• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejścia na ruchliwych krzyżówkach. Mają światła i przyciski dla pieszych

Patsz
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (267)

Trzy nowe przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną powstały w ostatnich dniach na skrzyżowaniach Władysława IV z Obrońców Wybrzeża, Armii Krajowej i Jana z Kolna w centrum Gdyni. Kosztowały blisko 1 mln złotych, a inwestycja była dofinansowana z pieniędzy rządowych.



Nowe przejścia powstały na skrzyżowaniach, w miejscach, gdzie były już "zebry", ale tylko z 3 stron. Obecnie można przejść bezproblemowo przez jezdnię z każdego kierunku.

A że powstały na ruchliwych skrzyżowaniach przy ulicach przecinających Władysława IV, to zwróciły uwagę pieszych i kierowców.

Miejsca, gdzie powstały nowe przejścia w Gdyni

  • ul. Władysława IV - Armii KrajowejMapka. Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 340 684,00 zł
    • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
    • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • ul. Władysława IV - Obrońców WybrzeżaMapka Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 333 275,00 zł
  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo. Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • ul. Władysława IV - Jana z KolnaMapka. Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 300 049,00 zł

  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.


Inwestycja została dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

- Celem przeprowadzonych prac była poprawa komfortu oraz zwiększenie bezpieczeństwa osób pieszych w mieście poprzez zastosowanie płyt fakturowanych oraz doświetlenie - opowiada Magdalena Wojtkiewicz z ZDiZ w Gdyni.
Warto dodać, że dwa przejścia - na skrzyżowaniu Władysława IV z Obrońców Wybrzeża i Władysława IV z Jana z Kolna - posiadają przycisk, który trzeba wcisnąć, by przejść na drugą stronę.

Patsz

Opinie (267) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wspaniała nawierzchnia

    Na zdjęciach widać idealny stan gdyńskich ulic, brawo marek

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowe przejscie i zlikwidowanie strzałek do skrętu w Obronców Wybrzeża i z Obronców Wybrzeża we Władysława! (58)

    Dajemy kolejny pakiet dla pieszych korkując Władysława IV. Analogicznie wyniesienie za Zusem. Będzie permanentny korek bo wszyscy muszą zwalniać praktycznie do ZERA!!!

    • 92 66

    • "Piesi korkujący Władywsława IV" (44)

      No patrz, a ja całe życie myślałem, że korki to skutek nadmiaru aut i niewydolności układu komunikacyjnego. A tu się okazuje, że to piesi są winni zatorom drogowym na jezdni!

      • 36 21

      • Potrafisz czytać ze zrozumieniem? (24)

        Nie piesi a likwidacja strzałek na tych przejsciach korkuje i wyniesienie drogi za Zus .... Przeczytaj kilka razy wpis to może zrozumiesz

        • 15 25

        • plus i**otycznie ustawione światła, brak zielonej fali, priorytet na przyciskach dla pieszych (20)

          układem drogowym w Gdyni zarządza i**ota, który nie rozumie podstawowych kwestii:
          - Wladyslawa IV to droga przelotowa - strumien pojazdów jaki codziennie przemieszcza się ta ulica nie przemieści się na jakaś alternatywna trasę bo jej nie ma!
          - kiddy's miasto Gdynia planowało estakadę z drogi czerwonej na Wiśniewskiego, która mogłaby skutecznie odkorkować centrum. Niestety samorządność doprowadziła finanse miasta do ruiny i temat nowych dróg umarł....
          - miasto umiera - coraz mniej korzystających z komunikacji miejskiej, utrudnienia dla poruszających się samochodami
          - na Wladyslawa IV powinna być ustawiona zielona fala, światła na całej długości powinny pracować w trybie automatycznym bez tych i**otycznych przycisków. Obecnie przez te przyciski jadąc Władysława IV trzeba się zatrzymywać po kolei na każdych światłach - bo akurat jeden pieszy chce przejść.... efekt = większe korki, większe emisje zanieczyszczeń, większy hałas....

          co proponuje ekipa zarządzających miastem?
          jeszcze więcej dziadostwa, które doprowadza to miasto do ruiny
          - jeszcze więcej przejść dla pieszych
          - jeszcze mniejsza przepustowość dróg
          - redukcje kursów komunikacji miejskiej.....

          • 25 17

          • A czemu priorytet miałby być dla mniejszości, czyli kierowców aut? (10)

            Gwarantuję Tobie - pieszych w centrum Gdyni jest więcej niż aut, tylko zajmują mniej miejsca.

            • 20 13

            • Przypominam że w Gdyni przypada 660 aut na 1000 mieszkańców. (3)

              Argumentu mniejszości na twoim miejscu bym nie używał - mógłbyś się postrzelić w stopę.

              • 4 8

              • (1)

                W takim Amsterdamie rowerów jest dwa razy tyle co mieszkańców, a cała Holandia jest 7 razy mniejsza od Polski. Tam wszędzie jest blisko, nawet rowerem.

                • 1 0

              • blisko i płasko.

                • 0 0

              • 42% Gdańsk, 48% Gdynia

                I to po całości, z jakimiś Pogórzami i innymi Wiczlinami. W Śródmieściu mniej.

                • 7 0

            • Taki jest priorytet (4)

              Jezdnia z założenia i samej nazwy służy do jeżdżenia dla pojazdów, a pieszy jest na niej gościem, który musi się temu podporządkować, a nie odwrotnie.

              • 9 16

              • Na przejściu dla pieszych to zmotoryzowany jest gościem (2)

                nie odwrotnie

                • 15 5

              • Nie rozumiesz tematu (1)

                Przejście na jezdni to tylko miejsce wyznaczone dla pieszych, ale nadal jest to jezdnia, którą trzeba przekraczać zdecydowanym krokiem. Zmotoryzowany jest gościem na chodniku, który musi przejechać wjeżdżając na posesję. Nie w każdym kraju w Europie pieszy na jezdni to święta krowa.

                • 6 14

              • Nie to co u was w moskwie.

                • 3 2

              • Mam dla ciebie złą wiadomość bo to samochody są gościem w mieście ale nie denerwuj się już niedługo nie wjedziesz tym klekociakiem.

                • 9 1

            • co ty masz z tym priorytetem? Nie rozumiesz prostego tekstu? Napisałem o programie automatycznego sterowania świateł

              automat - na stale ustalone cykle zmian świateł - tak by z jednej strony nie generować zbędnych korków i zanieczyszczeń a. z drugiej dać możliwość swobodnego przechodzenia przez jezdnię.
              Obecnie gromada i**otów wymyśliła sobie przejścia na zadanie - które skutecznie zabijają zielona fale i generują korki plus zanieczyszczenia.
              dysponujesz jakimiś danymi na poparcie swojej tezy, ze przechodzących przez Władysława IV jest więcej niż przejeżdżających? Z moich obserwacji wynika,. ze grubo się mylisz

              • 3 9

          • Gdzieś ty widział priorytet na przycisku dla pieszych (6)

            Chyba obok potwora z Loch Ness

            • 8 2

            • O widze, ze nie rozumiesz do czego sluzy ten przycisk (5)

              Normalnie swiatla na drodze dzialaja w trybie automatycznym, czyli zmiany swiatel nastepuja wedle zaprogramowanego wzoru. Co ile minut zielone, czerwone. Niestety jakis pieszy patus umyslil sobie, ze pieszy nie moze poczekac na zmiane swiatel, tylko musi miec zielone zaraz, teraz, juz. I pojawily sie przyciski by ten pieszy priorytet egzekwowac. Przez te przyciski nie ma na Wladyslawa IV zielonej fali, stad ciagle korki i zwiekszony halas i emisja zanieczyszczen. Czesto jadac tym krotkim odcinkiem trzeba sie zatrzymywac kolejno na kazdych swiatlach, bo wlasnie ktos przycisk nacisnal. Cale to rozwiazanie z tymi swiatlami i przyciskami to wymysl i**oty. Tam nie powinno byc zadnych przyciskow tylko swiatla zaprogramowane na staly cykl z ustawiona zielona fala.

              • 2 11

              • I tą wypowiedzią Ty dowiodłeś, że nie masz pojęcia o praktyce działania tych przycisków (2)

                • 9 2

              • czego znowu nie zrozumiałeś? (1)

                1. przez przejście dla pieszych rower się przeprowadza
                2. zmiana świateł wymuszona przyciskiem dezorganizuje zielona fale
                3. rowerzyści nie ogarniają przepisów ruchu drogowego

                • 6 11

              • Ty masz jakąś ciężką rowerofobię, jak w odpowiedzi o przyciskach wciskasz rowery

                • 10 4

              • (1)

                A ja myślę, że powolnienie ruchu w centrum Gdyni jest celowym działaniem. Podobnie jest na Morskiej około 6 rano, do estakady normalnie, za estakadą czerwona fala.

                • 2 2

              • w nocy jak nie ma pieszych zielona fala jakoś na Władka działa

                • 2 3

          • mniej korzystających z komunikacji miejskiej ? naprawde? (1)

            kolega żyje w świecie równoległym, pozazdrościć. Korki od przejść dla pieszych? Naprawde? A nie od zbyt dużej liczby aut? Przepustowość? Poczytaj na ten temat, bo mentalnie siedzisz w latach 80. Od tamtej pory pare wniosków cywilizacja zdołała wyciągnąć.

            • 15 8

            • kolejny odklejeniec - poczytaj na ten temat bo kompletnie jesteś odklejony od gdyńskiej rzeczywistości

              tak, miasto Gdynia regularnie ogranicza kursy komunikacji miejskiej, tak korzystających z komunikacji jest w Gdyni coraz mniej - wystarczy sięgnąć do prasy a znajdziesz informacje na ten temat. Wyjdź ze swojej banki i zacznij myśleć

              • 3 12

        • wszystkie strzałki kolizyjne z pieszymi czy rowerzystami powinny być zdelegalizowane !!! (1)

          mamy za głupich kierowców by mogły funkcjonować.

          • 11 6

          • kierowcy rowerów są jeszcze głupsi - powinny być wyniesione przejścia dla pieszych na ściekach rowerowych

            • 6 9

        • Tylko, że spora część kierowców nie potrafi korzystać ze strzałek. Traktują jej jak regularne zielone powodując niebezpieczne

          • 24 14

      • Zlikwidowano bezmyślnie zieloną strzałkę i... (12)

        Przejście przez 10 Lutego pod Batorym w stronę poczty permanentnie korkuje prawy pas ul Władysława IV do przystanków ZKM i dalej. Ludzie ciągle tam przechodzą, a najgorsi to są ci, którzy zamiast iść zdecydowanym krokiem ciągną się jak ślimaki. Samochody zmuszone do omijania jednokierunkowej (!!!) ul. Świętojańskiej jadąc na pl. Kaszubski czy Skwer Kościuszki muszą stać i czekać na zielone światło.

        • 5 10

        • A trzeba się było zgodnie z prawem każdorazowo zatrzymywać... (10)

          W końcu nastąpiła kolizja. Jakbyś jeszcze tego nie zauważył, po kolizji z powodu zignorowania zasad poruszania się na strzałce warunkowej ściągana jest strzałka.

          • 5 3

          • Rowerzysci nie ogarniaja przepisow (8)

            Likwidujemy sciezki rowerowe,? Te patusy nie ogarniaja, ze przez przejscie dla pieszych rower sie przeprowadza a nie przejezdza ....

            • 5 9

            • Skoro nie wyjmujesz 4 liter zza kierownicy (7)

              To odpal choćby google maps, zacznij od granicy z Sopotem. I znajdź każde przejście bez przejazdu rowerowego wzdłuż tego ciągu. Chyba, że nie odróżniasz przejścia dla pieszych od przejazdu rowerowego - wtedy jeno pogratulować

              • 6 2

              • czego znowu nie zrozumiałeś (6)

                nie zgadzasz się ze stwierdzeniem, ze przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać? W życiu nie spotkałem rowerzysty, który zatrzymał się by przepuścić pieszego..... rowerami jeżdżą patusy

                • 4 9

              • Ty nie zrozumiałeś co to jest przejazd rowerowy (5)

                • 6 1

              • a skad ten wniosek Sherlocku? (4)

                napisałem wyraźnie o przejściu dla pieszych a nie przejeździe rowerowym - a Ty tu jakieś swoje projekcje opisujesz.....
                Powtorze: "przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać" masz z tym problem? A i jeszcze jedno przeciętny rowerzysta nie rozumie, ze powinien ustąpić pierwszeństwa pieszym na przejściu czy chodniku,.

                • 3 8

              • Co, zadanie z poszukaniem przejść dla pieszych bez przejazdu rowerowego wzdłuż głównego ciągu Trójmiasta Cię przerosło? (3)

                Rowerzysty to notabene w ogóle na chodniku jako takim nie powinno być.

                • 7 3

              • sam ze sobą gadasz? jakie zadanie? czego znowu nie rozumiesz? (2)

                ta dyskusja wyraźnie pokazuje, ze masz podstawowe problemy ze zrozumieniem pisanego tekstu. Powtórzę: "przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać". Nadal tego nie rozumiesz?

                • 3 7

              • Jakbyś Ty nie miał problemów z tekstem pisanym (1)

                to byś w ogóle nie zaczynał wątku o rowerzystach w tekście o przejściach dla pieszych. O umiejętności przeczytania postu, na który odpowiadasz, nie wspominając. Ale nie widzę problemu, ktoś musi wykonywać proste prace fizyczne. Do tego specjalny intelekt nie jest potrzebny.

                • 6 3

              • jakbym czytał o typowym rowerzyście- same patusy, wykonują kiepskie prace za kiepskie pieniądze, nie maja na samochód tto

                rowerem jeżdżą, bo to jedyny środek komunikacji jaki ogarniają swoim ograniczonym intelektem. Na ogarnięcie przepisów już intelektu brakuje. kiepski intelekt nie pozwala zdać egzaminu na prawo jazdy, na samchod nie zarobią to lecza frustracje na forum hejtujac zmotoryzowanych.... a i nie znają przepisów ruchu drogowego, przejeżdżają rowerem przez przejścia dla pieszych, jeżdżą po chodnikach, nie ustępują pierwszeństwa pieszym i maja elementarne kłopoty z analiza tekstu pisanego......wymyślają kontrabuspasy, kontra pasy rowerowe, służy itp. bzdety - wytwory prostej wyobraźni, która uważa ze za pomocą farby można w Gdyni wszystko wymalować.

                • 3 6

          • Wyjątek nie czyni reguły i to jest tylko pretekst do działania. Gdyby tak było to na wszystkich skrzyżowaniach gdzie kiedyś miały miejsce kolizje aut, także ze skutkiem śmiertelnym należało by postawić szlabany, bariery i zakazy wjazdu dla samochodów.

            • 2 2

        • bezmyslne to są zmiany na Swietojanskiej

          zmiana tej ulicy na jednokierunkowa to jest kompletny d**ilizm. Najlepsze jest to, ze ta ulica jest zbyt wąska na obecna Lucynowa organizacje ruchu - dwa trolejbusy nie mogą się minąć nie wjeżdżając na wymalowana tam ścieżkę rowerowa. Te zmiany zaproponowane przez i**otów są po prostu niebezpieczne dla rowerzystów.....

          • 2 7

      • To nie Barcelona ani Amsterdam (3)

        Niewydolność układu komunikacyjnego w centrum Gdyni wynika z nieudolności urzędników i braku znajomości obowiązujących przepisów kodeksu drogowego czyli: 1. zmiana organizacji ruchu na Świętojańskiej, 2. zwężanie niektórych ulic jednokierunkowych do szerokości jednego auta dostawczego ( Starowiejska, Abrahama), 3. wprowadzenie kontrpasów dla rowerów czasem w bardzo niebezpiecznych miejscach ( 10 Lutego/3 Maja) na ulicach jednokierunkowych (Starowiejska, 3 Maja, Jana z Kolna), 4. wprowadzenie na wąskich ulicach dwukierunkowych lokalnego ruchu w jedną stronę z dołożeniem kontrpasa dla rowerów i możliwością parkowania po obu stronach ( ul. Słowackiego), 5. malowania czerwoną farbą ścieżek rowerowych na środku między pasami ruchu ( Świętojańska od ul. Partyzantów do UM i Armii Krajowej od kościoła do Władysława IV). Mało wam.....

        • 4 8

        • Fakt, średnia prędkość przejazdu ponad 2x wyższa niż w Amsterdamie (2)

          • 5 1

          • Wiem co mówię (1)

            Tak w Amsterdamie auta głównie prawie stoją na swoich wąskich uliczkach przy kanałach przepuszczając tysiące rowerzystów jeżdżących w lewo i w prawo. W centrum Barcelony za to, aby skręcić w lewo musisz pojechać najpierw prosto, a potem skręcać w prawo, w prawo i jeszcze raz w prawo aby przeciąć ulicę, którą przed chwilą jechałeś bo wszędzie są zakazy skrętu w lewo, a uliczki wąskie jak Abrahama. Gdynię zbudowano z rozmachem, ale robi się wszystko żeby się stała zapadłą mieściną.

            • 3 6

            • W Barcelonie uliczki wąskie jak Abrahama?

              Zrób sobie reality check. To wszystko były czteropasmówki. Taśmowo przerobili je na jednokierunkowe jednopasmówki z szerokimi chodnikami, pasami postojowymi i drogami rowerowymi. Tak powstała obecna organizacja kwartałowa. I też były lamenty, że zabija się miasto. Jak widać całkiem nieźle sobie to miasto radzi.

              • 5 1

      • Zaraz bedzie skowyt kierofczykow, ze sie (1)

        Nie da 100 jechać PO mieście. Ich idol tusk zaraz zrobi jakaś konferencje prasowa na ten temat

        • 0 3

        • dziadek zapomniał leków.....

          • 4 0

    • Gdynia, to pakiet antysamochodowy. wyprowadziłem się i nie żałuję.

      • 1 2

    • A jaka jest zasada jazdy na zielonej strzałce?

      Trzeba się zatrzymać a potem komtunuowac jazdę. za to idzie 6pkt karnych zarobić...

      • 3 0

    • Przecież tam i tak normalnie stoi się na światłach (2)

      więc co za różnica, czy w tym czasie przejdą tam piesi czy nie?

      • 12 1

      • (1)

        Jak pieszych nie ma w promieniu 100 m. to różnica jest.

        • 1 5

        • Jaka? Raźniej ci na czerwonym jak pieszy też stoi?

          • 6 1

    • Ale wiesz, że zielone strzałki to głównie polski wymysł jest (1)

      • 5 2

      • Nie do końca, we Francji są migające pomarańczowe.

        • 0 3

    • To pikuś (2)

      Na Hutniczej w rejonie koło Strazy Pożarnej 3 przejścia na odcinku 70 metrów.

      Problem ?

      Tam pieszych nie widać .

      Ten który robił projekt przebudowy drogi oraz ten który to zatwierdził powinni codziennie w godzinach szczytu ruchu jeździć samochodem w kierunku Rumi i powrót do Gdyni .

      Między innym dlatego ruch na Hutniczej stoi .

      Gratulacje.

      • 7 11

      • Szczyt ewolucji intelektualnej osiągnięty

        A po co jaśnie nawiedzony urzędnik ma jeździć, może dostał pieniądze za kreatywność z programu zrównoważonego rozwoju i jest zadowolony z siebie on i szefowie.?

        • 0 5

      • Tak, przez to Hutnicza stoi...

        Ogólnie od 30 lat nigdy nigdzie nie stała, tylko teraz stoi dokładnie w miejscu, gdzie powstało nowe przejście dla pieszych.

        • 6 8

    • Szczurek, Łucyk, Kimel, Furkał, Piesiewicz, Kukla, Lewandowski, Rutecki, Barczewski (1)

      tym panom już dziękujemy

      • 27 16

      • Lewandowski to ten z orgazmem od kapusty

        W bagażniku roweru cargo ?

        • 9 6

    • To styl europejski...

      Miasto dla pieszych...
      Za 20 lat się to zmieni.

      • 2 9

  • Przyciski powinny być dla kierowców a nie dla pieszych (26)

    czas skończyć z tymi przywilejami dla kierowców. ile można. to w końcu miasto

    • 73 158

    • (4)

      Tak, tak. Trzeba będzie wysiąść z auta i wcisnąć przycisk.

      • 15 4

      • Kukla daj spokoj (3)

        • 9 6

        • (2)

          Tak czułem, że to on, bo nikt inny tak się nie podnieca przejściami i ścieżkami :D

          • 8 5

          • Do psychologa trzeba się zapisać (1)

            Jak wszędzie widzisz daną osobę, nawet jak jej tam nie ma ;)

            • 0 0

            • PS.

              Ale też cieszy, że nie tylko jedna osoba w całym mieście myśli o potrzebach pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej :)

              • 0 0

    • Ile można powtarzać że kierowcy to też ludzie, mieszkańcy miasta (16)

      a zachęcanie do przesiadki na komunikację miejską powinno odbywać się przez poprawę jakości i komfortu komunikacji miejskiej (na czym również zyskają obecni pasażerowie) a nie na utrudnianiu poruszania się samochodem (na czym tracą wszyscy). A w którą stronę idzie komfort komunikacji miejskiej? Odpowiedz sobie po systemie Fala.

      • 55 25

      • ileż kłamstw w jednym tekście... (5)

        Po pierwsze kierowcy to niekoniecznie mieszkańcy miasta, to często mieszkańcy obrzeży miasta albo wioch poza miastem, tacy generują dla miasta ogromne koszty rozbudowy infrastruktury a nie wnoszą nic więcej niż mieszkańcy starszych dzielnic. Po drugie w robieniu przejść nie chodzi o zachęcanie do komunikacji zbiorowej tylko o wygodę pieszych bo nawet kierowca po zaparkowaniu musi czasem gdzieś dojść więc te przejścia posłużą równo wszystkim, mocno podejrzewam że te które nie są przy przystankach posłużą bardziej kierowcom niż pasażerom autobusów. Po trzecie wreszcie to że kierowca to też obywatel nie daje mu prawa do korzystania z darmowego terenu w centrum - kiedy ktoś chce postawić stragan i handlować przy ulicy to jest wielki problem i jeśli nie zapłaci miliona monet i nie wypełni tysiąca podań to od razu go SM zgarnia, kiedy ktoś chce postawić swój złom na cały dzień w dowolny sposób gdzie mu się podoba zajmując tyle samo miejsca to jest ok?

        • 14 18

        • I tak i nie. (4)

          Częściowo masz rację, ale miasto to nie prywatny folwark rządzących nim urzędników tylko nasza wspólna własność powstała w czasach gdy o pazernym kapitalizmie nie słyszano więc i nikt nie powinien uzurpować sobie prawa do karania jego mieszkańców tylko dlatego, że mieszkają w strefie płatnego parkowania ustalonej z sufitu. Co innego handel byle czym, na którym się zarabia łupiąc sezonowych turystów frajerów, a co innego mieszkanie w tym mieście z dziada pradziada gdzie także płaci się np. podatek gruntowy.

          • 4 4

          • Jako mieszkaniec SPP, co go całe 50 groszy kosztuje dziennie parkowanie (3)

            nie czuję się ukarany. Proszę mnie nie ratować na siłę. Twój pradziad mieszkał w Gdyni? Ciekawe...

            • 3 3

            • pradziad mógł być rdzennym mieszkańcem tutejszej wsi, czyli Kaszubem

              Przecież zanim Gdynia uzyskała prawa miejskie, jacyś ludzie tutaj mieszkali.

              • 0 0

            • (1)

              Gdynia ma prawie 100 lat praw miejskich więc co jest dziwnego w tym, że jego pradziad mógł tu mieszkać?

              • 2 1

              • Mniej więcej takie, jak szansa na 6 w totka

                Oryginalna populacja, wojna, masowe przesiedlenia...

                • 0 2

      • Ułatwiliśmy jazdę samochodem maksymalnie, kosztem wszystkich innych środków transportu. (7)

        Sorry, ale jak już oddano każdy skrawek terenu kierowcom, nie da się zwyczajnie nic wygospodarować nie odbierając im przywilejów.

        • 28 41

        • Każdy skrawek to oddano deweloperom. (5)

          A że zaniedbano i nadal prawie nie buduje się infrastruktury dla rowerzystów to prawda

          Malowanki na asfalcie, chodniku to nie jest infrastruktura - to tylko wyciąganie kady z dopłat. DDRy powinny być oddzielone od zarówno ruchu samochodowego jak i pieszego.

          • 33 7

          • A co postawili deweloperzy? (4)

            Potężne, ogrodzone parkingi...

            • 13 9

            • Na swoim terenie - wolnoć Tomku w swoim domku. (2)

              • 9 14

              • Chyba nie zrozumiałeś sensu tego opowiadania

                • 3 1

              • Wiadomo, teren dzielimy na "mój" i "wspólny, ale sobie zajmę".

                • 6 1

            • Gdzie?

              Gdzie te potężne parkingi??

              • 8 5

        • Masz jakąś obsesję na punkcie kierowców, idź do specjalisty...

          • 12 5

      • Już to widzę

        Fala na morzu, wicher dmie zaraz bałwan odezwie się. Już mówią, że będą nowe i droższe bilety strefowe na 4 przystanki, kasowane dwa razy i paraliż tej słynnej komunikacji miejskiej. A kanar już się cieszy bo nie zarabia się na biletach tylko na mandatach i karach.

        • 1 4

      • Władze miasta przecież zachęcają

        Cięcia kursów, podwyżki i system fala

        • 37 9

    • (1)

      No właśnie, słuszna uwaga to miasto. Chcesz spacerować pieszo to wracaj na wieś do siebie.

      • 1 4

      • To na wsi jest najwięcej pojazdów per mieszkaniec, bo tam nie ma innych opcji

        • 2 1

    • (1)

      Okej, ale pod warunkiem, że piesi będą się zatrzymywali na znakach stopu.

      • 9 0

      • Oj, nie wyszedłbyś dobrze na takiej umowie...

        • 3 1

  • Będą przywracać ruch (4)

    W miastach na świecie gdzie ograniczyli samochody, zaczynają przywracać ruch, bo okazuje się że wszystko zamykają.
    Poza tym samochody i tak będą przejeżdżać i nie wiem czy to jest dla zdrowia mieszkańców centrum - wieczny korek.

    • 21 12

    • Jakiś konkretny przykład poproszę

      • 0 0

    • Nie, nikt nic takiego nie robi xd.

      • 0 0

    • Niezły towar waćpanie zażyłeś

      Trzeba nigdy z Trójmiasta nie wyjeżdżać by łyknąć ściemę na poziomie słabszym niż Pinokia

      • 1 2

    • Jedne przykład podaj ale nie z kraju trzeciego świata. A co tam skoro na całym świecie to podaj po jednym mieście z każdego kontynentu hahahahaha Jest dokładnie na odwrót coraz więcej miast do centrum wpuszcza tylko dostawy i faktycznych inwalidów.

      • 4 5

  • Przejścia nowe (2)

    Mnie zastanawia ta kwota,co tyle kosztuje te parę rurek i płytek chodnikowych i farby na pasy w tym praca???

    • 8 0

    • Certyfikaty

      Bez tego nic nie zrobisz dla miasta

      • 0 0

    • Jak bierzesz zlecenie z urzędu miasta to kroisz frajerów x3

      • 1 0

  • Od dawna nie jeżdżę już do centrum (26)

    Brak parkingów oraz dziwna, zmieniającą się co chwilę organizacją ruchu, to rzeczy które odstraszają. Myślę, że nie tylko ja tak postępuje, bo co chwila padają kolejne biznesy w centrum. Tylko na Świętojańskiej jest 47 lokali do wynajęcia.

    • 95 21

    • Nik tu za tobą nie tęskni. (18)

      Tak jest na całym świecie, że biedota siedzi w swoich dzielnicach.

      • 20 37

      • co to za durny komentarz?

        • 0 0

      • (14)

        Na całym świecie miasta tętnią życiem, a w Gdyni po 17:00 nie ma czego szukać. Wielu ludzi przestało przyjeżdżać do centrum i to widać jak na dłoni właśnie po pustych lokalach. Obrażaniem i wyzywaniem mieszkańców dzielnic rzeczywistości nie zaczarujesz.

        • 39 12

        • (7)

          Na całym świecie, w dobrze rozwijających się miastach ruch samochodowy jest zamknięty w centrum.

          • 17 16

          • W których niewielkich 200-tysięcznych miastach na świecie ruch w centrum jest zamknięty? (5)

            • 15 13

            • Bo co, w ponad 200-tysięcznych za dużo przykładów, to szukamy mniejszych? (1)

              Dubrownik. Freiburg. Brugia. Gendawa. Siena. Rothenburg. Pontevedra. Montpellier. Cambridge. Zermatt. Pierdyliard włoskich miasteczek z ZTL-em lub całkowicie wyłączonym ruchem.

              • 4 1

              • To zabytkowe miasta

                Wymień te które mają 100 lat

                • 0 0

            • Przecież napisał "w dobrze rozwijających się" (1)

              Co to ma do Gdyni?

              • 14 8

              • niech wymieni te miasta

                • 9 7

            • W Gdyni

              • 18 2

          • Ale w Gdyni nie ma centrum i tyle.

            • 2 5

        • Nie wiesz co się dzieje w centrum po 17, bo jak wspomniałeś - nie bywasz

          Ale inni bywają

          • 5 2

        • (4)

          Czemu się dziwisz, skoro na głownej, reprezentacyjnej ulicy nie da się zjeść obiadu w restauracyjnym ogródku bez towarzystwa szrotów i ich spalin?

          Tymczasem Długi Targ w Gdańsku tętni życiem.

          • 19 23

          • Obiady to się jada z rodziną w domu a nie w ogródkach zrobionych kosztem chodnika. A potem narzeka taki dzban jeden z drugim na spaliny, a ja mieszkając nad takim lokalem mam dość wąchania spalin i pseudo kebaba prze 24 godziny na dobę. Informuję, że się nie wyprowadzam.

            • 2 7

          • Najwięcej ludzi jest na Chmielnej a tam można przyjechać autem i są parkingi (2)

            • 14 15

            • Na Chmielna od 3 lat samochodem nie wjedziesz jest deptak (1)

              Więc nie kłam

              • 15 6

              • Ja tam łodzią motorową podpływam.

                • 9 4

      • Między rejsami nie opuszczasz swijej dzielnicy. (1)

        • 0 5

        • Pan Kapitan się obruszył - a osiągnął raptem poziom brygadzisty ze stoczni:

          20 ludzi pod sobą i tak naprawdę niewiele do powiedzenia tylko polecenia z biura.

          • 1 8

    • (5)

      Padają biznesy, bo Janusz nie może wjechać autem. Logika Janusza.

      • 19 23

      • (4)

        Padają właśnie dlatego, że dojazd autem jest ograniczony, a co raz droższą komunikacją miejską mało komu chce się przyjeżdżać. Nie ma klientów, nie ma utargu. Logika ekonomii.

        • 28 13

        • (3)

          Bo auta nakręcają biznesy..
          Zapomniałem, że trzeba pod drzwi podjechać inaczej z domu się nie ruszę, przecież nie będę chodził! A już w ogóle z biedakami w komunikacji. Wstyd!

          • 13 19

          • (2)

            Nie widzę w Gdyni tych tłumów rowerzystów i pieszych nakręcających biznesy

            • 24 9

            • Mogę polecić dobrego optyka w centrum. (1)

              Parking na 199 pojazdów jest jakby co pod Filmówką

              • 4 5

              • I na tym parkingu jest ten tłum rowerzystow?

                • 3 1

    • Tak takzwejherowo ma wszystko co potrzebujesz

      I jesteś tak bogaty, że 5zl parkingu płatnego zniszczyłoby twój domowy budżet. Ta sama śpiewka od lat

      • 9 17

  • Oho w koncu Pani od kontaktow z mediami robi swoja prace. Tylko gdzie jest Pan Łucyk? (4)

    Tak czy siak zróbcie światła na armii krajowej świętojańska. Jadąc od teatru muzycznego można tam nieźle się wpakowac. Polecam się przejechać. Autem nie rowerkiem i to w godzinach szczytu. Dwa wypadki już były.

    Chodzi o to że ruch pieszych jest tam duży i w moment można utknąć na skrzyżowaniu i bieda gotowa

    • 15 6

    • Wjazd na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia: 6 pkt + mandat (1)

      • 3 0

      • Piszesz o skutku ale problem jest w przyczynie

        • 0 0

    • F ajeczka? Chyba jesteś,, Faja,, przecież to jest prawie jednokierunkowa ulica. (1)

      • 4 1

      • Prawie. Ale ma w zasadzie 4 pasy

        2 dla rowerów jeden w górę i autobusy gnające w dół. I tym sposobem biorąc pod uwagę pieszych możesz utknąć na skrzyżowaniu bo prawie każdego puszczasz jadąc od teatru. Ale widocznie mąka Twój to rower bo nie czaisz tematu

        • 0 0

  • Jeśli sygnalizacja uratuje choć jedno życie to warto

    Każdy kierowca jest pieszym. Nie każdy pieszy jest kierowcą więc wszystko co robione jest dla tych drugich tak właściwie jest robione dla wszystkich. Napewno sygnalizacja pomaga po zmroku. Pieszy ubrany na czarno nie jest widziany dobrze. Kierowcy wiedzą o czym mowa. Jest nowy trend i trzeba się przyzwyczaić że ruch jest uspokajany poprzez szykany, przejście naziemne tuż przy tunelu itp. Cóż najlepiej mieć własny śmigłowiec:)

    • 0 0

  • CBA

    Kosztowały blisko 1 mln złotych, a inwestycja była dofinansowana z pieniędzy rządowych. Za 3 przejścia . To jest dopiero biznes.

    • 1 0

  • Nastawiają tych sygnalizacji na każdej krzyżowce

    I dumnie mogą mówić o nowych inwestycjach. Szkoda tylko, że w tym wszystkim nie pomyślą o skutkach tych decyzji. Generowanie korków, zwiększenie emisji spalin, niepunktualność zbiorkomu, wydłużanie czasu dotarcia do miejsc docelowych etc.. Po ostatniej inwestycji na Kwiatkowskiego korki jak były tak są, ale za to doszedł jeszcze jeden. W doł Kwiatkowskiego. Każdego ranka przez postawienie i beznadziejną regulację świateł tworzą się korki na zjeździe w kierunku Gdyni. Czasami tak duże, że na lewoskręcie z Dąbka zjadą 2-3 pojazdy, To jest mistrzostwo organizacji ruchu.
    Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane