- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (337 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary (8 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (447 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (68 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
Nextbike Polska złożył wniosek o przyspieszenie postępowania układowego
Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników. Teraz jej zarząd złożył wniosek o "otwarcie przyspieszonego postępowania układowego".
Mimo podjęcia formalnych kroków zmierzających do restrukturyzacji oraz rozmów z wierzycielami o nowych zasadach spłaty zadłużenia spółka zapewnia, że nadal możliwe jest korzystanie z jej rowerów.
- Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce - mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska SA.
Jak dodaje, w ocenie zarządu przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę, oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki.
- Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach - podkreśla Paulina Wójcicka.
Co z Mevo 2.0?
Przypomnijmy, że Nextbike Polska jest jedną z trzech firm, które zgłosiły się do dialogu konkurencyjnego przed ponownym uruchomieniem systemu rowerów Mevo. Jesienią 2019 r. pierwsza edycja Mevo zakończyła się zerwaniem umowy przez Obszar Metropolitalny z operatorem - NB Tricity, spółką-córką Nextbike Polska.
Czy złożenie wniosku o upadłość oznacza, że wśród potencjalnych operatorów Mevo 2.0 pozostały już tylko polsko-czeskie konsorcjum BikeU/Freebike oraz hiszpańsko-polska Marfina/Geovelo?
Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego, wyjaśnia, że decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch tygodni.
- Pod koniec zeszłego tygodnia firmy, które zgłosiły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, zostały wezwane do przesłania wszystkich dokumentów potwierdzających doświadczenie, rzetelność i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Następnie komisja przetargowa zdecyduje, które firmy zostaną dopuszczone do udziału w dialogu. Decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
W internecie trwa ankieta dotycząca działania systemu roweru metropolitalnego Mevo. Zebrane informacje mają być podstawą do opracowania założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ankieta ma charakter anonimowy, a czas jej wypełnienia nie przekracza 20 minut.
Miejsca
Opinie (132) 7 zablokowanych
-
2020-05-20 18:43
Won z tym ciężkim złomem
Z Gdyni!
- 3 0
-
2020-05-20 17:49
Czekam na zwykłe rowery mevo
Byle były dostępne.
- 1 0
-
2020-05-20 17:05
Podmioty znajdujące się w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego, do czasu zawarcia układu nie powinny być dopuszczane do
- 4 0
-
2020-05-20 15:21
Ankieta o Mevo 2.0 (1)
Ankieta, za przeproszeniem, z d..y. Na pierwsze pytanie czy kiedykolwiek jeździłem rowerem Mevo, odpowiedziałem, że nie i na tym koniec. Przypuszczam, że takich osób jest dużo i warto byłoby się dowiedzieć dlaczego nie jeździły rowerem Mevo ale widocznie organizatorów nie interesuje jak zwiększyć zainteresowanie i liczbę chętnych do korzystania z Mevo 2.0.
Analiza potrzeb - level zero.- 10 0
-
2020-05-20 16:31
Jasne
Brakuje wyraźnego rozróżnienia w ankiecie, między tym jak oceniamy Mevo, a tym jakie chcielibyśmy, żeby Mevo było. Typowe marketingowe mielenie z którego mało co wychodzi.
- 2 0
-
2020-05-20 15:01
OM (1)
Kiedy dymisje urzędników z Obszar Metropolitarny? Przecież to oni zrobili wadliwy przetarg na MEVO.
- 7 0
-
2020-05-20 16:10
Porażka jest sierotą
- 3 0
-
2020-05-20 16:06
Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich
Czytaj: Może uda się coś jeszcze wyszarpać zanim to wszystko pójdzie na złom
- 5 0
-
2020-05-20 12:02
Uff (1)
Oby już na zawsze.Będzie bezpieczniej bez niedzielnych rowerzystów z przypadku.
- 12 1
-
2020-05-20 16:00
To jedyny plus tej gdańskiej tragikomedii...
- 1 0
-
2020-05-20 15:59
Ale ankieta ...
- 2 0
-
2020-05-20 15:05
Mevo - srewo
do tej pory nie zwrócili środków.... bo wymyślili sobie że brakowało e-maila a wcześniej go nie chcieli.
- 5 0
-
2020-05-20 14:54
Dajcie mnie już te rowery,
bo ja normalnie nie wytrzymie zaraz.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.