- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (190 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (734 opinie)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (67 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (152 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
Mylące znaki na obwodnicy. Kierowcy niepotrzebnie zwalniają
Na filmie widać mylące oznakowanie
- Znaki ustawione na obwodnicy między Owczarnią i Osową , informujące o zwężeniu jezdni, wprowadzają w błąd, przez co robią się korki - twierdzą kierowcy. Aktualne są jedynie w nocy, kiedy drogowcy montują ekrany akustyczne na węźle Owczarnia. Sęk w tym, że w dzień są przekreślone taśmą, a tej z daleka nie widać.
Ale nasi czytelnicy, którzy korzystają z obwodnicy na co dzień, przekonuję, że nie tylko te kwestie są powodem korków na obwodnicy.
Czytelniczka: taśma na znakach nie wystarcza
Pani Alicja uważa, że za zatory odpowiada nieprawidłowe oznakowanie jednego z odcinków obwodnicy.
- Nie rozumiem, dlaczego znaki informujące o zwężeniu na odcinku Owczarnia-Osowa nie są w inny sposób odwoływane, tylko poprzez naklejenie taśmy, której nie widać. Można je przecież obrócić, by nie myliły kierowców. Miejscowi mogą już się do nich przyzwyczaić, ale turyści mylą się, zwalniają i robi się często zator - opowiada pani Alicja.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Benzyniaki z przebiegiem do 100 tys km
Jej zdaniem takie oznakowanie może powodować tez niebezpieczne sytuacje na drodze i doprowadzić do stłuczek.
GDDKiA: zwrócimy uwagę wykonawcy
Jak informuje GDDKiA, znaki są ustawione, bo w nocy na węźle Gdańsk Owczarnia trwa budowa ekranów akustycznych.
- Firma pracuje w dni robocze od godz. 19 do 5 nad ranem. Do tej pory nikt nie zgłaszał się do nas z tym, że znaki z taśmą mogą mylić - mówi Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GGDKiA
Zdaniem czytelników rozwiązaniem byłoby obrócenie znaków w ciągu dnia, by nie myliły kierowców.
- Zwrócimy się do wykonawcy, by zareagował w tej kwestii - wskazuje rzecznik.
Nie schowali znaków remontowych, korek na obwodnicy (4 opinie)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-27 17:36
A może by tak temat ująć szerzej (12)
kto decyduje jak i czym oznaczać różne zwężenia, roboty, objazdy bo mam często wrażenie ze jest to radosna twórczość tych co właśnie w tym miejscu coś kopia. Mam przekonanie graniczące z pewnością ze żadnej kontroli nad tym nie ma, wszystko zależy od wykonawcy. Pierwszy przykład z brzegu - żółte linie pasów ruchu wymalowane przy UM w Gdyni w
kto decyduje jak i czym oznaczać różne zwężenia, roboty, objazdy bo mam często wrażenie ze jest to radosna twórczość tych co właśnie w tym miejscu coś kopia. Mam przekonanie graniczące z pewnością ze żadnej kontroli nad tym nie ma, wszystko zależy od wykonawcy. Pierwszy przykład z brzegu - żółte linie pasów ruchu wymalowane przy UM w Gdyni w związku z budowa Parku Centralnego już dawno się zatarły i tylko ci co stałe tamtędy jeżdżą wiedza jak przebiegały a reszta jeździ jak chce. Nikomu to oczywiście nie przeszkadza łącznie z władza najwyższa miasta pod oknami której takie dziadostwo kwitnie. Ile razy widziałem pozostawione na drodze znaki ograniczenia prędkości w związku z robotami które dawno się już skończyły tylko wykonawca zapomniał po sobie posprzątać. Ma racje ta Pani bo znak nie aktywny musi być usunięty albo zasłonięty a zaklejanie tasiemkami to po prostu niechlujstwo i stwarzanie zagrożenia w ruchu. I za to są mandaty. Jeździłem trochę po Europie i nigdzie tak beznadziejnych oznaczeń remontów na drogach nie widzialem jak w Polsce!
- 74 8
-
2023-07-28 08:38
Zolta tasma na zoltym tle to festiwal bezmyslnosci (2)
Co trzeba miec w glowie zeby cos takiego ponaklejac.
- 2 0
-
2023-07-28 09:37
Taśma jest pomarańczowa, ale słabo widoczna (1)
Inna grubsza taśma, lepiej widoczna i na krzyż, gdyby dali ta taśmę w poprzek, już by było lepiej, ale ta taśma jest za wąska
- 1 0
-
2023-07-28 12:16
Tlo jest pomaranczowe....
- 0 0
-
2023-07-28 07:14
Znaki (2)
Dokładnie w innych krajach przeważnie zakładają zwykły czarny worek dla przysłonięcia nieaktywnego znaku lub sama tarcza znaku ma pole żółte nie białe co z góry wiadomo że pewne ograniczenia są tylko w czasie gdy są robotnicy pracujący przy drodze.
Oczywiście fizycznie tam przebywają!- 0 0
-
2023-07-28 09:02
wystarczy obrócic znak o 90 stopni by nie był widoczny dla kierowców i już - nie trzeba worka (1)
- 1 0
-
2023-07-28 09:35
Tego znaku nie da się obrócić
Wystarczy użyć więcej taśmy kontrastującej i zrobić to na krzyż, żeby było z daleka widoczne. Bo teraz to przekreślenie jest bardzo słabo widoczne.
- 1 0
-
2023-07-27 23:05
Jakiś czas temu na Havla w Gdańsku stał znak 30, bo był tam skręt w prawo na objazd.
I po zlikwidowaniu objazdu, odnowieniu trawnika i krawężnika znak stał sobie jeszcze prawie miesiąc.
- 3 0
-
2023-07-27 19:25
Za każdym razem u zarządcy drogi zatwierdza się zaopiniowaną organizację ruchu. (4)
W tym przypadku w GDDKiA.
- 3 2
-
2023-07-28 07:45
Zatwierdza się to co się pięknie w Power Pointcie wymaluje i mailem wyśle. Chodzi o to jak to w praktyce funkcjonuje a tego raczej już nikt nie sprawdza
- 2 0
-
2023-07-27 23:09
Ja mam wrażenie graniczące z pewnością że ci którzy to zatwierdzają, często sami nie mają prawa jazdy. (2)
Tyle się widuje różnych kuriozów, że to nie może być przypadek.
- 4 2
-
2023-07-28 06:41
Ja mam takie wrażenie jak widzę co robią na drogach ci co mają, połowa kupiło pj w dodatku do płatków śniadaniowych.
- 1 0
-
2023-07-27 23:12
Tu też nie masz, a robisz za eksperta
- 1 2
-
2023-07-27 16:55
Nigdy taki znak nie jest jeden (2)
Jest kilka po sobie, informują za ile to zwężenie, wystarczy na pierwszym spojrzeć, że przekreślony a nie przy pierwszym zwalniać jak przed szykana...
- 16 62
-
2023-07-27 20:00
Często to "przekreślenie" jest ledwo widoczne, bo cała tablica brudna i taśma odpada.
Oznakowanie ma być proste i przejrzyste, tak żebyśmy jadąc z przepisową prędkością zdążyli zareagować,
- 10 2
-
2023-07-27 19:05
Porada na przyszłość: jeżeli twoje rozwiązanie zaczyna się od "a nie wystarczy...", to resztę wywodu możesz sobie darować, bo gdyby wystarczyło, to by nie było problemu.
- 14 1
-
2023-07-27 17:41
Mało który kierowca nie zdaje sobie sprawy, że spowolnienie ruchu na obwodnicy nie jest przyczyną powstawania zatorów (7)
przy mniejszej prędkości można zachowywać mniejsze odstępy między pojazdami przy zachowaniu bezpieczeństwa, co podnosi przepustowość korytarza ruchu drogowego. Korki (mega korki) powstają wtedy, gdy kierowcy lekceważą limity prędkości i potrzebę zachowania odpowiednich odstępów między pojazdami - w wyniku tego powstają "zdarzenia drogowe"
przy mniejszej prędkości można zachowywać mniejsze odstępy między pojazdami przy zachowaniu bezpieczeństwa, co podnosi przepustowość korytarza ruchu drogowego. Korki (mega korki) powstają wtedy, gdy kierowcy lekceważą limity prędkości i potrzebę zachowania odpowiednich odstępów między pojazdami - w wyniku tego powstają "zdarzenia drogowe" powodowane przez kierowców, którym wydaje się, że jeżdżą "szybko ale bezpiecznie" i wtedy powstają prawdziwe, wielogodzinne zatory drogowe - prawie codziennie na obwodnicy i na drogach dojazdowych do nich.
- 61 71
-
2023-07-28 06:21
ilość pasów
ilość pasów pewnie nie ma znaczenia, prawda? Jak z 3 pasów następuje zwężenie do 2 oraz dojazdówka z Matarni w stronę Gdyni - to nie ma żadnego wpływu na przepustowość? Odblokowuje się to dopiero na Wielkim Kacku, gdzie znów jest poszerzona droga. Te znaki nie mają nic wspólnego z zatorami, bo one tam już były przed rozpoczęciem prac... Wiem, bo jeżdżę tedy codziennie.
- 1 0
-
2023-07-28 00:33
Jasne Czy w ciągu minuty przejedzie więcej samochodów z jadących z prędkoscią 80 km/h czy 100 km/h? I jaka mniejsza prędkość jak w godzinach szczytu jazda z prędkoscią 80 km/h to tam często marzenie?
- 1 1
-
2023-07-27 22:23
Panie filozofie
Prośba o odpuszczenie
- 1 0
-
2023-07-27 20:28
"co podnosi przepustowość korytarza ruchu drogowego" - podnosi pojemność, a nie przepustowość. Jeśli przy zmniejszeniu prędkości o połowę zmniejszymy także o połowę odstępy, to przepustowość w najlepszym wypadku pozostanie taka sama. A to i tak tylko w przypadku, gdyby pojazdy były nieskończenie małymi punktami. A skoro nie są, to zmniejszenie
"co podnosi przepustowość korytarza ruchu drogowego" - podnosi pojemność, a nie przepustowość. Jeśli przy zmniejszeniu prędkości o połowę zmniejszymy także o połowę odstępy, to przepustowość w najlepszym wypadku pozostanie taka sama. A to i tak tylko w przypadku, gdyby pojazdy były nieskończenie małymi punktami. A skoro nie są, to zmniejszenie przerw o połowę nie oznacza, że na danym odcinku zmieści się dwa razy więcej samochodów, bo one też miejsce zajmują pomiędzy tymi przerwami i nie stały się po zmniejszeniu prędkości o połowę krótsze.
- 7 2
-
2023-07-27 19:36
Guzik prawda, hamowanie z palca, bo tak powodują przy zagęszczeniu ruchu kaskadowosc i to jest glowny problem.
- 7 1
-
2023-07-27 19:17
Głupoty wypisujesz. Jeden zwolni i to idzie jak kostka domina, za nim kaskadowo następni w sposób coraz bardziej gwałtowny, aż
- 11 5
-
2023-07-27 18:47
Do tego zmieniają pas co chwila
Bo prawy jedzie szybciej, nieee Janusz wskakuj na lewy bo tam szybciej. Jednak wracam na prawy...
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.