- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (258 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (80 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Nowe pasy na drogach w Gdańsku trzeba odmalować jeszcze raz
Nowe oznakowanie poziome na części gdańskich dróg - w tym w centrum miasta - nie spełnia odpowiednich norm. Kierowcy, zwłaszcza motocykliści i rowerzyści, skarżą się, że odnowione linie są śliskie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni problem zna i zapowiada, że oznakowanie trzeba będzie poprawić.
Poprosiliśmy o wyjaśnienia w tej sprawie w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Jak każdego roku, po wykonaniu części prac polegających na odmalowaniu oznakowania poziomego na gdańskich ulicach, wykonaliśmy badania jakości wykonanych usług. Badamy ich szorstkość i luminancję. W bieżącym roku, w przypadku jednego z wykonawców, wykazaliśmy dużą liczbę prób niespełniających normatywnych parametrów dotyczących szorstkości. To skala 80 proc. badanych lokalizacji - przyznaje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Odstępstwo - jak słyszymy od urzędników - prowadzi do odczuwalnej śliskości podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Potwierdza to odczucia naszego czytelnika.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni chce wyjaśnić sytuację
Urzędnicy domagają się zajęcia stanowiska i poprawy wykonanego oznakowania. Jak się dowiedzieliśmy, wykonawca zobowiązany jest złożyć wyjaśnienia do 19 lipca. Poprosiliśmy w GZDiZ o wskazanie firmy, która była wykonawcą robót, co do których pojawiły się zastrzeżenia, nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi na to pytanie.
- Roboty nie zostały odebrane, bo odbiór poprzedzamy badaniami jakości - zaznacza Magdalena Kiljan i dodaje, że roboty wykonane przez drugiego wykonawcę spełniały wymogi szorstkości.
Rocznie na odnowienie oznakowania poziomego na terenie całego miasta przeznacza się około 700 tysięcy złotych. Największy zakres tych działań wykonywany jest wiosną - czyli około 70-80 procent prac (co kosztuje około 500 tys. zł).
Jak wygląda malowanie pasów z bliska
- Obaj wykonawcy otrzymali za wykonane prace częściowe wynagrodzenie. Ostateczne rozliczenie następuje po odbiorze, a to nastąpi dopiero po wykonaniu badań. Prace nie zostały jeszcze odebrane ze względu na nieprawidłowości - podkreśla Magdalena Kiljan.
Kolejny zakres odnawiania oznakowania poziomego wykonywany jest przed końcem wakacji - to głównie przejścia dla pieszych przy gdańskich placówkach edukacyjnych.
Warto zaznaczyć, że w poprzednich latach wyniki badania jakości usług były w 100 procentach poprawne.
Miejsca
Opinie (279) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-14 01:39
Co tam drogi ważne, że mamy rydwan !!!
Miałkość władz w Gdańsku jest powszechnie znana ! Po co nam drogi wystarczyć w to miejsce musi rydwan i jest pięknie !
- 4 1
-
2019-07-14 05:59
Coś jest na rzeczy
Generalnie wjeżdżając do Polski "czujesz że tańczysz" na jezdni .Jakość asfaltu ,odcinki drogi przed światłami gdzie hamują tiry , użyte farby ....mamy "trochę" inne standardy.Porównanie z Niemcami i UK.
- 1 0
-
2019-07-14 11:09
Wiadomo firemka znajomego i reszta do kieszeni.
Tak to sie zaczelo i do dzisiaj trwa. Podatnicy zaplaca za to i za wiele innych bubli. Latwo sie wydaje cudza kase.
- 0 0
-
2019-07-14 19:29
demokracja
No i co ? demokracja, głupki wybierają i**otów a barany malują pasy i się kręci 50% społeczeństwa olewa wybory i demokrację urzędasy pędzle w ręce i pasy malować a nie rydwany kupować.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.