• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Memling "spadł" z Dworca Głównego. Zamiast niego reklamy?

Marzena Klimowicz-Sikorska
10 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Memlinga nie zastąpią reklamy
"Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga, który od czerwca 2006 r. wisiał na budynku Dworca Głównego PKP został ściągnięty. "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga, który od czerwca 2006 r. wisiał na budynku Dworca Głównego PKP został ściągnięty.

Folia z tryptykiem "Sąd ostateczny" Hansa Memlinga, która wisiała na oknie gmachu Dworca Głównego w Gdańsku przez blisko cztery lata, została ściągnięta. Zamiast obrazu wkrótce może pojawić się tam wielkoformatowa reklama.



Czy zastąpienie dzieła sztuki reklamami to dobry pomysł?

Folia z tryptykiem "Sąd ostateczny" - jednym z najgłośniejszych dzieł Hansa Memlinga, którego oryginał znajduje się w Muzeum Narodowym w Gdańsku, od czerwca 2006 r. zdobiła okna głównego budynku dworca w Gdańsku. Stał się tym samym wizytówką miasta, jednak pod koniec ubiegłego tygodnia została ostatecznie zdjęta.

Władze PKP, do których należy kompleks budynków dworcowych przyznają, że przyszedł czas na zarabianie na tak atrakcyjnej powierzchni reklamowej jaką są budynki PKP w Gdańsku Głównym. - "Sąd Ostateczny" wisiał już dostatecznie długo. Doszliśmy więc do wniosku, że dworzec trzeba oświetlić, a okna w końcu umyć. Ponieważ folia z tryptykiem wisiała przez tyle czasu za darmo, na zasadzie użyczenia, doszliśmy do wniosku, że czas by ta powierzchnia przynosiła spółce korzyści finansowe - mówi Adam Neuman, dyrektor PKP dworce kolejowe Gdańsk.

PKP nie wyklucza więc powieszenia tam... banerów reklamowych. - Nie wykluczamy tego, żeby w oknie, w którym wisiał "sąd", a także w innych miejscach pojawiły się reklamy. Chcemy by było to coś ze smakiem, kwintesencją Gdańska. Wszystko to będziemy uzgadniać z konserwatorem zabytków - dodaje dyrektor.

Muzeum Narodowe w Gdańsku o ściągnięciu folii z obrazem wiedziało już od dawna. - We wrześniu 2010 r. dostaliśmy pismo od PKP z trzymiesięcznym wypowiedzeniem umowy. W każdym razie nie walczyliśmy o to by folia została. Po pierwsze dlatego, że wisiała już bardzo długo, po drugie, wymagała by renowacji. Doszliśmy do wniosku, że trzeba poszukać nowych form promocji "Sądu Ostatecznego" - mówi Małgorzata Posadzka, rzecznik prasowy MN w Gdańsku.

Jeszcze nie wiadomo kiedy kompleks dworcowych budynków pokryje się reklamami. Na razie PKP prowadzi rozmowy z konserwatorem o tym jak miały by one wyglądać by wtapiały się w otoczenie zabytkowych budowli i nie "raziły" turystów i mieszkańców.

Miejsca

Opinie (196) ponad 20 zablokowanych

  • Ulice nie odśnieżone

    Ulice nie odśnieżone. Korki !!! Smród bród i ubóstwo to mój Gdańsk. Może cały zakryć reklamą żeby go nie było widać ?

    • 7 0

  • Reklama dr Oetker

    Zdjęcie budyniu

    • 9 0

  • Paweł Adamowicz powinien wynajac swoje wielkie czoło na reklamę np Dr. Oetkera (6)

    dla dobra gdańszczan oczywiście

    • 188 9

    • to reklama lodowiska sie nie nadaje??

      • 2 0

    • O tym samym pomyślałem...

      Marszczenie czoła zaś nie jest problemem. Technologia jest na tyle rozwinięta, że można i ten fakt wykorzystać. Na gładkim czole będzie Dr. Oetker, a po zmarszczeniu...Winiary! To da się zrobić...

      • 10 0

    • Zasadniczo bardzo dobry pomysł... (2)

      ..chociaż jak wiadomo pan prezydent, niezmiernie zatroskany losem mieszkancow, często marszczy czoło, co zasadniczo zmniejsza powierzchnię reklamową.
      Z drugiej jednak strony, szczery uśmiech pana pr. który spogląda na nas z każdej jednej fotografii, eksponuje perłowe uzębienie dając potencjalnemu reklamodawcy dodatkową przestrzeń do działania.

      • 20 0

      • więc krem na zmarszczki idealny

        • 4 0

      • Ale zmarszczone czoło nawet bardziej kojarzy się z reklamowanym produktem niż czoło proste:)

        • 10 0

    • reklama lodowiska na jego glacy

      • 12 1

  • Niech sobie reklamę biedronki wkleją

    PKP - syf. Tacy są nie udolni, że brzytwy się chwytają

    • 5 1

  • A CO ZA DEBIL DO TEGO DOPUŚCIŁ ??

    A CO ZA DEBIL DO TEGO DOPUŚCIŁ ??

    • 0 2

  • proponuje baner ze zdjciem pierwszego pilkarza RP i napis ..budujemy kolej

    a moze byc i ze drogi rowniez... to bedzie w smak

    • 4 0

  • Proponuję reklamę tamponów albo środka na przeczyszczenie.

    • 5 0

  • konserwator (1)

    Mam nadzieje,ze konserwator zabytkow nie pozwoli na to zeby w takim miejscu powiesic JAKIES REKLAMY .To JR mozna juz spotkac wszedzie wlacznie z toaletami.Szkoda tak wizytowe miejsce w GDANSKU zeszpecic komercja.

    • 14 1

    • Skoro konserwator pozwala wyburzać oryginalne cacka przy Placu Solidarności

      co może powstrzymać przed mniejszym barbarzyństwem?

      • 4 0

  • Mądrość PeKaPe (2)

    No tak w końcu pomyslano że okna warto umyć. Cóż, dodam ,bo może władze PKP nie widzą- warto umyć CAŁY DWORZEC bo zwyczajnie śmierdzi i wstyd mi że miasto które ubiega się o miano Europejskiej Stolicy Kultury ma taki kibel dla bezdomnych i meneli w centrum. Szkoda jednocześnie że jedynym pomysłem na zastąpienie Memlinga jest reklama. Wszystko to takie banalne i nie trzyma się kupy . Reklamy na pewno są "kwintesencją" Gdańska, tak, tak ....:(

    • 11 1

    • Ci ludzie to pewnie (1)

      chwilowo bezdomni, chwilowo bez pracy, bo przecież Gdańsk to miasto w czołówce Polski, miasto możliwości i bogactwa.

      • 2 0

      • Nie zgadzam się - to zawodowi petronele po szkoleniach.

        • 0 0

  • Sąd Ostateczny wisiał Ostatecznie długo ;D

    szkoda, że go zdjęli.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane