- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (55 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (71 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Masz interes? Zostaw kartkę (141 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (206 opinii)
Most Siennicki już bez torowiska i nawierzchni. Trwa remont linii tramwajowej na Przeróbce
Postęp prac przy remoncie linii tramwajowej na Przeróbce.
Od trzech tygodni trwa przebudowa 2,5-kilometrowej linii tramwajowej w ciągu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza. Zniknęło niemal całe dawne torowisko i zerwano nawierzchnie jezdni Mostu Siennickiego. Pośpiech jest ogromny, bowiem tramwaje z centrum do pętli na Przeróbce mają pojechać jeszcze w tym roku. Całość ma być gotowa do września 2015 r.
Nic dziwnego, budowlańcy mają niewiele czasu na oddanie do ruchu linii od strony centrum do pętli Przeróbka. - Tramwaje pojadą przez Most Siennicki do końca tego roku. Mimo prowadzonego ruchu tramwajowego, obiekt nadal będzie dla kierowców zamknięty. Jego całkowite otwarcie nastąpi pod koniec pierwszego kwartału 2015 r. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem przedsięwzięcia.
Władze spółki wierzą, że prace budowlane będą toczyć się sprawnie. Wykonawca płaci za każdy dzień kursowania autobusowej komunikacji zastępczej. Jest to dla niego dodatkowa motywacja do prac.
Podkreślmy, że prace prowadzone są w dwóch etapach. Pierwszy, który aktualnie trwa, obejmuje roboty na odcinku od ul. Elbląskiej do pętli na Przeróbce. Kolejny etap, na start którego jeszcze nieco mieszkańcy muszą poczekać, to roboty między pętlą na Przeróbce a ul. Wosia Budzysza .
W naszym raporcie koncentrujemy się na fragmencie, który jest już remontowany. Niemal na całej jego długości zlikwidowano torowisko tramwajowe. Pozostawiono jednak przed Mostem Siennickim od strony centrum ok. 300-metrowy odcinek. Torowisko z racji tego, że wmontowane jest w jezdnię obecnie, służy jako dojazd na most ciężkiemu sprzętowi.
Część jezdni, po której poruszały się samochody - obok torowiska - także zostały rozebrane na moście jak i na najazdach. Na obiekcie, który umożliwia przejście nad Martwą Wisłą, dzięki usunięciu nawierzchni widać nawet konstrukcję nośną mostu - stalowe elementy przęsła.
Zlikwidowana została sieć trakcyjna na całym remontowanym odcinku. Wymontowano także słupy podtrzymujące wspomniany element infrastruktury. Pozostały jedynie latarnie. Mieszkańcy mogą poruszać się jedynie chodnikiem po wschodniej stronie Mostu Siennickiego. Usunięto także część sieci podziemnych.
W miejscu najazdów na obiekt od strony centrum, gdzie do tej pory były pasy ruchu dla samochodów jest układana sieć kanalizacyjna. Wykopy mają miejscami nawet po trzy metry głębokości, a to wymaga montażu niewielkich ścianek rozporowych, tak by ziemia nie zsypywała się do wykopu. Podobne prace będą prowadzone po drugiej strony Wisły.
Co ciekawe, częstymi gośćmi placu budowy są lokalni złomiarze. - Najgorzej było, gdy demontowaliśmy szyny. Z placu budowy wyniesiono nawet ok. 50-kilogramową szynę. Wózki, którymi jeździli aż uginały się od ciężaru - opowiada nam ochroniarz zaplecza budowy, które zostało urządzone przy ul. Siennickiej 32.
Co zawierał kontrakt?
W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.
Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego, który zostanie poszerzony.
Oprócz wymiany torowiska nowym rozwiązaniem będzie tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Drogowe rozwiązanie tego typu zmusi kierowców do jazdy z niewielką prędkością - a więc poprawi bezpieczeństwo w ruchu.
Przebudowana zostanie też pętla tramwajowa na Przeróbce. Po zakończeniu robót zostanie odwrócony tam ruch tramwajowy, by pasażerowie odjeżdżali zawsze z tego samego przystanku bez względu na to, czy tramwaj przyjeżdża od strony Stogów, czy wyrusza z pętli. Obecnie podróż mieszkańców Przeróbki do centrum odbywa się z dwóch oddalonych o ok. 100 metrów przystanków.
Prace przy przebudowie linii tramwajowej potrwają do września 2015 r.
Miejsca
Opinie (80) 7 zablokowanych
-
2014-07-21 06:59
szkoda, ze most nie bedzie zwodzony jak to bylo do 1945r. (3)
- 35 24
-
2014-07-21 12:57
Po co?
Styropiany całkowicie zamordowały transport rzeczny w PL, a kajakom nie potrzeba zwodzonego...
- 6 2
-
2014-07-21 07:04
(1)
Ale tak po za tym to się dobrze czujemy ?
- 12 20
-
2014-07-21 11:33
My tak, ale z tobą biedaku jest gorzej
Odstaw kompa, idź na spacer i nie hejtuj
- 8 6
-
2014-07-21 09:36
czy ktoś to przemyślał? (1)
Czy nie wato było poczekać z tak dużym remontem do zakończenia budowy tunelu pod Wisłą do Nowego Portu? Niecały rok różnicy, a teraz korki już się robią duże, po wakacjach może być katastrofa.
- 6 13
-
2014-07-21 12:02
gdzie te korki?
- 6 0
-
2014-07-21 07:03
a dalej? (3)
Z tego wszystkiego wynika, że linia tramwajowa na samych Stogach pozostanie bez zmian i żadnych prac? To jest najdziwniejsze, bo jej stan wymaga natychmiastowej naprawy. Niedawno przed rozpoczęciem remontu, na wysokości przystanku tramwajowego Zimna po przejechaniu tramwaju z szyn sypały się iskry do wysokości kolan dorosłego człowieka. Sama nawierzchnia tego torowiska i stan szyn przypomina dokładnie to co było na moście Siennickim przed rozpoczęciem remontu.
- 34 16
-
2014-07-21 11:06
przestań szkoda kasy na stogi
Kasa musi być pompowana w rozwojowe dzielnice a nie wymierające jak stogi
- 6 12
-
2014-07-21 09:07
Poczkaj, poczkaj... zdarzy się w końcu jakiś wypadek, znajdzie się kasa na remont...
- 9 3
-
2014-07-21 07:38
Nie przesadzaj, nie jest aż tak źle
Most Siennicki to był koszmar. Na Stogach największy problem jest w okolicy przystanku tramwajowego Zimna (w kierunku Gdańska) gdzie tory leżą w jezdni.
- 17 4
-
2014-07-21 08:30
most (1)
"Całość ma być gotowa do września 2015 r." - niech ten termin mi napiszą z podpisem inwestora - po terminie w razie nieukończenia przypomnę im o ich zapewnieniach
- 2 6
-
2014-07-21 10:14
w gik leżą papiery z podpisem inwestora pod takim terminem.
- 6 0
-
2014-07-21 09:35
Złomiarze-ochroniarz (1)
Może ochroniarz był w zmowie ze złomiarzami, albo mu się przysnęło - na jego miejsce należałoby zatrudnić kogoś bardziej bystrego. W przypadku ręki reagana udało się ich złapać dzięki kierowniku punktu
- 7 1
-
2014-07-21 10:09
Ochroniarz siedzi i pilnuje małego placyku na terenie dawnego Zrembu, a cały plac budowy przez most aż do pętli na Przeróbce nie jest chroniony.
- 2 1
-
2014-07-21 10:01
kiedy
A do cholery dojazd samochodowy przez las na stogi kiedy zrobia !,,,,,!,,!
- 2 15
-
2014-07-21 09:50
tak, ktoś to przemyślał, nie można czekać na tunel
przebudowa jest współfinansowana z pieniędzy unijnych, które trzeba w odpowiednim momencie wydać i następnie rozliczyć. Takie są zasady.
- 11 3
-
2014-07-21 09:44
Lokalni złomiarze... chyba raczej lokalna patologia...
- 12 2
-
2014-07-21 06:48
Kto się spieszy ten ... a co z jakością. Kiedy torowisko na Stogi będzie remontowane? (1)
Kiedy torowisko na Stogi będzie remontowane?
- 41 24
-
2014-07-21 09:23
Jeśli niezadowolenie wśród ludności będzie tak rosło, Stogi ogłoszą secesję... Wiele na to wskazuje już w tym momencie np. zamaskowany śmigłowiec przy zjeździe z mostu wantowego.
- 14 1
-
2014-07-21 08:57
Nie wiem gdzie jest Policja i SM. Złodzieje zgarniają wszystko nawet podczas trwających prac. A wieczorem i w nocy to już istna linia produkcyjna, są w swoim żywiole.
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.