• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Wałowa będzie szybciej? Prace przyspieszają

Maciej Naskręt
7 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Wiadukt nad magistralą kolejową i początek estakady częściowo okrytej namiotem.
  • Estakada w ciągu ul. Nowej Wałowej. Pod nią ułożono tory, które pochodzą z ul. Jana z Kolna.
  • Plac budowy i skład krawężników.
  • Wjazd na estakadę. Po lewej stronie chodnik technologiczny.
  • Brukowana zatoka autobusowa.
  • Wykonawcy pozostaje ułożenie ostatniej ścieralnej warstwy  nawierzchni.
  • Chodniki są już gotowe. Wykonawcy pozostaje ułożenie nawierzchni ścieżki rowerowej.
  • Ulica Nowa Wałowa na terenach postoczniowych.
  • Remontowana ulica Rybaki Górne. To element prac przy ul. Nowej Wałowej.
  • Końcowy odcinek ul. Nowej Wałowej.
  • Po prawej została zachowana rezerwa terenowa pod planowaną drugą nitkę jezdni.

Wykonawca Nowej Wałowej wyprzedza harmonogram robót. Jeśli dotychczasowe tempo prac na budowie utrzyma się, to jest szansa, że prace zakończą się wcześniej niż zakładano.



Konstrukcja łukowa wiaduktu była gotowa na początku listopada ubiegłego roku.

Tak wyglądał montaż konstrukcji nośnej wiaduktu nad torami.

Wizualizacja budowanej obecnie ul. Nowej Wałowej.

Zwiedziliśmy plac budowy ul. Nowej Wałowej. Droga połączy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska z terenami postoczniowymi zobacz na mapie Gdańska, czyli rozbudowywanym w przyszłości Młodym Miastem, ma być gotowa w kwietniu tego roku.

Cała droga ma mieć 1,2 km długości i będzie kończyła się na wysokości ul. Rybaki Górne. Zaplanowano drogę o przekroju jednej jezdni, po jednym pasie w każdą stronę. Inwestycja to także konstrukcje dwóch obiektów mostowych - 200-metrowej estakady nad ul. Jana z Kolna i 60-metrowego łukowego wiaduktu nad torami kolejowymi.

Zmierzająca ku końcowi tegoroczna zima pozwoliła wykonawcom na pracę.

- Łagodne warunki umożliwiły nieco wyprzedzić założony harmonogram robót. Inwestycja zgodnie z naszymi zamierzeniami ma być gotowa na koniec kwietnia, ale nie wykluczamy niespodzianki i szybszego zakończenia prac - mówi Dagmara Rozkwitalska, rzecznik prasowy spółki BPTO, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Wszystko jednak zależy od tego, czy wykonawcy uda się utrzymać dotychczasowe tempo prac.

Zacznijmy od najbardziej ciekawego miejsca na budowie, czyli namiotu ustawionego na estakadzie nad ul. Jana z Kolna.

- To zabezpieczenie prac wykończeniowych, które toczą się na estakadzie. Pod ogrzewanym namiotem trwają prace związane z wykonywaniem chodnika. Na obiekcie wykonywane jest również zabezpieczenie antykorozyjne betonu. Na wiadukcie w najbliższym czasie montowane będą krawężniki, a następnie betonowanie. Ponadto trwają prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym styków montażowych konstrukcji stalowej - wylicza Rozkwitalska.

Czy otwarcie ul. Nowej Wałowej rozwiąże problemy komunikacyjne?

Ruszyła też budowa nowego skrzyżowania na północ od wspomnianej estakady. To spowodowało wstrzymanie ruchu na linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna. Tutaj wykonawca musi odsunąć nieco tory, by móc zbudować w ich poziomie przejazd i zarazem wyjazd z budowanej ul. Nowej Wałowej do ul. Jana z Kolna. Utrudnienia w ruchu tramwajów potrwają do 14 marca.

Prace w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, gazowej, cieplnej i energetycznej zostały już zakończone.

Wykonywane są jeszcze ostatnie elementy sieci kanalizacji deszczowej, które należało wybudować w ramach zadania. Obecnie wykonawca prowadzi też prace przy budowie sygnalizacji świetlnej i oświetlenia ulicznego.

Spod wiaduktu nad torami kolejowymi zostały zabrane już podpory. Oznacza to, że wiadukt opiera się na własnej konstrukcji, czyli po prostu jest gotowy. Pozostaje na nim do ułożenia nawierzchnia jezdni.

Do wykonania pozostały warstwy konstrukcyjne jezdni na odcinkach ul. Rybaki Górne (odcinek około 100 m), ul. Nowomiejskiej (odcinek około 80 m), na włączeniu w al. Zwycięstwa oraz ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej - warstwa SMA na całości zakresu. Poza ciągiem ul. Nowej Wałowej do wykonania jest przebudowa konstrukcji jezdni ul. Jana z Kolna, a także roboty związane z oznakowaniem poziomym i pionowym, montażem elementów bezpieczeństwa ruchu oraz nasadzeniem zieleni w ramach całej inwestycji.

Przedsięwzięcie realizowane jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem jest spółka BPTO Infra, która jesienią ubiegłego roku podpisała umowę na roboty budowlane z firmą Budimex. Kontrakt opiewał na kwotę 58,5 mln zł. Natomiast nadzór z ramienia miasta prowadzi Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Przypomnijmy, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego realizowana właśnie infrastruktura drogowa jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów BPTO (postoczniowych), umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie.

Plany na przyszłość, zawarte w planie miejscowym to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy zależy od decyzji władz miasta.

Miejsca

Opinie (117)

  • (2)

    No tak. Nowa Wałowa będzie zrobiona, a stara Wałowa jak została rozwalona, tak stoi do dziś rozwalona i nikt z włodarzy się nie przejmuje.

    • 52 10

    • typowo polski komentarz;

      szklanka zawsze do połowy pusta :(

      • 8 6

    • Analogicznie stary Słowak. Taka praktyka w mieście Panuje.. niestety. Inwestycje nie są realizowane kompleksowo.

      • 8 3

  • spójrzcie pod nogi

    Stoicie na wiadukcie i cieszycie się, że wyprzedza harmonogram? Spójrzcie w dół. Zobaczycie rozwaloną przy okazji tej budowy ulicę Jana z Kolna, w której jest dziura na dziurze, na której żółte linie są narysowane tak, że żaden kierowca nie wie jak jechać (może jak się na to patrzy z góry z wiaduktu, to widać jakiś wzór, którego my szare myszki nie możemy zauważyć), zobaczycie też zdjęte tory, które niedawno były remontowane.

    • 10 5

  • tunel

    Tunel konieczny pod Motławą, inaczej ulica traci sens.

    • 4 1

  • Stekacei i stekacie

    Ludzie przestańcie stękać.
    Przecież to nie miasto finansuje ten wiadukt tylko BPTO, a że stawia go sobie tylko po to by był dojazd do nowo budowanego centrum handlowego to już inna spraw

    • 7 1

  • ŹLE BUDUJĄ!!!!!! (1)

    Taka budowa nie przystoi w nowej dzielnicy.
    Droga powinna mieć sześć pasów w każdą stronę. Obok drogi powinny stać wieżowce wysokie na co najmniej 300 metrów. Wtedy byłaby "Amieryka", a my ciągle w zaścianku.
    Znowu Budyń się nie spisał.
    Oj grubasku.....popraw się

    • 9 9

    • Dziesięć!!!!! A wieżowce - 600m!!!

      • 4 1

  • Żadnych korków nie rozładuje.

    Prowadzi do terenów bez przemysłu i mieszkańców, przez najbliższe lata będzie z nią tak samo jak z wiszącym mostem na Sucharskiego kilka samochodów na godzinę.. Ewidentnie brakuje wjazdu na estakadę z Jana z Kolna od strony Nowego Portu.

    • 6 2

  • ale do kąd dojedziemy?

    przecież to droga do nikąd.

    • 9 3

  • Bez sensu

    Na pewno się nie uda. Most się zawali a droga zaraz do remontu

    • 5 6

  • twrg rakowy (2)

    A moze ktos w koncu wymieni nawierzchnie przy hiltonie ? To jakis zart jest tam..

    • 3 5

    • to targ rybny, na rakowym bedzie

      giga mega total centrum handlowe widoczne z kosmosu.

      • 3 2

    • To jest żart ? Żartem jest to co dzieje się na starej Wałowej !

      • 5 1

  • tylko 2 tygodnie szybciej?

    Zimy praktycznie nie ma, bo jakby była to by się w terminie nie zmiescili.

    • 41 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane