• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Świętokrzyska przegrywa z Nową Politechniczną

Maciej Naskręt
20 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Ulica Do Studzienki w Gdańsku. To tędy po wyburzeniach budynków, których część zlikwidowana zostanie jeszcze w tym roku, pobiegnie ul. Nowa Politechniczna. Ulica Do Studzienki w Gdańsku. To tędy po wyburzeniach budynków, których część zlikwidowana zostanie jeszcze w tym roku, pobiegnie ul. Nowa Politechniczna.

Władze Gdańska zdecydowały się odłożyć na później projektowanie i budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej (na południu miasta), mimo rozpoczętego przetargu m.in. na opracowanie koncepcji jej przebiegu. Jej miejsce na liście inwestycji zajęła ul. Nowa Politechniczna, która ma łączyć Wrzeszcz z Moreną. Przygotowaniem inwestycji zajmie się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.



Czy to dobrze, że miasto zmieniło plany inwestycyjne?

Mieszkańcy południa Gdańska, którzy liczyli na szybkie powstanie ponad 3-kilometrowej ul. Nowej Świętokrzyskiej, będą musieli na jej budowę poczekać nieco dłużej. To efekt ustaleń władz Gdańska odnośnie planów transportowych miasta. Przypomnijmy, że droga ma usprawnić przejazd od al. Havla zobacz na mapie Gdańska w rejon ul. Jaworzniaków zobacz na mapie Gdańska i po drodze minąć m.in. Osiedle Kolorowe zobacz na mapie Gdańska. Koszt tego przedsięwzięcia to maksymalnie 220 mln zł.

Wyższy priorytet na liście zadań miasta Gdańska zyskała ul. Nowa Politechniczna, która ma połączyć m.in. Wrzeszcz (rejon ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska) z Moreną - ulice: Bulońską i Myśliwską zobacz na mapie Gdańska, po drodze przechodząc pod estakadą na ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska.

Tym zamianom nie przeszkodził nawet fakt, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła dwuetapowy przetarg na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej dla właśnie ul. Nowej Świętokrzyskiej. W pierwszym etapie przyjęto zgłoszenia dziewięciu firm i konsorcjów do realizacji zadania. Przetargu już nie rozstrzygnięto.

DRMG po zawieszaniu postępowania przetargowego poinformowała, że pozyskanie dokumentacji projektowej dla ulicy Nowej Świętokrzyskiej nie ma w tej chwili sensu, bowiem nowa droga nie zaspokajałaby potrzeb mieszkańców w zakresie transportu tramwajowego.

Czytaj też: W 14 minut z Wrzeszcza na Ujeścisko

- Decyzja o unieważnieniu przetargu na dokumentację projektową dla ul. Nowej Świętokrzyskiej na rzecz Nowej Politechnicznej została podjęta na podstawie Analizy Wielokryterialnej przeprowadzonej przez Biuro Rozwoju Gdańska. Wynik analizy wskazuje wyższy priorytet realizacji linii tramwajowej w ul. Nowej Politechnicznej nad Nową Świętokrzyską - wyjaśnia Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Trasa tramwajowa, która powstanie wzdłuż ul. Nowej Politechnicznej pobiegnie pod wiaduktem, na którym już powstaje trasa tramwajowa z Siedlec na osiedle Morena, a następnie połączy się z projektowaną trasą tramwajową, która powstanie wzdłuż ul. Nowej Bulońskiej. Trasa tramwajowa, która powstanie wzdłuż ul. Nowej Politechnicznej pobiegnie pod wiaduktem, na którym już powstaje trasa tramwajowa z Siedlec na osiedle Morena, a następnie połączy się z projektowaną trasą tramwajową, która powstanie wzdłuż ul. Nowej Bulońskiej.
Niebawem przetarg na dokumentację dla Nowej Politechnicznej

Póki co, ul. Nowa Politechniczna istnieje wyłącznie na planach planistów z Biura Rozwoju Gdańska. Do rozpoczęcia budowy potrzebne jest nie tylko opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej, ale także uzyskanie stosownych zezwoleń - decyzji środowiskowej czy pozwolenia na budowę.

Inwestycję poprowadzi DRMG. - Plan jest taki: niebawem chcemy ogłosić przetarg na przygotowanie koncepcji i projektu budowlanego dla tej inwestycji. Dodatkowo wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał pozyskać właściwe zezwolenia na realizację przedsięwzięcia - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

To oznacza, że budowa ul. Nowej Politechnicznej byłaby trzecia w kolejności do realizacji w nowej perspektywie budżetowej. Pierwszeństwo mają ul. Nowa Bulońska oraz ul. Nowa Jabłoniowa.

- Dla pierwszej ulicy projekt budowlany jest praktycznie gotowy. Posiadamy też prawomocną decyzję środowiskową. W przypadku ul. Nowej Jabłoniowej kończymy opracowywanie koncepcji, wciąż trwają ustalenia, jak pobiegnie przy tej ulicy linia tramwajowa - mówi Bartosiewicz.

Założenia ul. Nowej Politechnicznej według Biura Rozwoju Gdańska.


Liczba inwestycji m.in. zależna od wysokości środków własnych Gdańska

Polityka Miasta jest zgodna z wytycznymi Komisji Europejskiej dla nowej perspektywy finansowej na lata 2014-2020, gdzie dofinansowanie uzyskają przede wszystkim projekty powiązane z rozbudową infrastruktury transportu publicznego.

Problem w tym, że wciąż jednak Komisja Europejska nie notyfikowała wszystkich programów, z których będą wypłacane dotacje. W efekcie nie wiadomo, póki co, w ilu procentach będą zwracane pieniądze na inwestycje.

Mowa jest o zwrotach z UE od 50 do nawet 70 proc. Wszyscy jednak zgodnie twierdzą, że na zwrot w wysokości 85 proc. nie ma szans, jak miało to miejsce na przykład przy budowie Trasy Słowackiego czy Południowej Obwodnicy Gdańska. Dlatego przy niskich zwrotach może okazać się, że w budżecie miasta nie ma pieniędzy na realizację wszystkich inwestycji.

Planiści ustalą od nowa "ranking" istotnych ulic na południu Gdańska. Planiści ustalą od nowa "ranking" istotnych ulic na południu Gdańska.
Kiedy zatem realizacja ul. Nowej Świętokrzyskiej?

Odpowiedź na pytanie, kiedy mieszkańcy pojadą ul. Nową Świętokrzyską tramwajem, autobusem czy samochodem, poznamy najszybciej po ukazaniu się zaktualizowanego programu strategicznego, który będzie dokumentem wspomagającym starania miasta o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Przedmiotem nowego opracowania będzie określenie kolejności realizacji poszczególnych elementów układu drogowego i tramwajowego, których struktura przestrzenna i funkcjonalna jest już określona w dokumentach planistycznych i/lub administracyjnych.

Założenia aktualizacji uwzględnią m.in. zrealizowane dotychczas inwestycje w tej części miasta, funkcjonowanie układu drogowego oraz, co najważniejsze, koszty inwestycji planowanych do budowy ulic. Wskazane zostaną środki ograniczające środowiskowe skutki realizacji. Projekt programu zostanie zaprezentowany mieszkańcom miasta w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Przygotowanie dokumentacji projektowej dla ul. Nowej Świętokrzyskiej zostało przesunięte w czasie, co nie oznacza, że miasto zrezygnowało z tej inwestycji. - W pierwszej kolejności chcemy pozyskać dokumentację dla linii tramwajowych, których konieczność realizacji została przestawiona w Analizie Wielokryterialnej - mówi Dawidowski.

W miarę dostępności środków uruchamiane będą kolejne przetargi na dokumentacje projektowe.

Lokalni aktywiści: obie inwestycje są ważne, ale są szczegóły

Zdaniem władz Stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej (FRAG) dobrze stało się, że przy obu wspomnianych przedsięwzięciach przewidziana jest realizacja nie tylko samych jezdni, ale również linii tramwajowych poprawiających w znaczący sposób niewystarczającą ofertę transportu zbiorowego w tej części miasta.

- Obie inwestycje przyczynią się do poprawy funkcjonowania transportu. Nowa Politechniczna wraz z Nową Bulońską Północną zapewni krótszy dostęp z południowych dzielnic do Wrzeszcza, natomiast Nowa Świętokrzyska poprawi jakość podróży po samym południu - mówi Karol Spieglanin, prezes FRAG.

Zdaniem lokalnych aktywistów podstawowe pytanie nie powinno jednak dotyczyć ich priorytetu, co ostatecznego kształtu. - Nie możemy powtórzyć błędów z ostatnich lat i budować kolejnych przelotówek rozdzierających miasto. Szczególnie istotne jest to w przypadku Nowej Politechnicznej, której dokładny przebieg i forma już teraz budzi duże kontrowersje - podkreśla Spieglanin.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (386) ponad 10 zablokowanych

  • Południowcy to (2)

    przyjezdne wieśniaki, ci w ogóle nie powinni mieć wstępu do Gdańska! Na pola chłopki na pola!

    • 1 5

    • idiot

      Ale ty duuuurny jestes:)

      • 0 0

    • zanim napiszesz - pomyśl...

      żaden Gdańszczanin nie napisałby takiej bzdury. Pewnie mieszkasz u rodziców i żyjesz z ich renty, żebrząc o kasę na piwko. Przestań pić i weź się do pracy.

      • 0 0

  • Dziwne

    Ech duuurne te nasze, władze najpierw buduja nowe osiedla a potem nie chca budowac do nich dojazdów:)

    • 0 0

  • Gdańsk żyje z Gdańska Południe!!

    To w tej dzielnicy mieszka najwięcej młodych rodzin... Tu jest przyszłość Gdańska, a nie w starym Wrzeszczu... Jak miasto chce się rozwijać rzucając kolejne kłody pod nogi młodych mieszkańców? Ktoś, kto podjął taką decyzję jest chyba niespełna rozumu, albo nie ma pojęcia za co jest odpowiedzialny.

    Ja tracę 2 godziny dziennie na przemieszczanie się samochodem po Gdańsku, a większość czasu spędzam właśnie w rejonie Gdańska PŁD.

    • 2 0

  • POlityka prorodzinna!!! (17)

    Na osiedlach Gdańska Południe mieszkają przede wszystkim młodzi ludzie z dziećmi. Ani szkół, ani dróg, więc życie rodzinne odbywa się w samochodach stojących w gigantycznych korkach. Czas partii rządzącej Gdańskiem zmienić nazwę z Platforma Obywatelska na Puste Obietnice. Czy jej członkowie pamiętają jeszcze definicję słowa "obywatel"? Chyba tylko w dniu wyborów!

    • 186 85

    • Potwierdzam. Nieważne czy Gdańszczanin czy słoik, każdy kto musi liczyć na siebie mieszka na Południu. W centrum max. kawalerka (15)

      Budyń łajzo.

      PS. Wolę mieszkać w ładnym 2-3 piętrowcu na Południu niż w tzw. centrum w starej sypiącej się kamienicy lub wielkopłytowcu z lat 70 tych który rozsypie się za kilkanaście lat.

      Budują ogromne szkoły - Kokoszki, Osowa na terenach mniej zaludnionych zamiast w wielkich dzielnicach z potencjałem dziecięcym.

      • 45 39

      • No to mieszkaj i nie pyszcz. (6)

        Ja wolę mieszkać koło morza i niekoniecznie jak piszesz w starym walącym się budynku.
        To normalne że nowe osiedla będą długo niezurbanizowane.
        To samo było 40 lat temu z Przymorzem czy Zaspą.
        Za 40 lat wszystko się ułoży:)

        • 45 11

        • MAM NADZIEJE (3)

          ze nie tak jak na wymienionych przez Ciebie dzielnicach (brak miejsc postojowych) itd..

          • 4 12

          • pomyśl, że dla mieszkających na dolnym tarasie Gdańska (2)

            samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście. Mimo większej gęstości zaludnienia jest tam dużo mniej korków i problemów z miejscami postojowymi.

            • 23 2

            • Mieszkam na Przymorzu (Dąbrowszczaków) i niestety miejsc parkingowych brakuje.

              • 0 0

            • mieszkańcy dolnego tarasu na nowo wynaleźli samochód. Okazało się, że

              AUTO NIE SŁUŻY DO JEŻDŻENIA PO MIEŚCIE.

              Tylko do tego, żeby czasem podjechać gdzieś (np. do znajomego, który wyprowadził się akurat w jakieś modne miejsce, w którym kończy się mapa).

              Samochód niezbędny jest tylko dla ludzi z przedmieść.

              • 8 1

        • 40 lat temu na Przymorzu mówisz? (1)

          Były szkoły, przedszkola, żłobki, były przychodnie zdrowia, sklepy. I też mieszkało mnóstwo ówczesnych słoików. Przymorze budowano długo, ale bez przesady, to olbrzymi teren i technologie były inne, bardziej czasochłonne.
          I pamiętaj o tym, że parszywa komuna budowała z głową, oprócz bloków, także infrastrukturę dla mieszkańców. W kilka lat zabudowano Żabiankę i Zaspę, do tego w następnych kilka lat zabudowano Chełm, Suchanino i Piecki-Migowo. Na każdym z tych osiedli budowano równolegle infrę. A jaką infrastrukturę budują nowym słoikom górscy, invest-komforty, hossy i inne badziewie? Ile szkół, przedszkoli wybudowali?

          • 11 4

          • Technologie były bardziej czasochłonne? Weź już przestań bredzić, po to właśnie wymyślono prefabrykaty (czyli wielką płytę) aby do maksimum skrócić czas budowy (kosztem jakości tejże budowy), a i tak to wszystko trwało stosunkowo długo.
            Teraz powprowadzali się do południowych dzielnic i liczą, że w kilka lat miasto im wszystko wybuduje, autostrady, tramwaje, baseny i co jeszcze? Trochę pokory, widziały gały co brały.

            • 8 5

      • (2)

        Niejedna przedwojenna kamienica postoi dłużej niż te twoje bloczki od dewelopera.

        • 44 20

        • (1)

          Tylko wyremontuj bo capi jak w oborze

          • 2 9

          • Pocczekaj jak twoje bloki z. 5 lat aczna sie walic. Niby nowe texhnologie, ale głosno od sąsiada, zimno i nowe blki sa planowan na 10 lat. Bo poźniej tak jak meble z ikea trzeba wymieniac. Bloki sie beda sypaly na pył.

            • 1 2

      • dałabym może plusa, ale ze szkołami to się nie popisałeś (2)

        Proponuję pojechać do Osowy, Kokoszek z Karczemkami i Kiełpinem, żeby przekonać się, że tam szkoły TEZ są oblegane.
        Zresztą Budyń z przystawkami powiedzą ci, że przecież "dopiero co" wybudowali najnowocześniejszą w kraju SP 12 na Ujeścisku, a od niespełna roku rozbudowali SP 86 na Łostowicach o oddział przedszkolny w Zakoniczynie. Dbają? Zabiorą gimnazjum - dadzą oddział przedszkolny. Komu? No przecież, że "słoikom". Aczkolwiek słoicze dzieci też kiedyś dorosną i nie mam pewności, czy do tego czasu na Południu powstanie gimnazjum (nie mówiąc o liceum).

        • 30 6

        • Gil mnie gdzie wozic beda dzieci do szkol ich rodzice. Ja chce ławeczki bo nie mam juž dZieci w szkonym wieku.

          • 0 0

        • Do liceum dziecko jeździ samo a lokalizacja nie jest kluczowa.

          • 22 2

      • ???

        Jakie wg Ciebie dzielnice to 'Gdansk Poludnie'?? W polnocnych i srodkowych dzielnicach mieszka duzo wiecej ludzi .I w tzw centrum tez buduja nowe mieszkania tylko ze Ciebie na nie stac.

        • 8 5

      • Potencjał dziecięcy powiadasz.

        Ciekaw jakie ładne dzieciaczki tam macie. Na szczęście niedługo kolęda, to sam się przekonam.

        • 17 37

    • ???

      Nie wszystkich interesuja zlobki i przedszkola.

      • 7 2

  • Wszystkie drogi prowadzą do Wrzeszcza. (12)

    To prawdziwe centrum Trójmiasta.

    • 249 54

    • tak. tutaj mieszkają ludzie, słojom niech buduje infrastrukturę (5)

      marszałek woj. warmińsko mazurskiego i kujawsko pomorskiego. tam płacą podatki

      • 19 18

      • Aga, uświadom sobie, że jesteś potomkiniom, a może i nawet tym natywnym sloikiem, który w najlepszym wypadku przywieziony tu został w bydlęcym wagonie w roku 1945.

        • 0 0

      • do kret*na (3)

        Kto tam niby płaci podatki? To, że są kolejki w z****nych urzędach nieudaczników i ludzie po przeprowadzce nie mają czasu na natychmiastową zmianę chociażby blach na aucie nie znaczy, że płacą podatki w innym województwie.



        Pomijając to, że nie ma rdzennych Gdańszczan bo wszyscy kiedyś tu przyjechali po Niemcach to przez takich ludzi jak wy, którzy głosują na PO/PiS ludzie muszą się wynosić.

        • 7 8

        • (2)

          Do autora, nic nie wiesz o tym mieście. Zapewniam Cię, że trochę tych rdzennych gdańszczan jest. Przyjdź 1 września o godzinie 10.00 pod Victoriaschule, spotkasz ich.

          • 4 4

          • Gdańszczanin, jak to dumnie brzmi! Popatrz co zrobiłeś z tym miastem!

            • 0 1

          • Przestańcie z tym bo się aż rzygać chce

            Polska dla Polaków, Gdańsk dla gdańszczan... Aż dziw, że mi się udało kupić mieszkanie w innej dzielnicy niż moi rodzice. Mój syn będzie chyba musiał nabyć na tej samej ulicy bo go inaczej od "słoików" wyzwą. Kłócicie się jak przedszkolaki o to, w której piaskownicy jest lepszy piasek.

            • 9 1

    • (1)

      Centrum trójmiasta ? Tam gdzie nie licząc żuli życie zamiera o 19stej ? Aż się obsmarkałem ze śmiechu :)

      • 8 9

      • to się podetrzyj

        • 3 1

    • mówią że Gdańsk się nie rozwija

      • 5 2

    • a niektóre (2)

      prowadza do Nashwille a jeszcze inne do Rzymu :)

      • 16 5

      • Coś Ty, wszystkie drogi, również te z Rzymu...

        ...prowadzą do Wrzeszcza

        • 10 3

      • oczywiście Rome, GA!

        • 9 3

  • To już 3 raz przesunięta inwestycja ul. Świętokrzyskiej!! (15)

    Poproszę o nazwiska tych paja...ów, którzy to tacy mądrzy!

    • 121 66

    • (10)

      Podaj swoje skoro kupiłeś mieszkanie na zadupiu.

      • 27 42

      • (7)

        podaj swoje, skoro nie płacisz czynszu w socjalnej patolskiej kamienicy od Budynia.

        • 19 14

        • własnościowe we Wrzeszczu za 6.5 kafla za m2, fikasz? kredytowy biedaku? (6)

          • 12 25

          • xxxxxxx

            Kupione za 1zl po babci pa......u. Ludzie kupuja za ileich stac. W 2010nie bylo nowej lodzkiej i jest. Juz rownaja poddroge terenza petlalostowice swietokrzyska.

            • 0 0

          • Określenia "kafel" "patyk" itp używa biedota. Może nawet nie finansowa ale intelektualna na pewno (1)

            • 15 3

            • A co to znaczy intelektualna, bo ziomale u nas na dzielni nie kumają

              • 7 0

          • i wtedy budzisz się na klatkoskiej przy Aldony z buźką w kałuży czegoś żółto-czerwonego... znowu zasnąłeś przed drzwiami do tatowej socjalki. a ślepy kundel starego liże płyny ustrojowe cieknące po twym obliczu :)

            • 12 7

          • powierzchnia 23 metry zaadoptowane ze strychu, jedno okno dachowe

            szarpnąłeś się? tylko tyle zarobiłeś na zmywaku??

            • 24 8

          • Fika ale ręką w nocniku.

            • 13 2

      • bufon

        ale jesteś ograniczony tylko do paru ulic chyba-monopol,warzywniak,brama do szczania itp.

        • 0 0

      • I ty naprawdę uważasz, że tyle mieszkań co jest na "zadupiu" jest do kupienia na "nie-zadupiu"?

        • 0 0

    • nie przejmuj się

      tramwaj na Morenę był przesuwany przez 40 lat, i co? w końcu doczekaliśmy się :)

      • 2 0

    • SoLiDaRnOśĆ (1)

      Niech wiedzą że znamy ich nazwiska i adresy, i jak będzie trzeba to to po nich przyjedziemy, no właśnie. Chyba że nie wybudują nam drogi dojazdowej. ;)

      • 7 5

      • Przydźcie

        a wyniosą was jak tych z wujka

        • 1 6

    • ich szef to adamowicz

      • 20 8

  • Dobra wiadomość (31)

    Dla mnie - osoby, która we Wrzeszczu pracuje, a na Morenie mieszka - rewelacyjna wiadomość. Korki w tym rejonie są makabryczne.

    • 194 75

    • korki? (4)

      korki to są na południu Gdańska - który Rząd ma w d*pie i co chwile przekłada wszelkie zaplanowane inwestycje. Na południu, gdzie mieszkają młodzi ludzie.
      Zapewne Adamowicz na południu nie ma żadnego ze swoich mieszkań, a więc rozbudowy nie będzie.
      Smiech na sali...

      • 15 6

      • na południu (2)

        gdzie były pozornie tańsze mieszkania. TAŃSZE bo z GORSZĄ infrastrukturą i dalej od miasta. Zawsze jest coś za coś i nie rozumiem dlaczego teraz mamy inwestować miliardy w rozbudowę infrastruktury czyli de facto dopłacać do waszej różnicy w ratach kredytów. Z reszta i tak w dużej mierze dopłacacie różnicę marnując czas w korkach i płacąc za dojazdy. Sami sobie zgotowaliście ten los. A w mieście pełno pustych mieszkań na sprzedaż z pełną infrastrukturą, sklepami, przychodniami, przedszkolami,szkołami, kinem, teatrem, basenem, tramwajem, SKM...

        • 11 12

        • Dokładnie! Obłuda "południowców" nie zna granic (1)

          - Kupili mieszkania za grosze
          - teraz żądają szerokich dróg i tramwajów

          Zrozumcie, że wazniejsze od waszych potrzeb są potrzeby ludzi z Dolnego Tarasu, gdzie czeka się już 40 lat. A u was ile? 5? 10? ...

          • 1 2

          • opanuj sie!

            Moj kredyt to ok 500tys zl za 48m2!ato dlategozeurzedasy budyniowe niepozwolily mi na wykup zakladowej kawalerki ojca a zamienili jana komunalna w papierach! I tak oto by nie zostac pod mostem kupilam mieszkanie tam gdzie mnie bylo stac. Na zaspe jade ok 45 minut 3 autobusami. I nienarzekam jak wy z centrum.

            • 0 0

      • Chytry dwa razy traci

        Myslales ze kupisz tanioche za 3 tys/metr na Oruni czy Kowalach-a Budyn ci autostrade i metro wybuduje? Lokalizacja to najwazniejszy czynnik przy wyborze kwadratu.Tyle w temacie.

        • 12 8

    • taa (11)

      o ile przesiądziesz się na tramwaj - bo jak dotąd planowana jest jedynie realizacja linii tramwajowej na pewnym odcinku, co sprawi, że nie będzie w najbliższym czasie jezdni odciążającej okoliczne dojazdy WrzeszczMorena...

      • 27 4

      • ta jezdnia łącząca Wrzeszcz z Moreną już jest (6)

        Nazywa się Jaśkowa Dolina. Pomykam nią codziennie rano rowerem obserwując samochody czekające w kolejce na zmianę świateł (wiem, że są tacy, którzy powiedzą, że stoją w korku). Budowa jezdni nie zlikwiduje korków, tylko zwiększy skłonność do korzystania z samochodów. Dlatego proponuję rozważenie budowy linii tramwajowej z jezdnią zwykłej ulicy a nie imitacji autostrady miejskiej.

        • 47 10

        • ...

          A na swiatlach stajesz? Bo na lostowickiej rowerzysci lamia wszystkie przepisy

          • 0 0

        • i będziesz stał tramwajem w korku wraz z autami (4)

          myślisz czasem?

          • 9 23

          • (3)

            a teraz niespodzianka dla Ciebie: tramwaje nie stoja w korku

            • 19 6

            • jak torowisko jest w jezdni na równi z pasem dla aut, to stoją

              • 2 2

            • Ale mają tak gęsto przystanki ze jadac w korku z Chelmu do Wrzeszcza autem (1)

              wychodzi na to samo Max 40 minut czasami autem krócej . Przy czym nie muszę butowac na przystanek 15 minut, mam muzyczkę, palę faję, piję kawę. Mam automat więc nie muszę wahlowac i dusić sprzęgła. Coś za coś.

              • 4 5

              • A po robocie autkiem na "siłkę" pochodzić z pół godzinki na bieżni

                • 2 1

      • Zobić ścieżkę rowerową. Pogoda w sam raz dziś na rowerek. (3)

        • 26 14

        • no, a ściganka na rowerze z tramwajem też dostarczy sporo emocji (2)

          • 18 0

          • (1)

            ale tramwajem na jednym kole nie pojedziesz heh

            • 13 3

            • Właśnie wróciłem z rowerku. Sople w nosie i dwie gleby. Tak da się żyć.

              • 4 3

    • Stadko owiec mieszkających na GD Południe wydało na stadion 700 mln+odsetki na 20 lat, (5)

      Więc brakuje na Nową Świętokrzyską. Zabrakło myślenia to niech boli d..a i kieszeń.
      Nowa Politechniczna 220mln, Nowa Świętokrzyska 200 mln i byłoby cacy. No ale owieczki Budyniowe zechciały stadion i Ełro 2012 no niech co dzień stojąc i psiocząc napawają się świadomością jego posiadania.
      Co wieczór zanim pójdą spać niech pobłogosławią Wybrańca i rano niech podziękują mu uwielbieniem jego geniuszu za ten stadion i rdzawe Złomowe centrum rewolucyjnych imprez, gdzie już wkrótce otworzą rewolucyjną aptekę z tabletkami "dzień po", które na wszelki wypadek będę jadła co dzień na śniadanie.

      • 13 17

      • ??? (4)

        Odwal sie od stadionu ,to jest wizytowka Gdanska i Polski.

        • 21 16

        • Oprócz łosi mamy w Gdańsku daniele..... (1)

          POzdro, rogacze.

          • 0 2

          • Już wolę być rogaczem niż wydmuszką

            • 0 0

        • Dwanaście owiec się ujawniło. 22:20. Zobaczymy ile jeszcze się ujawni.

          W obwodowych komisjach wyborczych takich owiec naliczono w okolicy Świętokrzyskiej kilka tysięcy. Dziś się nie przyznają do owczej mentalności??

          • 0 1

        • zgadzamy się z tobą

          w całej rozciągłości

          • 1 1

    • Tylko że N.Politechniczna nic tu nie zmieni, jedynie rozetnie dzielnicę (3)

      W pewnym dużym mieście władze też miały pomysł na rozcięcie dzielnicy, mieszkańcy się nie zgodzili - i dobrze im to wyszło. Ruch skierował się na inną arterię a dzielnica pozostała normalna - po rozcięciu dwupasmówką jest to niemożliwe. Gdańsk póki co wali po mieście autostradami, ciasne myślenie nie pozwala na więcej

      • 66 50

      • tylko jaką dzielnicę - Wrzeszcz?

        bo "Moreny" na pewno nie, w tym miejscu i tak nic nie ma, tylko jest rezerwa gruntu, która już rozcina dzielnicę, a właściwie to rozcina 2 osobne dzielnice - Piecki-Migowo od Suchanina.

        • 6 3

      • (1)

        Dlatego nie może być dwupasmówki, a sama linia tramwajowa. W rejonie wlotu do Grunwaldzkiej powinna biec po podwórkach żeby zachowac kamienice.

        • 43 12

        • popieram

          skońc
          zmy z myśleniem, że tramwaj to tylko dodatek do drogi! Nowa droga nie zmniejszy ilości samochodów w Gdańsku.

          • 23 5

    • Bez wiaduktów lub tuneli korki w Gdańsku będą zawsze. Wszystko przez kolizyjne skrzyżowania.

      • 8 6

    • korki?

      • 2 0

    • Szczęściem, ze na Świętokrzyskiej nie ma korków :>

      • 18 0

    • Dla mnie z Ujeściska też. Jeszcze tylko krótki odcinek tramwajowy na Warszawskiej i w 15 min można być we Wrzeszczu.

      • 16 0

  • Ostatnie rozdanie środków z UE - być albo nie być... (3)

    Dlaczego nikt nie widzi tego że jeżeli nie wybuduje się teraz danej inwestycji to po 2020 r. nagle powstanie stagnacja w kraju w rozbudowie m.in. infrastruktury i wiele projektów będzie można po latach oddać tylko do Archiwum Państwowego jako plany bez pokrycia ;-)

    • 70 13

    • mam nadzieję że nie wystarczy im kasy na tzw "tunel pod pachołkiem" (1)

      bo pod tym hasłem będzie likwidacja dużej części lasów oliwskich - teraz budyń w wywiadzie dla wyborczej przyznał że chce tunelu pod Pachołkiem, ale jak kasy będzie trochę mniej będzie krótki tunel a reszta "Nowej Czyżewskiego" w wykopie,
      a odcięty fragment lasu dla kolegów deweloperów

      • 13 8

      • spoko oko, Stara Oliwa pomoże

        zrobić Nową Spacerową, tam sami ekologowie, leśnicy, hippoterapeuci ;)

        • 1 0

    • Podatki.

      Tak, jakby Orunia czy Zakoniczyn nie płacili podatków.

      • 1 1

  • polecam Ci budyniu zobaczyć

    jak ruch jest rozwiązany w hertogenbosch albo w innych miastach Holandii. Tam byś nie był wybrany ani na drugą turę ale w ogóle byś musiał zmienić zawód. Gdańsk możesz sobie niszczyć bezkarnie ale poczekaj taka latka

    • 1 0

  • chyba wrzeszcz jest ważniejszy

    tam poruszamy się każdego dnia a kto jedzie na nowe osiedla? chyba tylko ci co tam mieszkają

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane