• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety jak z epoki kamienia łupanego

Marcin
15 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Druga, gorsza kategoria pasażerów PKM
Oficjalnie SKM jest otwarta na pasażerów przewożących rowery. Rzeczywistość jednak już taka różowa nie jest. Oficjalnie SKM jest otwarta na pasażerów przewożących rowery. Rzeczywistość jednak już taka różowa nie jest.

- SKM-ka wprowadzając częściową odpłatność za przewóz roweru w dobie nowoczesnych technologii, zafundowała rowerzystom system z epoki kamienia łupanego - pisze nasz czytelnik, pan Marcin.



Dlaczego SKM-ka ma przestarzały system sprzedaży biletów?

Dwukrotnie w miniony weekend kupiłem bilet rowerowy na SKM/PKM. Dla jeszcze niewtajemniczonych: sprzedaż odbywa się w taki sposób, że kasjerka najpierw sprawdza numer pociągu (na tablecie bądź na wydrukowanych tabelach z rozkładem), potem wpisuje, w innym komputerze, numer pociągu i biletu dla podróżnego, trasę przejazdu i dopiero drukuje bilet.

Na razie są jeszcze "przejściowe trudności", takie jak długi czas zakupu takiego biletu (za drugim razem, gdy go kupowałem, cała operacja trwała ok. 10 minut - w sprzedaż zostały zaangażowane dwie kasjerki, potrzebna była jeszcze konsultacja telefoniczna). Ale to powiedzmy można usprawiedliwić faktem, że sprzedaż została wprowadzona dopiero niedawno. Zastanawiające jest natomiast co innego.

Dlaczego w dobie nowoczesnych technologii SKM-ka zafundowała rowerzystom system z epoki kamienia łupanego?



Dlaczego w czasach, gdy przez Internet mogę zarezerwować interesujące mnie miejsce w kinie, teatrze, samolocie, a nawet w pociągach PKP Intercity - SKM nie wprowadziła możliwości zakupu biletów na rower online?

Gdy zaczęły pojawiać się informacje, że będzie wprowadzona odpłatność za rower, byłem pewien, że w Internecie pojawi się nie tylko możliwość zakupu, ale i podgląd. Wpisuję relację np. "Kartuzy - Gdańsk Jasień" i system pokazuje: najbliższy pociąg ma 3 wolne miejsca na rower, kolejny żadnego, a jeszcze następny 5 miejsc...

Byłoby to ogromne udogodnienie dla kogoś, kto np. chce jechać na wycieczkę rowerową na Kaszuby i mieć możliwość swobodnego wyboru godziny powrotu.

SKM daje mi natomiast taki "wybór": albo przed wyjazdem jadę do kasy (niekiedy: na drugi koniec miasta...), albo nastawiam się na zakup biletu u konduktora - licząc się z tym, że miejsc nie będzie. Niestety, podróżny na obecnym rozwiązaniu nie tylko nie korzysta, ale wręcz traci (i nie chodzi tu tylko o pieniądze). Obecnie bowiem, tak mi się wydaje, konduktorom znacznie szybciej przyjdzie decyzja, żeby nie zabrać rowerzysty, bo przecież "system pokazuje brak miejsc".

Trudno nie zauważyć, że rowery w szynobusach kursujących po linii PKM to problem. Pociągi są zatłoczone, a rowery zajmują dużo miejsca (choć przecież wózki dziecięce czy walizki też - a tego nikt nie ogranicza). Obecny system nie pomaga jednak w rozwiązaniu problemu.
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (334) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego w trójmieście wzorem choćby Warszawy nie ma wspólnej komunikacji i biletu? (24)

    Choćby za to czas pogonić obecnie rządzący beton, przez 20 lat nie mogli się dogadać.

    • 222 15

    • A z jakimi miastami Warszawa ma wspólną komunikację? (2)

      Z Łodzią? Z Radomiem?

      • 3 7

      • A co to ma do rzeczy? (1)

        To stwierdzenie w stylu urzędniczego nie da się. Wystarczy pojechać do Londynu i zobaczyć jak może funkcjonować wspólny bilet na autobusy i metro. Jedna plastikowa karta, którą możesz doładować w dowolnym miejscu (kiosk z gazetami, sklepik, kasa biletowa albo automat). Czemu nie czerpać dobrych wzorców? U nas od kilku lat jest wirtualny twór, który miał odpowiadać odpowiadać za uwspólnienie biletu, ale jakoś tak chyba nie za bardzo działa, bo niie da się.

        • 11 3

        • To ma do rzeczy, ze kazde miasto moze chciec czegos innego.

          I nie potrafią, nie chca znaleźć kompromisu, tak samo jak Ty go nie szukasz, tylko piszesz "a co to ma do rzeczy". Bo zdanie inne niż Twoje jest niedorzeczne, prawda? Proponujesz czerpać z dobrych wzorcow? Dobra rada, ale jakos sam jej nie stosujesz w zyciu, bo wówczas czerpalbys wzorce od narodow bardziej cywilizowanych i bardziej szanowal drugiego Polaka i jego zdanie. Nie jesteś najwybitniejszym i najmądrzejszym mędrcem wszechświata, przykro mi. Nie jesteś nawet najmądrzejszy w swojej wsi.

          • 0 0

    • w Warszawie ile kosztuje bilet na wszytko 110 zł? a w naszym zacofanym regionie 240 zl. (5)

      dramat

      • 28 0

      • w Warszawie komunikacja wozi około 70 procent ludzi i odsetek rośnie. (3)

        czyli 30 procent ludzi porusza się autami. w Gdyni te proporcje są odwrotne...

        • 11 2

        • Ale kupiłem passata, nie po to, żeby jeździć autobusem, jak biedota... (1)

          • 3 3

          • A zanim kupiłeś tego gruchota, to BBC jeździłeś autobusem, jak biedota. Nowobogacki się znalazł

            • 0 0

        • zz

          właśnie dlatego. j.w.

          • 8 0

      • Droga wolna

        • 0 2

    • Ludzie i tak jeżdżą komunikacja, bo nie mają wyjścia, więc po co coś zmieniać? Im mniej ludzi jeździ, tym bardziej można kombinować na obcinaniu połączeń, a przecież o to chodzi-nie trzeba inwestować w nowe pojazdy, w motorniczych i konduktorow, a "na górze" kasa się zgadza. A ludzie? I tak będą jeździć, bo muszą.

      • 3 0

    • długo nie mogli się prezydenci miast dogadać (8)

      i dlatego temat przejął marszałek - wspólny bilet na całe pomorze ma ruszyć już w przyszłym roku

      • 5 16

      • nawet gdyby to była prawda (a nie jest) (6)

        To taki hilet będzie równie drogi co obecny

        • 11 3

        • (5)

          Ale to jest prawda.
          "W 2020 r. na terenie województwa pomorskiego osoby korzystające ze środków komunikacji zbiorowej pojadą na podstawie jednego wspólnego biletu. To efekt rozpoczynającego się 4 stycznia 2017 r. z inicjatywy władz województwa pomorskiego programu, dzięki któremu powstanie regionalny, ujednolicony system poboru opłat za przewozy w transporcie pasażerskim oraz jednolita informacja pasażerska."

          • 3 8

          • jednolicony system poboru opłat za przewozy w transporcie pasażerskim

            polegający na tym, że przy rodzinnej jeździe zamiast zapłacić 2,5 x 3,80 ZTM, 2,5 x 6 zł SKM i 2,5x 3,20 ZKM Gdynia, zapłacę 32,5 zł firmie, której powstanie kosztować będzie 76 mln zł. Biznes jak cholera.

            • 3 1

          • (2)

            A ja obiecuję, że w 2025 roku będziecie latać na dywanach.

            • 10 3

            • da się 500 zł każdemu za głos i będzie załatwione

              • 1 1

            • Niezwykła jest odporność na słowo pisane :)

              • 6 1

          • List intencyjny ze stycznia 2017 roku jest dostępny na stronie Urzędu Marszałkowskiego.
            Partnerzy Programu:
            1. Województwo Pomorskie
            2. Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia - Sopot
            3. Miasto Gdańsk
            4. Miasto Gdynia
            5. Miasto Sopot
            6. Miasto Wejherowo
            7. Miasto Tczew
            8. Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej
            9. Miasto Starogard Gdański
            10. Miasto Słupsk
            11. Miasto Chojnice
            12. Miasto Ustka
            13. pkp szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. zwaną dalej pkp skm
            14. Przewozy Regionalne sp. z o.o.

            • 3 2

      • Już się kiedyś dogadali czego efektem było podniesienie cen biletów dla zrównania ich miedzy SKM ii komunikacją autobusową. A tu cytat z przeszłości " - Miastom udało się osiągnąć kompromis. Do tej pory Gdańsk obstawał za pełną i szybką integracją wszystkich zakładów organizujących przewozy. Gdynia i Wejherowo wolały najpierw wprowadzić wspólny bilet, a potem dopiero zacząć prace nad wspólną administracją - relacjonuje Piotr Ciechowicz. - Gdańsk zgodził się w końcu z tą argumentacją. Dzięki temu wspólny bilet pojawi się za rok, czyli w połowie 2006 r. Cała reszta - czyli ujednolicony taboru, służbowe koszule kierowców - zostanie ujednolicone do końca 2007 roku."

        • 5 0

    • bo to są dwie firmy które nie mają ze sobą nic wspólnego.
      np. jedna stocznia i druga stocznia to chyba nie ta sama stocznia

      • 1 0

    • vixtechnology

      to czesc byłej motoroli. Oni maja takie systemy. Jeden bilet wiele przewoznikow. Wystarczy zadzwonic do nich.
      Oni maja miasta jak Rzym, Pekin, Oslo, Dublin, Seattle i inne.

      Wystarczy 1den telefon od władz trojmiasta i to kupic.

      • 2 0

    • (1)

      bo Warszawa to jedno miasto, a Gdańsk Sopot i Gdynia to trzy miasta. Dodatkowo Gdynia ma własny system komunikacyjny. Warszawa nie ma wspólnego biletu z Łodzią.

      • 7 7

      • na sląsku też jest kilkanascie taryf, niezrozumiałych biletów i karnetów??

        są różne firmy przewozowe ale dogadane.

        • 5 0

    • Bo tak!

      Prawda jest chyba taka, że oni nie chcą się w tej sprawie dogadać.

      • 35 1

  • Bilety jak z epoki kamienia łupanego

    Jak może zjechać z górnego tarasu na dolny, to chyba może wjechać z dolnego na górny. Nie jesteś wstanie tego zrobić to nie rób tego. Porąbane leniwce w obcisłych gaciach.

    • 1 0

  • przecież przewóz rowerów to tez interes jakby pomyśleli to by cos wymyślili żeby nie tracić kasy no ale widocznie pkm nie zalezy

    • 1 0

  • (3)

    Dlatego ja rower przewożę tylko na samochodzie :)

    • 51 8

    • Rower jest po to aby na nim jechać (1)

      A ja na rowerze jeżdżę

      • 2 2

      • Nogi są po to by na nich chodzić.

        • 0 0

    • *albo w

      • 3 0

  • (5)

    Nie podoba ci się roszczeniowych, to nie jeździj.

    • 52 77

    • (4)

      Tak samo problemy z tramwajami i autobusami rozwiązać, po prostu siedzieć w domu. Dzielnie znośmy znoje Gdańskiej komunikacji

      • 14 1

      • masz rower to jeździj !!! (3)

        a nie się z nim prowadzasz po autobusach czy pkmkach. ! Jak deb.l jakiś na srebrzysku

        • 4 6

        • Rece opadaja, nad poziomem dedukcji (2)

          A jak ktoś chce pojeździć sobie za Gdynia, a mieszka w Gdańsku? To ma specjalnie 50km na dojazd poświęcić?

          • 0 0

          • (1)

            A czemu nie?

            • 0 0

            • Gosxou

              Anty masz nogi to na piechotę do pracy! Nie podoba się to nie chodź do pracy!

              • 2 0

  • rezerwacja w SKM, to przesada

    SKM jeździ dosyć często, by nie bawić się w rezerwacje. Wyobraźcie sobie, że wpadacie, jak co rano, z rowerem na peron, widzicie pusty przedział rowerowy, wchodzicie z rowerem, drzwi się zamykają, a tu napis "rezerwacja". To nie pospieszny, co jeździ 2 razy na dzień, więc ta rezerwacja jest niepotrzebna, a wręcz szkodliwa. Przyczepiłbym się tylko do niepraktycznych stanowisk dla rowerów w wagonach. Wieszanie rowerów na jakichś hakach, to nonsens, szczególnie, kiedy mówimy o ciężkim rowerze miejskim, typu holenderskiego. 2 pałąki do wjechania kołem, żeby połamać szprychy, też są słabe. Przedziały rowerowe powinny być pozbawione ścianek oddzielających je od wejścia, a stanowiska dla rowerów powinny być na skos - czyli w "jodełkę". Pomiędzy stanowiskami odwrócone U z rur i koniec kombinacji.

    • 3 0

  • Napisz coś o rowerach, a już pryszczate trolle się rzucą do hejtowania (3)

    • 6 11

    • Sam jesteś pryszczaty troll.

      • 0 0

    • lol

      Już wypchaliście samochody z ulic bo jeździcie pod prąd,pieszych z chodników i przejść,gdzie stwarzacie tylko zagrożenie,a jeszcze chcecie wywalić pasażerów z kolejek!!! Jestem ciekaw co za debile was popierają.Sam jeżdżę od czasu do czasu,ale to co się wyprawia to żenada!!!

      • 1 0

    • Nie wszyscy lubią widać pedałować

      • 5 1

  • (5)

    Wczoraj jechałem z holenderka w tramwaju, pytała się ile kosztuje przewóz rowerów, mówiła że w Holandii jest to droga zabawa i kosztuje 6 euro

    • 39 4

    • I tak

      I tak to powinno być u nas. Ostatecznie rower jest od tego, żeby na nim jeżdzić, a nie wozić w skm/pkm/zkm. W wagonach skm są wyznaczone miejsca do przewożenia rowerów w ograniczonych ilościach, np. 4 upchane jest 8 do 10 sztuk. Wracając z pracy rano często mam problem dostaniem się do skm, a i z wyjściem bywa też trudno.

      • 1 0

    • A mówiła ci trolu ile kosztuje parkowanie w miescie blachosmdroda? (2)

      • 4 19

      • 1-2 euro za godzine, przy średnich zarobkach 15 euro

        przy plaży w Zandwort jest parking za 50 centów za godzine, ciągnie się wiele kilometrów...

        • 4 0

      • Milcz pedosmierdzielu !!!

        • 5 3

    • Czyli u nas powinno być 25 zł za przewóz roweru, to sprawiedliwa cena

      • 14 1

  • Filerat (19)

    Jak pis weźmie samorząd, to pkmka będzie napędzana jak u flinstonów hehe, nóżkami

    • 171 116

    • Na szczescie za PO (6)

      Jest tak idealnie...
      10 czy 20 tramwajow dzis stanie?

      • 39 29

      • Moj tramwaj tez stanal (1)

        • 3 3

        • tramwaj przejechał mi przez śniadanie

          bezczelnie wjechał w mój dom
          przy stole zrobił sobie przystanek
          choć dotąd nie było go

          • 2 0

      • Porównaj z miastami, w których rządzi PiS. (3)

        • 20 9

        • Mam w głębokim poważaniu jak jest w miastach gdzie rządzi PiS. Mieszkam tu, gdzie rządzi PO. Twój argument jest w stylu "a u was biją Murzynów".

          • 3 3

        • (1)

          Gó.no mnie obchodzi PiS i to wasze przerzucanie się szabem. Jedni i drudzy won z Polski i dajcie żyć normalnym ludziom

          • 24 9

          • nareszcie... My Polacy mamy wyj... w Waszą durną politykę.

            Zabierzcie te swoje polityczne debilizmy i won na. Magdagaskar! Może Wolodia Was ugosci ewentualnie w Gulagach. Tam powinni się idioci polityczni wyrznac w pień. Dajcie Nam żyć w Naazej Ojczyźnie! Przestańcie nas hamować i okradać!

            • 13 3

    • rower

      po cholere bierzecie rowery z domu skoro przewozicie je komunikacja,a na marginesie rowerzysci to ostatnie buraki jezdza po miescie jak oszolomy oc dla nich i prawo jazdy zrobic przymusowo

      • 3 8

    • Zmień lekarza

      • 0 2

    • nie o wygode chodziło w tej inwestycji

      • 3 3

    • (1)

      Skąd się takie durnie biorą?

      • 8 2

      • reforma edukacji przynosi efekty

        Jeszce więcej religii dajcie

        • 12 1

    • Na szczęście PO (4)

      Kupiła aż 10 szynobusów do obsługi 3 tras PKM w tym jednej przez Sopot.

      Jakie to szczęście mieć takich ekspertów od organizacji przewozów :)

      • 22 11

      • Specjalista level expert!

        Pęknę ze śmiechu, proponuję zaczerpnąć wiedzy na temat umowy powierzenia pomiędzy marszałkiem a skm. specjaliści z urzędu na oficjalnym spotkaniu stwierdzili, że zwiększenie liczby pociągokilometrów nie zwiększy kosztów SKMce. Rzeczywiście logiki w tym jest tyle co kot napłakał. Szkoda, że kierowcy pokonując dłuższe trasy nie wychodzą z takiego samego założenia, nie ważne 10 km czy 100 km, koszty takie same. Nie wypisuj informacji, jeśli znasz tylko hasło a nie szczegóły. Ale to jak wiadomo jest domena "inteligencji" w tonie: wypowiem się, chociaż nie mam o tym bladego pojęcia. Skoro nie znam się na medycynie to nie leczę się sam, a idę do lekarza!

        • 7 2

      • ciesz się (2)

        z takich ekspertów. Za Horały będzie gorzej.

        • 19 15

        • Horała nie wygra, bo ludzie bardziej od Szczurka nienawidzą PiSu. Abstrahując w ogóle od tego, że Szczurek z systemem sprzedaży biletów w SKM ma tyle wspólnego co PiS z praworządnością.

          • 26 8

        • Zobaczymy

          • 14 8

    • przecież SKM tak jak i PKP

      to spółka z zarządem złożonym z PiSiaków

      • 18 7

    • wróżbita maciej? to ty

      • 13 2

  • 100 zł za kilometr przewozu rowera. Problem solved.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane