• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miała być rowerostrada na Chełm, będą tylko znaki. Urzędnicy zmieniają projekt BO

Krzysztof Koprowski
8 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Planowany przebieg trasy rowerowej na Chełm z przygotowanym wjazdem na al. Armii Krajowej. Planowany przebieg trasy rowerowej na Chełm z przygotowanym wjazdem na al. Armii Krajowej.

Rowerzyści dzięki Budżetowi Obywatelskiemu mieli zyskać rowerostradę z prawdziwego zdarzenia na Chełm i Górny Taras wzdłuż al. Armii KrajowejMapka. Wprowadzone zostanie jednak tylko nowe oznakowanie na pobliskiej ul. RogaczewskiegoMapka. Ewentualne przedłużenie trasy będzie połączone z remontem nawierzchni "wuzetki" i zwężeniem do dwóch pasów w stronę Chełmu. Śródków na ten cel jednak nie ma.




Którędy powinna być poprowadzona trasa rowerowa na Chełm?

Projekt "Trasa rowerowa Śródmieście - Chełm wzdłuż al. Armii Krajowej - cz. 1" podczas głosowania w Budżecie Obywatelskim w 2019 r. całkowicie zdeklasował konkurencyjne projekty w dzielnicy Śródmieście.

Zdobył aż 2414 głosów, podczas gdy projekt na drugim miejscu miał prawie połowę mniej głosów, co przełożyło się na rezerwację całej dzielnicowej puli środków w wysokości ok. 737 tys. zł.

Po dwóch latach okazuje się, że projekt doczeka się realizacji, ale w całkowicie innej formie niż planowali to jego autorzy - Rowerowa Metropolia.

Czytaj też artykuł z czerwca 2020 r.:

Którędy poprowadzić trasę rowerową na Chełm?



  • Rozwiązania proponowane przez Rowerową Metropolię na potrzeby zgłaszanych projektów do Budżetu Obywatelskiego.
  • Rozwiązania proponowane przez Rowerową Metropolię na potrzeby zgłaszanych projektów do Budżetu Obywatelskiego.
  • Rozwiązania proponowane przez Rowerową Metropolię na potrzeby zgłaszanych projektów do Budżetu Obywatelskiego.

Zamiast wydzieloną drogą, po jezdni ul. Rogaczewskiego



Zgodnie z opisem projektu zgłoszonym do BO zakładano budowę wydzielonej drogi rowerowej wzdłuż północnej jezdni (tj. w stronę Chełmu) al. Armii Krajowej z niezbędnymi korektami jezdni oraz realizacji nadwieszanej konstrukcji na długości ok. 350 m.

Środki finansowe z BO wystarczyć miały na przygotowanie pełnej dokumentacji na odcinku od ul. 3 MajaMapka aż do al. SikorskiegoMapka oraz rozpoczęcie prac od strony ul. 3 Maja.

Nieoczekiwanie urzędnicy postanowili zmienić założenia projektu i skierować ruch rowerzystów na nieodległą ul. Rogaczewskiego, zaś dokumentację ograniczyć tylko do ok. 250-metrowego dolnego odcinka całej trasy.

Zamiast wydzielonej drogi rowerowej przewiduje się jedynie wprowadzenie oznakowania w formie tzw. sierżantów rowerowych, czyli piktogramów na jezdni informujących kierowców o wzmożonym ruchu jednośladów. Rozwiązanie tego typu spotkać można np. na środkowym odcinku ul. MyśliwskiejMapka.

Ponadto na krótkim odcinku ul. Rogaczewskiego zostanie poszerzona do sześciu metrów, co będzie wiązało się z korektą ułożenia przyległego chodnika.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



Tzw. sierżant rowerowy - takie oznakowanie pojawi się na ul. Rogaczewskiego. Jest to jedynie informacja dla kierowców o ruchu rowerzystów bez fizycznego wydzielenia infrastruktury. Tzw. sierżant rowerowy - takie oznakowanie pojawi się na ul. Rogaczewskiego. Jest to jedynie informacja dla kierowców o ruchu rowerzystów bez fizycznego wydzielenia infrastruktury.

Droga rowerowa pomiędzy dwoma odcinkami Rogaczewskiego



W pobliżu kościoła pw. Chrystusa KrólaMapka wykonany zostanie nowy fragment chodnika i tuż obok krótki drogi rowerowej, który pozwoli przejechać do ul. PohulankaMapka. Będzie tutaj też zlokalizowany bezpośredni wyjazd na jezdnię al. Armii Krajowej, ale na razie bez żadnej kontynuacji.

W efekcie zamiast drogi na Chełm rowerzyści zyskają jedynie wygodny przejazd między rozdzielonymi fragmentami ul. Rogaczewskiego, gdzie już teraz układ chodników z pochylniami nie stanowi żadnej bariery architektonicznej.

- Takie rozwiązanie jest efektem rozmów Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska i projektanta z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni oraz Oficerem Rowerowym. Podczas rozmów brano pod uwagę uwarunkowania terenowe, warunki formalno-prawne i konieczność zapewnienia jak najbardziej optymalnego i bezpiecznego rozwiązania dla przebiegu trasy. Na zakres zadania wpływ miały także szacowane koszty realizacji oraz ograniczenia wynikające z kwoty zabezpieczonej w BO na ten cel - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
  • Rozwidlenie chodników w pobliżu kościoła pw. Chrystusa Króla, gdzie powstanie krótki fragment wydzielonej drogi rowerowej z wjazdem na al. Armii Krajowej.
  • Rozwidlenie chodników w pobliżu kościoła pw. Chrystusa Króla (po prawej), gdzie powstanie krótki fragment wydzielonej drogi rowerowej z wjazdem na al. Armii Krajowej.
  • Ul. Rogaczewskiego w pobliżu al. Armii Krajowej - widok w stronę ul. 3 Maja.

Docelowo droga rowerowa kosztem pasa al. Armii Krajowej



Urzędnicy zakładają, że od rejonu kościoła rowerzyści będą wjeżdżać na prawy pas ruchu al. Armii Krajowej do al. Sikorskiego, który zostanie przebudowany na drogę rowerową. Kierowcy nie będą jednak stratni, bo korki na tym bezkolizyjnym odcinku są rzadkością, zaś w zamian otrzymają nową nawierzchnię jezdni.

- Takie założenie programowe obejmuje również wykonanie remontu pozostałej części pasa drogowego na odcinku od 3 Maja do zjazdu na Chełm. Dla realizacji tego zamierzenia wymagane jest wcześniejsze sporządzenie koncepcji przebudowy całego odcinka drogowego, następnie wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i uzgodnień. Koszt opracowania przekracza jednak założony budżet dla realizacji zadania w ramach BO 2020 - dodaje Niezgoda.
Na ul. Rogaczewskiego przewidziano jedynie wymalowanie oznakowania na jezdni, które częściowo znajdzie się pod parkującymi tutaj autami. Na ul. Rogaczewskiego przewidziano jedynie wymalowanie oznakowania na jezdni, które częściowo znajdzie się pod parkującymi tutaj autami.

Rowerowa Metropolia: działania niezgodne z projektem BO



Działaniami urzędników oburzony jest Roger Jackowski, który z ramienia Rowerowej Metropolii był wnioskodawcą tego zadania w Budżecie Obywatelskim.

- Nigdy nie wyraziliśmy zgody na zmianę projektu w takim zakresie i nie zgadzamy się na przystąpienie do budowy jakiegokolwiek fragmentu trasy przed wykonaniem całości dokumentacji dla odcinka od Śródmieścia aż na Chełm - mówi Jackowski. - Podczas ostatnich rozmów z urzędnikami w grudniu 2020 r. wybrano na podstawie analizy rozwiązanie polegające na prowadzeniu trasy rowerowej po skrajnym pasie jezdni al. Armii Krajowej, a nie ul. Rogaczewskiego.
Opis projektu zgłoszonego do Budżetu Obywatelskiego. Opis projektu zgłoszonego do Budżetu Obywatelskiego.

Druga próba budowy drogi rowerowej na Chełm



Dodajmy, że jest to już drugie podejście Rowerowej Metropolii do realizacji połączenia rowerowego na Chełm i Górny Taras. W 2017 r. podobne zadanie zostało zgłoszone w ramach większego projektu ogólnomiejskiego, jednak wówczas w wyniku błędu informatycznego doszło do błędnego zliczenia kilku tysięcy głosów.

Według wyliczeń Rowerowej Metropolii ich projekt zdobył wówczas ok. 7214 głosów, a nie jak podano po zamknięciu głosowania 3325 i powinien zwyciężyć całe głosowanie (ostatecznie po tzw. dogłosowaniu wygrał projekt związany z defibrylatorami z wynikiem 6350 głosów, zaś projekt rowerowy zdobył 3975).

Inwestycja na etapie przetargu na wykonawcę robót



Realizacja trasy rowerowej na Chełm według koncepcji urzędników jest na etapie poszukiwania wykonawcy. Jeżeli uda się go wyłonić w postępowaniu przetargowym, wszystkie prace powinny być zakończone w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy.

O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia trzyletniego okresu gwarancji robót (40 proc.).

Istniejąca droga rowerowa wzdłuż al. Sikorskiego na Chełmie. Istniejąca droga rowerowa wzdłuż al. Sikorskiego na Chełmie.

Niezbędna trasa rowerowa na Górny Taras


Dlaczego droga rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej jest tak ważna z punktu widzenia rowerzystów? Obecnie, by dostać się w okolice al. Sikorskiego wydzieloną infrastrukturą rowerową trzeba nadkładać znacznie drogi i wybierać ul. ŁostowickąMapka lub CienistąMapka.

Obie drogi odznaczają się jednak znacznie większą stromizną niż "wuzetka", a ul. Cienista z tego powodu jest nazywana żartobliwie "Ciernistą" - na jej podjeździe posłuszeństwa odmawiają nawet silniki hulajnóg.

Poprowadzenie trasy rowerowej przez al. Armii Krajowej oznacza znacznie mniejszy wysiłek przy wjeździe na Górny Taras, skrócenie trasy do Śródmieścia oraz włączenie do istniejącej infrastruktury rowerowej w tej części Gdańska - m.in. drogi rowerowej wzdłuż al. Sikorskiego lub pasów rowerowych na ul. DraganaMapka i dalej ul. WitosaMapka, a stamtąd al. HavlaMapka i powstającym szlakiem wzdłuż Nowej Warszawskiej.

Miejsca

Opinie (488) ponad 20 zablokowanych

  • Cała ta konstrukcja BO ma charakter naiwny.

    Ludziska mają do dyspozycji czapkę drobnych, za to marzenia na miarę Krezusa. Ale piszą wnioski o budowę kosmodromów i rakiet międzygalaktycznych. A potem wielki zawód, pretensje i rzucanie łajnem. Więcej realizmu, Panie i Panowie!

    • 20 10

  • Znów oszukali rowerzystów POpaprancy (3)

    Ewentualnie zwęża do 2 pasów. Na tym polega całe ich rządzenie. Niech zlikwidują drogi, można ziemi sprzedać, a do pracy na piechotę będzie eko.

    • 29 6

    • Ogarnij się oszołomie (1)

      Powinni zwęzić do jednego pasa, a dwa przeznaczyć dla rowerów ?

      • 4 3

      • odpowiadam:

        tak

        • 2 3

    • Tak jak Thusk

      • 0 0

  • Urzędnik nie widzi różnicy w dojechaniu rowerem na Chełm, a dojechaniu do kościoła i zakończeniu jazdy na barierce. Super

    • 16 1

  • Nigdy nie wyrażaliśmy zgody aby królik rodzer miał cokolwiek do powiedzenia w tym miescie (1)

    • 15 7

    • Rodżer to jedno

      Jego koleżka Kamil jeszcze podlejszy wobec ludzi, do tego proepidemik i antyprzemysłowiec

      • 1 1

  • Zwężanie (64)

    Zabieramy pasy na szerokich drogach pod parkingi, dla pieszych a teraz pod rowerzystów. Za chwilę zamkną wszystkie drogi. Nic nie budują. Tylko zabierają. Dokąd to prowadzi???

    • 422 178

    • (22)

      Do zmniejszenia liczby samochodow w miescie. Oby jak najpredzej.

      • 95 102

      • Tak, tak. (6)

        Lektyki zamiast autobusów a straz pożarna na rowery! Jeszcze tylko sanitariusze z noszami zamiast ambulansow, wywoz śmieci taczkami i będzie miasto twoich marzeń!

        • 111 47

        • Ogarnij się, upały już passe.

          • 30 52

        • No tak (1)

          Bo od razu trzeba skrajnościami rzucać ? Wszystkie powyższe to akurat powinny mieć pełną przepustowość, ale leniuchy w osobówkach już nie. Miasto powinno zainwestować w bus pasy i rozwinąć sieć tramwajową na południu.

          • 13 8

          • 3 poziomowe kolizyjne skrzyżowanie w centrum

            niedokończony wiadukt na Armii Krajowej i posadzone drzewka... mnożenie skrzyżowań bo nowe osiedle... zwężenie do 1 pasa Armii Krajowej gdzie wiadukt praktycznie jest pusty.... żadnych planów i pomysłów nowych głównych tras żeby omijać centrum... co jeszcze można robić "nie tak"?

            • 8 0

        • (2)

          A głupków do Tworek

          • 1 2

          • (1)

            W Gdańsku jest Srebrzysko.

            • 2 0

            • sreberko srebereczko srebrunio

              a jak nie chcą przyjąć wariata (np.
              bo nawalony alkoholem) to ostatnia nadzieja to

              Kocborowo

              nie tak daleko, a dobrzy są, nie boją się szlańców

              • 2 0

      • Ogarnij się misiaczku (6)

        Centrum miasta znowu zakorkowane, a po wybudowaniu tunelu korki zniknęły.
        Przypadek?
        Może zacznijmy od budowy dróg alternatywnych, a później wdrażajmy w życie pomysły różnych frustratów.

        • 72 28

        • (2)

          A te alternatywne drogi to będą w kosmosie? Jedyną alternatywą jest rower i autobus - dla mieszkańców miast. Tranzyt ma alternatywę, nawet jeśli nie, to nie on korkuje ulice miast.

          • 28 45

          • tak tak... dzisiaj mówisz rowerem - jutro "rowerem już nie wolno... ekologia... tylko boso..." :)

            • 6 4

          • Alternatywne drogi powinny łączyć osiedla, w wielu kierunkach. Ale nasze brm pozwala na likwidację rezerw pod te drogi lub budowanie w mniejszym zakresie niż pierwotnie zakładano (nowa Warszawska bez drogi, przedłużenie Piotrkowskiej, przedłużenie Wadowickiej, nowa Unruga, normalna Jabłoniowa, Świętokrzyska to kuriozum, Myśliwska, Wołkowyska w dół, Olchowa , paranoja Niepołomickiej i równoległej Wielkopolskiej i wiele innych w innych dzielnicach,)

            • 3 0

        • (2)

          Misiaczku, 0.8 samochoda na czlowieka, jak u nas, jest w aglomeracjach trzeciego swiata. W cywilizacji, do ktorej rzekomo dazymy, znacznie, znacznie mniej.

          • 32 20

          • Ok a ja bym chciał zobaczyć wyniki jak wyglądają procentowo, w tych zachodnich aglomeracjach, powody dla których ludzie nie posiadają samochodu. Ile jest z wyboru a ilu to po prostu ludzie których nie stać, są nielegalnie etc etc.
            Z tego co pamiętam tam są takie dzielnice gdzie jest ludzi jak mrówek, samochodów mało i bieda aż piszczy.
            Przestańmy myśleć fasadowo.

            • 10 9

          • Nie wiem skąd te 0.8 samochoda na człowieka. Wynika z tego iż dzieci mają auto?

            • 4 0

      • (5)

        Niech lepiej zatroszczą się o wykluczonych komunikacyjnie bo przez rozbieranie linii kolejowych i budowie ścieżek rowerowych przybywa aut w miastach.

        • 20 12

        • pracowity troll pisze dyrdymały o rywalizacji między projektami rowerowymi i kolejowymi (3)

          Linia kolejowa Pszczółki - Skarszewy nie została zlikwidowana z inicjatywy środowisk aktywistów rowerowych. Jej ciągłość została zlikwidowana w wyniku budowy autostrady, a nie drogi dla rowerów.

          • 16 6

          • (2)

            Obecna PKM została przerwana w kilku miejscach a mimo to udało się ją odbudować.

            • 7 1

            • Linia Pszczółki Skarszewy, którą przecina autostrada, aby zostać odtworzona (1)

              musiałaby być budowana całkowicie od nowa. Jej stary nasyp "wjeżdża" w autostradę A1, a wiadukt nad dawną drogą krajową nr 1 został całkowicie rozebrany - i to na pewno nie z inicjatywy rowerzystów.

              • 0 0

              • Ta linia była w takim stanie że i tak należałoby wybudować ją od podstaw. Niestety są tacy którzy wolą ścieżkę rowerową a mieszkańcy niech sami sobie dadzą radę. Dwa wiadukty do odbudowy? To nic w porównaniu z PKM gdzie bodajże 5 wiaduktów odbudowano.

                • 1 0

        • Prawda

          • 1 0

      • juz widze jak ten krzyczący "jak najpredzej" bedzie wiozł cięzarną zonę na poród na ramie rowerowej (1)

        gdy oszołomy rowerowe w magistracie ograniczą wszedzie pasy ruchu dla samochodów. Ty facet jestes zwyczajnie głupi czy tylko takiego udajesz?

        • 9 12

        • przecież ten osioł nie może mieć żony... ma partnera :)))))))))))))

          • 4 1

    • Lada chwila i tak nie wjedziesz do miasta autem więc po co Ci nowe ulice

      • 23 30

    • Na całym świecie tak się już robi (12)

      nawet w samochodowym USA zwęża się ulice w miastach na potrzeby pasów rowerowych. Wyjrzyj głowę zza tego zaścianka i przejrzyj na oczy.

      • 55 54

      • zweza sie... (1)

        I za chwile bedziemy miec Chiny sprzed 40 lat.
        Bo tam juz na rowerach sie nie jezdzi...

        • 5 7

        • Tia, napisz jeszcze, że we Francji ostatnio wszyscy przesiedli się z samochodów na motocykle

          po przekształceniu ulicy Rivoli na drogę dla rowerów.

          • 0 0

      • (8)

        Ale zobacz jak w USA wygląda infrastruktura drogowa.
        W 99% przypadków jest dużo gęstsza niż u nas.
        A przy okazji, w USA, liczba śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych zwiększyła się o połowę.

        • 5 2

        • (6)

          W LA masz 8 pasów w jedną stronę... i dalej korki. Mają nawet specjalne pasy, którymi można jeździć jeśli w samochodzie jest więcej niż 1 osoba. To pokazuje skale patologii....

          • 7 6

          • (1)

            Czyli jednak zwężanie pasów na potrzeby ścieżek i inne wymysły nic nie dają.

            • 5 4

            • chyba masz problem z kojarzeniem zależności przyczynowo - skutkowych

              • 1 6

          • (2)

            A teraz napisz kto i jak jeździ tam rowerem, tak dla informacji, okaże się że tylko roznosiciele gazet.

            • 4 2

            • zależy w jakim mieście

              w stolicy stanu Oregon, Portland, przejazdy rowerowe stanowią ponad 6% ogółu podróży realizowanych w tym mieście. W Nowym Jorku ruch rowerów dynamicznie wzrasta od wielu lat.

              • 0 1

            • samochody w korkach i spaliny

              jak jechac rowerem po czarnym dworze , jak tam korek od rana do wieczora, i spaliny , w tych nowych blokach będzie ich dużo, bo jeszce bardziej będa stać i więcej smrodzić

              • 0 0

          • W Toronto i okolicach tak samo

            • 0 0

        • w USA infrastruktura drogowa w miastach jest mocno przewymiarowana

          budżet tego kraju nie ma środków na utrzymanie istniejącej infrastruktury drogowej, stąd wiadomości o katastrofach wielu wiaduktów i mostów.

          • 0 1

      • Żeby zwężać

        Trzeba mieć co. Jak są 3-4 pasy w jedna stronę ( nic niesamowitego w wielu miastach na zachodzie) i mamy względnie mały ruch to można zwężać- bo najlepsze są dwupasmówki + lewo i prawoskręty
        Ale u nas 95% to jednopasmowkiuwielbiam oświeconych co by wszystko zlikwidowali w ciemno bo na zachodzie..

        • 1 0

    • Cywilizacji.

      • 6 1

    • Dlaczego każdy remont ulicy wiąże się ze zwężeniem jej!? (8)

      Stwierdzenie "Kierowcy nie będą jednak stratni, bo w zamian otrzymają nową nawierzchnię jezdni" brzmi jak nieśmieszny żart.

      • 60 22

      • Dlatego, (6)

        że każdy d**il (jakieś 80% populacji kierowców) zap...dala w mieście 80 km/h trzymając (chyba dla niepoznaki?) komórę przy kierownicy. A potem dzwony niczym u Hemingwaya.

        • 21 27

        • Armii Krajowej (4)

          na tej ulicy dopuszczalna predkosc to 80 km/k

          • 15 5

          • (1)

            Co się Dziwisz to ciemniak rowerzysta on nie zna się na przepisach każde czerwone na pasach jego

            • 13 20

            • Wiedziałem że będzie wylew hejstu na rowerzystów, takie oczywiste.

              • 15 10

          • podoba mi sie ten wysoki kraweznik

            juz widze oczami wyobraźni jak rozpedzony oszołom w rajtuzach o niego zaczepia i robi kilka pieknych koziołkow w powietrzu zanim wpadnie pod rozpedzone do 80km/h auto. Łeb pedalisty to znajdą dopiero na Dragana

            • 4 5

          • No tak, autostrada do Śródmieścia. W tym problem

            • 1 2

        • Jakies 80% kierowcow jezdzi ok 70km/h. Widac, ze nie jezdzisz samochodem

          • 2 3

      • piszesz ewidentną nieprawdę

        wiele remontów ulic wiąże się z dobudowaniem pasa do skrętu w lewo lub w prawo. To nieznacznie wpływa na wzrost przepustowości zakorkowanych skrzyżowań, ale korki przesuwają się coraz bliżej i tak zakorkowanego śródmieścia.

        • 8 9

    • Do likwidacji śródmiejskich autostrad.

      A o co chodzi?

      • 20 9

    • to prowadzi do poprawy systemu transportu pasażerskiego w mieście (1)

      a także do poprawy jakości życia mieszkańców metropolii Gdańsk - Gdynia - Sopot. Wynikają z tego także rozmaite inne korzyści: np. oszczędność wydatków na służbę zdrowia w wyniku poprawy stanu zdrowia ludności

      • 14 7

      • Przeczytałeś w jakiejś broszurce czy w memie? Jak na poprawę jakości życia i zdrowia wpływa zwiększanie korków i to, że samochody zamiast przejechać to stoją i smrodzą przez godzinę? Kiedy wy pseudo specjaliści od pustych haseł nauczycie się, że nie wystarczy zwęzić drogi i porobić ścieżki rowerowe? Że z tym musi iść, a raczej powinna iść przed tym budowa sprawnej komunikacji miejskiej? Każdy kto pisze takie bzdury powinien codziennie przez rok jeździć rowerem do pracy, szkoły, znajomych, ale nie na sąsiednie osiedle tylko przez pół gdańska. W deszczu i śniegu. Wtedy powinien mieć prawo się wypowiadać, bo zwężenie dróg nie jest sezonowe tylko na czas ładnej pogody.

        • 8 10

    • Już nie mogę się doczekać, aż wasze paczki z obcisłymi gaciami z Chin będę mógł załadować na rikszę i wozić Wam po rejonie! Aktywiści rowerowi, wywólcie mnie od tego busa bo mnie opętało i nie wyzbyć się przyjemności siedzenia w nim po 12 godzin...

      • 9 18

    • Spokojne dla pieszych też się znajdzie miejsce.

      • 2 1

    • rusz d*pę bo zawału dostaniesz w aucie i po co ci to

      • 10 6

    • mózg ci mówi coś innego niż robi się obecnie na zachodzie

      na kogo głosujesz?

      • 1 2

    • postawić słupki wszędzie na chodnikach

      jak walka z autami to na poważnie, nie będą nam eciepecie zatrzymywać swoje złomy na chodnikach nielegalnie

      • 6 0

    • Do przyszłości

      • 3 1

    • do lepszego świata

      • 2 0

    • majster

      Wszystkie rezerwy powstałe za komuny się zabiera, wydziela, przedziela, czy dziś nic nie potrafią zaprojektować funkcjonalnie i profesjonalnie, dziadostwo i pewno dużą kasę dostają za te urojone projekty.

      • 2 1

    • (2)

      Czy niektórym się to podoba czy nie, ale nie każdy będzie jeździć samochodem. Gdybyśmy wszyscy chcieli żyć na poziomie hamerykańców to niestety ale na świecie nie starczy zasobów. Dlatego samochody są też coraz droższe, aby było stać nielicznych. Do tego trzeba wprowadzić zakaz importu starych aut.
      A więc tak - drogi będą zwężane i będzie się jeździło wolniej. Miasto musi to kompensować z kolei łatwym dostępem od usług/lokali oraz odpowiednim transporcie. Już teraz buduje się duże osiedla w taki sposób aby nie trzeba było ich opuszczać aby iść do kawiarni/restauracji czy na proste zakupy.

      • 3 2

      • Osiedla się teraz buduje tak, że bez auta ani rusz (1)

        W nowych osiedlach zamkniętych musisz iść godzinę do spożywczaka, którego widzisz z okna, ale żeby do niego dojść musisz okrążyć całe osiedle, bo wszędzie dookoła jest płot i zakaz przejścia. Więc zamiast spędzania 2h na spacer po bułki, lepiej szybko objechać to samochodem. Nawet nie wspominam o braku komunikacji miejskiej na nowych osiedlach, więc bez auta ani rusz.

        • 5 1

        • To nie wiem gdzie mieszkasz, ale na paru osiedlach w Gdyni nie trzeba ruszać zadka z osiedla bo jest wszsystko - cukiernie, pizzerie, masaże, żabki, lidl 10min piechotą.

          • 1 1

    • Prowadzi to....

      do korków.

      • 0 2

    • Do jezdzenia zbiorkomem i pozbycia sie auta do ktorego najwyrazniej przyrosl ci zadek.

      • 3 2

    • brak kasy

      miasto trwoni kasę na dotację do niewiadomo czego, ale zatrzymane sa projektu kilku kluczowych dróg , w mieście i nie wiadomo kiedy wrócą- owód brak kasy, a Dulca twierdzi , że sobie radzi, ale nie radzi sobie , budyń owszem , ale nie ona

      • 0 0

  • Ścieżki rowerowe w Gdańsku (5)

    Stanęły w rozwoju parę lat temu. Wstyd, te co istnieją są zaniedbane. Marynarki Polskiej pełno ubytków a przez centrum Gdańska w kierunku Sobieszewa trzeba manewrować między pieszymi na wąskim chodniku. Nowy kawałek ścieżki (pasa ruchu dla rowerów) nagle się kończy i pełno dziur a ten odcinek jest pełen śmieci, że kolarzówką można się przewrócić.
    Naprawdę smutne jest, że ludzie widząc to wykorzystują fundusze BO, żeby zrobić to co należy do miasta!

    • 38 5

    • Gdańsk jako miasto rowerowe to mit, który żyje sobie na zasadzie inercji.

      Początki były obiecujące, ale krótko to trwało.

      • 7 2

    • Zamiast patrzeć jak ludzie zjeżdżają z Chełmu wymyśla się cudaki.

      Większość zjeżdża ślimakiem. I tam powinien być na nie użytej skarpie zjazd do dawnej skarbówki. Łukiem po zboczu starego szańca piaskowego który jest teraz nieużytkiem.

      • 2 2

    • Popieram

      • 1 0

    • Polać mu.

      • 0 1

    • No tak, ci wstrętni piesi Wam przeszkadzają, bo trzeba omijać. Szkoda, że tak nie przepuszczacie chętnie na przejściach, tylko zapie...Ale na bank Olka Wam i pieszych usunie z chodników, bo do tego to zmierza.

      • 0 5

  • Lepiej władować 157 mln zł w rower metropolitarny Mevo 2.0 (1)

    Jak budować normalna Infrastrukture rowerowa dla mieszkańców.
    Ale budując drogi nie generuje się etatów i kasy dla operatorów. I w tym tkwi problem.
    Problem dla Mieszkańców, nie dla Władzy. Ta ma problem jedynie wtedy kiedy przegrywa wybory.

    • 35 3

    • Metropolitarne labolatorium.

      • 1 1

  • Budżet Obywatelski w Gdańsku.

    Ani budżet - bo Miasto nie daje kasy
    Ani obywatelski - bo urzędnik na końcu i tak wie lepiej jak Mieszkańcy

    Tragifarsa po Gdańsku.

    • 28 1

  • Dobrze że na mural styknęło (3)

    • 31 2

    • Na takie rzeczy pieniądze zawsze się znajdą. (1)

      • 1 1

      • I na kolę

        • 0 1

    • I rydwan

      • 1 1

  • Dobra droga rowerowa to najtańsza autostrada świata.

    No ale żeby takie budować, wadza miejska musiałaby naprawdę postawić na rower jako środek transportu. Nie tylko picować na wybory.

    • 14 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane