• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0 wciąż bez umowy. Termin wydłużono o 60 dni

Maciej Korolczuk
10 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć oferty w przetargu na Mevo 2.0 poznaliśmy w lipcu, to Obszarowi Metropolitalnemu wciąż nie udało się podpisać umowy z nowym operatorem. Choć oferty w przetargu na Mevo 2.0 poznaliśmy w lipcu, to Obszarowi Metropolitalnemu wciąż nie udało się podpisać umowy z nowym operatorem.

10 listopada minęło już 107 dni od otwarcia ofert na ponowne uruchomienie roweru metropolitalnego Mevo, a Obszar OMGGS wciąż nie wybrał najkorzystniejszej oferty i nie podpisał umowy z operatorem. Pierwotnie gminy miały na to 90 dni od dnia otwarcia kopert z ofertami. - Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.



Czy czekasz na ponowne uruchomienie Mevo?

Pod koniec października minęły już dwa lata, odkąd rowery Mevo zniknęły z trójmiejskich i pomorskich ulic. I choć już w dniu rozwiązania umowy z operatorem przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego zapowiadali, że ponowne uruchomienie - tym razem już roweru Mevo 2.0 - nastąpi tak szybko, jak to tylko możliwe, to po dwóch latach wciąż nie znamy daty powrotu elektrycznych jednośladów.

Przypomnijmy:

  • W styczniu 2021 r. Obszar Metropolitalny po wielomiesięcznych konsultacjach z mieszkańcami, ekspertami i operatorami (w tzw. dialogu konkurencyjnym) wystosował zaproszenie do składania ofert.
  • W lutym dotychczasowy operator, spółka Nextbike Polska, złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, co wydłużyło termin składania ofert.
  • W efekcie w marcu Obszar unieważnił zaproszenie do składania ofert.
  • Kolejne postępowanie ogłoszono w maju i podobnie jak trzy miesiące wcześniej - Nextbike znów odwołał się do KIO.
  • Do lipcowego otwarcia kopert z ofertami Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zmieniła się jeszcze kilkukrotnie.


Ostatecznie w lipcu otwarto koperty z dwiema ofertami. Pierwsza - niższa - opiewająca na 159 mln zł wpłynęła od spółki City Bike Global. Drugą - już znacząco przekraczającą zakładany budżet - złożyło konsorcjum BikeU i Freebike, oczekując od Obszaru 365 mln zł. Gminy na realizację inwestycji przewidziały 107 mln zł.

Na wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy z nowym operator Obszar miał 90 dni. Termin ten minął pod koniec października.

- Projekt jest nowatorski i bardzo skomplikowany, a przepisy prawa zamówień publicznych bardzo precyzyjne, dlatego sprawdzamy oferty bardzo skrupulatnie i zgodnie z procedurami określonymi przez ustawę. Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Obecnie oferty są sprawdzane pod względem formalnym i merytorycznym, w tym co do zaoferowanej ceny, zgodnie z wytycznymi wynikającymi z prawa zamówień publicznych. Wszystkie wymienione procedury są czasochłonne, ale przewidujemy, że postępowanie zostanie rozstrzygnięte do końca tego roku.
Termin związania umową został wydłużony o kolejne 60 dni. Termin związania umową został wydłużony o kolejne 60 dni.

Różnicę pokryją wpływy z abonamentów i reklam



Poza samym podpisaniem umowy inną - nie mniej istotną - kwestią pozostaje znaczna różnica między zakładanym budżetem a najniższą ofertą. Wynosi ona aż 52 mln zł.

W jaki sposób gminy mają zamiar pokryć tę kwotę?

- W ramach czynności związanych z otwarciem ofert wskazaliśmy, że na sfinansowanie zamówienia w części podstawowej zamawiający zabezpieczył kwotę 107 487 162,00 zł brutto, przy czym podana kwota nie zawierała przychodów z abonamentów czy sprzedaży powierzchni reklamowej, które - inaczej niż w poprzedniej umowie - będą teraz trafiać na konto OMGGS. Do tego należy doliczyć kwotę, jaką OMGGS otrzyma z tytułu zwrotu podatku VAT - tłumaczy Mongird.
Mevo 2.0 ma się składać z ponad 4 tys. rowerów. Trzy tysiące z nich będzie elektryczne. Mevo 2.0 ma się składać z ponad 4 tys. rowerów. Trzy tysiące z nich będzie elektryczne.

Ponad 4 tys. rowerów, miesięczny abonament 29 zł



Nowa umowa ma zostać podpisana na 7,5 roku. Nowe Mevo będzie składało się z minimum 4099 rowerów, w tym 3099 będą to rowery ze wspomaganiem elektrycznym i 1000 rowerów tradycyjnych.

Ponadto Mevo 2.0 to także 717 stacji rowerowych i abonament miesięczny w wysokości 29,99 zł.

Zasięg ma objąć 16 gmin: dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo. W każdej z gmin będą punkty ładowania baterii oraz możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią.

Miejsca

Opinie (177) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Tak prosta sprawa jak rower miejski...i tyle lat nie do rozwiązania...może włodarze pojadą do Wrocława,Poznania i zobaczą jak tam to działa?No a jeśli budżet jest za mały na ofertę....zwiększa się budżet,proste.Przecież wszystko z miesiąca na miesiąc drożeje...ehhh.

    • 60 8

    • Ja to taki mądry jestem że skoro nie ma kasy to po dofinansowanie do Mevo zwróciłbym się do Rządu.

      A poza tym to trąba trąbi wieś się pali a ja idę dalej.

      • 4 3

  • (9)

    Ciekawe kiedy ktoś w końcu odpowie, za wał jakim był MEVO w wersji pierwotnej.
    Tym to dopiero powinna się zająć prokuratura... podobnie zresztą jak sprawą uschnięcia palmy.

    • 102 7

    • (1)

      Ta palma to żywy obraz nieporadności włodarzy,ręce opadają.Ale ważne że jest serdecznie i sympatycznie.

      • 24 4

      • Serdeczność i sympatyczność rekompensatą za nieudolność! Wiwat pani prezydent!

        • 17 2

    • AmberGold umarzają a Ty liczysz na jakieś Mevo ? hehehehe w Gdańsku ????

      • 21 4

    • To co się tu produkujesz ? (5)

      Jeżeli tak uważasz, to po prostu zgłoś.
      Mocny w gębie ?

      • 3 15

      • Komu ma zgłosić? (4)

        Temu który za to odpowiada? I sam siebie pociągnie do odpowiedzialności? Pomyśl choć troszeczkę

        • 16 2

        • Ziobro za to odpowiada? (3)

          • 2 3

          • Ziobro odpowiada za Mevo? (2)

            • 3 2

            • (1)

              Tak Ziobro razem z Morawieckim i Kaczyńskim

              • 1 2

              • Sam odpowiadasz

                • 0 1

  • znowu!!? (2)

    Kończ waść, wstydu oszczędź! Ile jeszcze publicznej kasy wpompujecie w ten żenujący projekt?

    • 82 5

    • Nie chodzi o pompowanie projektu, a wypompowanie publicznej kasy bez ponoszenia odpowiedzialności.

      • 12 4

    • Aleksander F.

      wygoogluj co oznacza ten cytat he he

      • 2 0

  • Ciekawe (3)

    Ciekawe do czego sie jeszcze będą za rok nadawały te rowerki mevo...

    Chyba tylko do jeżdżenia wkoło po monciaku w trzech warszawiaków na białej fazie

    • 45 3

    • (2)

      Te rowerki o stylistyce jeżdżącego sedesu nigdy nie powinny być wyprodukowane. Jakieś twierdzenia, że to niby ładne jest lub technicznie adekwatne choćby do czasów, to gruuuuby żart lub kwalifikacja do leczenia. Te rowerki są zwyczajnie - ohydne! I już z tego powodu nie powinny nigdy powstać.

      • 8 6

      • Tak jak i ty.

        • 2 2

      • No tak, walić wymogi konstrukcyjne, ważne że nie wyglądają jak "sportowe" markeciaki :D

        • 1 1

  • Prędzej będą wodoloty

    albo ten bilet wspólny jednorazowy po trójmieście niż to mevo nadjedzie

    • 43 3

  • Za te pieniądze kupić każdej trójmiejskiej rodzinie rower.Bo widzę że znowu będzie jak wcześniej. Czy tak prostej sprawy nie można raz a dobrze załatwić?

    • 36 8

  • Miś Naszych Czasów (4)

    drogie, słomiane inwestycje to podstawa działań władz "Metropolii"

    • 69 4

    • Miś naszych czasów (1)

      to stępka promu w Stoczni Szczecińskiej...

      • 10 4

      • każda władza ma swojego Misia

        • 10 1

    • A oni chcą ustawy metropolitalnej (1)

      I będzie więcej takich MEVO ! Nie mogę się doczekać ! A tak przy okazji - kto, personalnie jest ojcem tego sukcesu ? Znaczy się MEVO. Kto to wymyślił ?

      • 6 2

      • Personalnie? Ktokolwiek kto w KIO rozwalił oryginalny przetarg.

        • 2 2

  • 2 lata ciezkich prac (2)

    Proponuję urlop i podwyzke bo sie nalezy.

    • 62 4

    • (1)

      konferencję na Seszelach

      • 10 1

      • a powinno być na Sołowkach

        • 4 1

  • 10 lat (15)

    10 lat temu Warszawa uruchomiła swoje rowery miejskie. Brawo Gdańsk - tu się nic nie da!

    • 159 21

    • A tyle razy kniazini jeździła do Trzaska...nie można było przy okazji zobaczyć jak tam działa rower miejski?Ehhhh,ważniejsze wywiady dla tvn.

      • 46 15

    • (7)

      dokladnie, zamiast uzyc tej samej firmy co waw i prawie cala europa to zabawa w jakies polskie firemki z kapitalem 5 tys zl. ludzie, dajcie nam to co sie nalezy za co placimy, nadmorski kurort a nawet roweru nie mozna wypozyczyc na minuty

      • 22 15

      • To była ta sama firma co w WAW, konkretniej jej spółka-córka. (3)

        • 22 5

        • a i tak rowery z ChRL
          czy to Next, czy polska "mała firma", bo nawet Romet to dziś ChRL

          • 6 7

        • Ale projekt zupełnie inny.

          • 3 0

        • Czyli nie ta sama firma -

          tylko spółka-córka.
          Od początku było wiadomo, że to wałek więc NextBike nie chciał ryzykować..
          Jestem ciekaw kto tym razem dostanie nagrodę za przewlekły wybór wdrożenia drugiej fali miejskich rowerów?

          • 1 1

      • (1)

        Uzyliśmy tej samej firmy - Nextbike. Fajnie, że najwięcej wypowiadają się Ci co nie mają zielonego pojęcia o problemie.

        • 14 2

        • Chinski dostawca dał du... i nie dostarczył

          sprzętu na czas. Może te cwane Chinczyki już wtedy wiedziały o COVID i wygasiły produkcję?

          • 2 2

      • Nadmorski kurort?

        • 4 1

    • (3)

      Da się,w Brzeźnie na bocznej uliczce gość wynajmuje w sezonie kilkanaście rowerów i to róznych,widziałam nawet trójkołowe dla niepełnosprawnych ruchowo.

      • 11 1

      • w Barcelonie
        1/3 rowerów to system Bici , dla rezydentów
        1/3 to z wypożyczalni, gł. hotelowych, dla turystów
        1/3 to prywatne

        i to działa, tj. jak na Europę, tylko Velib w Paryżu działa lepiej, ale i paryska dotacja jest znakomicie większa

        ale to tyci pikuś przy ogromnych systemach chińskich, nb. działających nie tylko Chinach
        ale i w Singapurze, w Hamburgu, paru miastach w US.

        • 11 1

      • To jak porównywanie taksówki do wynajętego samochodu.

        Zupełnie nie ten target.

        • 2 1

      • hmm, no chyba nie..

        Też widziałem. Minimum to wynajem za 20zł/2h. lub 50zł/dobę. Wypożyczasz i zwracasz w tym samym punkcie. Czy to jest ta alternatywa, której chcemy w Trójmieście?

        • 3 0

    • a 30 lat temu uruchomiono na zachodzi skup puszek i butelek w automatach. U nas sie nie oplaca

      • 14 1

    • Nie porównuj miasta stołecznego do naszego

      grajdołu. Stolica z metrem i budżetem kilkanaście razy większym. Nawet słojownię mamy gorszą. Nawet za PRLu w Warszawie w latach 80 było radiotaxi i przez telefon mozna było zamówić taksówkę pod dom.

      • 4 2

  • oddajcie to w prywatne ręce (2)

    jesteście słabi

    • 59 2

    • Publiczne ręce należą do całkowicie prywatnych ludzi. Przecież zasiadając w radach nadzorczych karmimy prywatne żołądki.

      • 5 8

    • Ale jak? Prywatyzujemy zyski, nacjonalizujemy straty i biznes się kręci.

      Po co to psuć? :)

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane