• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kielnieńska zwiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

Maciej Naskręt
18 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie. Ulica Nowa Kielnieńska pobiegnie między planowanym Węzłem Chwaszczyno, a ul. Spacerową w Osowie.

Planiści pracują nad wytyczeniem ul. Nowej Kielnieńskiej, która ma odkorkować i uspokoić ruch na Osowie. Droga będzie jednak zachęcać do omijania projektowanej Obwodnicy Metropolitalnej - przekonuje Maciej Naskręt.



Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną. Po wybudowaniu ul. Nowej Kielnieńskiej, główny szlak tranzytowy ze Słupska w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska będzie wiódł Obwodnicą Trójmiasta, zamiast Obwodnicą Metropolitalną.
Planiści z Biura Rozwoju Gdańska pracują nad określeniem przebiegu ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga o przekroju dwóch jezdni ma biec od planowanego Węzła Chwaszczyno (splot Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej) do Obwodnicy Trójmiasta w rejonie centrum handlowego Osowa. zobacz na mapie Gdańska

- Trasa ma wyprowadzić ruch z Gdańska poza obszary mieszkalne, zmniejszyć uciążliwość ruchu na ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i poprawić tym samym bezpieczeństwo - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Trudno się z tą tezą nie zgodzić, gdy patrzymy na układ drogowy tylko z poziomu mieszkańców Osowy i Gdańska. Ten ok. 3-kilometrowy odcinek drogi trzeba jednak ocenić z punktu widzenia całej aglomeracji. A wtedy okaże się, że nowa droga powiększy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Jakie skutki wywoła otwarcie do ruchu ul. Nowej Kielnieńskiej?

Budując Nową Kielnieńską i łącząc ją z powiązanymi w Chwaszczynie Obwodnicą Metropolitalną i Trasą Kaszubską, planiści stworzą skrót do Obwodnicy Trójmiasta. Zagrozi to przyszłym zadaniom trójmiejskiej ekspresówki, bowiem za parę lat ma ona służyć bardziej mieszkańcom w drodze z domu do pracy, niż być szlakiem tranzytowym.

A taką trasą, przeznaczoną dla tranzytu, ma być projektowana Obwodnica Metropolitalna. Problem w tym, że droga, która pobiegnie przez gminę Żukowo i Kolbudy do Południowej Obwodnicy Gdańska w Borkowie będzie o ok. dwa kilometry dłuższa, niż przejazd ul. Nową Kielnieńską i Obwodnicą Trójmiasta. Krótszym szlakiem będą prowadziły kierowców choćby nawigacje GPS.

Część mieszkańców, szczególnie Chwaszczyna, uważa, że ul. Nowa Kielnieńska nie powinna łączyć się z drogami ekspresowymi w ogóle. Droga powinna omijać Osowę od północy, by połączyć się z ul. Gdyńską w Chwaszczynie.

Budowa dwujezdniowej ul. Nowej Kielnieńskiej otwiera dyskusję wokół dalszej rozbudowy ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska do dwóch pasów. Już teraz w godzinach szczytu droga miedzy Osową, a Oliwą zamienia się w parking, bo auta częściej na niej stoją, niż jadą. Po dołączeniu do niej ul. Nowej Kielnieńskiej, rozbudowa ul. Spacerowej do dwóch jezdni wraz z budową tunelu pod Pachołkiem będzie koniecznością. W innym razie będziemy mieli tam korki od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora.

Droga omijająca Osowę od północy i dwujezdniowa ul. Spacerowa odciążyłyby też ruch na Karwinach w relacji Żukowo - Sopot. Z tego powodu ewentualne rozpoczęcie inwestycji zostałoby przyjęta owacjami w Gdyni. Karwiny, Mały Kack i Orłowo dostaną swoją południową obwodnicę.

Planowane inwestycje gdańskiego oddziału GDDKiA na zachód od Trójmiasta

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Lęborka może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego Spacerowa się korkuje? (5)

    1) Kiedy ją przebudowywano w 2005r. można było od razu założyć potrzebę 2 pasów ruchu w jedną stronę - lepsza nawierzchnia i oświetlenie nie zmienia przepustowości drogi, a da się zauważyć, że takie modernizacje są najczęstsze. Pieniądze wydane na nowe krawężniki i wysepki.

    2) Możliwość rozładowania ruchu ze Spacerowej na dole jest znacznie ograniczona przez wąskie gardło Oliwy ze światłami co kilkadziesiąt metrów. Gdańsk zamiast wymyślać, jak zwiększyć przepustowość tego odcinka, planuje zmieniać go w deptak.

    3) Na górze ktoś kiedyś wydał zezwolenie, aby centrum handlowe miało kolizyjne skrzyżowanie z tak istotną dla ruchu drogą - jest sygnalizacja świetlna zatrzymująca ruch na Spacerowej. To skrzyżowanie powinno być lepiej pomyślane. Plus autobus, który MUSI się zatrzymywać na Spacerowej na wysokości centrum handlowego i potem powoli rusza pod górę. Zaraz, dlaczego czyjś PRYWATNY interes (zyski CH) ma ograniczać przepustowość drogi? Ktoś pytał mieszkańców o zdanie?

    4) Pozornie bezkolizyjne skrzyżowanie Obwodnicy ze Spacerową (nie wiem, jak to nazywacie - cud inżynierii, koniczynka, hehe) to jakiś koszmar kierowcy. Zjechanie ze Spacerowej na Obwodnicę z kierunku Oliwa w kierunku Łodzi przy dużym ruchu jest znacznie utrudnione, podobnie jak zjechanie na Osową z Obwodnicy od strony Gdyni. Plus, te dwa kierunku ruchu WZAJEMNIE ZE SOBĄ KOLIDUJĄ. Może należałoby najpierw naprawić czyjś błąd i przeprojektować to skrzyżowanie?

    • 21 1

    • Grzechu, nie ma obowiązku mieszkania w Osowej lub na peryferiach (3)

      Tak jak nie ma obowiązku myślenia o przepustowości dla samochodów (najbardziej przestrzeniożernych środkach komunikacji). W Osowej być może zamiast poszerzania Spacerowej warto bardziej myśleć o przyspieszeniu budowy PKM (Pomorskiej Kolei Metropolitalnej).

      • 3 10

      • Piszesz bzdety

        nie mające się nijak do meritum, lecz mające skierować dyskusję na lewe tory. Żenada i nędza umysłowa = człowiek UM. Tyle w temacie.

        • 2 2

      • (1)

        masz racje, tylko, że droga rowerowa to się urywa gdzieś tuż za granicą Oliwy, a przez las miedzy dzikami to nie każdy lubi jeździć, zwłaszcza po ciemku.

        • 6 1

        • znaczy, już dawno powinno się myśleć o przedłużeniu tej drogi rowerowej do Osowej

          • 4 1

    • Nie wiem, jakie masz problemy ze zjechaniem z Oliwy na Łódź. Jak nie potrafisz zrobić lewoskrętu, możesz zawrócić na rondzie.

      • 1 3

  • zwyczajnie to dokladnie pokazuje jak OM jest potrzebna mieszkancom trojmiejskiej metropolii

    trzeba byc idiota, aby wykoncypowac sobie ze ktos bedzie nadkladal droge jadac na warszawe przez zukowo, koncepcja OM to poroniony pomysl nawet dla tranzytu, bo kazdy tepo myslacy kierowca tira z ukrainy tudziesz jakiejs innej litwy ktory jedzie via hanseatica berlin kaliningrad skroci sobie droge i pojedzie stara obwodowka...
    no ale coz, niemiaszki z uniOM dajOM kase na OM to sie buduje, co nie przeszlo kiedys przejdzie teraz :D

    • 3 3

  • mam nadzieję że tak debilnie zaprojektowane drogi nigdy nie powstaną.Oto co planują debile z gdaki.Odcięcie Chwaszczyna od Gdyni tą porąbaną nikomu niepotrzebną obwodnicą metropolitalną o przebiegu który wymyślił ktoś niespełna rozumu trasa kaszubska poprowadzona równie idiotycznie przez Wielki Kack w efekcie ktoś jadący od strony Pruszcza musi się cofać do Gdyni aby wjechać na tę obwodnicę droga ta zwiększy drastycznie ruch na ulicy Rdestowej i Nowowiczlińskiej w Gdyni uniemożliwi sprawny wyjazd z pętli na Kaczych Bukach w ogóle szkoda słów by komentować radosną twórczość tzw projektantów rozciąć Chwaszczyno drogami ekspresowymi zabrać ziemię na której ludzie mają firmy utrudnić dojazd do pracy w Gdyni mieszkańcom Chwaszczyna czy Tuchomia po to by paru buraków odtrąbiło sukces.Dzięki Bogu sytuacja finansowa tego porąbanego kraju jest taka że te drogi z listy rezerwowej nigdy nie powstaną.PRL też miał nie takie plany i wizje druga nitka SKMki przez dolny sopot i jelitkowo trasa kwiatkowskiego druga linia metra w Warszawie i wiele innych

    • 8 7

  • obwodnica metropolitalna drogą tranzytową ?! błe he he

    może za 50 lat jak się miasto rozrośnie o połowę to tak. Nikt nie będzie jeździł przecież takim okółkiem tranzytem. Trzeba było ją wytyczyć bliżej miasta a nie robić ją aż pod Żukowo (niektórzy chcieli nawet za Żukowo) Trzeba było się zdecydować, czy robić drogę tranzytową (północny zachód - południowy wschód), czy dojazdową do pracy z Kaszub (wschód - zachód). Jednego i drugiego nie da się zrobić za jednym razem, bo to jakby nie ten sam kierunek.

    • 1 4

  • Ta droga odciąży trochę gdyński odcinek trasy i obwódki.

    Skróci czas dojazdu do Gdańska i dobrze. Kto ma Spacerową pojechać ten i tak nią pojedzie. Ogólnie na PLUS

    • 2 0

  • DO Marek Piskorski

    LEPIEJ SIĘ ZAJMIJ ROZBUDOWĄ SPACEROWEJ A POTEM SIĘ POMYŚLI CO Z DROGA DO CHWASZCZYNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 9 5

  • Obwodnica Słupska zabrała nawet nie 10% ruchu z samego miasta.

    Ale akurat ta obwodnica jest potrzebna z uwagi na TIR-y wcześniej rozjeżdżające miasto. Trasa Kaszubska to co innego. Wyrzucone społeczne pieniądze + protesty, protesty i protesty. Malownicze zakątki Kaszub bezpowrotnie zdegradowane. Nie tylko przez samą drogę, ale i przez jej budowę.
    Wystarczyłaby obwodnica Rumi i Redy (OPAT). W Wejherowie już się nie da, bo Orlex na bagnach wybudował slamsowisko, zwane Osiedlem Fenikowskiego, a tam akurat mogłaby przebiegać obwodnica tego miasta.
    Można by za to przeprowadzić drogę przez centrum, w pół-tunelu, z ekranami i kładkami.

    • 6 4

  • Panie Naskręt zamknij wszystkie drogi - korki znikną ROTFL

    1. nowa Kielnieńska jest potrzebna i bez Trasy Kaszubsko/Lęborskiej
    2. drogi mają łączyć i prowadzić do ludzi a nie tam gdzie ludzi nie ma. Więc ruch będzie się kierował jak i teraz się kieruje do miasta jako obszaru o większej gęstości zaludnienia. Jak nie będzie nowej Kielnieńskiej samochody pojadą po starej Kielnieńskiej.

    • 3 6

  • Budować nie gadać

    Bardzo dobrze - niech robią ! Wszystko co w końcu wymusi budowe tunelu pod lasem w Oliwie i połączenie z początkiem ul. Czyżewskiego to świetna sprawa !!! Wyprowadzić ruch tranzytowy ze Starej Oliwy !!!!

    • 8 3

  • Jak widać redaktor Naskręt to dyżurny inżynier ruchu w całej Trojmiejskiej metropolii. Jakby zrobić go szefem GDDKiA to podejrzewam, że raz na zawsze rozprawiłby się z problemem dróg w całej Polsce! W końcu zna się na tym jak mało kto!

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane