- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (137 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (140 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (56 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (405 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Most Stągiewny oficjalnie otwarty, ale na zwodzenie poczekamy
Choć Most Stągiewny został oficjalnie otwarty, zwodzony będzie od września. Piesi mogą nim już przechodzić od 5 lipca. To efekt zakończonej przeprawy po przebudowie, która przekształciła ją w most zwodzony.
Most Stągiewny choć oficjalnie otwarty, regularnie zwodzony będzie od września. Teraz i tak nie jest dostępny dla ruchu kołowego z uwagi na trwający jarmark.
- Most jest zupełnie nowy i stary jednocześnie - bo taki był kiedyś przed wojną. Otwiera się całą szerokością w czasie 2 minut. Wtedy będą mogły przepływać mniejsze jednostki. Przystosowany jest też do ruchu samochodowego - jest on mocny, wytrzymały i będzie służył w Gdańsku przynajmniej 100 lat - mówi Wojciech Ciurzyński, członek konsorcjum Granaria.
Przeprawa ożywi część miasta od strony Długich Ogrodów
Instalacje pod wodą
Przebudowa Mostu Stągiewnego została zrealizowana przez Granarię w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Przygotowania do modernizacji rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku. Pierwsze prace polegały na przeniesieniu instalacji na dno Motławy, bo wcześniej znajdowały się one pod stałym przęsłem mostu. W październiku 2021 r. przeprawa została zamknięta, a dla pieszych uruchomiono kładkę zastępczą na przyczółkach dawnego Mostu Rogoźników. Ta kładka zostanie rozebrana pod koniec sierpnia.
Most Stągiewny dostępny dla pieszych
Największy dźwig lądowy w akcji i nawiązanie do historii
Most przyjechał na miejsce w trzech częściach, a do jego złożenia użyto
jednego z największych dźwigów lądowych o udźwigu 500 t.
Projekt nowego mostu powstał w biurze projektowym Europrojekt Gdańsk SA, a wykonawcą przęsła była firma Vistal Gdynia SA. Nowy most zwodzony wyglądem nawiązuje do mostu Schwedlera, który łączył brzegi Motławy w latach 1883-1926. W obecnej konstrukcji wykorzystano istniejące przyczółki i dawną komorę maszynową.
Nowa marina i nawierzchnia czekająca na wymianę
Równolegle ze zwodzoną przeprawą powstała nowa marina na 60 miejsc. Przebudowa Mostu Stągiewnego jest jednym z ostatnich zobowiązań, jakich podjęła się Granaria w umowie z Miastem Gdańsk w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Do zakończenia pozostaje tylko rozpoczęta w lutym modernizacja Rybackiego i Długiego Pobrzeża. Prace dotyczą kompleksowej wymiany nawierzchni, antypoślizgowej i przyjaznej dla pieszych. Pokryje ją duży granit o wymiarach 50x100 cm, a tam gdzie nawierzchnia podchodzi pod budynki, położona będzie kostka.
Zwodzony Most Stągiewny oficjalnie oddany do użytku (3.8.2022 r.)
500 mieszkań w części komercyjnej
Do zakończenia części komercyjnej pozostał drugi etap zabudowy, w którym powstaje 500 mieszkań, tyle samo miejsc garażowych oraz hotel. Planowane zakończenie inwestycji to koniec 2023 roku. Przekazywanie do użytkowania zaplanowano w pierwszej połowie 2024. Jak przekazał wykonawca, zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów przebiega bez opóźnień.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-04 00:06
Bardzo wysokie krawężniki (3)
Most piękny. Wspaniale,że wymieniono ten brzydki i niefunkcjonalny na nowy i zwodzony, przywracając tym samym jego historyczny charakter, ale... Dlaczego chodniki są tak bardzo wysoko wyniesione ponad nawierzchnię ulicy, przez co krawężniki są tak wysokie,że trudno się tamtędy chodzi,bo trzeba bardzo uważać. Nie wspominając o prowadzeniu wózka. Dla osoby niepełnosprawnej wysokość nie do pokonania. Dlaczego jezdnia nie mogła być w jednym poziomie z chodnikiem - typu woonerf?
- 17 13
-
2022-08-04 14:54
Ten plastik z otwarcia poleciał do rzeki?
- 2 0
-
2022-08-04 10:04
Konserwator uwielbia wysokie krawężniki
- 2 4
-
2022-08-04 09:57
Żeby kierofczyki wiedziały, że jak wjadą na chodnik z prędkością 50kmh, to nie będą bezkarni.
- 8 1
-
2022-08-03 19:38
Do zmiany godziny otwarcia mostów dla pieszych
Łodzie powinny być bardziej zdyscyplinowane i mieścić się w czasie 15-20min. Pieszych jest znacznie więcej niż łodzi i to oni powinni być traktowani priorytetowo.
- 50 5
-
2022-08-03 17:30
(5)
Teraz kolej na odbudowę Mostu Rogoźników jako ciągu pieszo-rowerowego, na istniejących przyczółkach pozostałych po moście zburzonym w czasie wojny.
- 32 3
-
2022-08-04 09:53
Życie wymusi odbudowę mostu Rogoźników.
Władze miasta już powinny o tym myśleć. Na wyspie spichrzów powstaje dużo mieszkań i miejsc hotelowych, a będzie jeszcze więcej. Zwodzenie Stągiewnego będzie w sezonie powodować zatory. Dojazd służb ratunkowych też będzie utrudniony. Przed wojna Stągiewny i Rogoźników były zwodzone naprzemiennie by zapewnić ciągłość ruchu.
- 8 0
-
2022-08-03 18:03
Druga część mariny jest za tym mostem (3)
Na co liczysz?
- 3 1
-
2022-08-04 15:45
Jak znam takich, jak ty, to liczy na pewno nie na ciebie:)
- 1 0
-
2022-08-04 09:13
na zapewnienie na ulicy Ogarnej bruku odpowiedniej jakości, przyjaznego dla ruchu rowerów i pieszych na wysokich obcasach
a także na to, że odbudowany Most Rogoźników także będzie zwodzony i dostępny tylko dla pieszych i rowerzystów.
- 5 1
-
2022-08-03 18:52
On liiczy na minimum rozsądku władz. Tłumy pieszych od dawna nie mieszczą się na tym moście. Drugi jest niezbędny. Żeglarz może sobie poczekać. Najlepiej do nocy
- 5 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.