- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (106 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
Nawet 300 zł za jazdę bez ważnego biletu. Trójmiasto walczy z gapowiczami
Komunikacja miejska drożeje, jednak nadal bardziej opłaca się kupić bilet, niż dać się złapać kontrolerom bez niego. Taka brawura może trójmiejskich gapowiczów kosztować nawet 300 zł. Mniej zapłacimy, jeśli zdecydujemy się uregulować należność na miejscu bądź w ciągu 7 dni. W SKM możemy otrzymać też mandat za przewóz psa, jeśli zwierzę nie posiada ważnego biletu.
ZTM Gdańsk - opłaca się płacić wcześniej
W Gdańsku za przejazd bez ważnego biletu zapłacimy 300 zł. Jeśli uregulujemy opłatę w ciągu 7 dni, kwota ta zostanie obniżona do 210 zł.
Niewiele mniej, bo 168 zł, zapłacimy natomiast za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego prawo do ulgi częściowej bądź całkowitej, a więc np. bez legitymacji.
Wystawiony mandat zostanie wymieniony na opłatę dodatkową w wysokości 30 zł, jeśli w terminie do 7 dni zgłosimy utratę biletu okresowego i przedstawimy dowód na uiszczenie opłaty za ten okres, pokażemy imienną kartą elektroniczną doładowaną na ten okres bądź ważny bilet miesięczny wystawiony w aplikacji mobilnej.
Opłata dodatkowa zostanie zmniejszona natomiast do 24 zł w sytuacji, gdy w ciągu 7 dni przedłożymy w siedzibie organu uprawnionego do przeprowadzania kontroli biletowej dokument uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego wraz z odpowiednim dokumentem tożsamości, jeżeli nie został okazany w trakcie kontroli.
ZKM Gdynia: 50 proc. mniej za mandat opłacony na miejscu
Za przejazd na gapę pojazdem ZTM Gdynia zapłacimy 300 zł, a w przypadku korzystania z biletu ulgowego bez dokumentu potwierdzającego prawo do tej ulgi, 240 zł.
W przypadku uiszczenia opłaty dodatkowej bezpośrednio kontrolującemu (istnieje możliwość płatności kartą), wysokość wymienionych powyżej mandatów zostanie obniżona o 50 proc. Jeśli natomiast zrobimy to w terminie nieprzekraczającym 7 dni, nałożona opłata dodatkowa zostanie obniżona o 30 proc.
Podróżny, któremu przysługuje prawo do darmowych przejazdów bądź innej ulgi, jeśli w chwili kontroli nie będzie posiadał stosownego dokumentu potwierdzającego ten fakt albo posiadający ważny w chwili przejazdu bilet okresowy, którego nie okazał w czasie kontroli, może w ciągu 7 dni od daty wystawienia wezwania do zapłaty złożyć reklamację zawierającą wniosek o umorzenie opłaty dodatkowej.
Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia reklamacji jest:
- przedstawienie ważnego dokumentu przewozu lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego
- okazanie oryginału lub kserokopii wezwania do zapłaty
- opłacenie opłaty manipulacyjnej w kwocie 17 zł.
Reklamacje można składać osobiście w siedzibie ZKM w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10 w pokoju nr 1 w następujących godzinach: w poniedziałki 13-16, we wtorki, czwartki i piątki w godz. 10-13 w środy w godz. 14-17.
SKM: mandat za brak biletu dla psa
W przypadku stwierdzenia braku odpowiedniego dokumentu przewozu oraz ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienia do bezpłatnego bądź ulgowego przejazdu, pasażer zapłaci nie tylko mandat, ale zostanie też obciążony kwotą równą cenie biletu, którego nie posiadał. Jeśli nie zdecyduje się zapłacić na miejscu, zostanie mu wystawione wezwanie zapłaty.
Opłata dodatkowa w SKM Trójmiasto wynosi:
- 240,00 zł - za przejazd bez ważnego biletu;
- 192,00 zł - za przejazd bez ważnego dokumentu uprawniającego do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, czyli za podróżowanie na bilecie ulgowym bez legitymacji;
- 96,00 zł - za zabranie ze sobą rzeczy lub zwierząt, za których przewóz taryfa przewiduje opłaty, bez wcześniejszego uregulowania takiej opłaty.
Tutaj, tak jak w przypadku wcześniej wymienionych przewodników, wysokość mandatu będzie zależała od czasu, w którym zdecydujemy się uregulować należność.
Jeśli zrobimy to natychmiast, w pociągu PKP SKM podczas trwania kontroli, jej wysokość wynosi:
- w pkt. 1 - 65,00 zł;
- w pkt. 2 - 55,00 zł;
- w pkt. 3 - 35,00 zł.
Jeśli zdecydujemy się uregulować kwotę mandatu w terminie nie dalszym niż 7 dni, od jego wystawienia, zapłacimy 50 proc. mniej:
- w pkt. 1 - 120,00 zł.
- w pkt. 2 - 96,00 zł.
- w pkt. 3 - 48,00 zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-21 17:19
(15)
Szczęśliwie jeżdżę bezpłatnie za oddawanie krwi. Gdyby nie to to nigdy bym nie wybrał komunikacji miejskiej zamiast auta, jest zdecydowanie za droga, dojazd do pracy kosztowałby mnie więcej niż za i tak drogie paliwo.
- 195 33
-
2024-02-22 10:07
Też mam darmowe przejazdy za oddana krew
Jednak ostatnio zdarzyło mi się, że, po wyjęciu w domu portfela nie spakowałam go z powrotem do torebki. Dopiero po pracy jak chciałam zrobić zakupy okazało się, że go nie mam a tym samym legitymacji uprawniającej do darmowych przejazdów czy pieniędzy, karty aby kupić bilet. Do pracy jechałam nieświadoma, że nie ma przy sobie dokumentu uprawniającego do darmowych przejazdów a wracając jechałam w strachu aby nie trafić na kontrolę.
- 0 0
-
2024-02-22 05:49
4.80 to drogo?
- 3 10
-
2024-02-21 23:45
(1)
Mam nadzieję że oddajesz "czystą" krew? Bez dodatku mRNA.
- 6 19
-
2024-02-22 09:15
Nie wiem czy wiesz ale mRNA produkuje prawie każda komórka, więc dodatek jest jak najbardziej
- 8 0
-
2024-02-21 22:03
(1)
Bilet miesięczny droższy niż paliwo na auto, którym dojeżdżasz do pracy?
Nie wierzę. To auto trzeba też jeszcze gdzieś zaparkować i też często zapłacić za ten parking ( np. praca w centrum miasta, własna działalność).- 11 6
-
2024-02-22 07:49
niech jeździ autem
- 1 0
-
2024-02-21 19:01
Gratulację
Ja jestem dopiero w połowie drogi. Ponad 9l
- 18 4
-
2024-02-21 18:25
Pogodzę przedmówców
Każdy ponosi takie koszty, na ile wycenia swój komfort.
- 21 1
-
2024-02-21 18:15
koszty dojazdu samochodem to nie tylko paliwo (3)
masz rację, że komunikacja miejska nie jest tania, ale koszty dojazdu samochodem to nie tylko koszt paliwa., którego zużycie w ruchu miejskim jest większe. Dolicz zużycie opon, hamulców (zwłszcza!) i innych części, koszt napraw, ubezpieczenia rocznego (co najmniej OC) itd, jazda samochodem po mieście też tania nie jest
- 31 6
-
2024-02-21 18:23
Samochody też nie spadają z nieba (2)
Trzeba za niego zapłacić
- 25 2
-
2024-02-21 21:00
(1)
Ale samochód i tak musisz mieć jeśli masz np. jakieś hobby wymagające mobilbosci. Więc te koszty i tak ponosisz.
- 8 3
-
2024-02-21 21:06
A to jednak rzadko
- 2 1
-
2024-02-21 17:38
(2)
Ale na SKM to wogóle się nie liczy czy też są jakieś zniżki!?
- 4 1
-
2024-02-22 15:18
Jest pełno zniżek na skm.
Dlatego trudno kupić bilet np. w automacie, bo trzeba się przez te zniżki przekopać.
- 0 0
-
2024-02-21 18:03
Legitymacja emeryta
- 2 4
-
2024-02-22 13:13
Tym czasem kierowcy mogą rozjeżdżać przestrzeń miejską za darmo, a mandat za przekroczenie czasu na parkingu płatnym 50 zł. Jeśli zaparkujesz poza nim, np blokując chodnik to darmocha! Ba, policjani zapewne nawet pomogą ci wyjechać bezpiecznie z chodnika, żeby przypadkiem jakiś bieda pieszy nie zarysował kierowcy autka.
- 9 10
-
2024-02-21 22:55
Taniej by było zrobić darmową komunikację. (13)
Koszty druku i obsługi biletów oraz kanarów bankowo przekraczają koszty darmowej komunikacji.
Jakby była darmowa sam może bym rozważył korzystanie, jak mam jednak zapłacić za bilet 6 złotych a za tą samą drogę taxi 12 to średnio się opłaca czekać czy autobus przyjedzie czy nie.- 99 29
-
2024-02-22 11:17
masz rację , jeździj taksówkami
- 1 0
-
2024-02-22 09:29
No i fali
- 1 0
-
2024-02-22 07:49
Nie ma darmowej komunikacji! (3)
W każdym przypadku, niezależnie czy przejazd jest biletowany czy nie, płacą wszyscy mieszkańcy. Różnica, że gdy przejazd biletowany to głównie płacą ci korzystający. Jak nie ma biletów to wszyscy płacą równo. Bezpłatna komunikacja to utopia socjalistyczna!
- 11 7
-
2024-02-22 09:58
obecnie koszty komunikacji są 3 razy wyższe niż wpływy z biletów
więc skoro dotacja to 2/3 kosztów to może warto zwiększyć dotację o 50% i zrobić darmowe przejazdy? a jak nie to zdecydowanie powinno się odejść od darmowych przejazdów dla wybranych grup, może duże ulgi ale nie darmowa jazda dla bąbelków czy moherków, nie może być tak że pracujący obywatel płacący na to wszystko podatki jeszcze dostaje pełny bilet do zapłacenia a darmozjady na emeryturach jeżdżą sobie za free
- 7 2
-
2024-02-22 09:18
Czy zysk z biletów pokryją chociaż koszty utrzymania fali? (1)
- 0 0
-
2024-02-22 15:20
Nie ma zysku z biletów.
Zbiorkom zawsze na stracie.
- 0 0
-
2024-02-22 07:28
(6)
też tak uważam .... i żeby jeszcze w sklepach darmo było. A nie chciałbyś zostać motorniczym czy kierowcą autobusu tak pro publico bono?!
- 8 7
-
2024-02-22 13:19
Pomyśl troszkę , choć minimalnie (1)
System Fala , spółka do jego prowadzenia , darmowe przejazdy dla uczniów , koszty utrzymania kontrolerów biletów ... na prawde taniej będzie jak zbiorkom będzie całkowicie darmowy
- 2 1
-
2024-02-22 16:03
jak podasz liczby a nie hasła to się do tego odniosę
- 1 0
-
2024-02-22 07:59
Faktem jest, że dopłacamy 2/3 z budżetu do komunikacji (3)
Niezależnie czy ktoś z komunikacji korzysta, czy nie, to się na nią składa. Do tego cała młodzież szkolna, emeryci i inne grupy uprzywilejowane jeżdżą bezpłatnie. Grupa osób która płaci za bilety dokłada zaledwie 1/3 budżetu. Patrząc ile kasy idzie na Falę, utrzymanie Renomy, biletomatów, kasowników, znajomych królika i całej otoczki wokół obsługi
Niezależnie czy ktoś z komunikacji korzysta, czy nie, to się na nią składa. Do tego cała młodzież szkolna, emeryci i inne grupy uprzywilejowane jeżdżą bezpłatnie. Grupa osób która płaci za bilety dokłada zaledwie 1/3 budżetu. Patrząc ile kasy idzie na Falę, utrzymanie Renomy, biletomatów, kasowników, znajomych królika i całej otoczki wokół obsługi biletów, to faktycznie wprowadzenie bezpłatnych przejazdów może być opłacalne. I również przyczynić się zmniejszenia korków lepiej niż Tristar, na który także poszły grube miliony.
- 12 1
-
2024-02-22 09:23
To może podróżni powinni płacić cenę rynkową. Dlaczego wszyscy mają płacić za przejazdy niektórych? (1)
Oczywiście pomijając ulgi. Co do Renomy to chyba się finansuje z mandatów.
Jest jeszcze kwestia optymalizacji. Był niedawno artykuł czytelnika na ten temat, tzn. o niezsynchronizowanych kursach środków komunikacji, o dublowaniu tras (czyli jeden autobus jedzie wypchany, a za nim chwilę później pusty).
Wiem, że są dzielnice, gdzie np.Oczywiście pomijając ulgi. Co do Renomy to chyba się finansuje z mandatów.
Jest jeszcze kwestia optymalizacji. Był niedawno artykuł czytelnika na ten temat, tzn. o niezsynchronizowanych kursach środków komunikacji, o dublowaniu tras (czyli jeden autobus jedzie wypchany, a za nim chwilę później pusty).
Wiem, że są dzielnice, gdzie np. wprowadzenie przesiadki na tramwaj na Kartuskiej spowodowało, że ludzie przesiedli się do samochodów. Nie ma bezpośrednich przejazdów pomiędzy dzielnicami, np. aby dostać się komunikacją z okolic Auchan na Szczęśliwej na Osowę trzeba min. 40min, a przeważnie około godziny, podczas gdy samochodem taka odległość to 12min. Z Oruni Górnej to już 1-1,5h. Ktoś się jeszcze dziwi, że ludzie wolą jechać autem?- 2 1
-
2024-02-22 22:46
"41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku"
Artykuł Trójmiasto.pl z 25 października 2023, tyle płaci miasto za 3 letni kontrakt z Renomą.
- 0 0
-
2024-02-22 08:43
Jedno małe ALE
co zrobić ze znajomymi królika?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.