• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • Fale GDN - nowa wizerunkowa kampania promująca Gdańsk pod lupą ekspertów

    Dzień dobry,

    "Niestety film promujący Gdańsk nie jest już taki wyróżniający jak wcześniejsze działania, ginie on w przekazie reklamowym. Wprawdzie wiadomo o jakie miasto chodzi, i tu już nie ma żadnych wątpliwości. Natomiast sama reklama wydaje się już gorzej zrealizowana. Zdjęcia przedstawiające części miasta, skrzypka, turystkę i młodą osobę nie budzą dużej ciekawości. Również filmowa interpretacja wolności jest bardzo grzeczna i nie do końca spójna z istotą tej wartości. Bo czy granie na skrzypcach, przebywanie na plaży czy pływanie motorówką jest sensem wolności...?"

    Kampanię oceniają eksperci z rynku reklamy i marketingu.
    Zapraszam do pełnego artykułu: http://biznesnafali.pl/component/content/article/1-polecamy/1963-fale-gdn-nowa-wizerunkowa-kampania-promujca-gdask-pod-lup-ekspertow

    • 0 0

  • TEn rolnik

    czemu na podbierak się nie rzucil. Oni chyba prasy na oczy nie widzieli

    • 0 0

  • nie wierzę

    szok. Najgorsza reklama miasta.

    • 0 0

  • Bardzo (1)

    dobre , swiadczy o tym jak biedne sa nasze chlopy , nie maja nawet kasy na gacie , swietne !!

    • 10 0

    • Spójrzcie prawdzie w oczy

      Jooo, mądre stwierdzenie. Bo nic innego z tych filmów nie można dostrzec ! "Nasze chłopy nie mają na gacie" A nasze baby wieszają pranie od dziedzińca, który jest w opłakanym stanie !! W dzisiejszych europejskich czasach ludzi powinno być stać na posiadanie suszarni w domu, lub chociaż wielkiego baklony na pranie !!!! Te filmy pokazują Gdańsk z najgorszych perspektyw ! Same dziury... mankamenty... Gdańsk wygląda jak wiocha, która nie daje żadnych możliwości, brak perspektyw a co dopiero mowa o "Dotknij wolności" !! Gdzie tu widać tę wolność ?? W lataniu .... ??? ;/

      • 0 0

  • MORDY WY MOJE (bo gdańskie) --- gratulacje są duże NIE TYLKO ODE MNIE (2)

    Wreszcie coś pikantnie jajecznego z azymutu statecznych biurw.
    Ożywcze zainteresowanie znudzonego nadkonsumpcją (atakujących zewsząd) pierdoł reklamowych odbiorcy (m. in. bezpolotowo ołowianych promocji miast i wsi bywszego województwa Tadzia i Bolka /obecnie Tadzia zastąpił sławojek/) jest kanonem skutecznej reklamy.
    I to się wreszcie udało Biurze Promocji gdańskiego magistratu.
    Ten sukces Grażynka okupiła zwiększonym zużyciem tytoniowych słomek, Ania kołatem swojego pięknie ukształtowanego serca - a chłopaki wzmożoną hałaśliwością.
    Gratuluję.
    Dopiero szczypta szaleju w każdej reklamie personifikuje i porywa jej adresatów (- vide ŻUBR = chociaż piwo tragiczne).
    Autorka hasła GDAŃSK MORZE MOŻLIWOŚCI wreszcie zasypia spokojnie (pomimo w/w kołatki) - gdyż dotychczas slogan ten jawił się przysypiającym internautom jako
    GDAŃSK MOŻE MOŻLIWOŚCI ?
    GRĄDŹL

    • 8 9

    • TOTALNA BEZNADZIEJA !!!

      Nie ma czego gratulować.

      • 0 0

    • filmik z rolnikiem jest podebrany.

      Filmik byl pokazywany w TVN - Szklo kontaktowe.
      - zenada i wiocha

      • 4 4

  • No i jest pierwsza ofiara fal GDN

    http://kontakt24.tvn.pl/temat,smierc-w-prasie-do-siana,22307.html?token=0df8f12132269fcff7bdfc92fa7f608a

    • 0 0

  • żydki z gdańska wiedzą jak skompromitować Polaków w oczach świata... :( (6)

    • 11 11

    • correct

      • 0 0

    • Dokładnie, a zadziwiające jest to, że gdy to zaczyna działać w drugą stronę to jest wielki gewałt

      a potem biedne pejsowate plemie deliberuje: "skąd taka nienawiść do nas, skąd ten cały holokaust - parszywe kundle panoszą się w każdym narodzie!

      • 1 1

    • panie admin (3)

      zgodnie z polskim i nie tylko prawem za sformulowanie jw odpowiada sie zgodnie nie tylko z kpk i kk

      • 4 2

      • za obrażanie Polaków (artykuł, a przede wszystkim reklama-spot o nagim rolniku) też odpowiada sie zgodnie nie tylko z kpk i kk

        :]

        • 3 1

      • Wolność słowa. Miliony ginęły, abyś ty gardził lekką rączką tym skarbem

        Żyjemy w epoce pieniactwa.

        • 3 3

      • prawnik jak z koziej d u p y trąba

        • 5 1

  • jakie dnooooooooo :(

    • 2 0

  • NIECH NIK zajmie się tą sprawą a może prokurator !!

    • 2 0

  • niezła (1)

    napewno inna niż wszystkie inne oklepane

    • 4 11

    • Tak, inna na pewno.

      Gówno w stosie brylantów też się wyróżnia.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane