• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mocno oryginalne reklamy wyborcze. Kandydaci daleko za Monty Pythonem

Michał Sielski
18 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wszyscy posłowie z Pomorza

Śledziem po twarzy - czyli sposób na zainteresowanie po gdyńsku.


Jedni chcą być niczym karetka reanimacyjna, inni po chrześcijańsku nadstawiają drugi policzek, by otrzymać cios... śledziem. Kandydaci na posłów i senatorów prześcigają się w - ich zdaniem - zabawnych hasłach i reklamówkach przedwyborczych. Poziom humoru oceńcie sami.



Nawiązywanie do seksualności to nie tylko polska specjalność. W Niemczech plakat Very Lengsfeld i Angeli Merkel z hasłem "Oferujemy więcej" tak się spodobał, że większość została szybko ukradziona... Nawiązywanie do seksualności to nie tylko polska specjalność. W Niemczech plakat Very Lengsfeld i Angeli Merkel z hasłem "Oferujemy więcej" tak się spodobał, że większość została szybko ukradziona...
Największą odwagą wykazał się gdyński poseł PO Tadeusz Aziewicz, który zaufał Młodym Demokratom, przygotowującym krótki film, dostępny w Internecie. - To młode pokolenie, wychowane na skeczach w stylu Monty Pythona. Film miał zachęcić do odwiedzenia mojej strony internetowej - mówi poseł.

Scenariusz z pewnością nie jest oscarowy. Troje młodych ludzi wpatruje się z nadzieją w gdyńskie niebo. Nagle na nieboskłonie pojawia się lecąca ryba - śledź - którą dostają... w twarz. I na koniec hasło: "Śledź nas".

- Skutek został osiągnięty. Ilość wejść na moją stronę radykalnie wzrosła. A tam można zobaczyć dużo poważniejszy film o sprywatyzowanym gdyńskim Radmorze, który osiąga coraz większe sukcesy - podkreśla Tadeusz Aziewicz.

Czy politycy mają poczucie humoru?

Walka o głosy toczy się nawet pomiędzy posłami z tych samych list. Zwłaszcza gdy sami układający kolejność liczą na to, że wyborcy się pomylą. Na gdańskiej liście PO dziewiąte miejsce ma poseł, były wojewoda pomorski Piotr Paweł Ołowski, a tuż za nim jest poseł, były wiceprezydent Sopotu Paweł Orłowski. Ten drugi na plakatach odróżnia się więc od swojego partyjnego kolegi, poprzez czerwoną - a według niektórych "platformersko pomarańczową" - literę "R". Ołowski postawił za to na mundur (jest z zawodu pilotem) i hasło "Kandydat wysokich lotów".

Minister edukacji Katarzyna Hall (PO), skrytykowana ostatnio za sesję zdjęciową w jednym z tabloidów, w którym pozowała ze spuszczonymi spodniami u lekarza, najwyraźniej chce podkreślić, że był to tylko wypadek przy pracy. Swoją fachowość próbuje więc podkreślić hasłem: "Wiem co robię".

Na razie pomorscy kandydaci nie wymyślają jednak tak "chwytliwych" haseł, jak choćby specjalista od rymów częstochowskich Paweł Nogalski, który podczas wyborów do Rady Miasta Gdyni w 2006 roku, lansował się hasłem: "Szczurek, oddaj sznurek", opowiadając, że ludzie prezydenta niszczą jego plakaty. Elektorat najwyraźniej uwierzył, bo autor tego krótkiego wiersza został radnym z ramienia PiS.

Tym razem kandydaci na posłów stawiają na sprawdzone slogany: skuteczność, doświadczenie itp. Zaskakują za to partie. PSL w spocie lansuje hasło: "chodźmy szybko za stodołę", po czym okazuje się, że para młodych ludzi gra tam w tenisa. Wyjaśnieniem ma być podpis: "Nie wszystko jest takie jak myślisz. Spójrz na nas z innej strony!".

Jak dotąd w Trójmieście nie mamy zbyt wielkiej kolonii żartownisiów, ale obserwacja innych regionów, może budzić spore nadzieje. W Koszalinie kandydująca z czwartego miejsca na liście PiS Anna Mętlewicz pozuje w czerwonym sweterku, spod którego wystaje czarny stanik. Na plakacie jest też hasło: "Inteligentna czwóreczka". Kandydatka przyznaje, że zainspirował ją plakat przedstawicielki niemieckiej CDU, która sfotografowała się z kanclerz Angelą Merkel. Obie miały wyeksponowane biusty, a hasło brzmiało: "Oferujemy więcej". Inni kandydaci całkowicie zrezygnowali z ulotek. Znany ze skandali Piotr Gadzinowski (SLD) zamierza w Warszawie rozdawać... prezerwatywy.

Czekamy zatem z nadzieją na więcej, bo - jak głosi hasło wyborcze PJN - "Wszystko jest możliwe"...

Zobacz także

Opinie (119) 4 zablokowane

  • z tego wynika, że "reklama dźwignią polityki" (4)

    • 29 1

    • chyba "media dźwignią polityki"

      • 9 1

    • te reklamy to polskie dno (1)

      do tego ta wszedobylska nienawisc miedzy ludzmi, zawisc, jad, agresywne spojrzenia frustratow. Pozdrawiam ze slonecznych Niemiec. Tu sa ludzie usmiechnieci, wszystko jest tak jak trzeba, a rozrywek multum.

      • 5 5

      • to zostań tam na zawsze, frustratów mamy dość w kraju

        • 5 4

    • Jaka reklama?

      Nie obrażaj branży :) Już nie pamiętam dobrej reklamówki wyborczej, pamiętam za to złe, gorsze i żenujące :] Tegoroczne chyba przebijają wszystko poziomem głupoty... ten bubel ze śledziem prezentowany powyżej to jedna z perełek :)

      • 2 3

  • arena polityczna... (3)

    coraz bardziej przypomina cyrkową.. klownów nie brakuje po obu stronach...

    • 88 0

    • Ale (2)

      mamy największy cyrk w Europie na Wiejskiej !!

      • 13 1

      • Paradoksalnie nawiększy clown ma najniższy wzrost :) (1)

        • 8 6

        • odczep się od tuska

          • 3 4

  • polecam :D (1)

    polecam "pozory myla - spot PSL" na YT :)

    • 6 10

    • Widziałem, nie wiem co bardziej siermiężne to z śledziem, czy suchar-żart PSLu...

      • 5 0

  • Wiem na kogo nie głosować:] (1)

    • 44 0

    • Na pewno nie na Arciszewską!

      Na Szczypińską też nie. Szybciej na Millera niż na te dwa obiboki!

      • 15 15

  • jeżeli minister oświaty "wie co robi" (2)

    to ja jestem słoniem

    • 57 5

    • Pisanie matury na przełomie czerwca i lipca to geniusz Pani Minister... piszesz taką Biologię rozszerzoną w 30 stopni:)

      • 7 2

    • Nie jesteś więc słoniem

      • 2 1

  • Zróbmy im numer!!! (3)

    Zawsze i wszędzie powtarzają nam że najlepsze na liście są miejsca w czołówce i miejsce ostatnie. Zagłosujmy więc na przedostatnią osobę na liście partii którą wybieramy!!! Zdziwią się starzy wyjadacze a przyokazji odświeżymy nieco parlament świeżą krwią z pomorza!!!

    • 66 7

    • moga wszyscy zaglosowac na ostatnia osobe z listy a pierwsza moze dostac 0 (2)

      a i tak wejdzie. Taka ordynacja.

      • 3 6

      • nonono (1)

        jesteś w błędzie kolego

        • 5 2

        • Nie nie jest.

          Jak wszyscy zagłosują na ostatnią, to ta ostatnia wejdzie za głosy. Natomiast reszta miejsc przyznanych partii będzie rozdzielana od pierwszej i tak dalej. Chyba, że ktoś się wyłamie, to wtedy dostanie się ktoś inny kto dostał jakieś głosy.

          • 2 0

  • 'skutek został osiągnięty" (6)

    pomijając już to, że skutek osiąga się zawsze, choć nie zawsze jest on zgodny z celem to jeżeli 'skutkiem' tego filmu miało być danie stronie szansy na wytłumaczenie, że Aziewicz nie jest kompletnym debilem to owszem, udało się. Fantastyczna kampania - najpierw wrzeszczymy"Ludzie, zobaczcie jakim kretynem jestem" a potem, jak ludzie chcą się bliżej przyjrzeć nadajemy "A kuku, wcale nie jestem kretynem tylko sztywniakiem'

    • 15 3

    • Popatrzmy jednak na to z innej strony (5)

      Czy ktoś by się zainteresował bez tej reklamy? Pewnie nie.

      • 4 3

      • Spójrzmy na to jeszcze dalej. (4)

        Jak przyjdzie do głosowania to większość ludzi wie na jaka partię zagłosuje, ale nie wie na kogo konkretnie. A tak nazwisko im się skojarzy, choć nie będą wiedzieli skąd i pyk, jest głosik.

        • 1 0

        • (3)

          proponuję doczytać o warunkowaniu, rodzaju bodźcow czy sielniej zapamiętywane są emocje czy komunikaty racjonalne, co to jest bodziec awersywny itd. itp. może wtedy w końcu w Polsce przestanie się robić marketing na zasadznie "nie ważne jak, byle mówili'

          • 1 0

          • Dużo mądrych książek napisano (2)

            A życie życiem. Komunikaty racjonalne ludzie mają gdzieś, bo ich po prostu nie rozumieją.

            • 3 0

            • (1)

              toteż właśnie nie zadział bodźcowanie "Aziewicz - skądś znam' tylko 'Aziewicz - debil". Co mnie w sumie cieszy, nie lubię lemingów.

              • 0 0

              • Czyli oceniasz coś do czego z zasady

                jesteś negatywnie ustosunkowany:) Wiarygodne:)

                • 1 0

  • pomyslcie sobie, ze te śmieci PO PiS PSL i SLD są za WASZE PIENIĄDZE (3)

    wyłącz media, włącz rozum

    • 59 9

    • tak samo jak Wojtek Kim Ir "Pijar" "kocham Gdynię, ale jeszcze bardziej władzę" Szczurek...

      • 8 1

    • nie zabawiaj się w mentora.

      • 0 3

    • Od kiedy kandydacy prowadzą kampanię za publiczne pieniądze?:)

      Dowiedz się czegokolwiek zanim zaczniesz bzdury pisać.

      • 2 2

  • jak zobaczyłem bilboard z "ciężko poranioną" Foti - załamka, horror w biały dzień

    • 15 5

  • jak śledzie to wiadomo, że z gdyni (3)

    • 32 5

    • A ja jestem z G...gdańska zacofany betonie.

      • 1 12

    • Zapamietaj ze godle Gdyni sa (1)

      DORSZE!!!

      • 7 1

      • a śledzie gorsze?

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane