• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • gdańsk to same obskurne bloki, korki i wyspa spichrzów - skansen w centrum miasta (19)

    • 99 197

    • (6)

      kolega chyba z gdyni

      • 41 24

      • ... (4)

        cóż za porażająca logika

        • 16 18

        • (3)

          obaj jesteście ze wsi ;)

          • 22 7

          • Sopot tu się żyje (1)

            • 11 28

            • Sopot - tu się żyje...za łapówki

              • 20 6

          • to ty musisz mieszkac w lesie

            • 9 6

      • niez gdyni tylko ze wsi

        • 5 0

    • gdańsk - miastem frustratów (4)

      niestety taka jest prawda. może wynika z tego, że tak naprawdę wszyscy jesteśmy ludnością napływową i nie mamy miłości do miasta w genach?

      • 17 31

      • Mówisz za siebie? Bo nie za mnie. ;D

        • 21 4

      • a ja sie urodzilem w Gdyni...

        i mimo to lubie Gdansk i Sopot tak jak moje miasto rodzinne:)
        wszystkich po rowno jak MAMUSIA;)

        • 30 1

      • nie mierz innyc swoją miarą

        • 5 1

      • i to że jest miastem frustratów świadczy chociażby pierwszy tutaj wpis?

        • 3 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • a...

      chyba ze Stolycy..?

      • 3 0

    • maniek do domu

      czyli do gdyni

      • 5 5

    • nie karmić trolla (1)

      jw. Gdańsk to piękne miasto, a zainteresowanym polecam lekturę 30dni, dwumiesiecznika traktującego o trómiescie

      • 7 1

      • co z tego że piękne jak ludzie głupi

        a sam pomysł pasuje do gdańska w 100% - bezsensowne wydawanie kasy

        • 2 11

    • ale maniuś to Ty? mój mały maniuś?

      • 0 1

    • maniek ty nie dorastasz do pięt żadnemu miastu

      • 2 0

  • hm... (7)

    to dlatego autobusy zkm wiecznie się spóźniają i jeżdżą niezgodnie z rozkładem. co się dziwić, jak kierowca wychodzi z autobusu żeby sobie "polatać" w godzinach pracy.

    • 174 8

    • (3)

      Budyń brzytwy się chwyta przed wyborami.
      Co ma goły rolnik do promocji miasta.
      Ja bym do miasta czubków nie pojechał.
      Niestety muszę w nim mieszkać.

      • 22 13

      • a co do tego mają wybory???

        • 7 7

      • (1)

        A to, że wzmożona działalność na wszelkich polach dziwnym trafem zbiega się z terminem wyborów.

        • 11 6

        • Przecież i tak wygra...

          ...po co ma się sprężać?

          • 3 0

    • hm...

      to dlatego też samoloty wiecznie się spóźniają. Co się dziwić jak piloci latają sobie w godzinach pracy.

      • 4 1

    • bo jeżdzą na zwałową

      • 1 0

    • nie zgadzam się z twoją opinią

      u mnie jeżdżą zgodnie z rozkładem

      • 0 0

  • Jakaś prowizorka.... (5)

    co to ma być???

    • 86 47

    • (1)

      specjalnie to zrobili, jakby ktoś kręcił komórką, albo słaby aparatem ;)

      • 22 1

      • żenujący efekt

        nic więcej

        • 15 16

    • To się viral nazywa

      • 14 3

    • Prawdziwa "zagwozdka"-co za durne słowo.

      • 3 4

    • to jest dopiero swietny pomysł na promocje miasta!!!

      • 2 3

  • ooo znalazł się pan gąbka !!!

    • 33 3

  • ale tandeta ;p (5)

    ale śmieszne

    • 86 15

    • (4)

      "Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł"
      Za taką kasę...

      • 19 6

      • (1)

        to ja bym te filmy zrobil za 200 tys..

        • 9 5

        • czas antenowy tez bys wykupil?

          Juz nawet widzialem jak ktos na gazeta.pl skomentowal, ze koszt takiego filmu to 2-4 tys zł. :D
          Niestety 99% ludzi wypowiadajacych sie na ten temat z mediami, czy reklama nie ma nic wspolnego i realiow nie zna. Zrobienie porzadnego 'virala' to jest bardzo trudna sprawa i jezeli w tej cenie jest takze emisja spotow, tych "normalnych", w TV (w tym poniekad w CNN) to cena jest nawet niska jak na taka produkcje.

          • 0 1

      • za tę kasę to ja bym to zrobił w 3d (1)

        • 5 4

        • trzeba bylo zrobic

          • 6 2

  • tragedia, obciach (7)

    strzelają sobie w stopę

    • 88 51

    • 2 miliony strzałów w stopę? (6)

      fajna reklama = zainteresowanie. dwa miliony odsłon świadczą, że kampania zadziałała...

      • 14 10

      • (2)

        pytanie jak zadziałała w marketach rozdają też ulotki na promocjach a nawet jeśli zejdzie ich kilka tysięcy to nie zawsze jest to współmierne z odzewem także moim zdaniem nie strzał w stopę a bardziej w kolano ;)

        • 8 7

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

          • mówisz o mamusi i tatusiu? parszywy faszysto?

            • 1 0

      • czymże są te 2 miliony osób wobec 8 milionów które odwiedziły jarmark dominikański
        hahahaha

        • 6 0

      • Też zobaczylem te filmy. Jestem zażenowany, tak zadzialała na mnie ta kampania.

        • 3 0

      • ekspert

        ilość odsłon nie świadczy o tym, że kampania zadziałała panie ekspercie, tylko o ilosci odsłon, o tym czy zadziałała czy nie zadecyduje ilość potencjalnych turystów słaby panie ekspercie

        • 3 0

  • a to źdźbło które miał w tyłku będziesz jadł/a dziś na kolację (3)

    SMACZNEGO

    • 46 12

    • z****iście, lubię źdźbła z tyłka. :D

      • 16 0

    • Logiku piwniczny... (1)

      ...słomy nie konsumuje nikt - za to wszyscy na nią s,,,ą.
      GRĄDŹL

      • 1 0

      • widocznie on konsumuje:P zwierzak jeden:D

        • 1 0

  • :D (5)

    To z rolnikiem jest genialne :D
    Świetny pomysł na zwrócenie uwagi.
    Gratulacje dla autorów.

    • 98 51

    • mam nadzieję, że to ironia...

      bo jeśli nie...

      • 9 18

    • rozwiń skrót w podpisie (2)

      czy ten skrót w podpisie powyzszego post oznacza "towarzystwo budyniowych cieniasów"?

      • 6 15

      • (1)

        tbc - trochę bystrzejszy człowiek

        • 11 4

        • tbc - tuberculosis czyli gruźlica

          • 6 0

    • Popieram! Świetny pomysł i świetne wykonanie!

      • 13 11

  • szkoda pieniedzy (3)

    szkoda kasy,lepiej by dziury zalatali w miescie

    • 102 46

    • dziury to se załataj w zębach (1)

      • 16 17

      • A Ty sobie wypełnij amalgamatem ubytki korowo-podkorowe, dentysto-sadysto

        • 7 5

    • załataj sobie dziurę w głowie

      • 13 7

  • Pewne rzeczy śmieszą, jak się je widzi pierwszy, drugi raz.

    W tej chwili czuję przesyt formuły inscenizowanych filmików z komórki z efektami specjalnymi.

    • 40 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane