Fakty i opinie

Nowa Bulońska: linia tramwajowa będzie dłuższa. Wyjątkowa estakada wenecka

Najnowszy artukuł na ten temat

Słup, o który zawadzają tramwaje, przesuną dopiero za kilka lat

Dobra wiadomość jest taka, że linia tramwajowa w ciągu Nowej Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska zostanie wydłużona o ok. 320 metrów na południe zobacz na mapie Gdańska, by móc obsłużyć budowaną właśnie szkołę przy ul. Lawendowe Wzgórze. Powstająca w jej przebiegu estakada wenecka jest wyjątkowym, rzadko stosowanym rozwiązaniem. Są jednak też gorsze wieści: układ drogowy zostanie oddany do użytku pod koniec roku, a nie na koniec lipca, z kolei tramwajem pojedziemy dopiero w połowie 2020 roku. Wzrośnie też koszt budowy Nowej Bulońskiej - o ok. 35-40 mln zł.



Jak oceniasz zmiany w projekcie Nowej Bulońskiej?

bardzo dobrze, w końcu urzędnicy reagują na potrzeby mieszkańców 71%
to dobry ruch, ale bardzo kosztowny 17%
są niepotrzebne 12%
zakończona Łącznie głosów: 3025
Nowa Bulońska Północna to droga i linia tramwajowa, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Jej budowa trwa już od przeszło roku i według zapisów przetargowych, powinna zakończyć się ostatniego dnia lipca 2019 roku.

Tak się jednak nie stanie.

Wpływ na to mają zmiany w projekcie. Jedną z nich jest wydłużenie linii tramwajowej o ok. 320 metrów. Pierwotnie Nowa Bulońska miała się kończyć na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej z Jabłoniową, ale zostanie poprowadzona dalej, aż do ul. Lawendowe Wzgórze. Ma to związek z budową nowej szkoły, do której od września uczęszczać będzie ok. 750 uczniów.

- Projekt zamienny przewiduje powstanie nowego przystanku, który będzie zlokalizowany między działającym już przedszkolem a budowaną szkołą - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
graf. trojmiasto.pl
Linia tramwajowa nie będzie kończyć się pętlą - drogą w budowie i zajmującą sporo miejsca. Po zakończonym kursie tramwaj zmieni tor jazdy i ruszy w drogę powrotną.

Budowa szkoły na Jasieniu utrudnia życie przedszkolakom



W ramach innego przetargu miasto buduje układ drogowy dla nowej placówki, którego realizacja zakończy się przed nowym rokiem szkolnym.

Inny kształt skrzyżowania Jabłoniowej i Warszawskiej



Kolejna zmiana dotyczy skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej, które początkowo zostało zaprojektowane w formie ronda. Później podjęto jednak decyzję, by przekształcić je w prostsze skrzyżowanie, tzw. skanalizowane. Ma to zapewnić większe bezpieczeństwo użytkownikom, a także poprawić płynności przejazdu.

Przeprojektowane skrzyżowanie Nowej Bulońskiej z Warszawską i Jabłoniową. W ramach inwestycji przedłużona na południe zostanie linia tramwajowa widoczna po prawej stronie jezdni.
Przeprojektowane skrzyżowanie Nowej Bulońskiej z Warszawską i Jabłoniową. W ramach inwestycji przedłużona na południe zostanie linia tramwajowa widoczna po prawej stronie jezdni. mat. DRMG
- Dzięki tej zmianie projekt Nowej Bulońskiej będzie bardziej dopasowany do projektów Nowej Warszawskiej i Nowej Jabłoniowej - zauważa dyrektor DRMG. - Już w ramach Nowej Bulońskiej wybudujemy ok. 200 odcinek torów Nowej Warszawskiej, a przetarg na jej budowę ogłosimy w przyszłym tygodniu. Dodatkowo wyprowadzimy też fragment jezdni przyszłej Nowej Jabłoniowej.
Powstanie też węzeł integracyjny na południe od dzisiejszej ul. Warszawskiej. Znajdzie się tam pętla autobusowo-tramwajowa i parking.

Zmiany opóźnią prace budowlane



Takie zmiany odbiją się jednak na terminach realizacji.

- Mamy ustalone trzy kamienie milowe. Pierwszy dotyczy skrzyżowania i docelowego układu drogowego na potrzeby szkoły i ma być zrealizowany do sierpnia. Przejezdność całego układu drogowego Nowej Bulońskiej Północnej, na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Jabłoniowej, planowana jest na koniec roku 2019 roku, a tramwajem z Moreny na Jasień pojedziemy w połowie 2020 roku - informuje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą całej inwestycji jest firma NDI, która zainkasuje za to 191,7 mln zł. O ile wzrośnie wartość kontraktu po zmianach?

- Bilansujemy plusy i minusy, bowiem część planowanych wcześniej robót nie zostanie ostatecznie wykonana. Nie powstanie m.in. odnoga dla Nowej Politechnicznej na wysokości skrzyżowania z ul. Nową Wołkowyską. Na ten moment wartość kontraktu wzrośnie o ok. 40 mln zł - mówi Bartosiewicz. - Jednak od tej kwoty należy odjąć jeszcze kilka milionów złotych, gdyż zmniejszą się koszty budowy obiektu mostowego nad potokiem Siedleckim.

Wyjątkowa Estakada Wenecka



Co ciekawe, powstająca w ramach trasy estakada, nosi miano weneckiej, gdyż jest wzorowana na wiaduktach łukowych, które budowali starożytni Rzymianie.

Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.

Jedna przęsło wykonane z betonu zbrojonego ma rozpiętość 20 metrów i waży 40 ton. Na całej estakadzie takich przęseł będzie 154.

Podpory obiektu mostowego nad Potokiem Siedleckim w ramach Nowej Bulońskiej

Opinie (370) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • kolejne opóźnienie ale tak to jest jak gospodarz nie ma czasu dla miasta (27)

    Wciąż robi przecież wielką politykę.

    • 232 350

    • (4)

      Haha Pan ledwo wstał i już narzeka, współczuję.

      • 77 37

      • (3)

        Jak "narzeka"? On jest tu w pracy! Trochę szacunku! W takim upale od białego rana trolluje!

        • 83 22

        • Skup się (2)

          A może myśli logicznie w przeciwieństwie do Was. Czy DRMG kiedyś skończyła cokolwiek w terminie? Nigdy. Czy potrafiła wybrać wykonawcę który skończy w terminie? Nigdy. Wybrać ofertę najtańszą to pewnie moja papuga potrafi. Teraz zmiany wyjdą 30-40 mln. Co to za przedział ? Myślicie ze teraz będzie przetarg na zmiany ? Nie. Obecny wykonawca policzy już po swojemu te zmiany oczywiście bez presji przetargu. Jak można było zaprojektować tramwaj który zatrzymuje się 1 km od szkoły. Teraz dopiero doszli do tego ze lepiej jakby podjeżdżał pod szkołe ? No nie róbcie jaj. Faktycznie Dulkiewicz niech się skupi na Gdańsku

          • 31 26

          • Jest prawo i muszą go przestrzegać

            Nie pasuje, to pisz petycje o zmianę ustawy o przetargach publicznych...

            • 19 15

          • najpierw siusiu potem do kompa bo pecherz mozg uciska i pisze sie glupoty

            • 13 11

    • Dyżurny maruda? (4)

      • 42 25

      • to Kacperek (3)

        zaczyna kolejną kampanię , niedługo wybory do sejmu trzeba się przypomnieć

        • 42 25

        • (2)

          ale kacper to lipa

          • 11 5

          • nawet duda

            • 6 4

          • lipa to było amberd gold, oboje z ojcem o tym wiedzieliśmy

            • 10 7

    • Ona jeździ ze stołem po Polsce

      • 31 38

    • O i to lubię ! Wstanę rano i dołożę komu sie da - już mi lepiej!

      • 35 15

    • Kacperku,
      nie wstawaj tak wcześnie, krótki sen sprzyja otyłości i podnosi poziom złego cholesterolu

      • 35 18

    • beton, beton, beton ... (1)

      • 16 18

      • O sobie piszesz?

        • 18 9

    • Kiepski trolling

      Za coś takiego nie powinni ci płacić.

      • 18 14

    • parady jeszcze robi i obraża Polaków (1)

      • 14 19

      • chyba tylko taka obrazalska panienke jak ty

        • 9 8

    • mu (2)

      wyprowadz sie w polsce jest tyle pieknych miast

      • 15 19

      • sam się wyprowadź lewaku (1)

        • 13 20

        • ledwo wstal od konfesjonalu i juz zaczyna od nowa

          • 14 9

    • W ramach przeprosin postawi się nowy kościół. Mieszkańce będą zadowolone, flaszek będzie zadowolony.

      • 11 8

    • ilu ona ma ochroniarzy? ostatnio widziałam ją z czterema. (2)

      • 11 8

      • (1)

        Adamowicz nie miał żadnego.

        • 11 4

        • No właśnie

          • 3 1

    • Nie opóźnienie, a rozsądniejsze zaplanowanie

      Bo gospodarz ma czas na przemyślenie zmian i poprawienie pomysłów w trakcie budowy, a nie po.

      • 5 4

    • Hmm... a komu dobrze robią jak nie mieszkańcom Gdańska.

      Chyba artykułu nie czytałeś ze zrozumieniem. Nic tylko współczuć.

      • 5 4

  • (6)

    A to szkoda, że nie będzie pętli, bo Bergman, Hildebrandt i N1 nie pojadą nową trasą w ramach atrakcji

    • 39 54

    • Żaden z nich by nie podjechał pod takie góry (1)

      • 9 4

      • w Katarze nie takie cuda robili

        stadion na wodzie itp.

        • 0 5

    • Akurat wszystkie te tramwaje są dwukierunkowe, tak że pętli nie potrzebują.

      • 8 0

    • A właśnie że pojadą!

      One wszystkie są dwukierunkowe - więc z tym nie ma problemu.

      • 7 0

    • szkoda ze taka nowa Bulońska nie bedzie dociągnieta do Zakoniczyna/ Świętokrzyskiej (1)

      za mało alternatyw drogowych w gdańsku

      • 4 2

      • Będzie

        W ramach Nowej Bulońskiej Południowej.
        A kiedy to już inny temat..

        • 1 0

  • Super wiadomość (20)

    Więcej komentować nie trzeba, szkoda tylko że takie opóźnienie

    • 157 23

    • (6)

      do pełni szczęścia brakuje mi parkingów przesiadkowych przy przystankach. To by pomogło rozładować ruch samochodowy w kierunku centrum, wrzeszcza i oliwy. Ludzie z jasienia i okolic gdyby mogli podjechać kawałek do przystanku, pewnie chętniej by korzystali z zbiorkomu.

      • 9 2

      • Tam to brakuje SKM na Gdańsk Poludnie i (4)

        powiązania z nią tramwaju.
        Halo UM! Co się dzieje z planami SKM w tym rejonie?

        • 8 5

        • U ciebie tak od rana już głębszy? (2)

          • 4 6

          • po drugim wypitym bedzie pisal o kosmodromie

            • 5 1

          • Nie wiem do czego... pijesz?

            SKM w tym miejscu została zaplanowana w latach 70-tych poprzedniego wieku. W lecie zeszłego roku były dyskusje na temat powrotu do tych planów. W tym roku UM przedstawił prezentację i na niej była zaznaczona "petla" SKM w tej okolicy?
            Może lepiej czasami wypić niż tak słabo komentować na trzeźwo?

            • 2 1

        • A kto jest włascicielem i gospodarzem SKM? Czyż nie PKP?

          • 0 1

      • Niestety to nie zadziała.

        Zaraz będą to parkingi dla mieszkańców okolicznych bloków...

        • 8 1

    • Jak nie ma komu robić, to są opóźnienia (11)

      Zobacz po godzinie 17 czy tam ktoś jest. Nikogo. I tak jest od samego początku. Taka inwestycja powinna przynajmniej teraz w okresie letnim, gdzie ruch jest mniejszy (wakacje), iść pełną parą, a nie do 16.00-16.30 i fajrant. Skoro są pieniadze, niech robia. Ale najwidoczniej nie ma komu... Ale kogo to obchodzi - mieszkańcy poczekają ...

      • 11 7

      • (3)

        A Ty co robisz po 17 ? Budowlaniec tez człowiek.

        • 8 7

        • A słyszał pan ogarnięty o drugiej lub trzeciej zmianie? (2)

          Czy szkołę omijał z daleka?

          • 11 5

          • Nikt nie będzie zatrudniał dodatkowych ludzi na jedną lokalną inwestycję . I po co ten pogardliwy ton?!

            • 7 5

          • pan chodził do szkoły na trzecią zmianę?

            skoro już to ze szkołą powiązał

            • 6 3

      • (3)

        Taka inwestycja !!!
        A jaka to specjalna inwestycja ? Inwestycja jakich wiele ! Jedno zdanie prawdziwe ...nie ma ludzi do pracy.

        • 7 0

        • Inwestycja jakich wiele? Tak ... (2)

          Podaj trzy inne

          • 2 4

          • Stogi ,Biskupia i okolica ,węzeł i wiadukt przy Urzędzie Wojewódzkim .

            • 5 1

          • Podał ci.

            • 0 0

      • jeszcze nie ma wakacji

        • 1 0

      • A ja mam dość tej budowy i chce mieć spokój po 16.30

        • 2 1

      • A interesujesz się informacjami ogólnopolskimi? W całym kraju brakuje ludzi do roboty w budowlance nie tylko tu.

        • 0 0

    • Więcej roboty dłuższy termin jej wykonania , cudów nie ma .

      • 3 0

  • (4)

    Dobra decyzja

    • 91 12

    • ale tramwaj to XVIII w. czyli skansen - teraz są samochody hybrydy, elektyki, wodorowe, gaz ziemny czy nawet LPG (2)

      .....z drogi betonowej dobrze wykonanej może skorzystać każdy pojazd na kołach a po torach tylko skansen ......strata pieniędzy
      ale co się dziwić jak decyduje urzędnik nie swoimi pieniędzmi

      • 3 11

      • elektryczny samochód jest takim samym skansenem jak tramwaj

        pierwsze samochody były właśnie elektryczne, oprócz tych napędzanych silnikiem Stirlinga

        • 2 0

      • A samochód, to który wiek, przepraszam?

        • 4 0

    • Dobrą decyzją byłoby pociągnięcie tramwaju do Porębskiego

      • 1 0

  • Nowa Bulonska od razu powinna byc budowana 2x2 (31)

    A nie jakies protezy.
    A za rok albo dwa znowu trzeba bedzie zamykac by dobudowac druga nitke...

    • 207 70

    • (18)

      Priorytet musi mieć komunikacja miejska! Nie auta

      • 54 21

      • (16)

        a wiesz co by się stało gdyby wszyscy nagle chcieli się przesiasc z samochodów na komunikacje miejska? Byloby to, co z Mevo. To jest po prostu niemożliwe i mówienie o mieście, które ma 0,5 mln mieszkańców i chce rosnąć, jednocześnie bez samochodów, to utopia.

        • 30 25

        • Przez parę miesięcy tak. (13)

          A potem skończyłoby się jak w Londynie na przykład, gdzie samochodem się jeździć zwyczajnie nie opłaca.

          • 26 7

          • (12)

            Dokladnie. Parkowanie i wjazd do centrum powinien kosztować ok 100 złotych. To by zniechęciło do jazdy po zakupy i inne pierdoły tylko samochodem.

            Ale za nim to nastąpi komunikacja powinna jeździć bez opóźnień, czesto i być komfortowa z dzialajacą klimatyzacją itp. Musi być niezawodna!

            • 15 11

            • (6)

              Na zakupy do centrum? A co tam można kupić? Problemem jest główny ciąg który prowadzi przez niby centrum. I dla którego są słabe alternatywy bo nikomu się nie chciało pomyśleć jak przerzucić samochody ze zwycięstwa na inne trasy. I nie mówcie mi Słowackiego czy spacerowej. Jeszcze może tunel jest alternatywą ale dostać się do niego czarnym dworem to tez masakra.

              • 18 3

              • (3)

                Co proponujesz ?

                • 2 1

              • (2)

                Nie wiele można zaproponowac. Moim zdaniem nie jest źle. Kontynuował bym rozbudowę drogi zielonej, tunel pod pachołkiem nie jest złym pomysłem + spacerowa dwa pasy i wylot za osowa tez dwupasmowy jak przystało na duże miasto, obwodnica do leborka która już jest robiona poprawi mocno sytuacje i zajęcie się południem miasta czyli węzłem kowale i swietokrzyska. Chodzi mi tylko o to że problem ruchu samochodowego stwarzają ludzie którzy niby w centrum chcą zrobić zakupy. Samochody służą do różnych celów i choćbym miał jeździć dla przyjemności to innym nic do tego, a teraz to brzmi tak ze jak masz jechać na zakupy to wypad z miasta bo byznesmeni jadą załatwiać swoje sprawy i musza mieć szybki przejazd przez miasto.

                • 11 8

              • Obwodnice tak (1)

                W miesicie nie.
                Droga Zielona - kryminał.

                • 8 11

              • Czy ja wiem czy kryminał, moim zdaniem system dróg wewnątrz miejskich które mają mniej skrzyżowań, przejść i tak dalej odkorkowuje miasto. Jakby zrobić nową spacerowa z tunelem, rozbudować drogie zielona aż do Hallera, i tak samo słowackiego, to można uspokaja ruch w dzielnicach

                • 9 4

              • (1)

                Masakra powiadasz , oczywiście zdarzaja sie korki ale zeby masakra, normalne problemy normalnego miasta Europy ,nic gorzej ani lepiej niż w Berlinie Paryżu czy Budapesztu. Jedno jest inne niż w tych miastach , u nas tłumy wiecznie ze wszystkiego niezadowolonych.

                • 11 4

              • Na Drodze Zielonej ewidentnie brakuje jednego pasa w stronę Hallera i ronda na skrzyżowaniu z JPII...

                • 1 0

            • (2)

              Powiedz to tym ktorzy żyją z handlu w śródmieściu, powiedz to np sprzedawcom z hali targowej. Nie kazdy kupuje tylko w osiedlowej Biedronce czy Lidlu.Co do komunikacji 100% racji powinna być komfortowa i niezawodna ale jest na miarę mozliwości , Ty też nie powinines chorowac ale jak znam zycie zdarza ci sie zachorować .

              • 4 4

              • (1)

                I mieszkańcy peryferyjnych dzielnic jeżdżą na hale targową na zakupy???

                • 7 3

              • Ja jeżdżę bo mam tam "swoje "stoiska i "swoich" sprzedawców. W Biedronce czy Lidlu kupuję sporadycznie i to przeważnie napoje czy chemię .

                • 0 1

            • Cztery postulaty z którymi się zgadzam !

              I na tym koniec - nie do zrealizowania !!! Nie da się zorganizować komunikacji ciągle szukając w niej oszczędności .

              • 3 0

            • a po bułki na śniadanie rowerkiem albo "komunikacją" za obwodnicę

              • 1 0

        • Miało tyle przed wejsciem do UE

          ale liczy sie jakosc a nie ilosc.

          • 0 1

        • Ale na dole nie urosnie

          a większość chce właśnie tam jechać

          • 0 0

      • Brednie snujesz

        Takie wąskie drogi to nic innego jak wyrzucanie kasy na projekty bez wizji dla przyszłości Miasta.

        • 6 1

    • najlepiej jako autostrada (1)

      Bym mogła wozić do szkoły suvem mojego ociężałego umysłowo bombelka, jeszcze by się biedactwo zabiło o własne nogi, ma dopiero 15 lat

      • 65 4

      • Tam zaplanowana jest 2x2

        Nie wiem, ale sie wypowiem...
        Koszt pozniejszej przebudowy bedzie wyzszy niz jakby od razu zbudowali 2x2.

        Taka madrala a na prwno wozisz jakims Passatem ciuchy na targowisko

        • 10 25

    • (4)

      Tak jest , każdemu autostrada pod klatkę !

      • 33 6

      • (3)

        ale płatna !

        • 14 2

        • popieram

          • 2 1

        • jest płatna (1)

          przecież płacimy podatki

          • 4 1

          • Co jest płatne podatniku?

            • 0 1

    • nie ma szans na 2x2

      Moim zdaniem Morena (juz teraz bardzo zakorkowana od Mysliwskiej) nie jest w stanie przyjąć dwóch pasów samochodow. Nawet 1 pas samochodów, ktore przyjadą od wezla Jabłoniowa zwiekszy korki na Morenie wiec nowa Bulonska zakorkuje Morene jeszcze bardziej. Al Żolnierzy Wyklętych stoi, Jaśkowa stoi. Nie będzie dokąd uciekać.

      • 7 2

    • (1)

      Nowa Bulonska to porażka, jak w XXI wieku można tak budować ? Po jednym pasie haha. Szkoda, że zaczęli ją budować

      • 6 6

      • Lepiej żeby jej w ogóle nie było i żeby nic nie robili. Masakra.

        • 0 0

    • przecież to są naczynia połączone (1)

      po co ci dwupasmówka, jak się zakorkuje zaraz Rakoczego jeszcze bardziej, bo "za dobrze" by szła jazda itd, itd Komunikacja i jeszcze raz komunikacja ale sprawnie działająca i priorytetowo, żeby samochodem nie było szybciej, tylko wręcz przeciwnie.

      • 4 2

      • To po co było budować? Od rady mówiłem, że to bezsens bo zakorkuje Myśliwska i Bulonską

        • 3 0

  • Zadziwia mnie zawsze ankieta... (3)

    Przecież projekt powinien zawsze wybiegać w przyszłość, a nie teraz i tu..

    • 101 5

    • (1)

      To prawda ale projekt i srodki na niego musi iść w parze. Widocznie w fazie projektowania na dzisiejsze zmiany srodków nie było. "...by sie kupiło wieś tylko pieniądze gdzieś.."

      • 5 5

      • Trochę w tym racji, ale..

        Późniejsze przebudowy są zawsze kosztowniejsze...ale cóż, trzeba faktycznie mierzyć siły na zamiary..

        • 3 0

    • Myślę że miasto dużo wcześniej planowało szkołę w tym miejscu....projekt zagospodarowania przestrzennego już dużo wcześniej przewidywał budowę szkoły a pomysł w obecnej formie pojawia się praktycznie na etapie wykańczania inwestycji... Dlaczego takie rzeczy nie są planowane z większym wyprzedzeniem??

      • 1 0

  • Zero myślenia (16)

    Ta droga i tramwaj powinny być do centrum handlowego Fashion haus

    • 172 24

    • (1)

      A może zero w kasie?!

      • 7 1

      • niech fashion sie dorzuci do budowy albo zasponsoruje

        • 7 1

    • (2)

      Po pierwsze, nazywa się Designer Outlet. Po drugie, zrobili tam buspas.

      • 2 17

      • Buspas zrobili ??? (1)

        Podziemny? Bo nie zauważyłem ...

        • 18 2

        • *mieli zrobić buspas.
          Były najpierw wielkie plany aby zrobić tam tramwaj, ale miasto nagle stwierdziło,
          że jednak nie i zdecydowali sie na buspas. Ale gdzie ? Nie wiem.

          • 4 0

    • Jak już, to (1)

      Faszynhaus

      • 10 1

      • Chyba

        Chyba faszjonhałs ?!

        • 2 0

    • Tak jest ,trza wybudować zebym mógł po gacie pojechać!

      • 7 4

    • miało być, ale hajsu brak

      • 4 0

    • A dlaczego mieszkańcy Gdańska mają się do tego dokładać? (3)

      • 3 17

      • Bo to dla nich trasa.

        • 9 0

      • (1)

        a kto mialby za to zaplacic ?

        • 6 1

        • No przecież Sydney się powinno dołożyć a nie Gdańsk. Hahaha

          • 0 0

    • Bl

      Takie były plany i tylko na planach się skończyło, prawdopodobnie brak kasy.
      Torowiskiem by chociaż wyjachali z kilka metrów w kierunku Nowej Jabłoniowej,, z czasem może by powstało do Outletu.

      • 4 1

    • Nie ma problemu. (1)

      Niech każdy z mieszkańców Gdańska zapłaci po 2000 zł... to się szybko zbuduje )
      swoja droga, mam wrażenie ze po 30 latach, mentalność części Gdańszczan, zatrzymała się w systemie komuny. A może to zwykle trolle ?

      • 4 4

      • Raczej trolle. Pełno tego tutaj. Wystarczy przejrzeć komentarze popularnych artykułów i od razu widać jak co 100 komentarzy to samo z pozamienianymi słowami.

        • 1 0

  • Czy wiadomo już jakie linie tramwajowe i autobusowe będą jeździć ta trasą? Jaka będzie częstotliwość kursów? (15)

    • 27 17

    • (5)

      Tak wiadomo.

      • 7 4

      • (4)

        To podziel się tą informacją

        • 1 6

        • A co idziesz na przystanek?

          • 5 4

        • Jestem samolubem.

          I nie podzielę się.

          • 5 2

        • nr 17 oraz 23

          pozdrawiam

          • 2 4

        • Informacja to towar , trzeba zaplacić

          • 2 3

    • (3)

      znając życie pewnie wydłużą 12tkę, bo 10tka skręca wcześniej, więc nie ma sensu jej przedłużać.

      • 7 1

      • (2)

        12 na pewno. Linia ta dojedzie do szkoly na lawendowym wzg. Obsluga pojazdami dwukierunkowymi.
        3 dojedzie do pętli na warszawskiej.
        10 zostanie do Brętowo PKM

        • 3 3

        • (1)

          I jeszcze ma być 1 Brętowo - Stogi przez Bulońską, Chełm i Śródmieście ale to dopiero po budowie Nowej Warszawskiej

          • 5 0

          • To biedy nie ma. Brakuje jednak szybkiego połączenia typu SKM

            • 2 1

    • (2)

      rozkład już wisi na pętli

      • 9 2

      • (1)

        Cooo rozkład powiesili?! Za co?

        • 4 0

        • za uszko w tekturku

          • 4 0

    • co 120 minut, ale to jeśli Duewag się nie zepsuje, wtedy 240 minut.

      • 3 1

    • czestotliwosc kursow

      linia tramwajowa 3 oraz 12 w godzinach szczytu w dzien powszedni co 10 minut w godzinach wieczornych co 20 minut oraz w soboty niedziele i swieta puscimy tam tramwaje pesa jezz duo ale najwiecej Kaseli jak sie beda psuly beda atrakcje i wszyscy beda szli piechota lub wspomagali sie rowerami mevo zrobimy stacje przy szkole na Lawendowym Wzgorzu.oczywiscie w takim wypadku komunikacja autobusowa zastepcza skrocimy przerwy wyrownawcze na petlach do 2 minut w dzien powszedni by zwiekszyc czestotliwosc i swiatla tristar na kazdym przystanku dla bezpieczenstwa system tristar.Jesli chodzi o autobusy przedluzymy linie 129 155 oraz 130 Z Gdanska damy dodatkowa linie 142 ktora wspomoze trasa do uzgodnienia z radami dzielnic zabierzemy kierowcom autobusom przerwy zastapimy pieluchomajtkami co zwiekszy czestotliwosc kursowania biorac pod uwage korki niech zasuwaja na okreta to uzgodnilam z sebastianem zomkowskim oraz z piotrusiem Grzelakiem jak sie nie dostosuje to kaze Piotrusiowi wywalac SEbastiana a stanowisko dyrektora ZTM Gdansk dam swemu czlowiekowi.Na petli bedzie system dor and dor czyli mozliwosc przesiadki z autobusu na tramwaj.a ludnosc i kochanych gdanszczan przekupie paczkami i cieplo kawa i powiem ze realizuje dzielo sp pawla adamowica a oni ciemna masa lykna ta jak pelikany zreszta tak juz mnie wybrali a efekty bedzie widac Nowa Bulonska tvn nakreci jaka jestem wspaniala i ile to robie dla miasta plus nowe tramwaje pod koniec roku dame se cenne nagrody piotrusiowi maciejowi lisieckemu i moim ludziom i oczywiscie sobie bedzie tez tramwaj dla lgbt w barwach teczy bo jestem otwarta gdansk jest dla wszystkich a oni mnie wybiora na nastepna kadencje pozdrawiam wasza prezydent aleksandra dulkiewicz

      • 3 4

  • Bez ronda (5)

    Trochę lipa. Na rondach kierowcy zdejmują nogę z gazu i jest bezpieczniej

    • 64 39

    • Nie rondo a wyspa centralna (1)

      To takie cos jak brama oliwska...nikt tam 50 nie jedzie...

      • 13 1

      • Wszystko jasne

        Czyli w sumie bez znaczenia

        • 2 0

    • mam nadzieję że nie jeździsz samochodem (2)

      Jeśli nie odróżniasz ronda od skrzyżowania z wyspą centralną

      • 9 6

      • mam nadzije ze jednak umiesz czytać

        bo w teksie stoi jak byk rondo a nie skrzyżowanie z wyspą centralną

        • 4 3

      • Skoro na skrzyżowaniach z wyspą centralną masz wielki napis "rondo" to czego się spodziewasz?

        Patrz na przykład rondo de La Salle...

        • 3 0

  • Hmm (6)

    Obudzili się na sam koniec realizacji. Taka inwestycja powinna z góry zakładać tego typu połączenia i wybiegać na możliwości na przyszłość. P.s jak patrzyłem na projekty to było wow. Jak patrze na to teraz to jakieś to wąskie jest, takie jak osiedlowa dróżka, jakoś nie widzę szału i zaraz będą poszerzać. Pozdrawiam.

    • 130 21

    • i w miarę mozliwości finansowych

      • 5 1

    • Budujmy Ale z głową na przyszłość za 10 lat jaki będzie tam ruch ? Dostosować ilość pasów ronda itd ... A nie budowanie pod obecne warunki ... cóż taki mamy klimat

      • 10 2

    • (1)

      Myślisz że zaraz będą poszerzać? Nie. Nic nie będą poszerzać!

      • 5 3

      • Bendom

        • 0 1

    • Jestem pewny, że wybiega.

      • 0 0

    • Bo to jest droga osiedlowa.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.