• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Wow!!! (6)

    Wow! Co za dzieło sztuki... Znany grafik zaprojektował... Ile trwało projektowanie? I ile kosztowało? Co było inspiracją?

    • 260 5

    • kosztowało 90tys (1)

      • 2 0

      • zdecydowanie za mało jak na tyle pracy i wysiłku umysłowego...

        podatnicy nie doceniają artystów i fachowców

        • 5 1

    • czytaj ze zrozumieniem.

      • 0 0

    • Inspirację znajdziesz na KWEJKu

      • 3 0

    • inspiracją były pieniądze podatników

      • 57 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • badziewie (2)

    ja bym stworzyl lepsze logo za 1000 pln
    ale trzeba było dac zarobić kumplowi, ciekawe ile wrocilo w kopercie do zleceniodawcy....?

    • 8 1

    • to stwórz i daj nam ocenić

      • 1 0

    • To stwórz

      • 2 2

  • DNO

    o kuxwa, jakie dno. Fajnie są wydawane pieniądze podatników, nie ma co...

    • 2 1

  • Rebus: 2 ptasie odchody + napis = G@WNA POMORSKIE

    • 1 1

  • cena - informacja Radia Gdansk dzisiaj...

    .. to logo kosztuje... 90 000 ,- !!!

    • 2 1

  • Ale za to jak ładnie prezentuje się na bieliźnie :)

    Ale za to jak ładnie prezentuje się na bieliźnie :)

    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/11102999_998402203518313_6337203335453681540_n.jpg?oh=6bd516e03ed2b2f940ae4528b794528d&oe=559D40CA&__gda__=1437532320_d05dea981a86849cf2ff25380201ba3c

    lub

    http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/04/1311afcfcd4108f0fc13acbfd811199b.jpg

    • 6 2

  • https://www.facebook.com/grafikplakal/photos/a.1468493570048270.1073741828.1468491196715174/1654655784765380/?type=1&theater

    • 0 0

  • sens takiego logo...

    ile logotypów różnych regionów Polski, świata jest w stanie sobie przypomnieć przeciętny odbiorca?
    Ja pamiętam logo Hiszpanii sprzed 10, a może więcej lat... Odręcznie, nieco niedbale napisane Espania i słoneczko... Tyle... Zakładam, że Hiszpania włożyła sporo kasy w promocję tego znaku... Nie wiem, czy wciąż obowiązuje...
    A logotyp jakiegoś regionu?
    Sporo podróżuję i... nie pamiętam...
    Sorki, to sztuka dla sztuki... Nie wierzę, że się bada znajomość spontaniczną, czy wspomaganą znaku... Bo wyszłaby w granicach błędy statystycznego...
    Ot, wydawanie kasy dla wydawania kasy...
    Spokojnie mogło zostać to stare... Nie logo stanowi o postrzeganiu regionu!!!
    Dużo bardziej pamięta się blokadę założoną na koła turystom, brak miejsc parkingowych, czy brak lub brudne toalety... Sorki :-(

    • 6 0

  • Zamienić dobre na nowe..

    Stare logo było zdecydowanie lepsze. Tchnęło optymizmem i przekazywało jakąś treść. Nie mówiąc już, że było zdecydowanie tańsze...
    Kto - z nazwiska - wybierał?

    • 6 0

  • są już przeróbki (3)

    internet nie zna litości...
    http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/04/1311afcfcd4108f0fc13acbfd811199b.jpg

    • 9 0

    • o fuu fuu fuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • Dobre to ;) za 90 tys zł. zwłaszcza ;)

      • 2 0

    • o fuuu...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane