• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie ma miesiąca bez auta na torowisku

Szymon Zięba
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Auta na torach tramwajowych od początku roku 2020. Nagrania czytelników.

Nie awarie tramwajów, a samochody na torowiskach zdaniem naszych czytelników najczęściej w mijającym właśnie roku utrudniały kursowanie komunikacji miejskiej. W Raporcie z Trójmiasta internauci regularnie informują nas o autach, które wjeżdżają na tory. Ze statystyk ZTM wynika, że w tym roku samochody z torowisk usuwać trzeba było średnio trzy razy miesięcznie.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.

Jak oceniasz swoje umiejętności jako kierowca?

Policjanci z gdańskiej drogówki informują, że od stycznia do końca listopada na torowiskach w Gdańsku doszło do 13 wypadków i 26 kolizji.

I choć w przekazanych nam przez mundurowych statystykach ujęto wszystkie zdarzenia na torach (czyli również np. kolizje tramwajów oraz wypadki z udziałem pieszych), wszystko wskazuje na to, że większość incydentów dotyczy samochodów, które z różnych powodów lądowały na trasach, po których poruszają się tramwaje - czy to wskutek kolizji z innym pojazdem, czy też przez nieuwagę kierowców.

Potwierdzają to dane Zarządu Transportu Miejskiego. Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM, informuje, że od 1 stycznia do 17 grudnia z powodu wypadnięcia z drogi albo wskutek kolizji na torowiskach pojazdy inne niż tramwaje znalazły się aż 42 razy. W tym ostatni - w czwartek, 17.12.2020 r. rano - w Nowym Porcie.

09:06 17 GRUDNIA 20

Samochód na torowisku w Nowym Porcie (18 opinii)

Zdarzenie z czwartkowego poranka.
Zdarzenie z czwartkowego poranka.


Do jednego z poważniej wyglądających incydentów doszło w listopadzie tego roku, kiedy samochód osobowy wjechał na torowisko niedaleko przystanku "Odrzańska" i uderzył w słup trakcyjny. Rozbity pojazd zablokował ruch tramwajowy.

Jak informowali nas czytelnicy, pasażerowie opuszczali skład, a ZTM zmuszony był wprowadzić komunikację zastępczą na odcinku od przystanku Śródmieście SKM do przystanku Chełm Witosa.

Samochód na torowisku na al. Havla i przed przystankiem "Pohulanka"



W czerwcu osoby jadące tramwajem musiały przesiadać się na komunikację zastępczą w okolicy al. Havla. Samochód "na minuty" wylądował na torach i składy jadące z kierunku Dworca Głównego w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska dojeżdżały tylko do przystanku Chełm Witosa. Utrudnienia trwały wówczas około godziny.

Pod koniec maja trzeba było odholować samochód, który wjechał na tory za przystankiem "Pohulanka" na wysokości al. Armii Krajowej.

We wrześniu pasażerowie mieli problem, by korzystać z linii 8 i 9 - po kilkudziesięciu minutach udało się usunąć samochód z Podwala Przedmiejskiego.

Z kolei w marcu nasz czytelnik nagrał busa, który znalazł się na torach w okolicy Klinicznej.

- Niedopasowanie prędkości czy po prostu zwykła nieuwaga, w najlepszym razie paraliżują kursowanie komunikacji miejskiej i uprzykrzają życie pasażerom - podsumowuje jeden z gdańskich motorniczych.

Opinie (134) 10 zablokowanych

  • (3)

    Trójmiasto.pl- proponuję wydać kalendarz w tematyce " Auto na torach". Zdjęcia już macie na każdy miesiąc.

    • 59 1

    • Jeszcze tylko wesołych gęb tych "kierowców" brakuje.

      • 0 0

    • Z uśmiechniętym właścicielem (1)

      Niech wytłumaczy czy się opłacało i jak samochòd sprawuje się na torach.

      • 4 0

      • I czy rozstaw kół pasuje :)

        • 3 0

  • Widze w ankiecie że polskich ułanów,do tego niedorajdów poniosło mocno (4)

    Ponad 40%uważa sie za bardzo dobrego kierowce...ale błazenada,40% z was powinno nie otrzymać prawa jazdy w ogóle,a kolejne 50% mieć zabrane ze względu na zrytą psychike i problemy emocjonalne na drodze!!!

    Kierowca z przejechanymi 3 milionami km.

    • 16 4

    • Dobry kierowca zaznaczył że jest średni

      Ci słabi sfrustrowani zaznaczyli, że są dobrymi

      • 1 0

    • Pan idealny się znalazł. Otwórz szybę wystaw łeb i ochłoń. (2)

      • 2 2

      • A no znalazł się! (1)

        • 0 0

        • Boś głupi i myślisz że jesteś najlepszym kierowca. Taki porządny a reszta to buraki.

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Niedopasowanie prędkości czy po prostu zwykła nieuwaga (11)

    Raczej stan polskich aut. Zawieszenie, sprezyny, amortyzatory, hamulce. Calosc zamykaja 10letnie opony z 7mm bieznikiem... Pomijajac auta leasingowe to jezdzimy starymi trupami. 20 letnie auta, wylatane w niemczech w rekach polskiego kierowcy sa bolidem rajdowym.

    A pozniej ogladamy wypadki: wjechal na torowisko/drewo, zjechal na przeciwny pas, wylecial z zakretu...

    • 25 33

    • niestety stan polskich aut woła o pomstę do nieba (7)

      stare zdezelowane trupy, średni wiek 10+. Takimi trupy nie powinny być dopuszczone do ruchu.

      • 4 20

      • kierowca rajdowca

        buhhhaa, co najwyżej kierowca służbowego, albo passerati

        • 1 1

      • Na prowincji przeglądy za miskę ryżu (4)

        Brak progów, dziurawe podłogi i elementy nośne.

        • 9 6

        • (3)

          Samochody Tera produkowane w większości mają nadwozie samonośne. Nie ma "elementów nośnych" jak np rama.

          • 6 1

          • przecież nikt nie pisze o ramie

            elementami nośnymi są różne wzmocnienia, podłużnice czy ramy pomocnicze np. tzw. sanki do których zamocowana jest część zawieszenia

            • 3 0

          • (1)

            No tak, samonosne nadwozie z przerdzewialymi progami wewnetrznymi i zewnetrznymi... w najgorszym wypadku juz skladane z 2 albo 3 innych samochodow.

            • 2 5

            • takich rzęchów to już prawie nie ma, nie te czasy

              teraz każdego stać na niezardzewiałe auto

              • 5 0

      • niestety stan polskich kierowców i ich znajomość przepisów woła o pomstę do nieba

        • 8 0

    • (2)

      Raczej stan umysłu polskich kierowców w tym tkwi problem,auta leasingowe też się rozbijają.Dziwny sposób rozumowania,kiedyś niektórzy znawcy twierdzili że główną przyczyną wypadków były złe drogi,wąskie z drzewami na poboczach i co,drogi są lepsze,szersze,drzew na poboczach mniej,albo wcale.Wypadki które sie zdarzają na tych lepszych drogach są dużo bardziej tragiczne w skutkach,bierze w nich udział więcej pojazdów,które to niestety poruszają sie z zbyt dużymi prędkościami,w tym tkwi główny problem,najlepszym przykładem jest trójmiejska obwodnica gdzie wielu drogowych filozofów osiaga prędkości startującego samolotu zachowując się przy tym całkowicie bezrefleksyjnie,tu są potrzebne dobre opony ale mózgowe.

      • 22 2

      • Widać nie jesteś kierowca (1)

        I masz znikoma wiedzę. Na pierwszym miejscu stan aut a potem brawura

        • 1 27

        • widać że nigdy za kółkiem nie siedziałeś

          przede wszystkim stan umysłu, potem stan aut

          • 12 0

  • buahahaha

    I wszystkie auta oprócz na minuty rejestracje GD xD

    • 1 1

  • Polak (3)

    Hahahaha jak macie strefe 50 a jezdzicie 80 Polacy to co sie dziwic. Dicz

    • 70 12

    • Czyżby Sven zmienił ksywkę?

      • 2 1

    • zakaz wynajmu pokoi to schowki wynajmują

      to dzicy ludzie powinni razem z ruskim w jednym kraju zyć

      • 6 3

    • 80?

      Obwodnica 120 ludzie lecą 140-150. Miasto i 70 - a większość 100. To jak z wizytą u lekarza. Kto ma kasę ten płaci...

      • 6 2

  • jak by w waszym mieście w większości mieszkali ukraińcy to też byście się inaczej rozwijali.

    • 1 0

  • Nie piszę złośliwie ,tak jest naprawdę

    dużo jeżdzę po trójmieście, jestem w Gdyni to kultura i jest w miarę ok, jadę w Gdańsku czy Sopocie zaraz czuć od innych kierowców nerwy i agresję. Siedzi z tyłu na zderzaku,zajeżdzają,trąbią, potrafią przyhamować .Po prostu wariaci,patologia. Rozumiem że połowa ludzi w tym kraju to totalni idioci ale żeby aż tak, to nie jest normalne.

    • 2 1

  • Jeżdżę 43 lata i nie spowodowałem żadnego wypadku. To we mnie wjeżdżali najczęściej g*wniarze.

    Problem polega na tym, że w Polsce nie ma systemu, uczącego kierowców jak należy jeździć. W latach 70-tych gdy zaczynałem jeździć samochodem, w sposób niejako naturalny kierowcy "wyczuwali" i samochód i swoje możliwości i umiejętności. Działo się to dlatego, że większość młodzieży zaczynała od małego Fiata (kosmiczne 23 konie mocy) i z czasem przesiadała się do mocniejszych samochodów. Ale ci kierowcy mieli już na tyle doświadczenia, aby bez problemu okiełznać większe moce. Na swoim przykładzie tylko kilka aut w które się przesiadałem i jaką mocą dysponowały: Fiat 126p - 23KM, Syrena - 40KM, Fiat 125p - 75KM, Polonez - 85KM, VW Passat VR6 - 190KM, Opel Omega 3,2l - 220KM. Oczywiście zdarzały mi się też jazdy dużo mocniejszymi autami, ale wiedziałem JAK nimi jeździć, aby nie zabić siebie i innych. Dziś problem polega na tym, że g*wniarz, który odbiera prawo jazdy wsiada do 200 konnego BMW (najczęściej) i po kilku dniach zawija się na drzewie, razem z towarzystwem, wracając z wiejskiej dyskoteki. A wystarczy zrobić małą korektę do ustawy "Prawo o Ruchu Drogowym". Podaję przykład: Pierwsze 3 lata po odebraniu prawa jazdy możesz prowadzić auto o mocy - dla przykładu - 25KM, po tych trzech latach bezwypadkowej jazdy, przez kolejne 3 lata auto o mocy do 50KM i tak dalej, i tak dalej aż np. po 15 latach bezwypadkowej jazdy możesz prowadzić pojazd bez ograniczeń mocy. Pewnie trzeba by było dopracować szczegóły (nie jestem prawnikiem), ale wydaje mi się, że sama IDEA, którą przedstawiłem powyżej jest z gruntu słuszna. Mam nadzieję, że i forumowicze dorzucą do tego swoje pomysły i być może coś z tego wyjdzie i będzie po prostu bezpieczniej.Pozdrawiam a.s.

    • 6 0

  • Niestety w Gdańsku jest zbyt wielu i**otów by był porządek.

    Jedna patologia rządzi miastem, druga patologia rządzi na ulicy.

    • 2 0

  • MOże niech ktoś zwróci w końcu uwagę na dziury i koleiny (2)

    na tej drodze, tam są wyrwy na 15 cm w głąb,

    • 5 4

    • Głupi argument...

      Skoro widzisz, że stan nawierzchni jest zły to jedziesz wolniej. Mniejsza prędkość, to małe prawdopodobieństwo, że znajdziesz się na torach. To jest proste jak budowa cepa.

      • 0 1

    • Jak dla mnie to jest wciąż niedostosowanie prędkości do warunków.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane