• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Modernizacja terminalu promowego

AS.
5 września 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Z roku na rok przybywa pasażerów w gdyńskim terminalu promowym. W roku 2002 dwa promy Stena Line przewiozły na trasie Gdynia
- Karlskrona aż 360 tysięcy pasażerów. Dlatego też Zarząd Morskiego Portu Gdynia dostrzegł pilną potrzebę modernizacji terminalu promowego. Działania rozpoczęto jeszcze w roku 2000, kiedy to przygotowano bazę promową do obsługi co najmniej dwóch promów pasażerskich - w okresie od 2000 do 2002 roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia przeznaczył na ten cel prawie 9 mln zł.

Zwiększono liczbę przejść kontrolnych dla pojazdów, zwielokrotnieniu uległa także liczba stanowisk odpraw pasażerów oraz powierzchnia parkingów przed bazą promową. Powstała także nowa ruchoma rampa do obsługi promów różnej wielkości.

- Największym problemem jest rozdzielenie strumienia pasażerów promów na wyjeżdżających i przyjeżdżających - obecnie wszyscy pasażerowie obsługiwani są w jednej hali odpraw - mówi Wiesław Kuffel, specjalista działu planowania i rozwoju portu Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Dlatego też Zarząd Portu podjął decyzję o rozbudowie budynku dworca promowego - stworzone zostaną odrębne ciągi ruchu dla obydwu grup pasażerów. Odprawy pasażerów zostaną dostosowane do wymogów Unii Europejskiej.

Modernizacja terminalu promowego rozpoczęła się w lipcu br. - prace mają zostać zakończone 20 grudnia 2003 roku. Koszt wykonania wszystkich prac wyniesie prawie 7 mln zł. Niezależnie od modernizacji samego budynku dworca powstanie także specjalny rękaw pasażerski, którym pasażerowie bezpośrednio z sali odpraw udawać się będą na pokład promu. Powstanie także specjalna galeria dla pasażerów - aktualnie oceniane są złożone oferty przetargowe - koszt ma wynieść około 1,7 mln zł. Oczywiście terminal promowy zostanie wyposażony w nowoczesny sprzęt do kontroli, którym posługiwać się będzie zarówno Straż Graniczna jak i celnicy. Powstać mają nowe pomieszczenia dla wspomnianych służb oraz dla samej Steny Line, a także agencji celnych.

- Stawiamy na rozwój ruchu promowego i chcemy w znaczący sposób podnieść jakość obsługi pasażerów w naszym terminalu promowym, dlatego też przeznaczyliśmy na ten cel 15 mln zł - dodaje Jerzy Wieliński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Jednakże przewidujemy, iż terminal pasażerski znajdować się będzie w basenie VIII przez najbliższe 8 lat. Wszystko zależy od rozwoju ruchu kontenerowego w znajdującym się w tym samym basenie terminalu kontenerowego. Budowa nowego terminalu pasażerskiego to inwestycja o której już dzisiaj myślimy - nowy terminal prawdopodobnie powstanie przy nabrzeżu Polskim.

Głos WybrzeżaAS.

Opinie (68)

  • ósmy

    • 0 0

  • ho ho

    z niecierpliwościa czekam na opinię citymana

    • 0 0

  • może nie będzie wobec tego takiego wrażenia egzotyki dla przyjezdnych...

    • 0 0

  • mamo...co Ty chcesz od egzotyki? wyobraz sobie np gdynska plaza i ladne, dorodne palmy obok. siatkowka, orzezwiajace drinki...mmmm

    • 0 0

  • chodziło mi raczej o wrażenie jak się przybija w takie dziwne miejsce niepodobne zupełnie do takich jak sie to we własnym (zachodnim) kraju przyzwyczaiło
    na dzieńdobry folklor...
    i ten dreszczyk ze tego nie da się zobaczyc gdzie indziej...
    ;P

    • 0 0

  • do gdynskiego ho ho

    w tym roku w gdanski terminal promowy zainwestowano ponad 20 mln PLN
    czyli 3 razy wiecej niz w gdynski i nikt z tego sensacji nie robil ho ho
    no ale w gdyni inw. za 7 mln to wielka sensacja o ktorej powinien sie caly swiat dowiedziec
    tak wiec widzisz jak zwykle dostales po glowce
    a teraz spojrzysz za okno i poogladaj sobie pustki
    ps zawsze jak zaczniesz pisac glupoty znowu chetnie cie osmiesze w ramach rozrywki

    • 0 0

  • cityman

    bo u was budują od podstaw, a w "upadającej" Gdyni terminal już istnieje, tylko się go modernizuje
    ciekawe, dlaczego do Gdańskiego terminalu przybija prom tylko jednego przedsiębiorstwa...
    wytłumaczyć to można faktem, że "terminal" gdański znajduje się w Nowym Porcie...
    też bym się bał tam wsiadać lub wysiadać

    • 0 0

  • Cityman

    alez ty jestes zadufanym dupkiem. Moze skomentujesz fakt wycieczek czlonkow zarzadu miasta Gdansk do Paryza na koszt Saur N. Gd. ?

    • 0 0

  • jak zwykle piszesz bzdury
    od podstaw powstal nie w nowym porcie tylko po drugiej stronie kanalu
    w nowym porcie jest stary a do gdanska promy przyplywaly
    jeszcze w czasach glebokiej komuny
    prom do kopenhagi pirwotnie mial plywac z gdyni ale jak zobaczyli terminal polaczenie z miastem oraz jaka gdynia jest "piekna"
    a w Gdansku w tym czasie powstal most wantowy wiec dunczycy
    szybko przeniesli sie do miasta
    stena-line pewnie tez by tak chciala ale juz za duzo umoczyla w tym polaczeniu do karskrony
    a ta modernizacja baraczka za 7 mln i tak nic nie pomoze
    temu przedsiewzieciu
    i koncze juz te dyskusje

    • 0 0

  • p.Kurski

    porównując ceny wody w Gdańsku i Gdyni, można dojść do wniosku, że w Gdańskich kranach płynie woda prosto z Francji (perrier?)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane