• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy o wznowieniu Mevo. W czwartek pierwsze warsztaty

Maciej Korolczuk
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo. Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo.

W czwartek w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy Długim Targu 39/40 odbędą się warsztaty z mieszkańcami dotyczące wznowienia działalności roweru metropolitalnego Mevo. Choć liczba miejsc jest ograniczona do 50, to wciąż można dopisać się do listy uczestników. Jeśli liczba chętnych będzie wyższa, odbędzie się kolejne spotkanie. Wstęp wolny.



Czy zamierzasz wziąć udział w konsultacjach społecznych ws. Mevo 2.0?

Konsultacje społeczne to obok trwającego dialogu technicznego pierwszy krok do przygotowania przetargu na wyłonienie nowego operatora Mevo 2.0. Pierwsze spotkanie z mieszkańcami i użytkownikami poprzedniego systemu (ze względu na problemy operatora spółki NB Tricity zawieszonego pod koniec października) odbędzie się w czwartek w siedzibie Obszaru przy Długim Targu 39/40.

- Zanim przygotujemy założenia i warunki do przetargu na wznowienie systemu roweru metropolitalnego Mevo, chcemy porozmawiać z mieszkańcami i użytkownikami o tym, jak ma wyglądać system w przyszłości. Zależy nam na opiniach dotyczących przede wszystkim: modelu systemu, rodzajów rowerów, sposobów wypożyczania, funkcjonalności aplikacji - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk, Gdynia, Sopot.
Liczba miejsc w warsztatach jest ograniczona do 50, ale organizatorzy zachęcają wszystkich zainteresowanych do zapisów. Jeśli zgłoszeń będzie więcej niż przewidzianych miejsc, wówczas zostanie zorganizowane kolejne spotkanie.

Można też zgłaszać swoje sugestie dotyczące wznowienia Mevo na adres: mevo@metropoliagdansk.pl

Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin. Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin.

Warsztaty w formule "world cafe"



Czwartkowe spotkanie ma potrwać ok. dwóch godzin. Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy, w których zastanowią się nad kształtem Mevo 2.0.

- Konsultacje będą się odbywały w ramach warsztatów przeprowadzanych według metody "world cafe". Polega ona na tym, że uczestnicy analizują dany temat, pracując jednocześnie w małych grupach. Każde zagadnienie jest analizowane przy osobnym stoliku, uczestnicy po omówieniu jednego zagadnienia przesiadają się do innego stolika, by przeanalizować wszystkie aspekty danego tematu - wyjaśnia Alicja Mongird.
Na jakie pytania będą musieli odpowiedzieć uczestnicy warsztatów?:

  • KOSZTY (Ile jesteś w stanie zapłacić za wypożyczenie roweru? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Różnicowanie taryfy - rower elektryczny i normalny, czy powinna być różnica opłat elektryk/zwykły? Czy jesteś w stanie, czy możesz płacić więcej za elektryka? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Jaka powinna być różnica między jednym a drugim? Opłaty przy rowerach rozładowanych?)
  • ABONAMENT (Ile czasu powinno być w ramach abonamentu? Czy byłbyś skłonny podpiąć kartę płatniczą?)
  • CEL PODRÓŻY (Jak jeździsz rowerem - do pracy czy rekreacyjnie? Czy elektryk pozwala na dojazdy dalej? Czy przed Mevo używałeś swojego roweru? Czy po Mevo przestałeś używać swojego? Czy tylko Mevo, czy przesiadkowo (węzły komunikacyjne)? Jeżeli się przesiadasz, to na co, czy PKM, SKM, czy autobus, tramwaj? Czy udało się kogoś wyciągnąć z samochodu? Z jakiego środka transportu się przesiadłeś?)
  • SPOSÓB PORUSZANIA PO MIEŚCIE (Czy korzystasz z hulajnóg po zawieszeniu Mevo? Czy przesiadłeś się na hulajnogi? Który rower byś wybrał - zwykły czy elektryczny? Czy byłbyś zainteresowany zwykłym Mevo? Jak wygląda twoja podróż do pracy/szkoły, czy jeździsz sam? Jakie korzyści ze zwykłego, a jakie z elektrycznego?)
  • OCENA MEVO (Pomijając dostępność, czy poruszanie się Mevo było wygodne? Jak można udoskonalić? Co można poprawić? W jaki sposób zaangażować użytkowników w system ładowania baterii? Czy byłbyś skłonny korzystać z rozproszonych punktów ładowania? Co w aplikacji było dobre, intuicyjne, a co można by poprawić? Rezerwacje - plusy i minusy)

Rower metropolitalny Mevo funkcjonował w 14 gminach obszaru od 26 marca do 28 października 2019 roku. W tym czasie ponad 167 tys. zarejestrowanych użytkowników wypożyczyło 1224 rowery ponad 2 mln razy.

Początek spotkania przy Długim Targu 39/40 o godz. 17. II piętro, sala 209.
Rejestracja: https://forms.gle/grLZFUQ3n2h55tef7

Miejsca

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Mevo hmmm niech ta mewa opisci 3miasto

    Jak w tytule niech to zniknie to dobre do turystów sezon krótki krótko mówiąc po co nam to :(
    Powymyslali te wynalazki bo sily w nogach nie mieli Kazmitz Pawlak 1974 r.

    • 0 0

  • Samochod Mevo

    Kolo z mevo niech zabiera swojego busa z parkingu, ktorym parkuje na chlopskiej 40 to jest parking dla osobowek a nie dla 7 m busow

    • 0 0

  • odebrać nagrody cwaniakom.

    • 0 0

  • Przestancie p...lic!

    Kto się liczy z naszą opinią? Arogancja urzednicza nie pozwala na żadne jaja! Słuszną politykę prowadzi nasza władza!

    • 0 0

  • Komu? Komu? Bo ide do domu

    Nie,nie! Najlepszy biznes, dobrze zbankrutowac! Sami swoi, więc karty rozdane

    • 0 0

  • Myślę (1)

    Że to miasta Sopot Gdynia Gdańsk,powinny wystartować z rowerami miejskimi za darmo zwykłe klasyczne rowery nie elektryki w niektórych państwach ten system się sprawdził,nie można na wszystkim zarabiać,to jest moim zdaniem najlepszy sposób, zobaczcie jak dużo rowerów już nas otacza ludzie przypinają je i w ten sposób rano do pracy powrót w to samo miejsce i jest ok,w Szwecji widziałem przy dworcu parking rowerowy i tak to działa.

    • 0 1

    • Pamiętaj o polskiej mentalności

      Jeżeli coś jest za darmo, nikt tego nie szanuję cyt. Piłsudski "Naród wspaniały, tylko ludzie ku...". Przy niewielkiej opłacie, zmienia się mentalność.

      • 0 0

  • Nie chcemy tego badziewia

    • 1 0

  • Nie czytałem artykułu

    Bo co tu konsultować : normalne rowery bez elektryki!!! i tyle. Rozwiązałem problem mevo.

    • 0 0

  • znowu nie ma winnych.

    Miasto powinno zrobić licytację i rowery sprzedać, póki jeszcze mają wartość. Za chwilę trzeba będzie płacić za złomowanie. Utylizacja akumulatorów będzie bardzo droga, znowu zaśmiecą środowisko, urząd jeden ... . Dobrze że rydwan na baterię nie był, "tylko 150tysi na śmietnik, zamiast Wigilię bezdomnym zorganizować. No ale to nie pieniądze kandydatkini, tylko mieszkańców były

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    2 mln wypozyczeń, 167 tys użytkowników, ok 180 dni działania co daje oszałamiajacą liczbę ok 12 wypozyczeń na uzytkownika (23)

    średnio 1 na dwa tygodnie.
    Biorąc pod uwage obszar oddziaływania ponad 1 mln mieszkańców MEVO nie był to jakiś istotnie wpływający na komunikację czynnik. Oczywiście ciekawe ile z tych wypożyczeń to były faktyczne przejazdy a ile zarejestrowane problemy techniczne ale nawet przyjmujac optymistycznie że to były faktyczne wypozyczenia to szału nie ma.
    Na dzień dzisiejszy projekt jest niemalże w pkt zero
    - stojaki zwane szumnie stacjami, można potraktować jako jakiś tam dodatkowy element miejskiej infrastruktury technicznej
    - flota nie istnieje, nie sądzę żeby jakikolwiek operator chciał przejąć te złomy, a ewentualny koszt adaptacji i serwisowania zapewne przyspieszy złomowanie tej floty
    - szumnie nazywany system wypożyczeń z aplikacją mobilną najprawdopodobniej można spakować zipem i zarchiwizować na jakimś nośniku, bo ewentualny nowy operator też raczej tego nie bedzie uzywać
    - koncepcja roweru oparta o zmasowaną alokację rowerów okazała się utopią co oznacza, że system funkcjonowania trzeba wymyślec-napisać od nowa
    - dziwne, ze dopieor teraz urzędnicy pytaja o tak istotne rzeczy jak preferencje przemieszczania się mieszkańcow, chec używania rowerów miejskich, gotowośc ponoszenia opłat w okreslonej wysokości - przecież podobno MEVO było poprzedzone mnóstwem analiz na które poszło mnóstwo pracy, zasobów i pieniędzy. Czy to oznacza, że urzednicy jak zwykle robili podatników w bambuko?

    • 160 23

    • głupoty wypisujesz, a nie wyszło bo źle skalkulowali i byo za tanio żeby się mogło utrzymać (1)

      • 2 1

      • TO z filmu. Mis Bareij a nie zadne głupoty

        • 1 0

    • (2)

      Słuchaj ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na 100 200 tys by byle łajza z kontroli wzięła nas za tyłek. Wiec wbij sobie w ten kierownicy łeb "pieniądze należy zdobywać legalnie a nie lewymi kombinacjami" Ten twój siurek z Mevo może sobie jeździć Mevo z twoja zona. A my zapamiętaj sobie to, wynajmiemy rydwan na 10 godzin za pełna stawkę godzinowa, od instytucji........ zapłacimy, zapłacimy Powiedz mi po co jet to Mevo? Własnie po co?O tuz to. Nikt nie wie po coWiec nie musisz się obawiać ze ktoś zapyta. Wiesz co robi to Mevo? Ono odpowiada żywotnym potrzeba całego społeczeństwa. To jest Mevo na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym Mevo? My otwieramy oczy niedowiarka patrzcie to nasze, przez nas wykonane. I to nie jest nasze ostatnie słowo. I nikt nie ma prawa się przyczepić Bo to jest Mevo społeczny w oparciu o 6 instytucji Który upadnie do jesieni Na świeżym powietrzu I co się wtedy zrobi? .....................Protokół zniszczenia.!!!!!!!!! Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjac

      • 9 0

      • prezes ryszard ochódzki hahahahahahahah to bareja wiecznie żywy

        • 2 0

      • Dobre :D

        • 3 0

    • Ze swoich wyliczeń odejmij turystów (jedno lub kilkakrotne wypożycznia)

      a wyjdą zupełnie inne dane.

      • 1 0

    • Inny punkt widzenia (1)

      Licząc trochę inaczej wychodzi 8 wypożyczeń każdego roweru dziennie, a to całkiem ładny wynik.

      • 4 1

      • I pewnie po tych 8 wypożyczeniach bateria była na 0 i rower sobie stał zablokowany

        • 4 0

    • Tak, bo rowerów zwyczajnie brakowało. (1)

      Sam bym jeździł ze 3x więcej przynajmniej, gdyby nie pustki na stacjach.

      • 25 1

      • Dojeżdzałbym codziennie do pracy, w 2 strony. Ale na rower załapywałem się może 1-2 razy na 10 w tygodniu

        • 11 0

    • Prawda, pólprawda i g... prawda

      Z tych 160 tys. większość albo nie pojechała wcale albo kilka razy. Zniechecili sie i olali to cale mevo. Zostało kilkaset osób które korzystalo aktywnie. Nabili licznik do 2 mln ponieważ rowery sie psuły i mieli po kilka wypożyczen każdego dnia.

      • 7 1

    • dlaczego wyrozniona??????????????????//////

      to pieniądze znowu nie prezydentów wyrzucone w błoto zmarnowane gdyby musieli z własnej kieszeni zrezygnowali by rower może i ma kazdy

      • 2 0

    • Dostępność, dostępność i jeszcze raz dostępność. Głównym problemem mevo było to że złapanie sprawnego roweru graniczyło z cudem. Może rzeczywiście trzeba odpuścić część elektryków, może poprostu wprowadzić dużo większą flotę, ale kluczowe jest to żeby ten rower rzeczywiście był w zasięgu krótkiego spaceru kiedy jest potrzebny. Inaczej będzie to tylko bezużyteczna ciekawostka.

      • 5 0

    • CBA

      powinno tu wkroczyć!

      • 2 0

    • liczba użytkowników przez ilość wypożyczeń (5)

      nic nie mówi. Ja sie rejestrowałem a nie skorzystałem ani razu.
      Czemu? Bo był deficyt brak rowerów w okolicznych stacjach.

      Takie Analizy statystyczne gdy system nie działał na wet na p[ół gwizdka są o kant tyłka.
      Jedynym istotnym wskaznikiem był by średni czas użycia roweru.

      • 21 1

      • (3)

        Co ci da czas? Nic. Rowery traciły wspomaganie i były podmieniane przez uzytkowników.

        • 3 0

        • jezeli chcemy badać ze tak powiem poptyt na rowery (2)

          to bez sensu było by włączenia do analizy czasu gdy jest niedostępny dla użytkownika.
          Interesuje nas tylko w stopień wykorzystania rowerów był gdy były dostępne.

          I to daje nam obraz sukcesu albo porażki. A pod wzgledem p[opytu można powiedzieć iż był to sukces.
          Ludzie chcą korzystać z rowerów miejskich. Pytanie teraz czy chcą też za to płacić.

          • 4 1

          • z tymi swoimi zaawansowanymi metofdami to chyba brałes udział w projekcie MEVO 1.0 (1)

            bo takie własnie niedorzeczne bełkoty były charakterystyczne dla tej propagandy sukcesu jakie towarzyszyły temu neizparzeczalnemu sukcesowi

            • 4 0

            • zero argumentów

              Nawet nie usiłujesz udawać ze masz coś merytorycznego do powiedzenia.
              Przegrałeś :D

              • 5 3

      • Ponadto przez pewien czas nie było można doładować konta i korzystać z rowerów.

        • 3 0

    • Bo ludzi już od początku zniechęcono do tych rowerów.

      gdyby to działało jak trzeba tych wypożyczeń z pewnością byłoby więcej.
      W warszawie przez cały sezon tak dla porównania wypożyczeń było 6mln przy 5.7tys rowerach.

      • 5 1

    • Co do robienia w bambuko - masz rację. Z pozostałymi sprawami pewnie też. Ale samiście wybrali takie władze miasta!!

      • 22 4

    • tak, to oznacza że urzędnicy robili podatników w bambuko a organizowanie

      warsztatów to kolejne marnowanie naszych pieniędzy.

      • 35 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane