• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pasy na drogach w Gdańsku trzeba odmalować jeszcze raz

Szymon Zięba
12 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kierowcy skarżą się na śliskość nowo wymalowanych pasów podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Kierowcy skarżą się na śliskość nowo wymalowanych pasów podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra.

Nowe oznakowanie poziome na części gdańskich dróg - w tym w centrum miasta - nie spełnia odpowiednich norm. Kierowcy, zwłaszcza motocykliści i  rowerzyści, skarżą się, że odnowione linie są śliskie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni problem zna i zapowiada, że oznakowanie trzeba będzie poprawić.



Jak oceniasz stan dróg w Gdańsku?

O tym, że farba użyta do malowania poziomych znaków drogowych (czyli np. przejść dla pieszych lub pasów ruchu) jest śliska - i to nie tylko po deszczu - poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta, informowało też o tym Radio Gdańsk.

Poprosiliśmy o wyjaśnienia w tej sprawie w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Jak każdego roku, po wykonaniu części prac polegających na odmalowaniu oznakowania poziomego na gdańskich ulicach, wykonaliśmy badania jakości wykonanych usług. Badamy ich szorstkość i luminancję. W bieżącym roku, w przypadku jednego z wykonawców, wykazaliśmy dużą liczbę prób niespełniających normatywnych parametrów dotyczących szorstkości. To skala 80 proc. badanych lokalizacji - przyznaje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Odstępstwo - jak słyszymy od urzędników - prowadzi do odczuwalnej śliskości podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Potwierdza to odczucia naszego czytelnika.

Przykładowe ulice, na których odnotowano nienormatywny parametr szorstkości oznakowania poziomego:


Gdański Zarząd Dróg i Zieleni chce wyjaśnić sytuację



Urzędnicy domagają się zajęcia stanowiska i poprawy wykonanego oznakowania. Jak się dowiedzieliśmy, wykonawca zobowiązany jest złożyć wyjaśnienia do 19 lipca. Poprosiliśmy w GZDiZ o wskazanie firmy, która była wykonawcą robót, co do których pojawiły się zastrzeżenia, nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi na to pytanie.

- Roboty nie zostały odebrane, bo odbiór poprzedzamy badaniami jakości - zaznacza Magdalena Kiljan i dodaje, że roboty wykonane przez drugiego wykonawcę spełniały wymogi szorstkości.
Rocznie na odnowienie oznakowania poziomego na terenie całego miasta przeznacza się około 700 tysięcy złotych. Największy zakres tych działań wykonywany jest wiosną - czyli około 70-80 procent prac (co kosztuje około 500 tys. zł).

Jak wygląda malowanie pasów z bliska



- Obaj wykonawcy otrzymali za wykonane prace częściowe wynagrodzenie. Ostateczne rozliczenie następuje po odbiorze, a to nastąpi dopiero po wykonaniu badań. Prace nie zostały jeszcze odebrane ze względu na nieprawidłowości - podkreśla Magdalena Kiljan.
Kolejny zakres odnawiania oznakowania poziomego wykonywany jest przed końcem wakacji - to głównie przejścia dla pieszych przy gdańskich placówkach edukacyjnych.

Warto zaznaczyć, że w poprzednich latach wyniki badania jakości usług były w 100 procentach poprawne.

Miejsca

Opinie (279) ponad 20 zablokowanych

  • A co z niezgodnymi z przepisami znakami poziomymi wykonanymi z czarnej kostki lub elementów stalowych?

    Czy one też nie są problemem? Przecież w świetle prawa nie są znakami.

    • 4 0

  • "Ślizgie pasy"

    A ja tam lubię moim moturem stracić na chwilę przyczepność

    • 1 5

  • Pasy na przejściach od bardzo dawna są śliskie - sama nieomal się się kiedyś nie wywróciłam - więc rychło w czas.

    • 5 1

  • PASy na przejściach dla pieszych.

    Jestem ofiarą.Mam rozbite całe kolano..Zaczał podać deszcz i poślizgnęłam się na pasie na ulicy Kołobrzeskiej.Teraz boję sie przechodzić,omijam pasy.Zróbcie coś.Inna farba .

    • 9 0

  • Czy w tej sprawie pan Kacper Płażyński już wydał oświadczenie?

    • 2 7

  • Co za miasto, tunel cieknie, pobrzeze wali, ul. Do studzienki zawalia sie. Ktos rzadzi tym miastem? (2)

    szok...

    • 13 0

    • (1)

      Wolnym miastem Gdańsk rządzą następcy władz Wolnego Miasta Gdańsk.

      • 2 1

      • czyli....wielka?

        • 0 0

  • (2)

    Obojętnie na jakie pasy wejdę po deszczu w sandalach i tak zawsze glebę walne.

    • 4 0

    • musisz kupić zimowe

      • 0 0

    • Odblask

      To nie sprawa sandałów, a białych skarpetek.

      • 0 0

  • Mickiewicza jezdnia przy torowisku.

    Kiedy wydarzy się katastrofa będziecie pisać. Może warto teraz. Po generalnym remoncie wypadał asfalt. Na reakcję mediów, może i tego portalu, odpowiadano, że jest ok. Może tu też potrzeba specustawy.

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Gdzie te zaznaczone przejścia i jezdnie (2)

    Mieszkam w Oliwie i stwierdzam, ze przejścia nie sa pomalowane a jeśli już to farba jest z ubiegłego roku. Ze zgrozą widzę przejście obok katedry niemal na łuku gdzie przemieszczają się tłumy odwiedzających park i katedrę. A stref informujących o 30 w ogóle się nie odnawia tak samo jak miejsc z nierównościami na jedni. Podobnych przejść w całym Gdańsku jest więcej i nie wiem czemu chwalić w tym miejscy panią prezydent . Gdańsk totalnie uważam a żyję tu od urodzenia jest zaniedbany i brudny. Ekipy sprzątające widzę co jakiś czas jedynie w okolicy Sobieskiego i centrum Starówki ale tylko centrum. Wstyd mi za Gdańsk a my sami też mamy w tym cegiełkę.

    • 12 5

    • (1)

      Po pierwsze jako Gdańszczanin powinieneś wiedzieć, ze termin starówka w Gdańsku nie występuje, rozumiem, ze masz na myśli główne miasto.
      Po drugie jeśli chodzi o czystość w mieście to naprawdę nie jest źle, porównując Gdańsk do miast z Niemiec, Francji czy choćby Anglii to my tu mamy szpital.

      • 0 3

      • każdy Gdańszczanin jest dumny ze swojej starówki na Głównym Mieście, i dobrze wie, że w podziale na części miasta w Gdańsku nie ma Starówki. Taki Gdańszczanin nie znosi też niedouczonych megalomanów.

        • 2 0

  • Jako motocyklista w momencie wywrotki mogę podać ZDiZ do Sądu o odszkodowanie za utracone zdrowie (w najlepszym przypadku) i (1)

    Bo tak trzeba będzie robić.

    • 7 1

    • ty żaden motocyklista

      Kodeks

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane