona, jednak nic bardziej mylnego. W propozycji zmiany rozkładu jazdy, która będzie obowiązywała od 4 września, nie dodano żadnego połączenia.

Zapraszam szanownych "układaczy" rozkładów jazdy do przejazdu w tych warunkach. O ile w ogóle zdołają wsiąść do pociągu. W normalnym świecie dąży się do transportu zrównoważonego, zachęca się pasażerów do jazdy komunikacją zbiorową, co ma mieć wymiar i ekonomiczny, i ekologiczny, jednak nie wszyscy, jak widać, to rozumieją.
Katarzyna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (559) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • W zamian nic nie będzie (7)

    Bo jeździć i tak będziecie

    • 107 14

    • Pozdrowienia (2)

      Od PO

      • 19 16

      • ktore chociaz cos zbudowalo (1)

        a nie kradnie jaki pis

        • 15 13

        • Zbudowało dużo wieżowców

          No i PO nie kradło na szczęście

          • 8 6

    • W zamian możecie wybrać tych samych ludzi na kolejną kadencję.

      • 19 1

    • No jak to nie? W zamian za mniejszą liczbę przejazdów dano ścisk. Zawsze jest coś za coś. Pisząca jest roszczeniowa, tylko daj i daj. Koniec żartu.

      • 17 1

    • Wlasnie nie (1)

      Bo ludzie zaczną się w końcu przesiadać na samochody z powodu tych warunków i słabego rozkładu. Ogłoszą zatem, że mały popyt, więc obcinamy połączenia, aż w końcu w ogóle przestanie się opłacać i zamkną to jak wiele innych połączeń od zmiany systemu. Taka jest wizja liberałów na państwo. PiS to też liberałowie, tylko z mocnym elementem populistycznym (stąd rozdawanie kasy ludziom do ręki, żeby mieć poparcie, zamiast inwestowania w takie rzeczy jak transport publiczny, szkoły, szpitale, policja itp.)

      • 10 3

      • Jakie samochody jak paliwo za 8 zł a niedługo tylko elektrykiem będzie mkzna jeździć

        • 2 10

  • Opinia wyróżniona

    (63)

    Likwidacja kursów,drogie bilety,małe składy w szczycie,brak toalet,stare składy..I to ma być zachęta do korzystania?Niech marszałek chociaż w szczycie puści składy co 6 minut i maksymalna długość.

    • 621 25

    • Svencjusz dr

      takiego ślicznego marszałka atakuje - a fe...

      • 27 8

    • Co 6 min na PKM (1)

      Czym? Marszałek dał przewoźnikom po kilka spalinówek i powiedział -radźcie sobie. A teraz czeka na elektryfikację PKM, więc w spalinówki inwestować nie będzie.

      • 46 4

      • Troche rozsadku

        Obecnie maloprawdopodobne jest aby pociagi po pkm jeździły z częstotliwością co 6 min. Mi też się to marzy. Ale infrastruktura pkp plk sa tzn stacja gdansk wrzeszcz nie ma możliwości kursowania pociągów z taką częstotliwością. A Marszałek zawarł umowę i udostępnił skm 10 pojazdów a polregio 3 pojazdy spalinowa i nie zabrania im dysponowania większą liczbą pojazdów. Z Twoich pieniędzy im płaci i oxzekuje realizacji umowy. To przewoźnicy są zobowiązani zabezpieczyc dodatkowy tabor. Więc nie pisz głupot. Składaj do przewoźników reklamację.

        • 2 1

    • Piszesz o SKM, a nie PKM (12)

      • 8 15

      • Nie ściemniaj (11)

        Na PKM przewoźnikami są SKM i polregio ,ale jeżdżą pojazdami i wg.rozkladu Marszałkowskiego. Podwyżka cen biletów to też zasługa marszałka, gdyż on jest właścicielem Taryfy Pomorskiej.

        • 42 7

        • (9)

          A które składy używane na PKM nie mają toalet i można powiedzieć, że są stare?
          I kiedy była mowa o kursach co 6 minut?

          • 22 5

          • Częstotliwość (5)

            Jeśli PKM ma zachęcić ludzi do przesiadania się z aut do komunikacji, to musi jeździć co 6min, max 10min.
            Jeśli z Gdyni do Gdańska PKM jeździ co 30 min to sorry, to nie jest alternatywa dla samochodu.
            Inną sprawą jest połączenie lotniska.
            Wiadomo, że najwięcej samolotów staruje ok 6 ale PKM z Gdyni jedzie albo o 4:30, albo o 5:30 , Cóż, lepiej pojechać swoim autem, bo jak samolot wyląduje o 23 to i tak nie ma już jak wrócić

            • 48 2

            • (2)

              Ostatni pociąg do Gdyni 23:05. Ale od... 16 października.

              • 3 0

              • To nic z tego. 23 ładowanie 23:05 pkm.
                W 5 min trzeba wysiąść, odebrać bagaż, udać się na peron :)

                • 3 0

              • Jest wojna o przejęcie PKMki i SKMki.

                Jak nie wiadomo o co chodzi chodzi o pieniądze. Na tabor i dodatkowe składy potrzeba kasy. Ja mozna otrzymać jesli podpisze firma SKM z samorządem umowę na 5-15 lat na dowożenie ludzi. Na to były zarezerwowane środki unijne jako dopłata do zakupu nowoczesnego taboru. Tak podpisuje samorząd juz 3 lata umowę. Niedawno podpisali w końcu ale watpliwe aby udało się zapiąć kontrakt do końca przyszłego roku. Tabor musi być wyprodukowany a 3 lata minęło.

                • 1 1

            • Zasada (1)

              Z badań prowadzonych w Europie wynika, iz max 15% klientów linii lotniczych korzysta z transportu zbiorowego. I u nas jest podobnie.

              • 0 3

              • Myślę, że u nas w Gdańsku jest gorzej. Kiedyś udało mi się dojeżdżać PKP/ SKM lub ZTM do Oliwy po późnych lądowaniach. Teraz nie warto próbować.
                Co do tych 15% w Europie, to zależy, co się bada. Powinny być badane podobnie ulokowane lotniska położone w pobliżu podobnych do Gdańska lotnisk. Aż mi trudno uwierzyć, że z Frankfurtu nad Menem jeździ do centrum tylko 15%. Może być też tak, że z przykładowego Rębiechowa ludzie jeżdżą do np. Kartuz, Bydgoszczy, Olsztyna, a nawet Warszawy. Nie do każdego miejsca zamieszkania podróżujących samolotami da się zorganizować (i nawet nie warto) transport publiczny. Natomiast warto mieć dobry transport publiczny do Gdańska i wtedy zbadać udział przejazdów transportem publicznym, ale tylko do Gdańska. Ktoś chciał coś statystyką udowodnić albo głupio zaplanował badanie... (Gdańsk może być złym przykładem - tego nie wiem - bo np. przejazd samochodem okazuje się dużo szybszy niż autobusem, a poza tym jest tani, bo lotnisko jest blisko miasta).

                • 1 0

          • Stare składy... (2)

            ...Kiedyś miały wagony dla palących. Aż łezka się w oku kręci(ła) ..od dymu. Lata siedemdziesiąte...

            • 7 15

            • i byly pietrowe (bipa)

              Zycie towarzyskie kwitlo!
              Bo to byl jedyny wolny czas tych ludzi...

              • 12 3

            • Jakie lata 70 - te?

              Ja jak studiowałam w Warszawie to jeździłam w przedziałach dla palących.Było to w latach 2000 - 2003. Nie rozumiem dlaczego zlikwidowano te przedziały. Teraz już nie jeżdżę pociągami, nie mam na to zdrowia. Męczyć się kilka czy kilkanaście godzin to nie dla mnie.

              • 0 2

        • Troche przeklamanua

          Rzeczywiście zarozklad odpowiada Marszałek, ale liczba uruchamianych pociągów jest uzależniona od decyzji zarządców infrastruktury, tj. Pkp plk i pkm.

          • 0 0

    • długość pociągu (24)

      Bo to długośc składów pociągu jes tchora, powinny być dwukrotnie dłuższe, no ale powiedzcie, czy jakikolwiek czlowiek z PO cokolwiek zrobił sensownie i racjonalnie, lub tez inna opcja, ale nie będę pisal, ponieważ moja opinia bylaby zablokowana, ale ludzie z PO byli z tego znani.

      • 49 31

      • No ale ktoś ich wybrał? Facet, który odpowiadał w urzędzie POMarszałkowskim za pociągi, w nagrodę został wybrany na senatora...

        • 14 11

      • PISz do swoich decydentow , niech zakupią dodatkowy tabor , za darmo nikt go nie da a samorzadom sie obecnie kase (6)

        zabiera a nie daje . tym co jest nie da sie częściej jeżdzic. PiS grabi tylko do Radomia i CPK ktore nigdy nie powstanie ale kasa dla zarządu ktory nic nie zrobił idzie potężna . Za te pieniądze moglibyście kupić kilka składów i podarować pomorskiemu . Wszak Twój wódz powiedział że do polityki nie idzie się dla pieniędzy więc twoi mogliby pracować społecznie i dać przykład innym.

        • 19 8

        • a dlaczego ktos samorzadom ma (5)

          Dawac?!

          • 7 11

          • Niech centrala nie zabiera samorządom, to sobie samorząd poradzi?! (4)

            • 15 7

            • niech samorząd zajmie się swoimi zadaniami (3)

              a nie uprawianiem celebrity.

              • 12 12

              • (1)

                Niech wojewódzkie urzędy skarbowe przestaną zasilać rząd podatkami VAT a daje samorządom... Rząd nie jest potrzebny a samorządy to esencja demokracji

                • 6 2

              • "samorządy to esencja demokracji"

                Chyba
                samowoli
                samouwielbienia,
                samozaspokojenia,
                "samodlasiebie"

                • 5 5

              • nie bedzie dodatkowego taboru.

                UE umożliwia częściowe zrekompensowanie zakupu taboru kolejowego o ile jest zawarta umowa wieloletnia na dowóz ludzi. Na to było i jest 4 lata. Srodki zarezerwowane i moga byc uruchomione. Jednak samorząd naszego województwa chce przejąć PKM i SKM od państwa i zadnej umowy z SKM nie podpisywał. Ta zaś nie uzyska kredytu bez wieloletniej umowy i tak stracilismy już 3 lata. Teraz podpisali umowę w końcu ale na wyprodukowanie tylu składów raczej czasu zabraknie a on jest jedynie do końca przyszłego roku jeszcze.

                • 0 2

      • (14)

        A co sensownego i racjonalnego dla kolei, szczególnie tej na Pomorzu, zrobił przez ostatnie 7 lat PiS? Przypomnę, że w ostatnich 30 latach najdłuższa (i jedna z niewielu) nowa linia kolejowa wybudowana od zera to właśnie PKM, jako inwestycja samorządowa.

        • 20 9

        • nie od zera a śladem rozebranej przez Rosjan przedwojennej linii (6)

          Nowe jest parę kilometów w okolicach lotniska...
          Powstała tylko dlatego, bo więcej kasy dało się przepalić. przesuwając zadanie na poziom województwa. Pozwoliło to też wyciszyć swary między Gdynią a Gdańskiem, pierwotnie partnerów w rozwoju... lotnisk.
          Według zamierzeń pierwotnych, w Gdański miał być tramwaj na lotnisko i wszystko...

          Co PiS miałby Pomorzu zrobić i dlaczego, skoro wszystkie szczeble władzy są opanowane przez PO lub renegatów z tej samej "kolebki" (WDG). któch pazerność nawet PeOwców zbrzydziła?
          W jaki sposób miałby cokolwiek przeforsować, skoro nie ma tu żadnej sprawczej mocy?!
          Za komunikację zbiorową odpowiada samorzad. Czy samorząd przygotował jakiś program, który dałby szansę rządowi do wykazania się i "zrobienia"?
          Jak w starym żydowskim szmoncecie, gdy Bóg mówi do Mośka modlącego się o pomyślność
          - "Ty Mosiek daj mi szansę, ty idź i kup ten los na loterię"...

          • 10 12

          • (2)

            Wysadzonej przez Niemców.

            • 5 0

            • tak, wiadukty (1)

              zostały wysadzone w końcowej fazie wojny.
              Wraz z ustawionymi na nich lokomotywami stanowiły barykady.
              "Złom" później wyjechał.
              Chociaż w okolicach obwodnicy zostały podkłady z szynami.

              • 3 0

              • o co wam chodzi?

                Mielismy zagwarantowane środki unijne na zakup nowego taburu z jakiegos funduszu prokolejowego unijnego. Na wydatkowanie mielismy 4 lata. Oczywiście to dofinansowanie a nie 100%. Tyle tylko że nasz samorząd wyszedł z załozenia ze powalczy z pisowcami chcąc przejać SKM a zarazem PKM bo tabor ten sam. SKM zaś sam nie mógł wziąść kredytu bez podpisania umowy długoletniej na dowóz ludzi z samorządem. Pat. A czas leciał. Teraz juz finisz bo został tylko rok i w końcu samorząd podpisał umowe z skm pkp. watpliwe jest jednak dotrzymanie terminów. Nowych składów ma byc sporo a rok to za mało na produkcje takiej ilości. Część środków to juz pewne przepadnie.

                • 1 1

          • (1)

            Ty chyba nie z Gdańska. Z tej starej linii to tylko wpół rozmyty nasyp został, ale fakt na mapach była to pełnoprawną linią kolejową...

            • 4 2

            • jestem z Gdańska

              i obok tego "wpółrozmytego" to codziennie się przemieszczam. A od prehistorii z tym miejscem jestem związany, bo "mosty", "wiadukty" były miejscem moich ćwiczeń...

              Rozmyte to zostały nowe nasypy, wykonane po stwierdzeniu, ile kasy jest jeszcze do przepału.

              • 3 2

          • linia była wysadzona przez Niemców w 1945 a potem przez 80lat niszczała więc trzeba było ją zrobić od nowa -łącznie z remontem n

            • 2 0

        • PIS na Pomorzu???

          A co on tu może zrobić?

          • 5 2

        • Naprawdę nie słyszałeś o inwestycjach PKP w Trójmieście? (5)

          Nawet Wyborcza o tym pisała w kwietniu: "Kosztem 2,6 mld zł poprawia się dostęp kolejowy do portów w Gdyni i Gdańsku". Ale przecież nie chodzi o fakty, prawda?

          • 4 3

          • A wiesz ze pociagi na wjazd do portu w Gdańsku ( remont zakonczony) czy w Gdyni stoja w kolejce juz w Warszawie czy za Zduńska (2)

            Wolą a wiec ponad 300km od portu... tak sie poprawiła przepustowość.

            • 2 3

            • Specjalnie dla ciebie cytat

              może coś zrozumiesz, choć wątpię:
              "Polska kolej oraz operatorzy terminali lądowych i morskich mierzą się z wyzwaniami, jakich nie doświadczyli nigdy wcześniej. Pandemia i wojna na Ukrainie zniszczyły dotychczasowe łańcuchy dostaw, więc trzeba zbudować je na nowo. Przewoźnicy i operatorzy terminali starają się sprostać temu zadaniu, ale rosnąca liczba towarów przywożonych do polskich portów i mających trafić na statki zatyka krajowy system transportowy czytamy w internetowym wydaniu Pulsu Biznesu. Korek do portu w Gdańsku zaczyna się już w Krasznicach w Zduńskiej Woli mówi przedstawiciel jednego z przewoźników kolejowych"

              Artykuł z portalu cenyrolnicze, z 15 czerwca tego roku, tytuł: "Pociągi do portu w Gdańsku stoją w 300-kilometrowym korku. Coraz trudniej przyjąć zboże z Ukrainy"

              • 2 1

            • 50 lat zaniedbań

              od czegoś trzeba zacząć.

              Ale fakt, prace raczej się ślimaczą. Na ten przykład, na 201.
              Może, po prostu, zapomnieliśmy jak to się robi?
              Zduńska, Karsznice, Koluszki, Zbąszynek i wiele innych węzłów kolejowych zaniedbanych przez dziesięciolecia "wygaszania popytu"...

              • 2 0

          • To zadna prawda. (1)

            To jest fakt, iż porty są modernizowane, ale za chwilę będą ograniczone możliwości dojazdu do nich, gdyż m.in linia z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni będzie miała co najmniej 4 letni pislizg a trasa z Bydgoszczy przez tczew, gdansk do Gdyni zmniejszy możliwości przejazdu pociągów towarowych bo zwiększy się liczba kursujących pociągów pasażerskich. Porty będą ok. , ale dojazd do nich będzie bardzo utrudniony. To jest myślenie ala rzadzacy!!!

            • 1 1

            • zarządzanie bałaganem.

              Po rozpadzie ustroju w nowym zapanował bałagan. Kazdy sobie rzepke sam skrobie. O ile małe i mniejsze inicjatywy nie stanowią problemu to wielkie budowy juz tak. Przykładem niech bedzie port w Elblągu. Awantura o to kto go przejmie i kto bedzie płacił. Rzecz w tym ze to samorząd ma jedynie 30% terenów bo reszta sprzedana skoro samorząd potrzebował kasy a port w swoim czasie był zamkniety. Teraz jest problem. Pytanie tylko do czego nam państwo. Jak rozumiem wielu wychodzi z założenia ze państwo ma ponosić wszelkie koszty okołoportowe a własciciel portu prywatny czy samorząd będzie odcinał kupony z wynajmowania lub przerobu ładunków? Jednym koszty drugim zyski? Wydawało mi sie to głupie ale w Ukrainie było lub jest sporo małych portów całkowicie prywatnych i tam prywatni właściciele musza dbac o pogłebianie torów wodnych lub skomunikowanie ich portów. To straszne ale uczciwe. A państwo wiele robi lecz firm kolejowych remontowych ludziska jest niewiele. Po zmianie ustroju masa tego padła i została zlikwidowana. Teraz to co zostało to zbyt mało. W przypadku składów kolejowych zawsze obsługuje duzy własciciel bo zajezdnia czy infrastruktura oraz wszelkie naprawy czy czyszczenia kosztują a to wszystko taniej robić dużemu. Wielkie inwestycje to dużo czasu. Plany większości powstały dawno. Tylko że tworzenie nowych lini kolejowych lub rozbieranie starych i w ich miejsce nowych wymaga zamykania i ograniczeń a nie zawsze na to jest zgoda.

              • 1 1

      • Fakty

        To skm i polregio zgodnie z umowa są zobowiązane do dostosowania składów do występującego zapotrzebowania. Składaj reklamację. Nie wiedziałem że skm i polregio to PO. Coś nowego.

        • 1 0

    • jedziesz pociagiem do pracy, czy zeby sie wysr...? (5)

      • 11 33

      • jedzie do pracy żeby sie wystrać

        ale nie zawsze zdanża...

        • 11 0

      • dobry gospodarz nawet gó...o do domu przywiezie

        • 1 0

      • Taką ma pracę, (1)

        że ze strachu rozwolnienia dostaje już w trakcie dojazdu.

        • 2 1

        • to wcale nie jest zabawne

          to są fakty i takich przypadków wcale nie jest mało.

          • 2 0

      • Widać ,że nie masz z kobietami bliższej styczności

        Kobiety, niestety, mają mniejszy pęcherz od mężczyzn i muszą częściej oddawać mocz.

        • 1 0

    • 11.32 i 36 z bretowa...

      Potem 12.42.. ponad godzinna przerwa.

      • 21 1

    • Niech marszałek chociaż w szczycie puści składy co 6 minut i maksymalna długość (1)

      No,no. Chciałbyś?

      • 6 4

      • Ciekawy wniosek.

        Wystap z tym apelem do rządzących, aby dostosowali linie kolejowa zarządzana przez PKP do twoich oczekiwań, które na pewno poprze Marszałek. To rząd ma w swoich rękach decyzje.

        • 0 0

    • Czym? (3)

      Ma kupić szynobusy, jak zaraz będzie elektryfikacja? Bez sensu.

      • 7 1

      • niech wynajmą

        Przecież można wynająć składy. Arriva nawet z zaganicy ściągała. Choćby SKM Warszawa też wynajmowała, tylko że EZT.

        • 7 0

      • można doczepić "lorę z przodu i wagon bydlęcy z tyłu (w bydlęcym można zrobić toaletę wycinając dziurę w podłodze)

        • 1 0

      • Zakupy sa w trakcie przygotowywania

        W związku z przesunięciem o co najmniej 4 lara elektryfikacji linii przez Rząd ( pkp plk sa) Pan Marszałek zakupi 4 pojazdy hybrydowe, które imozliwia częściowo prowadzenie pociągów na lzelektryfikowanej lini pkm I nie zelektryfikowane linii rządowej.

        • 0 1

    • można też wpuścić konkurencje na tory - bo jak jest monopol to jest drogo i źle (2)

      • 8 3

      • Gdyby była to by jeździła (1)

        • 3 2

        • A przetarg się odpowiedni ogłosiło?

          Czy jak zawsze pod koleżków z PKP?

          • 4 2

    • Marszałek ma PKM VW głębokim poważaniu (1)

      I nie ma czasu, bo ciągle knuje, jak przejąć SKM .
      Wtedy zobaczycie dopiero cięcie kursów

      • 5 7

      • Trudne do uzasadnienia.

        Obecny rozklad jazdy ( mniejsza liczba pociagow) wynika z ograniczeń wprowadzonych przez zarządców infrastruktury bo prowadzą modernizację torów i nie pozwalają na uruchamianiem większej liczby pociągów. A hak mi nuewierzysz to wystap kp. Do skm z pytaniem czy obecnie mize na linii 250 pomiędzy Gdańskiem a rumia kursować więcej pociągów w godzinach dojazdu do pracy i szkół.

        • 0 1

    • To efekt układzików Struka (2)

      I trzymania starych PKPowskich pryków w urzędzie. Niedawno pisałem do urzędu ws. totalnego przepełnienia pociągów z Tczewa w czasie Jarmarku w weekendy i odpowiedź to było splunięcie w twarz. No to zobaczenia robaczki za rok, zapłacimy Wam w wyborach.

      • 15 4

      • Sorawdzam (1)

        A mize udostepnisz treść odpowiedzi. Bo jak mi wiadomo to przewoznik zgodnie z umowa odpowiada za zestawienie pociagu. Ile złożyłeś reklamacji do przewoźnika?

        • 0 0

        • Sprawdzam sprawdzacza.

          Nowy tabor juz od dawna moze być na torach. W ramach funduszy unijnych jeden z nich umozliwia spore dofinansowanie. warunkiem jest podpisanie umowy na dowożenie ludzi a marszałęk żadnych umów podpisywac nie chce długoletnich. Na zakup mielismy 4 lata. Mineło juz 3 lata. Teraz marszałek podpisał z skm pkp umowę w końcu ale przez rok zakład produkcyjny nie wyprodukuje tylu składów. Część kasy unijnej zapewne więc powróci do Brukseli. I jeszcze jedno... skm pkp może wziąść kredyt z banku ale nie dostanie o ile nie ma długoletniej umowy. Pat.

          • 0 1

    • Toalety są najmniejszym problemem.

      Problemem jest rozkład jazdy, tych pociągów jest bradzo mało.

      • 3 3

  • Może dla nich liczy się nie jakość (bo to trudno zmierzyć) ale ilość przewiezionych pasażerów na każdy skład ? I im więcej tym l (3)

    I konkurują tak sobie z innymi miastami. Bo to ekonomiczne i ekologiczne. Jak to wszędzie teraz. Kto pracował w korporacji ten wie.

    • 74 4

    • Korporacje są prywatne i nastawione na zysk (1)

      A nie na rozkradanie jak budżetówka

      • 8 1

      • Ale są zawsze pierwsze do wyciągania publicznej kasy na podstawie wydumanych certyfikatów i wskaźników.

        • 3 0

    • biją rekordy guinesa i każde miasto co chwile przebija :D

      • 3 0

  • PKM to bardzo dobry pomysł, ale niestety realizacja do d.... (3)

    Szkoda, że włodarzy na więcej niestać :-(

    • 219 10

    • I tak na nich zagłosujesz

      Więc po co mają coś dla ciebie robić?

      • 9 2

    • A co z realizacja , czy zapłacisz za droższy bilet .

      • 1 2

    • nas na więcej nie stać

      między innymi dlatego, że takich "sprawnych inaczej" zarządców wybraliśmy.

      • 6 0

  • Juz sam dojazd z okolicy ul. Zacnej na PkM to wyprawa... (5)

    Autobusy 127 i 130 jeżdżą co 20mini jeden za drugim!!! Jest coraz gorzej w tym rejonie

    • 92 8

    • No bez jaj (2)

      To jest odległość jednego kilometra.
      Dziesięć minut spacerkiem.

      • 13 9

      • (1)

        Ale ja mam do pkm Jasień około 40 minut bardzo szybkim spacerem a mieszkam na Jasieniu! Co więcej, nie mam bezpośredniego autobusu na pkm Jasień. Tylko z przesiadką. I jeszcze gdy się weźmie pod uwagę, ze jeżdżą one co 20 minut, a pkmki co pół godziny antydefinicja komunikacji

        • 5 1

        • Po co tak kłamać?

          Z Jasienia jest bezpośredni autobus 155.

          • 1 3

    • Dokładnie

      Rozklady układają jak losowo i bez sensu...

      • 9 0

    • Nie przesadzajmy

      Z Zacnej jest kawałek drogi - spacerkiem ok. 12 min. Ale fakt faktem 127 i 130 jedzie jeden po drugim, a później ok. 20 min przerwa.

      • 6 3

  • Jesli tak to wyglada,

    to opisana sytuacja raczej zniecheci nawet te osoby, ktore bylyby chetne do przesiadki na srodki komunikacji zbiorowej... szkoda.

    • 125 2

  • (3)

    Polska. Dajcie, dajcie, dajcie

    • 5 174

    • no pewnie

      nie dosc ze placa za bilet to jeszcze chca jezdzic

      • 48 1

    • No tak bo w innych krajach komunikację sobie sami organizują obywatele

      • 13 0

    • db

      człowieku nie rozumiesz tematu to się nie odzywaj, jak dorośniesz i będziesz jeździł do pracy komunikacją miejską (w tym przypadku PKM) to zrozumiesz. a jak się domyślam to nawet nie jeździsz PKM więc nie znasz tematu. Pozdrawiam

      • 2 0

  • (13)

    Pretensje, że PKM obsługują wygodne, lecz za małe składy? Przecież jeszcze niedawno każdy tutaj twierdził, że nikt z PKMki nie będzie korzystać, strata kasy, i tak dalej. Pamiętam dokładnie, jak wielkie było bicie piany na temat "bezsensowności" tej inwestycji. I co się okazało mądrale?:)

    • 53 113

    • (5)

      Teksty typu "PKM jest bezużyteczna " czy "Pieniądze wyrzucone w błoto" piszą osoby, które posiadają auto i z niego korzystają. Skarżą się, bo mają alternatywę i z niej korzystają. Osoby, które nie mają auta, czyli uczniowie, starsi ludzie czy osoby bez auta czy prawa jazdy nie mają wyboru i muszą korzystać z PKM, żeby szubko dotrzeć do celu. To jest ta różnica.

      • 30 1

      • mogli, jak chcial prezydent Gdańska, zbudowac tramwaje i narka (4)

        • 2 11

        • (1)

          Do Gdyni?

          • 9 0

          • żadna Gdynia.

            Gdańsk w żaden sposób nie widział Gdyni w tym przedsięwzięciu.
            Pomysły z Gdynią i współpracą lotnisk służyły jedynie do napisania fajnych kwitów i wyciągnięciu kasy.
            Po tym Gdynię odpędzono od stołu i złożono uprzejme doniesienie do KE.

            • 9 2

        • Bzdura, budowa tej linii miała i ma sens. (1)

          Problem w tym, że:
          1) pociągi powinny jechać do Gdańska Śródmieście, a nie tylko do Wrzeszcza,
          2) linia powinna nad ul. Grunwaldzką odgałęziać się również w kierunku Gdyni.
          Na razie jest tylko kadłubek. Tramwaj nie byłby dobrą alternatywą.

          • 15 5

          • Gdańsk Sródmieście

            Powinny jechać do Gdańska Sródmieścia,takie było pierwotne założenie.O to właśnie chodzi,o to trzeba walczyć i się domagać....

            • 2 0

    • No właśnie. Wrak samolotu miał być sprowadzony i co, gdzie jest wrak się pytam?

      • 13 5

    • szczególnie tuz przed otwarciem , bicie piany było niemożliwe... (3)

      żeby było lepiej trzeba by było znaleźć z kilka składów tylko nie wiadomo skąd , PKM jeżdzi tym co ma , po elektryfikacji bedzie mozna wpuścic dużo więcej bo ezt ów akurat nie brakuje i nie muszą codzinnie po paliwo zjezdzac .

      • 7 3

      • jesli sie czegos nie potrafi to sie nie rzuca na rzeczy przerastajace pomyslodawce.

        • 5 1

      • Nie wiadomo skąd... (1)

        Podpowiedź: leasing albo zatrudnienie kolejnego przewoźnika?

        • 3 3

        • Taaak

          Bo SZTy można kupić w każdym markecie.

          • 1 1

    • za chwile tez nie bedzie nikt chcial

      • 6 1

    • Cóż, jeszcze w 2015 roku jeździł autobus 129, a autobus 127 jeździł częściej. PKM miała być dodatkiem do już istniejących połączeń, a po jej otwarciu połączenia autobusowe zostały okrojone. Poza tym gdyby autobus 126, 122 i 210 jeździły co 10 min, to dla mnie PKM mogłaby nie istnieć.

      • 3 2

  • Tak wygladają rzady platformy obywatelskiej... (18)

    ...sobie kupują auta a ludzi karają. Żadnego wsparcia. Tylko ciecia i podwyżki. Jak zawsze.

    • 84 151

    • (6)

      Zgadzam się. Obecnie tylko Lewica, a w szczególności Partia Razem podnoszą temat zwiększenia efektywności transportu publicznego i zmniejszenia wykluczenia transportowego. Wykluczenie transportowe zwiększa się z roku na rok od upadku komuny, tak samo polityka ograniczania popytu na transport kolejowy. Najlepiej, aby obywatele sami sobie transport organizowali, bo tak najtaniej dla pisu, po, psl, konfy.

      • 17 22

      • Za to wykluczyliście kobiety ze słownika i nawet ze Strajku Kobiet (2)

        Bo facet w sukience przed ucięciem jaj jest dla was od nich ważniejszy

        • 14 3

        • (1)

          Czy mógłbyś_mogłabyś rozwinąć swoją myśl? Bo nie bardzo rozumiem jakiego słownika i o co chodzi ze Strajkiem Kobiet? Ja nie jestem z żadnej partii, ale najbliżej mi z postulatami lewicy, szczególnie Razem. Nie zauważyłem, żeby ktokolwiek odsuwał kobiety na bok. Cały czas Lewica opowiada się za prawami kobiet, tak samo jak za innymi grupami dyskryminowanymi w tym państwie. Zastanawiam się zresztą, czy jest sens wchodzenia w tę polemikę, bo pisałem o wykluczeniu transportowym, a temat poszedł w zupełnie inną stronę jakbyś nie miał_miała innych argumentów. Lewica to nie tylko prawo do aborcji i ślubów dla wszystkich. Warto zapoznać się z pełnym programem partii, a nie opowiadać, co się usłyszy, czy przeczyta ze słabych źródeł

          • 4 2

          • Przerabiliśmy już przez kilkadziesiąt lat różne socjalistyczne postulaty, socjalizm z ludzką twarzą i nieludzką. Dziękujemy bardzo, towarzyszko, ale nie skorzystamy.

            • 4 2

      • hahah a to dobre kolejny trol polityczny zapomniał ze lewica jest w KOalicji z PO

        • 5 6

      • Do roboty

        Zorganizuj ten teansport a nie pisz bzdety.

        • 0 0

      • Kto obsługuje PKM

        PKM obsługuje Firma SKM. Proszę się zastanowić pisząc o Marszałku , PO. Sprawdzić kto jest właścicielem SKM.

        • 1 0

    • (6)

      Jesli nie zauważyłeś albo udajesz że nie zauważyłeś aktualnie rządzi PIS nie Po więc nie zwalaj winy za nieudolne rządy swojej partii która doprowadza Polaków do nędzy!

      • 25 13

      • (5)

        To PIS rządzi Pomorską Koleją Metropolitarną i województwem pomorskim? Ciekawa teoria.

        • 18 11

        • Ale partyjniacy układają rozkłady na obu liniach dalekobieżnych (3)

          W które musi się wtrzelić pociąg na PKM

          • 7 13

          • żadni partyjniacy nie układają rozkładów (2)

            rozkłady układają kolejarze, którzy mają określoną ilość torów o określonej przepustowości. O ilości składów decyduje władza samorządowa. Inwestycja, jaką było PKM, powstała za czasów rządów PO/PSL i przy współudziale urzędu marszałkowskiego. Wpięcie PKM do torów dalekobieżnych było początkiem problemów, należało ją wpiąć do linii SKM i od początku zelektryfikować, czekając spokojnie na inwestycje na linii Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz.

            • 11 5

            • Partyjniacy, bo obecne PKP= PiS

              • 6 5

            • Rozkłady jazdy układa PLK, która od siedmiu lat jest obsadzona nominatami PiSu.

              • 0 0

        • PiS rządzi PKP Intercity

          Tak wspaniale, że nie ma pociągu bez opóźnień, a czasy jazdy lecą na łeb...

          • 7 8

    • A co ty chcesz od ciecia.

      • 3 0

    • Teraz rzadzi pis, nieprawdaz?

      • 6 0

    • Karzą, a nie karają

      • 0 0

    • Ciecia

      Cięcia w liczbie kursujących pociągów wprowadza rząd a nie PO bo nie pozwala na kursowanie większej liczby pociągów!

      • 1 0

  • Spoko, spoko (9)

    Zaraz będzie pismo od rzecznika PKM, że jest wspaniałe, że są nowe składy, że dodali połączenia, że zmieniają rozkład i na bieżąco monitorują sytuację, aby jak najlepiej wypełniać misję, jaką ma w swym zamierzeniu spełniać ma PKM'ka

    • 142 6

    • Nic takiego rzecznik PKM nie napisze bo to nie PKM realizuje kursy. Ilość połączeń zamawia UMWP a kursy realizują Polregio i skm. pkm wyłącznie udostępnia infrastrukturę do tego celu...

      • 12 2

    • Akurat rzecznik PKM-ki odpowie, że to nie ich sprawa (7)

      Tzn. trwa elektryfikacja i to wpływa na rozkład, ale to rzecznik Marszałka powinien zabrać głos w sprawie szczegółów rozkładu i długości składów. Że o nie działającej klimatyzacji w składach obsługiwanych przez SKM nie wspomnę.

      • 20 1

      • Rzecznik ani marszałek nic o tym nie powiedzą. (6)

        Bo ten złom, którym SKM i Polregio jeździ po PKM to własność marszałka.

        • 7 4

        • No i? (5)

          Ale to nie Marszałek dba o składy, tylko przewoźnik. Pociągi SKM są zapuszczone w stosunku do tych używanych przez PolRegio.

          • 5 5

          • Zapuszczone składy a kto je ,,zapuszcza" Pasażerowie ktorzy śmieca i brudzą i niszczą co tylko się da a potem (1)

            pretensje do przewożnika który ma wybór albo naprawiać skład i niezrealizować kursów lub jechać ale nie naprawionym po zniszczeniach rozwydrzonych nastolatków taborem , co lepsze ? . Na niektórych liniach powinny jeżdzic tylko wagony towarowe ale i te by zniszczyli.

            • 4 7

            • Tak

              Dla kolejarzy największym problem są zawsze pasażerowie.
              Oni nawet klimatyzację psują!

              • 7 2

          • pociągi sa utrzymywane w zakresie i kosztach określonych umową. (2)

            One nie są własnością przewoźników a ci robią to, za co im zapłacono.

            Zrozumiałe?

            • 3 2

            • Musisz być kolejarzem. Z etosem. I wąsem.

              • 5 0

            • Czy sa w umowie ograniczenia?

              To sk i pllregio odpowiada za tabor w okresie dzierżawy. Dostali nowy tabor I mają o niego dbać. A ty piszesz bzdury!!! Pewnie za duża im Marszałek płaci o za mało nakłada kar.

              • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane