- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (247 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (42 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (258 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (844 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (81 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Gdy mieszkanie to usługa. Spór na Przymorzu
Wkrótce ma rozpocząć się budowa dwóch budynków przy ul. Droszyńskiego, w których znajdzie się 400 niewielkich lokali. Sąsiedzi tej inwestycji obawiają się większej liczby mieszkańców i aut w okolicy, bo miejsc parkingowych przybędzie niewiele. Inwestycja jest zgodna z miejscowym planem, który co prawda na budowę tradycyjnych mieszkań nie pozwala, ale na obiekty zamieszkania zbiorowego już tak.
Po sąsiedzku wybudowała ona już biurowiec Format, a w przyszłości zagospodaruje też teren dawnej fabryki słodyczy Bałtyk.
Deweloper ma pozwolenie na budowę przy ul. Droszyńskiego dwóch nowych budynków już od maja 2022 roku.
Usługi to dziś już nie tylko biura i hotele
Obowiązujący od 2011 roku miejscowy plan pozwala na wzniesienie w tym miejscu budynków usługowych do wysokości 24 metrów. Przy czym, o czym nie wszyscy wiedzą, słowo "usługi" oznacza w dokumentach planistycznych nie tylko biura czy hotele, ale także tzw. obiekty zamieszkania zbiorowego.
W ostatnich latach, na terenach usługowych, deweloperzy coraz częściej stawiają właśnie budynki z niewielkimi lokalami mieszkalnymi. W zależności od przeznaczenia określane są one zwykle jako akademiki lub aparthotele.
I tak jest również w tym przypadku.
- Pozwolenie przewiduje budowę hotelu akademickiego z 234 lokalami oraz hotelu apartamentowego ze 166 lokalami, z których prawie wszystkie będą dwupokojowe - informują przedstawiciele dewelopera. - Ponadto projekt zakłada także zlokalizowanie dwóch lokali usługowych na parterze.
Dużo lokali mieszkalnych, niewiele miejsc parkingowych
Czym w praktyce różni się budynek mieszkalny od budynku zamieszkania zbiorowego? Poza tym, że charakter pobytu w takim miejscu jest czasowy, to prawo wymaga też innej - mniejszej - liczby miejsc parkingowych.
W obu nowych budynkach przy ul. Droszyńskiego powstanie łącznie 89 takich miejsc w garażu podziemnym.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Przymorze: mieszkania do kupienia do 700 tys. zł
I tego właśnie najbardziej obawiają się okoliczni mieszkańcy.
- Największym problemem dla mieszkańców jest funkcja nowych budynków. Gdy kilka lat temu kupowali swoje lokale mowa była, że powstaną tam biura - mówi Marcin Mickun, przewodniczący zarządu Rady Dzielnicy Przymorze Małe. - Zabudowa mieszkaniowa jest na tych działkach niedozwolona, ale budując mikrokawalerki obchodzi się zapisy miejscowego planu. A takie obiekty nie muszą mieć dużej liczby miejsc parkingowych, jak jest w przypadku normalnych budynków mieszkalnych.
Warto jednak przypomnieć, że na bazie tego samego miejscowego planu, w latach 2015-2021 powstało osiedle Idea składające się z 11 budynków. To właśnie mieszkańcy tego osiedla zaalarmowali przewodniczącego zarządu rady dzielnicy o planowanej inwestycji przy ul. Droszyńskiego.
Marcin Mickun zorganizował we wtorek spotkanie wszystkich zainteresowanych tą sprawą. Pojawiło się ok. 100 osób.
O spotkaniu informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy! Pod wpisem rozgorzała dyskusja, która liczy już ponad 140 komentarzy.
Protest przeciwko mikroapartamentowcom (155 opinii)
Mieszkańcy chcą rozmawiać, deweloper mówi, że nie było chęci do dialogu
Jakie są efekty wtorkowego spotkania?
- Mieszkańcy zbierają podpisy pod petycją do inwestora, w której proszą o spotkanie i konsultacje społeczne - dodaje przewodniczący. - Wcześniej nikt ze strony inwestora nie kontaktował się w tej sprawie z radą dzielnicy czy poszczególnymi radnymi.
W rozmowie z nami przedstawiciele dewelopera przekonują, że podejmowali oni próby wyjścia naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, ale nie było widać chęci wejścia w rzeczywisty dialog.
Jak słyszymy od inwestora, oba budynki będą budowane jednocześnie. Realizacja formalnie już się rozpoczęła, natomiast szczegółowy harmonogram budowy zależeć będzie od ustaleń z inwestorem docelowym, czyli firmą, która po zakończeniu budowy stanie się właścicielem obu budynków przy ul. Droszyńskiego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-14 17:18
400 lokali i tylko 89 miejsc? (24)
Serio?
- 261 22
-
2024-02-16 19:42
Ilość osób ma metr kwadratowy prawie jak w Auschwitz
- 0 0
-
2024-02-15 12:04
Nie każdy musi mieć samochód. Na wsi jest koniecznością, w centrum miast nie. (1)
- 5 11
-
2024-02-16 11:15
Dlatego to nie masz. Wieśniaku
- 0 2
-
2024-02-15 09:15
Według miejscowego planu może być 0 miejsc (1)
Także i tak nie jest najgorzej.
- 8 0
-
2024-02-15 16:53
Miasto
Szkoda, że miasto dopuszcza do takich patologii
- 2 2
-
2024-02-15 09:13
Wystarczy
Tylko nielicznych bedzie na nie stac
- 3 3
-
2024-02-14 18:27
Z choinki sie urwałeś? Bierz kredyt i nie marudź, takie rady od bronka i reszty bandy czworga
- 22 31
-
2024-02-14 17:54
Gdańska szkoła urbanistyki (2)
Jak to w Gdańsku - stolicy polskiej patologii przestrzennej, i to często budowanej w zgodzie z MPZP. W tym przypadku pojechali grubo, nawet jak na to miasto.
- 59 9
-
2024-02-14 21:37
Bredzisz.... Twój ukryty przekaz jakby za rządów PiS (1)
Będzie lepiej w Gdańsku, to wiedz, że takie luki w prawie dla potrzeb patodewekoperki uchwalił nie kto inny jak rząd PiS. A teraz kiedy deweloper to wykorzystuje, miasto nie ma jak tego zablokować to marudzisz, że wszystko przez Ole... Spójrz wstecz i przejrzyj jakie ustawy weszły, z lex Szyszko na czele, które umożliwiło wycinanie lasów jak leci...
- 21 18
-
2024-02-15 16:56
To samo
Widzę, że nie ważne, która strona rządzi - efekty podobne, brak odpowiedzialności i uzasadnianie własnej niekompetencji tym, że poprzednicy byli gorsi. A potem role się odwracają i to samo
- 0 0
-
2024-02-14 17:49
przy podpisywaniu umowy deklarujesz, że bedziesz jeździć tylko falą i mevo
- 50 1
-
2024-02-14 17:31
(12)
Lokali 450 a miejsc parkingowych 90!!!! I to wszystko na powietrzni tylko 6500 m2!!! Przecież to chów klatkowy i Patodeweloperka! Sprawa dla Prokuratora!
- 77 13
-
2024-02-15 11:12
Skąd te dane? (1)
Lokali ma być wg artykułu 400, miejsc parkingowych 89 a skąd ci się wzięło powierzchnia 6500m2?
- 1 1
-
2024-02-15 16:59
Pisma
Z pism od administratora albo rady. Też jest w poprzednim wpisie/relacji z protestu
- 0 0
-
2024-02-14 22:58
A to będą łapać i zamykać w tych klatkach? Takie przymusowe zamieszkiwanie?
- 9 11
-
2024-02-14 17:57
(8)
To mieszkaj gdzies na wypizdowiu za straszynem w domku metrow ile dhcesz i juz nigdy swiata nie zobaczysz. Tylko potem jak tutaj przyjedziesz to nie marudz, ze parkingi drogie i malo.
Lepsze takie mieszkanie w centrum niz wielka stodola na wsi.- 28 62
-
2024-02-14 19:11
Parkingu drogie i malo..
Właśnie przez takie budowy jak ta
- 24 4
-
2024-02-14 18:39
Wiesz co jest fajne za Straszynem? (1)
To ze ciebie i reszty tytanow intelektu tu nie ma.
- 38 6
-
2024-02-14 19:21
Straszyn straszy pustkowiem
Dlatego uciekają stamtąd autami. Zablokować ich...
- 9 8
-
2024-02-14 18:38
Po co stodoła (3)
Zależy od ilości osób może wystarczyć 80m2 czy 150m2.
I nie jest to jakiś szał
Lepsze to warunki niż 35-50m2- 15 5
-
2024-02-14 19:12
(2)
to wszystko zależy od priorytetów, obecnie bidaki mieszkają w miastach a klasa średnia ucieka poza.
- 7 19
-
2024-02-15 09:06
Przecież kawalerka w mieście kosztuje tyle o domek w stanie surowym
- 1 0
-
2024-02-14 21:11
Chyba jest odwrotnie! Tylko bogacza stać na mieszkanie w centrum! Reszta biedaków musi się, posiłkować mieszkaniem poza obwodnicą,z dojazdami 2 godzinnymi w każdą stronę! Ot cała prawda!
- 29 2
-
2024-02-14 18:29
Tak, dalej budujcie klitki na wynajem. W tym miejscu zabudowa usługowa miała powstać nie bez przyczyny. W mieście potrzebne są też sklepy i lokale, nie sama mieszkaniówka... + sorry, ale jakie to spełnia wymogi ppoż?
- 27 6
-
2024-02-14 17:13
Nie będzie kredytu 0%. (12)
Podaż mieszkań na wynajem wzrosła o 23% i przekracza popyt. Pojawia się coraz więcej ofert sprzedaży mieszkań na rynku wtórnym. A czynsze rosną. Moim zdaniem od jesieni zacznie się korekta.
- 46 59
-
2024-02-15 07:16
śmichy chichy a wojna za rogiem; warto przypomnieć, że ubezpieczenie nie obejmuje zniszczenia w wyniku działań wojennych
pozdrawiam januszy czających się na kolejną kawalerkę
- 6 3
-
2024-02-14 21:02
Poki (2)
Będą do nas wciąż przybywać sloiki i ukraincy mieszkania nadal będą trzymac swoją cenę.
- 10 5
-
2024-02-15 07:43
A beda bo ... (1)
Chcemy byc duzym rozwijajacym sie miastem s nie wioska rybacka. Wiec ludzie beda tu walic drzwiami i oknami za praca i lepszym zyciem i nic w tym dziwnego.
- 3 6
-
2024-02-15 08:32
A gdzie ta lepsza praca?
- 7 0
-
2024-02-14 20:09
Czekaj tatka latka haha
- 9 1
-
2024-02-14 19:02
XD XD wez juz...
- 7 1
-
2024-02-14 19:01
a ten swoje :)
- 7 1
-
2024-02-14 17:57
(2)
Co za bzdura. Kazdy kto ma jedno, to stara sie powielic kapital.
- 6 4
-
2024-02-14 18:19
Fakty są takie, że deweloperzy wstrzymują nowe inwestycje do czasu konkretów z kredytem 0 (1)
Efekt będzie taki jak w 2022r. podaż spadnie a jak wygłodniały popyt się dorwie w 2025 roku to odrobi wszystko z nawiązką
- 8 3
-
2024-02-14 20:09
Było 45,będzie 10 lat mniej!
Było,ze single do 45 lat biorą kredyt na 2%, a po zmianach będzie dla nich granica tylko 35 lat.
- 6 0
-
2024-02-14 17:36
Jesieni?
Ktorej?
- 9 2
-
2024-02-14 17:29
Tak,tak już pisałeś o krachu, który nie nastąpił! Mieszkania drożeją, bo jest na nie popyt! I każdy kto tylko ma zdolność kredytową, kupuje swoje M.
- 18 3
-
2024-02-14 16:39
(35)
Co za hyprokryzja, mieszkańcy nowego betobowego osiedle Idea nie zyczą sobie kolejnego osiedla dwóch blokow. A plotwist taki że starsi, mieszkańcy domków też nie chcieli osiedla idea.
Czylioj blok jak zbudowali to spoko ale kolejny już nie? To jest centrum miasta, jak chcesz przestrzeń to do lasu- 171 150
-
2024-02-15 09:04
Ciekawe! (1)
Mam domek i nic nie wiem na ten temat, a nawet podziwiamy to osiedle bo jest zrównoważone.
- 10 2
-
2024-02-15 10:47
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka
- 1 3
-
2024-02-15 06:45
Dobra. Ale jak ciebie zobaczę w tym lesie to wyp...olę z niego na zbity pysk. Spadaj na swoją betonową pustynie.
- 6 4
-
2024-02-14 21:53
Oliwa to nie centrum (2)
- 5 14
-
2024-02-15 05:35
(1)
Przecież to nie jest oliwa, tylko Przymorze małe
- 16 1
-
2024-02-15 08:14
Tak?
Dla słoików, i urzędników, to Przymorze Małe
- 4 2
-
2024-02-14 18:19
Czytanie ze zrozumieniem (3)
Przeczytaj artykuł (po poziomie twojej wypowiedzi polecam tak ze 100 razy), ale tym razem ze zrozumieniem. Mieszkańcom osiedla Idea nie przeszkadza sama inwestycja tylko jej charakter. Na biurowce jak najbardziej jest zgoda. 450 apartamentów na powierzchni 6500 m2 a 550 apartamentow na 35000 m2. Widzisz różnicę? Czy może napisać ci które liczby dotyczą którego osiedla...? Teraz sobie wyobraź co się w takim przypadku będzie działo. Jeśli ciężko u Ciebie z wyobraźnią daj znać, pomogę i napiszę.
- 67 17
-
2024-02-14 23:00
Lecisz ad personam (1)
A chłop ma trochę racji. Tam w domkach jest obłożenie typu np dwie starsze osoby na 200 metrów kwadratowych. A wspomniane osiedle Idea to młode rodzinki 2+2 na 60 metrach. Jak policzysz sobie np stosunek aut do powierzchni działek to naprawdę mieszkańcy obecnego osiedla są hipokrytami
- 14 15
-
2024-02-15 09:13
kiedys wymyslili kwaterunek idac tym tokiem myslenia
- nie chcialabym powtorki i tobie nie zycze,
- 2 0
-
2024-02-14 18:38
Zlodziej krzyczy lap zlodzieja, sam nie zrozumiales a burczysz
Przeczytaj te 100 razy ktore proponowales a moze jednak jest cien szansy ze zrozumiesz
- 18 16
-
2024-02-14 18:03
Tylko to nie są normalne mieszania. To klitki na pobyt krótkoterminowy
- 37 8
-
2024-02-14 17:00
(2)
Ale to ciekawy eksperyment społeczny- wojna słoików z nowymi słoikami. Chcoiaz według mnie to i tak najgorsze są nowe weki. Tym bardziej turystka lanserka masowa na jeden weekend. Właśnie pod te bydło teraz wszystko budują.
- 62 10
-
2024-02-14 18:50
(1)
Ale ty nie będziesz tam zameldowany tylko ktoś komu to odpowiada
- 6 14
-
2024-02-15 08:43
Tam nikt nie będzie zameldowany, bo to budynki usługowe a nie mieszkaniowe ;-)
- 12 1
-
2024-02-14 16:43
(20)
tylko że to nie są mieszakania tylko akademiki lub aparthotele
- 42 5
-
2024-02-14 16:45
(19)
A gdzie mają studenci mieszkac, pezeprwszam?
- 18 34
-
2024-02-15 07:11
W żadnym student depot na Przymorzu odsetek
Studentów nie przekracza 30% reszta to inżynierzy i lekarze
- 3 2
-
2024-02-14 21:14
(3)
Studentom niech budują bursy przy uniwersytetach, a nie w środku miasta!
- 19 9
-
2024-02-15 09:18
wystarczy, ze je wyremontuja, w Sopocie sa akademiki UG przy samym uniwerku
i kto tam mieszka? - Ukraincy, a kolejka do miejsca w akademikach co roku dluzsza, dostaje 1 na 10, i to w pip daleko
- 5 0
-
2024-02-14 21:59
(1)
we Wrzeszczu są akademiki od wielu lat i nikomu nie przeszkadzają - ul Wyspiańskiego
- 8 2
-
2024-02-15 09:06
Akademiki
zarządzane przez uczelnie, gdzie mieszkają studenci.
- 7 1
-
2024-02-14 20:48
Na Osiedlu Idea najwidoczniej
- 1 3
-
2024-02-14 20:11
Uczelni przybyło?
a gdzie do tej pory zamieszkiwali?
- 19 10
-
2024-02-14 17:05
Ale rozumiesz że tu nie chodzi o mieszkania (11)
Jako takie ale miejsca parkingowe które dla mieszkań są wymagane a dla usług nie?
- 33 5
-
2024-02-14 17:48
Ale to jest zrozumiale (2)
Wśród studentów nie każdy ma samochód, a rodzina jednak ma.
Wśród gości aparthotelu także nie każdy ma samochód.
Z tego wynika różnica w obowiązkowej liczbie miejsc parkingowych.- 28 20
-
2024-02-14 21:15
(1)
W dzisiejszych czasach każdy, ma auto a w rodzinach nawet i trzy!
- 11 9
-
2024-02-15 15:13
przebijam, 4ry. Ale tylko ci niedniejsi
co mieszkaja w Baninach, straszynach i czuja sie bogaczami, bo wydaja 1/3 swojej pensji an samochody i ich utrzymanie :)
- 3 0
-
2024-02-14 17:08
(7)
To mieszkańcy osiedla idea mogli sobie wykupić miejsca na swoim osiedlu tak jak na każdym innym osiedlu xd
- 19 11
-
2024-02-14 17:16
Wykupić? Na Przymorzu małym? (6)
To jest osiedle że starymi blokami. Tak się nie da nic wykupić. To nie chodzi tylko o nowe bloki bo tam są wypione miejsca ale o to że będą poarkowac gdzie się da.
p.s.
To jest w ogóle fantastyczne że zwykli ludzie bronią za friko prawa chciwych korporacji do robienia ich bez mydła.
Lobotomię wam zrobili?- 41 10
-
2024-02-14 20:36
Dwie refleksje
Mało miejsc parkingowych to taka mniej lub bardziej delikatna forma nacisku na nieposiadanie samochodu. Bycie eko i tak dalej, Wydawać by się też mogło, że takie wspaniałe miasto bez samochodów to zieleń, przestrzeń, cisza. Ale widzę, że uzyskany w ten sposób teren pójdzie tylko na dogęszczanie zabudowy i wykręcanie jeszcze wększej gęstości
Mało miejsc parkingowych to taka mniej lub bardziej delikatna forma nacisku na nieposiadanie samochodu. Bycie eko i tak dalej, Wydawać by się też mogło, że takie wspaniałe miasto bez samochodów to zieleń, przestrzeń, cisza. Ale widzę, że uzyskany w ten sposób teren pójdzie tylko na dogęszczanie zabudowy i wykręcanie jeszcze wększej gęstości zaludnienia.
I co może zrobić Gdańszczanin (choćby i przyjezdny, to też Gdańszczanin)? Zainstalować aplikację Fali, uśmiechnąć się, ewentualnie posegregować grzecznie śmieci. A, i jeszcze zagłosować na ławeczkę w budżecie obywatelskim. Ale od prawdziwych interesów, które robią dorośli. to niech się trzyma z daleka- 29 1
-
2024-02-14 18:56
chyba tobie kargulu (4)
przeciwko deweloperom jest głównie grupa ludzi którzy z inwestycją nie mają nic wspólnego, a myślą że cała dzielnica należy do nich. Chcesz mieć gdzie parkować to kup mieszkanie z miejscem postojowym, a te które dostałeś po babci sprzedaj. Nie chcesz stać w korkach w mieście, to nie jeździj samochodem. To jest miasto i ma się rozwijać, bo jest to w naszym interesie.
- 14 28
-
2024-02-15 09:09
Widać, że troll z UMG
po treści wypowiedzi :)
- 1 1
-
2024-02-14 19:10
"Miasto ma się rozwijac w naszym interesie" (2)
Buhahahaha co za beszczelny kit. Po prostu max.
Przecież tutaj konkretnie nie chodzi o nasz interes ale interes developera i inwestora.
Chcecie budować mieszkania to budujcie mieszkania tam gdzie możecie a nie że walicie scieme że to usługi i jeszcze wmawacie że to w naszym interesie. Bezczelne chciwe kreatury bez kszty uczciwości.- 39 5
-
2024-02-16 18:51
zdejmij klapy z oczu
- 0 0
-
2024-02-14 21:48
Chciwe? To mało powiedziane.
Od początku pandemii groźnego wirusa marże deweloperów z każdego mieszkania wzrosły z około 20% do około 40%. I nic nie zapowiada aby ponownie spadły, już pewnie takie pozostaną. Biada kupującym na rynku pierwotnym.
Zarabiają pieniążki oj zarabiają. A potem te pieniążki wydają, że tak powiem aby nie narazićChciwe? To mało powiedziane.
Od początku pandemii groźnego wirusa marże deweloperów z każdego mieszkania wzrosły z około 20% do około 40%. I nic nie zapowiada aby ponownie spadły, już pewnie takie pozostaną. Biada kupującym na rynku pierwotnym.
Zarabiają pieniążki oj zarabiają. A potem te pieniążki wydają, że tak powiem aby nie narazić się na pozew, na życie w dobrej komitywie z władzami miejskimi, którzy później tą przyjaźń odwzajemniają i koło się toczy. Tylko z roku na rok więcej pieniążków zostaje w kieszeni dewelopera.
Wszyscy chyba pamiętają ile akcji pewnego dewelopera na literę R. posiadał świętej pamięci Ekscelencja Jego Budyniowość. I o dziwo wspomnienie o tym niezaprzeczalnym fakcie zazwyczaj prowadzi do cenzury ze strony tego jakże wolnościowego portalu. Ciekawi mnie tylko dlaczego. Czy jest to kłamstwo? Oj nie jest. Czy jest to ten mityczny "hejt"? Ja tylko cytuję np ten właśnie biało niebieski portal, sami o tym informowali. Czy jest to nienawiść? Ja tylko podaję ogólnodostępne fakty.- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.