• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • KG - kupa g...a

    • 0 0

  • Promocja, promocja, promocja !!!

    Wolność, to nie to samo co głupota. A Gdańsk nie zasługuje na symbol słomy. To miasto z tradycją X. wieków, amen.

    • 3 0

  • okropieństwo!!!!

    CO TO MA BYĆ? ZA TĄ KASĘ MOZNA BY ZDZIAŁAĆ WIELE DOBREGO.

    • 4 0

  • siano

    to nie siano tylko słoma

    • 0 2

  • Fale GDN zawsze działają na Chełmie

    Fale GDN działały już zimą, wystarczy zobaczyć-
    www.youtube.com/watch?v=sauHabfk0qY&feature=related
    I love Chopin- taki napis na śniegu wykonał mieszkaniec Gdańska (Chelm). Na sąsiedniej skarpie narysował klawiaturę. Pomimo mrozu odśnieżał to wytrwale po kolejnych opadach śniegu. Napis przetrwał od stycznia, aż po ostatni śnieg w kwietniu.

    • 3 0

  • uważny

    paranoja..2 miliony złotych!!!!!!! Lepiej byłoby nakręcić krótki film jak wsypujemy do garnka z mlekiem gęsty proszek i mieszamy aż powstanie budyń..wizytówka przemian w Gdańsku...siano przypomina mi Chochoła ..tylko ten nic nie mówi o złotym rogu tylko od razu popełnia samobója...coś tu nie gra...nic nie kumam, może wyjaśni to pani Adamska...może mnie już całkiem pogięło, ale nie widzę w tym "strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością"...jak wciska mi ta pani...

    • 4 0

  • nawet dzisiaj w FAKTACH na TVN-ie obsmiali te filmiki-))

    • 5 0

  • wycinanie postow nic tu nie pomoze

    nawet tvn zjechal taka promocja miasta gdanska

    • 4 0

  • Po prostu Gdansk..i wszystko jasne

    Ktos chcial blysnac viral marketingiem, tylko ze jak wszystko inne w Gdansku - nie ma to kompletnie sensu, znaczenia, polotu, jakosci - po prostu jakie miasto - taki marketing

    • 4 0

  • Jakiś protegowany debil/ka ZMARNOWAŁ 2 mln zł na takie byle g..no!!!Wstyd!

    K t o to zaakceptował? KTO zatwierdził???

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane