- 1 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (134 opinie)
- 2 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (140 opinii)
- 3 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (503 opinie)
- 4 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (303 opinie)
- 5 17-letni złodziej paczek zatrzymany (181 opinii)
- 6 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (78 opinii)
Nie tylko dla odmieńców i dziwolągów
Naczelny Antyfacet Rzeczpospolitej Polskiej, filmy z całego świata zarówno dla osób bi, hetero, lesbijek czy gejów oraz warsztaty drag king. Już w czwartek startuje w Trójmieście Ogólnopolski Festiwal Kultury Queer.
Tegorocznym tematem przewodnim festiwalu są - w Polsce wciąż obce i marginalne - niekonwencjonalne queerowe rodziny. Co to są rodziny queerowe? - Są to rodziny nieheteronormatywne, w których rodzicami, członkami nie są osoby do końca heteroseksualne. Pojęcie queer jest bardzo szerokie, niewiele osób potrafi podać definicję. Lecz najogólniej mówiąc jest to coś pozbawionego typizacji i norm - wyjaśnia Anna Urbańczyk, współorganizatorka festiwalu.
Repertuar filmowy z całego świata prezentowany przez trzy dni na festiwalu ma naświetlić powszechne mechanizmy marginalizacji i wykluczenia ze względu na płeć i seksualność, ale przede wszystkim pokazać, że nie istnieje jeden dopuszczalny rodzaj miłości. Podtytuł festiwalu "A million different loves!?" ma pokazać, że różnych dróg jest wiele.
- Festiwal wyszedł z prezentacji filmów, lecz w Trójmieście film stanowi zaledwie połowę wydarzeń w ramach imprezy. U nas to nie jest już tylko film, jest bardzo dużo happeningów, debat czy spotkań. Osobiście czekam na Antyfaceta. To bardzo głośna postać, która w polskich warunkach walczy z normami hetero, budzi wielkie zainteresowanie mediów i sympatie ludzi. Ma bardzo ciekawe podejście do happeningów - zapowiada Urbańczyk.
Naczelnego Antyfaceta Rzeczpospolitej Polskiej, Marcina Boronowskiego będzie można spotkać w sobotę na ul. Długiej i Długim Targu (godz. 15), a następnie przed Wydz. Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego (godz. 18). - Antyfacet to jest mężczyzna, który na co dzień nosi szpilki i spódnice, bo uważa, że to jest wygodniejsze i bardziej przewiewne. Jeden z jego happeningów "chłopak czy dziewczyna normalna rodzina" pokazuje, że nawet mężczyzna ubrany w damskie stroje potrafi być też mężczyzną - wyjaśnia Urbańczyk.
Podczas trójmiejskiej odsłony festiwalu odbędą się także panele dyskusyjne na tematy społeczne oraz zagadnienia queer w sztuce z udziałem licznych znawców tematu. Dodatkowymi rarytasami festiwalu będą występy drag kingów Da Boyz, kabaretu Barbie Girls oraz pokazy art - video oraz warsztaty drag king.
Opinie (348) ponad 10 zablokowanych
-
2008-11-26 19:23
fajnie ze jest jeszce tylu normalnych (1)
brawo homofobia - precz a homofilą
- 0 0
-
2008-11-26 23:40
jest jak jest
Ale niestety zanikają ci normalni w tłumie głośnych dizwolągów. Wybija nas dziwactwo.
- 0 0
-
2008-11-26 21:28
poWolne Miasto :) (3)
W Gdyni przybyło ośmiornicę w Akwarium, a w Gdańsku jakiegoś dziwoląga..
Jakie miasto takie atrakcje- 0 0
-
2008-11-26 21:29
lepsza ośmiornica
bardzo interesująca
- 0 0
-
2008-11-26 21:42
TYLKO
jej nie zjedzcie, ona ma być na pokaz.
- 0 0
-
2008-11-26 23:39
8
Wolę ośmiornicę. Po ośmiokroć.
- 0 0
-
2008-11-26 21:30
homo/hetero (1)
czemu homoseksualisci to dzieci heterosexualistow?
a zamiast festiwalu mozemy codziennie robic procesje bozego ciala
poza tym festiwal nie jest robiony z podatkow a min. ze skladek czlonkow/czlonkin i symatykow/sympatyczek Kampanii Przeciw Homofobii- 0 0
-
2008-11-26 22:46
A gdzie tu rozsądek?
"czemu homoseksualisci to dzieci heterosexualistow?"
No bo jakoś tak się dzieje że dzieci powstają w wyniku stosunku kobiety z mężczyzną. Taka jest biologia.
"a zamiast festiwalu mozemy codziennie robic procesje bozego ciala"
A to niby dlaczego? Boże ciało jest raz w roku, po co to zmieniać. Z czystej przekory? Zamiast festiwalu zajmijcie się lepiej własnym życiem.
A co do podatków to niestety nie masz racji. Festiwal organizuje Uniwersytet Gdański (ACK i DKF) a to już są pieniądze podatników. Ta Kampania jest gdzieś w środku listy.- 0 0
-
2008-11-26 21:40
Cóż, takie porąbane czasy, (2)
że im kto większy idiota, tym większa "gwiazda". Ludziom z dobrobytu wali w sufit, wymyślają cuda , a potem domagają się tolerancji. Apel do młodych- studiujcie psychiatrię , debili coraz więcej- robota i pewna kasa zapewnione.
- 0 0
-
2008-11-26 22:04
W kraju........
...ślepców jednooki jest królem, powiadają, ale z drugiej strony, interes okulistów kiepsko idzie!
- 0 0
-
2008-11-26 23:38
tak
święta racja
- 0 0
-
2008-11-26 22:02
polski koszmarek (7)
Bardzo, bardzo ciężko jest mi pojąć polską rzeczywistość...czy ktokolwiek z tak 'mądrze' wypowiadających się tu osób zna w ogóle jakąś osobe homoseksualną?Ludzie, nie macie pojecia, że pewnie wasz sąsiad,lekarz a może brat lub matka też należą do ty 'odmienców' i co wtedy?tez im zakażecie prawa do bycia szczęsliwym..?
- 0 0
-
2008-11-26 22:04
(6)
szczęśliwy jest jak oskarża o homofobię?
- 0 0
-
2008-11-26 22:08
(5)
homofobia istnieje w polskim społeczeństwie i to jest niezaprzeczalny fakt.poza metropoliami jak Wawa to jakiś koszmar. ' inni' są w Pl uważani za gorszych i dlatego trzeba to zmienić. W każdym podręczniku psychiatrii wyczytasz, że są 3 RÓWNE orientacje seksualne : herero, homo i bi..
- 0 0
-
2008-11-26 22:10
(4)
Mnie się zdaje - nawet mam pewność - że to właśnie wy (bojownicy przeciw homofobii) tworzycie homofobie.
- 0 0
-
2008-11-26 22:52
(3)
Ale podręcznik biologii raczej nie traktuje innych orientacji poważnie. To taka zabawa dla tych co się nudzą.
Ktoś słusznie zauważył. Przewraca się ludziom w głowie od dobrobytu.- 0 0
-
2008-11-27 11:48
(1)
ktory podrecznik? podasz autora?
a orientacja jest niezalezna od dobrobytu, ani nie jest to wytwor naszych czasow. Homo byl Leonardo Da Vinci, Michal Aniol, Szekspir, Safona. Wymieniac dalej?- 0 0
-
2008-11-27 14:02
podręcznik
możesz zajrzeć do Starowicza, tytułów tych cegieł z psychiatrii nie pamiętam, bo studia kończyłam już jakiś czas temu,ale pisałam na ten temat 2 prace mgr wiec służę wiedzą ;-)
- 0 0
-
2008-11-27 13:42
Postaraj się czytać uważnie. Pisałam o podręczniku psychiatrii a nie biologii.Traktowane jest to tam jak najbardziej poważnie, nie przez tych, którym się nudzi tylko przez międzynarodowe autorytety naukowe. W cywilizowanym świecie nikogo to nie dziwi, pogódź się z tym, że homoseksualizm jest jak najbardziej NORMALNY.
- 0 0
-
2008-11-26 22:24
Pani Katarzyno,
chciałbym zwrócić pani uwagę, że ten gostek , który chodzi w damskich ciuszkach, bieliżnie, maluje paznokcie i nadał sobie tytuł "naczelnego antyfaceta rp" nazywa się MARCIN BORONOWSKI , a nie BOROWIECKI. Szambo należy nazywać szambem , a nie perfumerią.
- 0 0
-
2008-11-26 22:48
taka refleksja
Kiedyś po Sopocie biegał pan Parasolnik - śmieszny staruszek ubierający się w sukienki i wszyscy mieli z tego ubaw. Teraz ten ... z Wrocławia. Dziwne jak łatwo wywołać sensację - wystarczy by facet ubrał kieckę. I WIELKA SENSACJA!! Zaraz pojawia się masa komentarzy, dysputy - pierduty. Tym pajacom tylko chodzi o taki rozgłos. Pomyślcie - kim byliby oni, gdyby nikt na nich nie zwracał uwagi. Jak czuł by się taki ... gdyby nikt, absolutnie nikt nie skomentował tego artykułu? Następnego dnia przebrałby się za chomika? A może za misia Gogo? Żenada.
- 0 0
-
2008-11-26 22:58
Nie kumam skąd w ludziach tyle agresji i nienawiści w stosunku do osób homoseksualnych. Czy naprawdę nie możecie zaakceptować tego, że ktoś nie mieści się w waszych normach? LUDZIE SĄ RÓŻNI!!!! I to jest z*******e.
- 0 0
-
2008-11-26 23:36
precz
Nie dla zboczeń, dziwolągów, homosiów, lesbijek i inych pijawek.
- 0 0
-
2008-11-27 00:56
znowu tak głośno??? dlaczego ..? (4)
wydaje mi się, że kolejne takie akcje nie służą wcale dobru sprawy. Znów robi się głośno, "krzyczno" i kolorowo.. Chwilami człowiek ma tego już dość. Dla jasności nie jestem przeciwnikiem tych mniejszościowych grup, gdyż sam jestem ich członkiem; ale na litość... Komu służą takie cyrki? Retorycznie zapytam -powiesz, lecz w mojej opinii i całkiem sporej grupy "zainteresowanych tematem" służą tylko i wyłącznie kilku osóbkom, czasem w komentarzach wymienianych. A to koleżanka Ania , to znowu koleżanka Kasia, jakiś kolega...
Dziewczyny i pozostali, bardzo Was lubimy; lecz takimi zagraniami zniechęcacie do siebie kolejne osoby.Co gorsza- zniechęcacie do wszystkich przeciwnie zorientowanych.
Chcę żyć normalnie, bez piętna seksualności na każdym kroku; gdyż ta nie w każdym aspekcie każdej z chwil dnia występuje i nie w każdym momencie jest ważna. A normalnie to znaczy dla mnie bez jakiejkolwiek etykiety na "dzień dobry". Żyję, pracuję, mieszkam w trójmieście i zbędnym wydaje mi się taki festiwal jednej gwiazy (pewnie tu przesadziłem.., sorki) w wykonaniu np. AntyF`a. To spora prowokacja , a ta ostatnia nie zawsze jest dobra. Możesz się nie zgodzić, lecz według mnie lepszym sposobem do przekonania społeczeństwa do nas- jest pokazanie, że takie osoby chodzą, żyją w trójmiejskich realiach tak jak pozostała zorientowana bardziej typowo rzesza ludzi. Żyją każdym dniem, to samo słońce im świeci i ten sama sama ulewa dopada, co pozostałych. Tzw. "jazda na maksa" to ryzyko- a jej konsekwencje ponoszą wszyscy członkowie grup mniejszościowych. A organizatorki; coż... wracaja po takich baletach do domu, w większości do męża; szczęśliwe, że znowu 3city ciut "pokolorowano". Kolejna akcja, sukces, praca naukowa...Tylko sęk w tym, że odium spada na wszystich gejów. I wytłumacz proszę, dlaczego po tych kolejnych już akcjach wstrzymuję się z jawnym "coming out`em" a to przed sympatyczną starszą sąsiadką z pieskiem, a to znów sprzedawczynią w zieleniaku... No... ? Podpowiem - bo tak serio to te demonstracje queer kultury w przedziwnych czasem formach odstraszają do nas, budują mury i oddalają..
Dlatego na koniec- ostatnie zdanie - festiwal tak, lecz na litość- BEZ DRAPIEŻCZEJ PROWOKACJI I CISZEJ w wymowie, tak ciszej...!!! A na całą resztę przyjdzie czas, na tego AntyEFA-jako symbol - też :) Tylko jeszcze nie teraz!- 0 0
-
2008-11-27 07:23
(1)
bo pani Asia, Kasia Ania, mania czy pan Biedron z tego zyja.medialnie, społecznie.
gdyby nie te akcje nie zaistnieliby w swiecie a to jest ich celem.oni sa towarzychem, które najbardziej pod górke robi osobom homoseksualnym.
oni robiąc manify i inne wiecznie podkreslaja-jestescie inni,chociaz spoleczeństwa to nie interesuje.
oni swoim nachalnym produkowaniem sie przysługuja sie jak najgorzej waszemu srodowisku.
ale w swoim głupim zadufaniu, w pojeciu"misji" która maja do spełnienia nie chca czy nie potrafia tego zauwazyc. szkoda.- 0 0
-
2008-11-27 10:49
podpisuje sie pod tym
- 0 0
-
2008-11-27 11:41
zgadzam sie (1)
madra i prawdziwa opinia. Sama jestem w grupie mniejszosciowej, lestem lesbijka, i z wslasnego doswiadczenia jak i z rozmow z osobami hetero wiem, ze zbyt nachalne akcje tylko denerwuja. Ze ludzie latwiej akceptuja innosci, gdy widza ich w codziennych sytuacjach, a nie podczas prowokacji. Wazniejsze jest by ktos najpierw poznal nas jako czlowieka, a dopiero pozniej dowiedzial sie o orientacji. Bo orientacja i seksualnosc to nie wszystko. Nie okreslam siebie tylko jako lesbijka, ale przede wszystkim jako czlowiek. Czlowiek a nie odmieniec. Zamiast dzialan pt. niech nas zobacza, proponuje lepiej niech nas poznaja.
- 0 0
-
2008-11-27 11:51
Nie miałam nic przeciwko nikomu, dopóki nie rozpętano "walki z homofobią".
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.