- 1 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (161 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (128 opinii)
- 3 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (88 opinii)
- 4 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (198 opinii)
- 5 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (74 opinie)
- 6 Sopot ma nowych wiceprezydentów (72 opinie)
Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk
Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...
Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?
Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?
- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.
Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.
Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.
- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.
Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.
Opinie (309) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-16 21:11
nie wierzę
szok. Najgorsza reklama miasta.
- 0 0
-
2010-09-18 22:50
TEn rolnik
czemu na podbierak się nie rzucil. Oni chyba prasy na oczy nie widzieli
- 0 0
-
2010-09-20 07:39
Fale GDN - nowa wizerunkowa kampania promująca Gdańsk pod lupą ekspertów
Dzień dobry,
"Niestety film promujący Gdańsk nie jest już taki wyróżniający jak wcześniejsze działania, ginie on w przekazie reklamowym. Wprawdzie wiadomo o jakie miasto chodzi, i tu już nie ma żadnych wątpliwości. Natomiast sama reklama wydaje się już gorzej zrealizowana. Zdjęcia przedstawiające części miasta, skrzypka, turystkę i młodą osobę nie budzą dużej ciekawości. Również filmowa interpretacja wolności jest bardzo grzeczna i nie do końca spójna z istotą tej wartości. Bo czy granie na skrzypcach, przebywanie na plaży czy pływanie motorówką jest sensem wolności...?"
Kampanię oceniają eksperci z rynku reklamy i marketingu.
Zapraszam do pełnego artykułu: http://biznesnafali.pl/component/content/article/1-polecamy/1963-fale-gdn-nowa-wizerunkowa-kampania-promujca-gdask-pod-lup-ekspertow- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.