• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Naprawa torów z Chełmu na Łostowice. Wstrzymany ruch tramwajów

Krzysztof Koprowski
13 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
W niespełna dwa tygodnie po otwarciu nowej trasy tramwajowej, ruch pojazdów był sparaliżowany przez powyginane szyny (nz.). Obecnie pomimo prowizorycznej naprawy, motorniczowie nadal muszą zwalniać na łukach. W niespełna dwa tygodnie po otwarciu nowej trasy tramwajowej, ruch pojazdów był sparaliżowany przez powyginane szyny (nz.). Obecnie pomimo prowizorycznej naprawy, motorniczowie nadal muszą zwalniać na łukach.

Kolejny raz budowlańcy będą walczyć ze źle wykonanym torowiskiem nowej trasy tramwajowej wzdłuż al. Havla. Pasażerów czekają spore utrudnienia - tramwaje nie pojadą nią przez sobotę i niedzielę, a komunikację zapewnią autobusy zastępcze.



Kto powinien ponieść konsekwencje za fatalnie wykonane torowisko?

Otwarta w maju br. trasa tramwajowa, będąca przedłużeniem linii na Chełm, od początku sprawia kłopoty. Już w zaledwie jeden dzień po jej uruchomieniu, wprowadzono ograniczenia prędkości na łukach między przystankami Wilanowska - Przemyska zobacz na mapie Gdańska oraz Przemyska - Płocka zobacz na mapie Gdańska, które pod wpływem temperatury oraz ruchu tramwajów, zaczęły się wyginać we wszystkie strony (szczególnie widocznie było to na pierwszym z łuków).

Dotychczas próbowano je wyregulować oraz dokonano prowizorycznych nacięć w szynach. Nadal jednak istnieje ograniczenie prędkości dla motorniczych, a z racji tymczasowych dylatacji tramwaje dość mocno hałasują. Z tego powodu zapadła decyzja o ułożeniu torów w newralgicznych miejscach od nowa, choć z wykorzystaniem istniejących szyn.

- Naprawa ma wyeliminować nadmierne naprężenia w szynach torowiska, które uniemożliwiają poruszanie się tramwaju bez ograniczenia w prędkości - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację tej inwestycji tramwajowej.

Robotnicy dokonają regulacji torów z użyciem podbijarki, która będzie sprowadzona do Gdańska aż z Wrocławia. Dodatkowo w razie potrzeby przytną nadmiar szyn, a to wszystko przeprowadzą "odpinając" i ponownie montując tory do podkładów. GIK zastrzega, że część prac może być wykonywana również nocą.

Prace będą trwać przez całą sobotę oraz niedzielę (14 - 15 lipca). Wszystkie tramwaje (w tym nocna linia N0) kursujące dotychczas do pętli Łostowice Świętokrzyska, kończyć będą bieg na pętli Chełm Witosa. Tu będzie trzeba się przesiąść na autobusy zastępcze linii T1 (kursujące w zastępstwie tramwajów linii dziennych: 2, 6 i 68) lub NT1 (zamiast linii nocnej N0; na NT1 obowiązuje nocna taryfa biletowa).

Autobusy będą kursować w kierunku Łostowic trasą: Chełm Witosa (pętla tramw.) - ul. Witosa - objazd skrzyż. Łostowicka/Armii Krajowej - al. Havla - Łostowice Świętokrzyska (pętla), zaś w przeciwnym kierunku: Łostowice Świętokrzyska (pętla) - al. Havla - ul. Witosa - Chełm Witosa (pętla).

Pojazdy komunikacji zastępczej w kierunku pętli Łostowice Świetokrzyska będą zatrzymać się na przystankach: Chełm Witosa (na pętli tramwajowej), Cieszyńskiego (w ciągu ul. Witosa), Wilanowska (w ciągu al. Havla), Przemyska (w ciągu al. Havla), Płocka (w ciągu al. Havla) i Łostowice Świętokrzyska (pętla tramwajowa).

Pasażerowie udający się w kierunku Chełmu powinni korzystać z zatok autobusowych na przystankach: Łostowice Świętokrzyska (pętla tramwajowa), Świętokrzyska n/ż (w ciągu al. Havla), Płocka (w ciągu al. Havla), Przemyska (w ciągu al. Havla), Wilanowska (tymczasowy przystanek w ciągu al. Havla, na prawoskręcie w ul. Wilanowską), Cieszyńskiego (w ciągu ul. Witosa). Końcowy przystanek będzie zlokalizowany na pętli tramwajowej Chełm Witosa.

- Dla tramwajowego przystanku Cebertowicza w ciągu al. Witosa nie będzie tymczasowego przystanku zastępczego linii T1 i NT1 z powodu braku możliwości bezpiecznej lokalizacji przystanku na poboczu ulicy - dodaje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.

Jednocześnie ZTM informuje, że zgodnie z uchwałą Rady Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiany pojazdu z powodu awarii, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii.

Koszt naprawy torowisk oraz funkcjonowania komunikacji zastępczej pokryje wykonawca trasy tramwajowej - konsorcjum firm MTM - Trakcja Tiltra (d. Trakcja Polska).

Opinie (112) 8 zablokowanych

  • Ludzie ... (2)

    ....trzymajcie mnie, co za redaktorzyna pisze te teksty....Zwroty..."dokonano prowizorycznych nacięć w szynach"....."tymczasowych dylatacji"...."ułożeniu torów w newralgicznych miejscach od nowa choć z wykorzystaniem istniejących szyn"..."Robotnicy dokonają regulacji torów z użyciem podbijarki, która będzie sprowadzona do Gdańska aż z Wrocławia".." Dodatkowo w razie potrzeby przytną nadmiar szyn, a to wszystko przeprowadzą "odpinając" i ponownie montując tory do podkładów.To jest bełkot którego nie jestem w stanie nawet komentować.Człowieku piszący takie teksty...pisząc takie newsy skontaktuj sie pan z jakimkolwiek pracownikiem kolei z PLK lub pracownikiem ZDiZ sprawującym nadzór nad utrzymaniem nawierzchni tramwajowej.Jak sie nie ma pojęcia o czym się pisze to lepiej nie pisać wcale i nie robić z siebie dyletanta.

    • 10 16

    • Za to wy robotnicy świetnie się znacie na robocie. Efekty widoczne są jak na dłoni - wygięte szyny, piszczące łuki na Chełmie, odpadająca trakcja na Pomorskiej, odpadające osłony szyn na Wałach Piastowskich.

      • 5 3

    • Redaktor napisał poprawnie. Piękny język techniczny.

      • 4 3

  • Niech go nie przywracają!!! (1)

    Wywalić ten tramwaj w cholerę!!Całą linię projektował jakiś idiota, tramwaj więcej stoi jak jedzie(a właściwie to się toczy), zatrzymuje się na wszystkich możliwych światłach, których jest po drodze mnóstwo!
    Czas podróży autobusem z Łostowic do centrum w godzinach szczytu wynosił tyle ile podróż tramwajem w zwykły dzień.
    Paranoja!!

    • 25 5

    • Bo ta linia nie ma najmniejszego sensu! Leci na około zamiast Sikorskiego w dół i pętla na Oruni Górnej, albo nawet na te miejsce co teraz, ale puszczenie przez Havla-Witosa to jest marnowanie czasu pasażera.

      • 3 2

  • Na one.... (1)

    o tym, że na weekend zamykają torowisko było można przeczytać już kilka dni temu a tu dopiero teraz :/

    Dziwne :/

    • 11 1

    • dont worry tu zawsze jest opóźnienie :)) coś się wydarzyło a na 3city ,że będzię dopiero heh

      • 1 2

  • Tuskoland i wszystko jasne

    Lemingi nie chodźcie na wybory! Polska będzie lepsza. I tory nie będą się wyginać...

    • 11 11

  • Z trolejbusami nie ma takich problemów i kto jest lepszy

    • 6 16

  • Po EURO2012 zwijają tory !??

    coś czułem że ten tramwaj to tylko na EURO ;-) hihihii

    • 27 2

  • jak za Gierka:) szybko szybko otwarcie feta w tym przypadku poświęcenie no i na

    koniec bubel....trasa Słwackiego...ruszyli jak z kopyta i .....kuniec, będziemy pewnikiem mieli pomnik budynia...niedokończona estakada i trasa hehehe, ciekawe kiedy zakończą się prace przy tunelu ?

    • 12 3

  • BUDYŃ powinien ponieść za to konsekwencję !! (1)

    • 19 4

    • i nie tylko za to

      przede wszystkim ciekawi mnie firma Synergia i Młode Miasto ...ile to już lat , tu już powinien wleźć NIK, inne pseudo inwestycje: dziura przed Notem, na św Ducha, oddawanie kościołowi działek za bezcen czyli za zeta etc...czy można złożyć jakoś zbiorowy pozew w tych i innych sprawach przeciw UM ????

      • 8 2

  • PO CO WOGOLE TEN TRAMWAJ??? ODDAJCIE AUTOBUS DO GDANSKA Z PRZYSTANKU OLIMPIJSKA!

    Oddajcie autobus bezposredni do centrum gdanska z os Cztery pory roku i Nowy Horyzont!!!!!!!!

    • 7 6

  • bylejactwo na porządku codziennym!!!!!!!!!!!!!!

    kładzenie torowisk i spawanie szyn w 20 stopniowym mrozie byle szybko i byle jak i taki jest skutek badziewie na każdym kroku w tym psychiatryku

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane