• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska opóźniona. Budowa estakady do wiosny 2020

Michał Brancewicz
23 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Słup wysokiego napięcia w pobliżu estakady musi zostać przeniesiony, co spowoduje kilkumiesięczne opóźnienia w budowie obiektu. Tym samym cała Nowa Bulońska zostanie otwarta wiosną 2020 r.

Nowa Bulońska - droga, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną - zostanie otwarta na całej długości dopiero wiosną 2020 r. Wszystko z powodu konieczności przeniesienia słupa wysokiego napięcia, który stoi w pobliżu estakady powstającej na trasie, co o kilka miesięcy opóźni jej budowę. Natomiast otwarcie linii tramwajowej biegnącej wzdłuż nowej drogi nastąpi w maju przyszłego roku.



Opóźnienia w realizacji inwestycji:

O tym, że budowa Nowej Bulońskiej Północnej potrwa dłużej niż do lipca 2019 r., co wynikało z kontraktu zawartego przez DRMG z firmą NDI, pisaliśmy już kilka miesięcy temu. Wówczas, ze względu na pomysł wydłużenia trasy tramwajowej do właśnie budowanej szkoły, termin oddania infrastruktury torowej został przesunięty na połowę 2020 r. Również układ drogowy miał zostać oddany później, bo pod koniec tego roku.

Nowa Bulońska: wiadukt dopiero na wiosnę



Teraz okazuje się, że nowa droga o długości 2,6 km zostanie udostępniona kierowcom jeszcze później.

- Ze względu na protest mieszkańców dotyczący lokalizacji słupa linii wysokiego napięcia i związaną z tym procedurę zmiany jego lokalizacji oraz uzyskania wszystkich niezbędnych uzgodnień, które wstrzymały realizację robót ziemnych na obiekcie mostowym, a tym samym opóźniają wykonanie robót związanych z układaniem kolejnych warstw nawierzchni drogowej i torowej na długości całego obiektu mostowego - prace na estakadzie zakończone zostaną wiosną przyszłego roku - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Nowa Bulońska: fragmenty jezdni oddane w tym roku



Inne fragmenty Nowej Bulońskiej mają zostać otwarte wcześniej.

- 30 listopada planowane jest oddanie do użytkowania odcinka w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej, a do końca roku fragmentu drogi pod trasą W-Z. Pozostałe odcinki, z wyłączeniem estakady, też będą przejezdne, ale z lokalnymi utrudnieniami - zapowiada Zakrzacka.

Nowa Bulońska: tramwaj w maju



Skróci się za to termin oddania trasy tramwajowej biegnącej równolegle do Nowej Bulońskiej. Ma się to stać w maju 2020 r.

Za wybudowanie Nowej Bulońskiej Północnej w pierwotnej wersji firma NDI miała zainkasować 191,7 mln zł. Jednak kontrakt został rozszerzony o dodatkowe elementy, m.in. odcinek trasy tramwajowej o długości 320 m wraz z przystankiem, co wiązało się ze wzrostem kosztów o ok. 48 mln zł.

Opinie (466) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Co to za słupy pracują w tej DRMG, warto pokazać chociaż dyrektora , może temu człowiekowi trzeba pomóc w myśleniu!

    • 13 1

    • nie kwestia w tym ze oni pracuja tam tylko dla kogo pracuja. bo na pewno nie dla tych co ich wybrali

      • 0 0

  • Norma (1)

    Projekt tak powstaje w Gdańsku żeby zawsze można było aneksik podpisać i doliczyć milioniki dodatkowe.
    Tak po Gdańsku - bo już nie po Polsku.

    • 13 1

    • dulkowska przed glosowaniem na nia nazwala to gdanskoscia.

      typowa buta urzednika za dlugo przebywajacego na urzedzie.

      • 3 1

  • Czy na Łostowickiej powstanie buspas

    po oddaniu do ruchu Nowego Bulionu?

    • 4 4

  • Budowanie przy lini napowietrznej. w jej bezpodresnim sasiedztwie. I tu mamy wlasnie przyklad tej krtokowzrocznosci. (1)

    W ogóle nie powinno sie budować blizej niż 30 metrów od lini napowietrznych. Ale gdańskim deweloperom i usłużnym im włądzom wladzom jak widać to zupełnie nie przeszkadza. Wszystko połamią byle sprzedac kazdy mozliwy grunt. A martiwc sie bedziemy pózniej.

    • 9 3

    • wiesz że dzwoni, ale nie wiesz, w którym kościele

      w przypadku linii 220 i 400kV obowiązuje zakaz budowy w pasie ochronnym. Nie ze względów zdrowotnych, a ze względu na zapewnienie możliwości modernizacji linii (np. dobudowy dodatkowych torów) bez ryzyka przekroczeń dopuszczalnych wartości pola oraz hałasu (inie najwyższych napięć wydają dźwięki związane ze zjawiskiem ulotu). W przypadku linii 110kV dopuszczalne jest nawet budowanie pod samą linią - w zależności od geometrii dachu wystarcza od 3 do 5 metrów odstępu izolacyjnego (!). W poziomie zaś linia może przebiegać trzy metry od budynku wyższego od poziomu zawieszenia przewodów (PN-EN 50341-3:2002/AC:2009)

      • 2 0

  • (1)

    Kto naiwny niech uwierzy w słupa do maja, następnie będzie okres lęgowy żab, jaszcze dalej wykonawca zbankrutuje a mieszkańcy za to zapłacą.
    Za taką niegospodarność to jest odpowiedzialność karna , ktoś przecież opracował dokumentacje budowy a ktoś zatwierdził.
    Słup się z tego wszystkiego śmieje.

    • 22 0

    • Bo to właśnie

      Gdańsk jest. Do kupy razem z władzami. Ale lepiej próbować mieszać w polityce. Poprzednik też mieszał, ale uczennica często była na wagarach...

      • 3 0

  • (1)

    Wg autora to winni mieszkańcy bo protestują a to już głupota w którą uwierzą tylko ludzie naiwni albo ci którzy są odpowiedzialni za olbrzymie straty w wyniku ich niekompetencji.

    • 15 0

    • *wg DRMG - autor ino powiela te głupoty :)

      • 0 0

  • (2)

    Pytam z ciekawości
    Komu i w jakim kierunku N Bulońska ułatwi dojazd?

    • 8 1

    • (1)

      Słoikom z kowal do oliwy teoretycznie ma ułatwić. Teoretycznie bo skorkuje totalnie morenę

      • 11 0

      • no włąsnie. wiecej zaszkodzi niz cokolwiek pomoze

        • 4 0

  • Tam mogły zostac poligony. Mozna by dzieki temu tam rozwinac nowe wiezienie. a tak?

    • 3 1

  • (4)

    jako mieszkaniec moreny nie zgadzam sie na tą drogę !! dobrze ze tylko jeden pas !!! nakupowali tam tanich mieszkań w polu i teraz drogi im róbcie a ja teraz bede stał przez nieudaczników z południa

    • 10 20

    • (1)

      Morena też była kiedyś polem, także nic nie poradzisz, miasto się rozrasta i zageszcza

      • 11 0

      • Ale tam???

        • 0 0

    • Twój protest odnotowany, Ty się nie zgadzasz.

      • 4 0

    • ale po co od razu obrażać ludzi? kupili tam gdzie chcieli i nic Ci do tego. Zawsze możesz nakupować drogich mieszkań w mieście i nie będziesz stał

      • 4 0

  • To jest niezły wałek

    Oglądając tego kloca (wiadukt) i oczyma wyobraźni widząc sodomę i gomorę dziejącą się pod tymi "pięknymi" łukami zastanawiam się, jakie przełożenie na zamawiającego ma wykonawca, że pozwolono na tak drastyczne zmiany pierwotnego projektu konstrukcji. To jest niebywałe.... Po co na etapie przetargu tworzyć jakieś wytyczne, żeby następnie widowiskowo wyrzucać je do kosza?
    I do tego 25% wzrost kosztów przy 10% wydłużeniu linii tramwajowej...teraz ten słup...
    Jeśli chodzi o kary, to pewnie wykonawca nawet nie czytał tego punktu umowy. Kpina.

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane