- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (69 opinii)
- 2 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (32 opinie)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (605 opinii)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (583 opinie)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (41 opinii)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (65 opinii)
Można budować stację SKM Śródmieście
24 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat)
aktualizacja: godz. 16:45
(5 sierpnia 2013)
SKM-ka może podpisywać umowę na budowę stacji SKM Śródmieście. Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła sprzeciw firmy Budimex złożony do rozstrzygnięcia przetargu.
Przypomnijmy: w połowie czerwca spółka PKP SKM w Trójmieście rozstrzygnęła przetarg na budowę ok. kilometrowego przedłużenia linii kolejowej nr 250 (poruszają się po niej składy pociągów SKM) i budowę przystanku osobowego SKM Gdańsk Śródmieście pod al. Armii Krajowej . Wygrało konsorcjum firm Dekpol i Rajbud, które zaproponowało realizację projektu za 66,7 mln zł. Wcześniej jednak z powodu rażąco niskiej ceny ofertowej (61 mln zł) odrzucono propozycję spółki Balzoa.
Jednak do rozstrzygnięcia przetargu wpłynęło odwołanie. Jego autorem nie była spółka Balzoa, lecz Budimex. Zdaniem jej przedstawicieli także oferta Dekpolu i Rajbudu nie została właściwie skalkulowana. Krótko mówiąc: także jest zbyt niska.
Stąd sprawą musiała się więc zająć Krajowa Izba Odwoławcza, która działa przy Urzędzie Zamówień Publicznych w Warszawie.
- W sprawie przetargu na przedłużenie linii 250 wydano w minionym tygodniu wyrok, który oddala wniosek złożony przez firmę Budimex - mówi Trojmiasto.pl Małgorzata Stręciwilk, rzecznik prasowy KIO.
- Czekamy na oficjalne pismo z KIO potwierdzające ogłoszony wyrok. Gdy je otrzymamy zaprosimy zwycięzcę przetargu do podpisania umowy. Zawarcie kontraktu nastąpi na początku sierpnia, tak by jeszcze w tym samym miesiącu można było rozpocząć prace budowlane - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Dodajmy, że termin realizacji przedsięwzięcia to 70 tygodni od chwili podpisania umowy na roboty. Z nowej stacji w centrum Gdańska odjedziemy najszybciej pod koniec 2014 r.
Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej między dworcem PKP Gdańsk Główny do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów zostanie wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.
Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie zostanie ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.
Budowa stacji Gdańsk Śródmieście obejmuje także wykonanie kładki z peronu na wiadukt w ciągu al. Armii Krajowej (a w przyszłości również do centrum handlowo-usługowego Forum Radunia), będącej częścią węzła integracyjnego zlokalizowanego w obrębie wiaduktu.
Miejsca
Opinie (140) 7 zablokowanych
-
2013-08-04 08:03
BISKUPIA GORKA
Kiedys mieszklem w Gdansku wlasnie w tym rejonie i pamietam tam peron gdzie byl przystanek ,, Gdansk Biskupia Gorka,, mysle,ze ten przystanek powinien dalej sie tak nazywac,bo to jest jakas historia.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.