• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie

Maciej Korolczuk
22 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC

Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.



Piesi na ulicach Gdańska są przez urzędników:

Przypomnijmy, że o planach drogowców informowaliśmy już wiosną 2018 r.

Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza. Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza.
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.

- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • nowe przejście w Oliwie... (4)

    Nowe biurowce w Oliwie zrobiły totalna dezorganizację ruchu kołowego, pieszego i rowerowego.Miasto, wydając pozwolenie na budowę Oliwa Center nie zadbało absolutnie o konsekwencje z tego wynikające .No, może przeoczyło. Ulica Wita Stwosza została dociążona miejscami parkingowymi , przystanek przy Tetmajera pęka w szwach ! Ciąg pieszy ,pozbawiony ławek od przystanku do " dławika" pomiędzy biurowcami ma się nijak do proponowanego przejścia przez Grunwaldzką. Rozumiem wszystkie potrzeby teraźniejszości, ale jak to się odbije na " płynności " al. Grunwaldzkiej to należy tylko przypuszczać.

    • 25 6

    • (1)

      Budowa miasta dezorganizuje pole za stodołą, ale o to chodzi. Tak powstaje miasto i odróżnia to od porządku za stodołą...

      • 6 7

      • To jest burdel a nie uporządkowane miasto!

        • 5 1

    • (1)

      Rowerowego?! XD

      • 1 1

      • autora poniosło :D nie można dezorganizować czegoś czego nie ma.

        • 4 1

  • hmm (1)

    co za pierdoły tu wypisują :

    Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.

    a niby w jaki sposób to skraca drogę do SKM czy Wita Stwosza ?????

    • 19 7

    • W ciągu roku powstanie Nowa Sudecka

      i wtedy będzie bliżej z Bimetu na przystanek Tetmajera

      • 2 0

  • Rozwiazanie (1)

    Moja rada dla pieszych i rowerzystow. Zmiencie pracę albo weźcie kredyt i kupcie wreszcie samochód.Garstka biedaków nie może terroryzowac reszty społeczeństwa.

    • 20 22

    • Moja rada dla kierowcow

      Może wreszcie przesiądziecie się z wiejskich do miejskich środków transportu? Albo chociaż kupcie jakieś nowe auta, bo jak jadę autobusem do OBC to połowa pasażerów ma telefony droższe od większości szrotów, które chamsko nie wypuszczają autobusu z zatoki.

      • 7 3

  • Skandal wszysto pod inwestora kosztem kierowców (1)

    Najlepiej zróbcie co 20 m przejście dla pieszych, odjemijcie po jednym pasie ruchu dla rowerów i hulajnóg i tłumaczcie , że to program ,,Gdańsk bezs samochodów" ale wasze urzędnicze tłuste d*py czym wozicie i wasze bahory do szkół.

    • 23 12

    • Np moje dzieci chodzą piechotą, jadą hulajnogą lub rowerem

      Twoim tez polecam, a problem tłustych d*p zniknie na zawsze. I może nawet przestaniesz nazywać je bachorami

      • 5 1

  • (2)

    najważniejsze że w tym przejściu jest też ścieżka rowerowa

    • 6 10

    • (1)

      co to jest "ścieżka rowerowa" ?

      • 2 3

      • Jak skończysz Wyższą szkołę Trolingu będziesz wiedział.

        • 5 2

  • Zmienić filozofię

    Pieszy im dłużej idzie do pracy piechotą i z pracy tym zdrowszy.

    • 10 5

  • Kopciuchy powinny poruszac sie w tunelach. (1)

    Piesi po ekologicznych przejsciach.

    • 16 8

    • Janina do garów chłopie

      • 2 1

  • mam to w poważaniu (1)

    zróbcie deptak na całej długości
    a co jak szaleć to szaleć
    i chatki na kurzych stópkach też żeby z łóżka można było za biurko w piżamce
    szczególności ci z portalu trójmiasto żeby mogli z oliwy do zieleniaka w takiej chatce przeskakiwać

    • 7 4

    • Sebastian, przestań palić te narkotyki zanim będzie za późno.

      • 1 2

  • Do autora!!! (1)

    Jeżeli się próbuje pisać artykuły to trzeba wiedzieć o czym się pisze.!!

    • 9 4

    • Co za merytoryczny komentarz

      Może jeszcze nakrzycz na internet

      • 4 1

  • Nareszcie przykład odejścia od sztampy i rutyniarstwa...

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane