- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Ławka-samoróbka cieszy pasażerów w Gdańsku
Ławka-samoróbka przy ul. Uczniowskiej w Gdańsku.
Pasażerowie czekający na autobus linii 149 na przystanku "Nowa Gdańska" mają już gdzie usiąść - dzięki osobie, która własnoręcznie zbudowała ławkę, zbijając ją z drewnianych desek. Konstrukcja, choć odbiega estetyką od "oficjalnych" siedzisk montowanych przez miasto, spełnia swoją rolę.
Jeden z mieszkańców postanowił więc wziąć sprawy we własne ręce i nie oglądając się na urzędników, samodzielnie zbudował ławkę, którą następnie zamontował w okolicy.
Warto zaznaczyć, że taka "samowolka budowlana" nie powinna być piętnowana, a stanowić sygnał dla miejskich służb o tym, gdzie mała architektura jest faktycznie potrzebna.
Autobus linii 149 na przystanku "Nowa Gdańska" pojawia się - w zależności od pory dnia - co pół godziny i co ok. godzinę. Przegapienie kursu oznacza dla pasażera co najmniej kilkadziesiąt minut stania.
Urzędnicy obiecują, że ławki na razie nie usuną
Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapewniają, że potrzeby zainstalowania w tym miejscu ławki nie sygnalizowali ani mieszkańcy, ani radni dzielnicowi.
- Niemniej jednak Gdański Zarząd Dróg i Zieleni z własnej inicjatywy uzupełnia wyposażenie przystanków komunikacji miejskiej, które zawierają tylko słupek przystankowy. W ciągu dwóch lat zamontowaliśmy 75 nowych ławek, a plany przewidują dalszą realizację tego zadania. Kierujemy się przy tym zasadą doposażania przystanków według częstotliwości ich użytkowania. Bierzemy pod uwagę, ile pojazdów zatrzymuje się na danym przystanku i z jaką częstotliwością, a co za tym idzie - ilu pasażerów korzysta z przystanku - mówi Konrad Marciński z GZDiZ.
Urzędnik tłumaczy, że przystanek "Nowa Gdańska 1" jest obecnie obsługiwany przez jedną linię autobusową, dlatego do tej pory ławka nie została tam ustawiona.
- Do czasu wyposażenia przystanku w miejską ławkę obecnie tam stojąca nie będzie usuwana - obiecuje Konrad Marciński.
Wyczekiwane wiaty w Gdańsku
Problem z małą infrastrukturą przy ul. Uczniowskiej nie dotyczy jednak tylko tej części Gdańska. Mieszkańcy z niecierpliwością czekają bowiem na zapowiadane od miesięcy nowe wiaty, które mają pojawić się w mieście.
Kilka dni temu poznaliśmy oferty w przetargu na budowę 30 nowych wiat przystankowych. Obiekty pojawić się mają m.in. na ul. Worcella, Schuberta czy Wodnika. Wykonawca będzie miał 150 dni na zaprojektowanie wiat. Gdy zakończą się prace nad dokumentacją projektową, rozpocznie się ich budowa oraz montaż przystanków, co potrwa 140 kolejnych dni.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że w przetargu złożono cztery oferty. Na realizację zadania miasto chce przeznaczyć 1,494 mln złotych. I choć urzędnicy podkreślają, że propozycje są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym, to tylko dwie z nich mieszczą się w finansowych widełkach.
Podpisano umowę na 34 wiaty
Na koniec należy przypomnieć, że wspomniana budowa 30 nowych wiat jest drugim etapem inwestycji. Pierwszy etap zakłada budowę wiat w 34 innych lokalizacjach. Umowę na realizację tego zadania podpisano w marcu tego roku.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
- Umowa dotyczy zaprojektowania i montażu nowych wiat przystankowych w 34 lokalizacjach, m.in. na ul. Kielnieńskiej, Jabłoniowej czy Schuberta. Prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Koszt inwestycji to niecałe 1,5 mln złotych - podsumowuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
- Pierwsze postępowanie w trybie "zaprojektuj i wybuduj" na I etap wiat przystankowych, zawierający 34 lokalizacje, odbyło się pod koniec 2018 roku. Z uwagi na niewywiązywanie się wykonawcy z warunków kontraktu umowa została rozwiązana w połowie 2019 roku (tylko etap I).
- W połowie 2019 roku rozpisany został przetarg na I i II etap, łącznie obejmujący 64 lokalizacje. Z uwagi na liczbę lokalizacji postępowanie zostało podzielone na dwie części. Przetarg został unieważniony, gdyż oferty złożone na I część znacznie przekroczyły zakładany budżet, a na realizację II części nie zgłosił się żaden wykonawca (etap I i II).
- Postępowanie na realizację I i II etapu powtórzono pod koniec 2019 roku. W efekcie przetargu, w marcu bieżącego roku, zawarta została umowa na I etap, czyli na wykonanie 34 lokalizacji. Natomiast część postępowania dotycząca II etapu została unieważniona z uwagi na brak możliwości zwiększenia środków do wysokości ofert zaproponowanych przez wykonawców (etap I i II).
- Postępowanie na realizację II etapu i wykonanie 30 wiat przystankowych zostało ponowione w połowie 2020 roku (tylko etap II).
Zapomniane przystanki na linii 186 (6 opinii)
Opinie (187) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-20 09:58
Urzędnicy obiecują, że ławki na razie nie usuną.
i o to chodzi! Dobry urzednik jest na miarę złota.
Taki to choć nic zrobić nie może ani nie umie i ma związane ręce potrafi stanąć na wysokości zadania i wydaję decyzję administracyjną, że na razie ławeczki nie usunie!
Toż to skarb i chluba dla miasta, że takimi urzędnikami nam obrodziło!
Brawo Gdańsk!- 3 1
-
2020-07-20 10:29
Koszt takiej ławki pewnie nie przekroczy 100 złotych plus godzina na montaż i następnie ustawienie na przystanku też z godzinka.
A miasto ile by wzięło za taką ławkę?- 3 2
-
2020-07-20 12:58
Podobnie jak na Derdowskiego
Na tym przystanku tramwajowym kier.Oliwa miasto od lat nic nie robi, kilka razy widziałem oczekująca Panią bez nogi, widać mieszka w pobliżu
- 3 1
-
2020-07-20 23:52
Pytanie do p. Prezydent
Jakie były kary dla urzedników i pryncypałów z gdiz? toż to ..... skandal.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.